RB26DETT

Medlem
  • Innholdsteller

    107
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RB26DETT

  • Rang
    Løytnant
  • Bursdag 07/05/1982

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sandnes
  • Kjøretøy
    E61 530DAT/E61 525DAT

Nylige profilbesøk

379 profilvisninger
  1. 530d er levert til ny eiger, og jakten på E60 535d LCI starter... :)
  2. Nå er dessverre bilen solgt, men før salg rakk eg ein fantastisk rundtur rundt europa, første delen som deltaker i Eurorally 2018, (Odda-Stavanger-Hirtshals-Padborg Circuit-Hannover-Zandvoort (Amsterdam) Etter eurorally; Paris-Lyon-Marseille-Cannes-Nice-Monaco-Milano-Garda sjøen-Bormio-Insbruck-Munchen-Hannover-Hirtshals-Stavanger.. puh. Over 6000km, og bilen virket perfekt som alltid. 0.9L/10km i snitt på hele turen, med mye hard kjøring, 200km/t i lengre perioder, og 250km/t ++ pulls, topp noteringen ble 276km/t på autobahn, i følge gps. Før eurorally måtte det lages skikkelig grom eksos, noen filmer under viser ganske heftig M57 straight pipe lyd... Straight pipe quad Straight pipe quad 2
  3. RB26DETT

    Hvorfor ble M57TU2D30 endret?

    231 og 235hk motorene er identiske, kun software som er endret. (Og muligens var det kun 235hk`en som kom uten swirl flaps) MSJ; Du beskriver N57 motoren, som kom i F10/F11.
  4. Takk for det. Kan være synsbedrag? Men den skal inn til 4 hjulskontroll nå, så skal se hva den viser Ellers har det vært litt rolig i det siste, har fått på M5 bakfangeren nå og montert litt oppgraderinger på pop-anlegget siden sist oppdatering her inne. Ellers har eg bestilt ny LCI (M57TU2D30) GTB2260VK ombygd hybrid turbo (3bar maks), LCI manifold, LCI downpipe, LCI tur-retur olje rør til turboen, + LCI Trykk rør fra turbo til intercooler, og LCI luft tilførsel rør fra MAF. Så blir det 535d dyser og custom remap, satser på 400hk+ i første omgang. Blir nok mer når ny oppgradert konverter er på plass. Ellers er NBT EVO bestilt, dog. litt leverings tid, skal bli spennende å montere!
  5. Har retrofit montert s481 i e61'en til fruen, det stod montert i fra før; deleletriske standard skinnseter med varme, uten memory. Nye setene er skinn sports stoler, full elektriske, med varme og memory. Monteringen var lett som ein lek og koblingen likeså, alt var plug & play. Problemet startet når eg skulle justere setene', null respons. Varmen virker fint, og ingen feilmeldinger på airbag, strammer osv. Det merkelige er att eg klarer å kjøre begge stolene heilt fint i inpa..... men ikkje lokalt på bryterne på noen av de. Alt er dødt, tilogmed memory knappen(e), denne skal vel blinke rødt om den trykkes inn. Har lagt inn vo for memory s459 og s481 for sportstoler ncs expert. Kodet fas og bfs også prøvd total koding av heile bilen, no go... Har eg oversett noe annet? Fruen blir nok mindre fornøyd om hu må ha med laptop med inpa for å justere setene framover
  6. Eg måtte ned på ET-3 for å ha 1-2mm klaring til coilovers, i den høyden eg har nå. Eg kjører med 255/35-20 framdekk, litt av forklaringen ligger nok der (ca. 27" hjul diameter) Ved ET17, så måtte eg har coiloverene på topp, for å ha ca. 1-2mm klaring til coilovers. Problemet med coilovers vs. org. fjærbein, er att skåla på fjærbeinet går akkurat klar hjulet, men med coilovers så har du ingen skål, men bare ein stor "mutter" som fjæra kviler på, og fjæra kommer mye lenger ned enn med org. fjærbein. Så med andre ord, Coilovers fungerer sikkert vedlig godt med små hjul, men med store hjul, så må man være litt kreativ, og ha god plass i hjulhuset. (M5 framskjermer hjelper litt på her... )
  7. Hadde bare 5mm først, og da måtte coiloverene stå på max høyde, for å ha klaring til felg. Satte på 25mm nå, og da fikk eg klaring nok til å stille coiloverene ned til ønsket høyde. Har 9,5x20" et 22 felger foran. Så med spacing, så havner et på -3 nå. her er ett bilde med max høyde og 5mm spacing. I bilde under kan man se klaring problematikken, max høyde og 5mm også her. Bilde under her, for sammenligning. Ønsket høyde og 25mm spacing. Takk for det, begynner å nærme meg looken eg ønsker. Har org. M5 bakfanger, straks klar for lakk, så da blir det quad eksos også. + M5 speil, som eg er på jakt etter. Få på plass di tingene, så er eg nok ferdig med det utvendige Har ikkje hatt tid å forske på FLA'EN nei, står på min todo liste
  8. Endelig fått på 25mm spacere framme, så nå var det mulig å stille ned coiloverene
  9. Flott bil. Edit; skjedde noe kødd editoren, så innlegget mitt blei posta i feil tråd...
  10. Jupp, will do.... Da var FLA ettermontert, fungerer meget godt. Skal prøve meg på litt custom coding på sikt, mtp. hastighet for inn/ut kobling, sensitivitet osv.
  11. Ja, har bestilt meg nye luft inntak, + ny spylvæske tank for E61 M5. Har også orginal E61 M5 bakfanger på vei fra Tyskland. Har ellers fått handla inn org. 20mm M5 E61 stabstag bak, som skal monteres asap, sammen med helt nye foringer og nye kyllingbein. Har ellers mangen nye planer for bilen, men det var den tida da.. Har handla ny "konebil" også, det blei ein E61 525DAT, Saphireschwarz. Ett par dårlige bilder av begge bilene. Konebilen er kjipt utstyrt dessverre, ingen M-sport fangere, ratt osv, bare HIFI anlegg, vanlig grått taktrekk, ingen KOPPHOLDERE!!?, ikke elektrisk bakluke, kun standard stoler osv. Har planer om å sette i comfort stoler med massasje og kjøling i min 530d etterhvert, så da blir det vel å sette mine comfort stoler i 525`en. Kommer med nye oppdateringer rett over påsken, da skal sommerhjula på og coilovers skal settes ett stykke ned
  12. Hmm, sjekka i delefilmen til gsbildeler, og fikk opp samme dele nummeret på E61 M5 og E61 530d..... Trodde også det var forskjell på tankene pga. luftinntaket...
  13. Da var M5 front fanger og framskjermar montert. KW street comfort coilover monteringa gjekk ikkje heilt etter planen dog, meininga med coilovers var jo å få senka bilen litt, ikkje få den høgare. Som dere ser, er klaringa i minste laget, dette med coiloverene på topp og 5mm spacer på hver side. Skal prøve 15-20mm spacer og sjekke om det er nok til å få klaring som holder til å få senka bilen 10-20mm lavere enn std. M-Tech. Må justere litt på fronten, må få tak i m5 luft inntak til bremsene og montere innerskjermer.
  14. Da var fronten lakkert, straks klar for montering!