Eivind320x

Medlemmer
  • Innholdsteller

    414
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Eivind320x

  • Vurdering
    Major
  • Bursdag 09/16/82

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tromsø
  • Kjøretøy
    2009 BMW 320xdat

Siste besøkende

1166 profilvisninger
  1. F10 defekt girkasse

    Har du sjekka finndel.no for ei brukt kasse? Ser de ligger på 15-25000kr, om det skulle vise seg at det ikke lønner seg og overhale.
  2. F10 defekt girkasse

    RATS er vell en av få i Norge som er sertifisert av ZF til og overhale Kassene deres.
  3. bmw 316d f30 stoppet under kjøring

    Har du fått totalt registerhavari med motorbytte, eller kan motoren berges? Er desverre slik at så lenge BMW bruker N47 motoren må man være obs på lyd fra registeret fra ca 100 000km.
  4. Pris på bytte av register N47, BMW 318D

    Fikk gjort denne jobben i 2015 og fikk da en pris på 44 000kr de regnet da en standardtid på 32 timer. For og ta motoren ut og bytte register.
  5. Skifte bremser foran på bmw f30

    Ligger flere oppskrifter på youtube. Når kabelen er byttet skal det ikke komme noen feilmeldinger på bilen, selv om det er lagret en feilkode i minnet.
  6. N47 lugger ved gasspådrag

    Som jeg skriver, så ble komplett sett med Conti sportcontact 5 kjøpt inn til 2015 sesongen 225/40-18 foran og 255/35-18 bak som er m-sport oppsette på den bilen. I 2016 byttet jeg 255/35-18 dekkene i nye 225/40-18 og "nye" 18x8" felger. Bilen har vært fornøyd med det oppsette frem til at høyre bakhjul var blitt for slitt. Det ligger ikke feilkoder i ISTA D på VTG kassa. Er sånnsett fornøyd med at feilen er funnet. @TRF hjulstillinga har nok vært en faktor, men slitt clutch i VTG kassa gjør nok sitt. Det er billigere og kjøre lik dim, enn og bytte kasse Hadde sett for meg at bilen ville slite mer likt derfor ble jeg litt overrasket. Nå har bilen fått seg en skikkelig langtur på to timer. DPFn begynte og regenerere da jeg var påtur ut av byen, og det merkes godt at det var moden for en skikkelig langtur. Er bare fornøyd med at bilen nå er i orden, og klar for salg
  7. N47 lugger ved gasspådrag

    @papertiger Ja bilen har vært ekstremt kresen på dekk sommerdekkene. Synes også det er litt rart at det ene dekket skal være så mye mer slitt enn de andre. Symptomene er helt borte, og det merkelige er at bilen ikke krangler på mix dimensjon, etter at firehjulskontrollen endelig var tatt. For sikkerhets skyld skal bilen få ny olje på transferkassa i morgen. Jeg har kommet dit at jeg ikke har økonomi til og holde bilen så strøken som jeg ønsker. Blir derfor og legge den ut for salg om noen dager. Har allerede sett meg ut en ny bil, og det blir en 14 modell F31 320xdat, med max 50000km på telleren. Nå har jeg doktorgrad i BMW, og vet alle fallgruvene Når jeg ikke fant noe fornuftig svar på dataen og BMW verkstedet heller ikke hadde noen gode råd, så tenkte jeg at det ikke kunne skade og sette hjulene på igjen. For det slitte bakdekket plagde meg, og ville prøve det før olja på transferkassa ble bytta.
  8. N47 lugger ved gasspådrag

    Har funnet feilen. Og det var ikke var verken LMM, eller backpressor sensor eller hos trønder rockerne i DDE Feilen ligger i at høyre bakhjul er mer slitt enn venstre. Slik at jeg har brukt flere tusen kr på og bytte komponenter som det mest sannsynlig ikke var feil på . Sommer sesongen 2015 ble det satt på nytt sett med Conti Sportcontact 5. Dette likte bilen svært dårlig, da jeg kjørte mix dimensjon. Derfor ble nytt sett mix felger kjøpt og nye dekk satt på "frem" felgene. 2016 og 2017 sesongen ble derfor kjørt med lik dim. Nå har jeg en vag erindring om at noen har fortalt meg at BMW sliter mer på høyre bak. Om dette også gjelder X-drive har jeg nå fått bevis på. Nå som understellet har fått: Nye casterstag med kule, endeledd, knirkeforinger, midtre øvre bærearmer og spissingstag samt firehjulskontroll. Var ikke bilen like misfornøyd når breifelgene ble satt på i dag. Noen jeg synes er merkelig.
  9. X3 2007 E83 - Luftmassemåler

    Jeg har bestilt masse deler fra Autodoc.co.no uten problemer. Utfordringa blir og finne rett delenummer, selv med OE nummeret fra BMW. På min BMW sto det Bosch luftmengdemåler allerede, og derfor ble det ny fra de. Bruk denne siden til og finne rett delenummer til din bil. https://www.bosch-automotive-catalog.com/no/ BMW har kontrakter med forskjellige leverandører for leveranse av Originale deler. Fant Lemförder deler i understellet med BMW delenummeret på, de jeg byttet casterstag osv. Tidligere i høst.
  10. N47 lugger ved gasspådrag

    Får ta meg en ny runde med dataen. Og se hva jeg finner. Bilen går ikke i limp home mode.
  11. N47 lugger ved gasspådrag

    Er nok ferdig med clutch og svinghjulsmarerittet til BMW dette er en Automat Er ikke noen ulyder fra motoren, å kjede ble byttet for 27000km siden
  12. N47 lugger ved gasspådrag

    @TRF luringen trudde jo han hadde byttet backpressor sensor, men det hadde jeg ikke, var en actuator jeg hadde klart og kjøpe. Tok ny diagnose på Bimmern i går, og da poppa feilkoden for backpressor sensor opp igjen. Stakk innom BMW, og de hadde en av dem på lager, den nærmest partikkelfilteret. Bilen er blitt bedre, men lugger enda litt om jeg presser bilen. Kan dette være dieselfilteret som jeg enda ikke har fått bytta?
  13. 90.000km service Bmw 316I 2009 model

    Jeg har en 09 320d. Der ville en 90 000km være en liten service inneholdt olje+oljefilter og coupefilter. 120 000km er den store.
  14. Bremseskiver og klosser - hva er riktig E91 325d 2009

    Du kan gå inn på GSbildeler.no eller KOED.no å trykke inn reg.nummer også hente ut delenummerene på de originale delene, for og bruke dem som referanse. De tilbyr også alternative deler fra Zimmermann, Bosch osv.
  15. Dekk

    Kan godt stemme Dekkonline har prisene inklusiv frakt, og GIGA dekk uten frakt hehe. Er uansett viktig og holde tunga rett i munnen, og finne totalkostnaden før en går til bestilling eller kjøp