Mjukas

Medlem
  • Innholdsteller

    151
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mjukas

  • Rang
    Løytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    2008 318d

Nylige profilbesøk

303 profilvisninger
  1. Jeg har dessverre solgt BMWen og selger derfor også Carly-adapteret. Ønsker 400,- for det. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=113844859
  2. Hei! Har hatt bilen på verksted for å bytte partikkelfilter (brukt filter) i dag, men oppdaget etterpå en lekkasje fra området mellom turbo og partikkelfilter. For meg kjennes det ut som eksosen kommer ut akkurat der hvor pilen peker på bildet, der hvor det ser ut som ett litt mindre rør går ut av et større. Er det mulig at eksos kommer ut her eller må lekkasjen være ved klemma som sitter litt mot venstre?
  3. Kjedelig situasjon du har havnet i. Hvis jeg var deg ville jeg vurdert å få sjekket/bekreftet av et annet verksted at fjærene er riktig montert før du leverer inn bilen. Da stiller du sterkere hvis de prøver seg på en dårlig forklaring på hvorfor fjærene er knekt. Det koster noen kroner, men kan kanskje være verdt det?
  4. Selger et brennkammer med tilbehør til Webasto Thermo Top C, E, P, Z og E/Z. Ligger ute på Finn.no til 1500,-, men med mulighet for bimmers-rabatt http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71645786&fks=71645786 Edit: solgt
  5. Mjukas

    Check Engine Light

    Har du fått vite hvilke feilkoder de finner? Uten å vite det er det umulig å hjelpe deg. Merker noe unormalt med bilen?
  6. Mjukas

    Pussig lyd fra motor

    Det er kanskje ikke noe poeng å spørre om du har kjørt diagnose Det er den dunke/smellelyden som kommer med jevne mellomrom du tenker på? Den er hørbar med lokket igjen også, men blir mye tydeligere når du åpner lokket. Det kan ikke være en dårlig dyse/injector som gjør at den tenner dårlig på en av sylindrene? Har en litt lignende lyd på min (du har også N47?), men har også en annen ulyd som kommer iblant. En av mekanikerne på bavaria var 90% sikker på at den andre ulyden kom av dårlig dyse, så skal få sjekket det hos et Bosch verksted i begynnelsen av mars. Om ulyden som ligner din også kan ha samme forklaring vet jeg ikke.
  7. Det var en Thermo top V. Hvis du ser i posten min fra tidligere hadde jeg kjøpt ny brenner til en C/Z og ble ganske skuffet når jeg så at jeg hadde V. Her er en video av en russer som demonterer en Thermo top V. Jeg skjønner ingenting av det han sier, men videoen viser godt hvordan den skal monteres/demonteres: https://www.youtube.com/watch?v=IQ-lRnmGzLg Og her er en manual med litt info om feilsøking: http://www.lrch.nl/sites/default/files/Disco_3_FBH_Workshop_Manual_Thermo_Top_V.pdf Kanskje fint å legge det inn i førsteposten? Du har ikke noen tips til hvor jeg får kjøpt ny klemme til dieselslangen til webastoen?
  8. Hvis det kommer eksos så fyrer den vel? Hadde lignende problem med min. Startet opp og brant i ca 30 sek før den stoppet. Det skjedde to ganger før den skrudde seg av. Etter tre forsøk låste den seg. Feilkode var manglende flamme, men det var tydelig at det kom eksos ut så noe flamme må det ha vært. Jeg demonterte hele dingsen og renset området rundt dieselinnsprøytningen for sot. Satte sammen og vips så virket den igjen Det tok noen timer, men lett verdt det når alternativet er 20 000,- hos Bavaria.
  9. Så lenge varen (bilen) er mer enn fem år gammel tror jeg ikke man kommer noen vei i rettssystemet med det. BMW har fikset biler som er eldre enn fem år for å være greie (beholde kunder), men jeg tror ikke man kan kreve noe selv om de har innrømmet at det dukker opp feil på bilene.
  10. Mjukas

    Kald start vs varm start av 320i 99.

    DME er styreenheten(hjernen) til motoren. Forkortelse for digital motor electronics. Ved behov betyr kanskje at du kan prøve uten programmering og se hvordan det går
  11. Brev i posten om aksjon på bilen? Mulig det gjelder tilbakekalling på ting som har med sikkerhet å gjøre, men der har ikke vært tilfelle med denne aksjonen.
  12. Mjukas

    Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose

    Ligger ikke inne noen feilkoder nå, men har som sagt gjort det før. Blant annet om for høyt backpressure eller hva det heter. Lenge siden du byttet filter? Hvor mange km får du opp at det har igjen?
  13. Mjukas

    BMW dieselmotorer

    Jeg har en n47 og har oppdaget et litt rart mønster i kjølevannstemperaturen. Tempen stiger jevnt opp til 80 grader, men idet den når 80 faller den til 70. Den går opp til 80 og faller ned igjen til 70 3-4 ganger før den stiger over 80 og stabiliserer seg på 88-90 grader. Temp på 88-90 grader er ok, så jeg regner med at termostaten er i orden, men hva er det som gir fallene fra 80 til 70 grader? Kan det være ventilen til varmeveksleren i kupeen? Jeg får lite eller ingen varme i bilen før kjølevannstempen når 80 grader.. Edit: Jeg svarte kanskje på mitt eget spørsmål, men er det meningen at man ikke skal få varme i kupeen før man når 80 grader? I 20 minus tar det laaaang tid før man får effektiv tining av ruta og fjerning av dogg.
  14. Hvis det skulle vært noe der så må det ha vært sirkulasjonspumpe til restvarme eller webasto. Hvis de bare har fikset registerkjedet tviler jeg på at de har tullet med slanger/pumper til kjølevannet
  15. Hvor stor var reparasjonen? Har bilen webasto? Jeg har en pumpe der på min bil, men den er prefacelift som nevnt over og med webasto. Enig i at det ser lit rart ut med hullene, men jeg andre hull som ser ut som de egentlig ikke skal være der så tror ikke du skal være for bekymret