salnes34

Medlemmer
  • Innholdsteller

    366
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

1 følger

Om salnes34

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    528ia 1998

Siste besøkende

706 profilvisninger
  1. Ahh synes det var litt billig for en helt ny eller overhalt. Den jeg har går inn i bmw ledningsnettet. Men det er wake up som er mellom 5-9v og en feedback på 12v. Begge de går til IHKA modulen. Om jeg har skjønt det riktig. 😊
  2. Lekkert!
  3. Ser ut som jeg får hjelp til å fikse ecuene nå. Tenker at da skal problemet løse seg. Men det hadde vært morro å fått en Thermo top E til å funger som orginalt i bilen og. http://www.ebay.com/itm/WEBASTO-THERMO-TOP-E-BENZIN-TAUSCHHEIZGERAT-ERSATZHEIZGERAT-TAUSCH-HEIZGERAT-NEU-/290954692928?hash=item43be404940:g:TT0AAOSw9N1VwdGz Denne her ser ut til å være av den universelle typen. Samme kontakter og alt. Men tysken min er dårlig så vet ikke hvilke software den kjører og om det er noe bus eller hva.
  4. Litt mer lesestoff Slik jeg forstår det så trenger IHKA modulen kun strøm fra webastoen for å vite at den er igang og når den skal stoppe osv. Vist de nye universelle bruker samme opplegg med kun strøm så skal det vel være ganske greit. Gjerne forklar meg hvordan det fungerer om jeg har feil
  5. Den jeg har nå går hvertfall ikke på noe bus signal. BIlen er 05/98 modell så den har den gamle typen webasto og ikke Thermotop C som de fleste andre. Kun 12v og wake up og et feedback signal om jeg ikke tar feil. Ene hjernen min er helt dø. Og de 2 andre vil ikke gi strøm til pumpen. Jeg finner ikke noe styreenhet til som garantert funker til Thermo top S/BW 50 på ebay eller andre steder. Derfor jeg var inne på tanke om en Thermotop E eller lignende. Slanger kan jo modifiseres og samme med eksosen. Så lenge styeenheten klarer seg med et wake up signal. Slik ser diagrammet for webastoen min ut: Den får wakeup(pin 1 x764) og et annet signal fra bilen. Pin 4(x764). Når den gikk prøvde jeg å gi 12v på den og da stoppet den. Så tror det kan være noe stop signal. Jeg gidder hvertfall ikke kjøpe en fjerde webasto som ikke funker. De jeg kjøper av aner jo ikke tilstanden på webastoen.
  6. Da har jeg skaffet meg en lik webasto som jeg hadde. Den startet en gang og nå er den dau. Har testet de 3 webastoene jeg hadde liggende og hjernen er kaputt på alle 3. Ingen av de vil gi bensin til drivstoffpumpen. Ellers starter de ikke eller viften går kun i 2 min. Siden denne webastoen er av den eldre typen og ikke er helt lett å få tak i så funderer jeg på å gå til anskaffelse av en nyere webasto. Den typen jeg har er orginal bmw men den har ikke noe kommunikasjon med bilen annet enn at den får 12v og et "wake up" signal. Ingen k bus eller annen kommunikasjon. Jeg lurer på om jeg kan sette inn en ganske ny universell webasto om jeg skifter kontaktene og slangene nede med webastoen. Noen forslag til en relativt ny webasto som kan passe greit her? Må ikke være svindyr heller.
  7. Ser veldig lekkert ut med dobble ruter. Du må lage en update på hvordan støynivået blir med dobble ruter
  8. Alt nødvendig står i annonsen https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88797418&ref=ads&myad=88797418
  9. Denne skal følges med på ! Får ikke sett noe bilder jeg heller..
  10. Velkommen og grattis med ny bil kan bli riktig så flott den der
  11. Det ledningsnettet du har bilde av med blå bakgrunn der får man med gammel bmw kontakt og. Dension boksen kobles mellom Radiomodul og ledningsnett til til radiomodul. Sliter med å finne det på siden til bilradio jeg og. Gikk i butikken og kjøpte. Si bare at du vil ha med gammel kontakt istede for quadlock
  12. Var inne å så selv og er jo bare pinne 6. Var ikke noe brudd på ledningen fra webasto og til pumpen. Pumpen lever når jeg kjører 12v rett på den. Når jeg måler strøm fra webasto til pumpen så får jeg bare 0,7 volt. Frykter at jeg må ha nytt kretskort. Til bw50 er ikke det det enkleste å få tak i . Webastoen gjør alt som den skal ellers. Den forrige jeg hadde den levde helt sitt eget liv mens her ser det ut til at den bare ikke vil gi strøm til pumpen. Det er og den webastoen man ikke kan ta diagnose på såvidt jeg har forstått.
  13. Ja var det jeg fryktet men for sikkerhetskyld skal jeg sjekke andre veien og at det ikke er et kretsbrudd en plass.
  14. Noen vanlige årsaker til at det ikke kommer strøm til drivstoffpumpen?