sAlnes

Medlem
  • Innholdsteller

    693
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Om sAlnes

  • Rang
    Oberstløytnant
  • Bursdag 08/25/1996

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    BMW 528i 1998

Nylige profilbesøk

1757 profilvisninger
  1. sAlnes

    80 eller 97 gr. termostat på M52?

    Egentlig samme hvilke termostat du kjører så lenge motoren får driftstemp på 90-92. Så bare å ta bruk og klima i betrakting.
  2. sAlnes

    80 eller 97 gr. termostat på M52?

    M52 har jo en driftstemperatur på 92 grader så synes 97 grader hørtes litt mye ut og 80 grader litt lite. Bmw selger termostater som åpner på 88 og 92 grader til m52 motorene. Selv kjører jeg med termostat som åpner på 82 grader men bilen legger seg fint på 90-92 grader når den er skikkelig varm.
  3. Får handle meg nye skjold bak neste år å prøve Fremover skal bilen bare nytes.
  4. Så jeg kan regne med at skjoldet bak heller ikke passer da?
  5. Jeg har vært på langtur med bilen i 2 dager nå og kjenner at m5 bremsene virker desidert best i store hastigheter kontra vanlig r6 bremser. Forskjell i lavere hastigheter og men ikke like stor. Uansett digg oppgradering Kjøpte du skjold bak og? Og passet det?
  6. Det stemmer Men når alle 4 må byttes så er det bare å kjøre e60 lagre.
  7. Noen timer med opplett og halvveis tørre veier i dag så da ble det en god luftetur Litt spontan tur så dårlige mobil bilder men la gå. Får ta bedre en annen dag. Uansett deilig å få prøvd den skikkelig etter vinterens oppgraderinger og sommerfelger.
  8. Jepp er plug and play
  9. Foran kommer lageret komplett og er identisk med e39 lageret foruten om litt ned dreid nav. Bak har e60 og e39 samme delenr på lager. Navet og er identisk men igjen så er navet dreid ned på e60.
  10. Ja skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før og hvorfor det ikke er en mer vanlig oppgradering. Men ble uansett veldig bra Spacere i fjord var bare risting og drit så godt å bli kvitt de.
  11. Da er vel bilen klar for sesongen Etter jeg solgte overgangsspacerene som passet style 32ene mine fra e38 så fikk jeg det plutselig litt travelt med felger for sesongen. Planen var egentlig å få dreid opp senter på felgene så de passet rett på e39en. Men etter mye om og men så kom jeg over en amerikaner som hadde montért e60 lagre rundt om får å få andre bmw felger til å passe. Så jeg kjørte på med e60 hjulagre rundtom. Lageret bak har samme delenr. Flensen og er identisk, bare at den er dreid noen mm. Samme foran. Helt identisk lager bare at flensen er dreid noen mm lengre ned. Uansett så er alt montert og style 32 felgene gikk rett på. Så nå kan jeg kjøre alle bmw felger bare de har rett innpress. I pakken fra koed fikk jeg også ny temp sensor, innerskjerm, og reim så monterte det i samme slengen. Ble litt ivrig så ble ikke allverdens med bilder, men bilen er hvertfall klar. Blir nok noen bilder av den når den kommer ut av garasjen.
  12. Helt rått Ser jo nytt ut!
  13. sAlnes

    530D - (u)familiebil

    Amerikanse m5 skiver. De er ikke flytende Amerikanerene var litt uheldig med m modellene på 90-00 tallet.
  14. Fikk det oppboret spjeldet mitt i dag Sendte et spjeld jeg hadde liggende ned til bimmertune.com i lithauen så glassblåste han det og boret det opp. Ikke store forskjellen sånn visuelt sett men de mener at den skal gi 15% mer luft enn orginalt. Uansett så ble gassresponsen myyyye bedre. Det momentet på lave turtall man mister litt med m50 det fikk man tilbake og vel så det. Kjekkere å kjøre når den drar litt helt fra bunnen av og man samtidig får det lille kicket over 4k. Så 900kr vel brukt.
  15. sAlnes

    530D - (u)familiebil

    Ja du sier noe der