Eivind320x

Medlemmer
  • Innholdsteller

    338
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Eivind320x

  • Vurdering
    Major
  • Bursdag 09/16/82

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tromsø
  • Kjøretøy
    2009 BMW 320xdat

Siste besøkende

985 profilvisninger
  1. Hvilke erfaring har folk i forholdt til EGR-ventilen funker det og rense, eller må den byttes ? Har mista gass responsen flere ganger i det siste, og hadde avtalt med en som skulle rense den for meg, men har ikke blitt noe av. Så må jeg bruke verksted vil jeg ha den "billigste" løsningen. Dvs. Funker det og rense, så gjør jeg det om ikke bytt først som sist. Bilen det er snakk om er en 09 320xdat. På forhånd takk
  2. Hei godt folk. Min kjære mor har en Pioneer AVH-X2700BT i bobilen, og det er ikke dab i spilleren. Finnes det noe grei og billigere løsning til Pioneer enn og bytte spiller? Skal sies at det er en 2-din spiller og det er montert ryggekamera til. AVH-X490DAB koster 4000kr på komplett.no og vurderes om det ikke finnes noen rimeligere løsning.
  3. Om ikke jeg har sovet i timen, så har vell ikke N47 motoren veivhusventilasjon filter?
  4. Vet ikke om innlegget mitt hjalp noe, men bmwarchive.org er fin til og sjekke hva bilen kom med fra fabrikk. Jeg sjekker Stadssalg støtt og stadig og denne 04 E60 530d kan jo være et kupp? her har du ihvertfall linken. http://stadssalg.no/no/20258-bmw-530d
  5. Vehicle Identification Number WBAGM21030DR46399 Type GM21 Model 730d - EUR Development Code E65 Chassis LIM Steering LL Doors 4 Engine M57/TU Displacement 3.00 Power 160 Drivetrain HECK Transmission AUT Color Black Sapphire Metallic - 475 Upholstery Leder Nasca Schwarz - U6SW Production Plant DINGOLFING Production Date 2002-09-23 Standard Equipment 202 Steptronic Steptronic 216 Servotronic Servotronic 245 Steering Column Adjustment Elec Lenksaeulenverstellung Elektrisch 261 Side Airbag For Rear Passengers Seitenairbag Fuer Fondpassagiere 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 650 Cd Player Cd-laufwerk 851 Language Version German Sprachversion Deutsch Options 229 Dynamic Drive Dynamic Drive 239 Lt/aly Wheels Multi-spoke 94 Lm Raeder/ Vielspeiche 94 302 Alarm System Alarmanlage 316 Automatic Tailgate Operation Automatische Heckklappenbetaetigung 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 438 Wood Trim Edelholzausfuehrung 442 Cupholder Getraenkehalter 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Elektrisch Verstellbar 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 496 Seat Heating For Rear Seats Sitzheizung Fuer Fondsitze 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 521 Rain Sensor Regensensor 522 Xenon Light Xenon-licht 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 612 Bmw Assist Bmw Assist 630 Car Telephone With Cordless Receiver Autotelefon Mit Schnurlosem Hoerer 672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach 677 Hifi System Professional Hifi System Professional 691 Cd Holder Cd-halterung 785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur 915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall
  6. @CrZyWiz diskuterte dette med en kamerat, og han mente i likhet med deg at kun belastning var nok. Har forsøkt dette uten noe godt resultat. Først etter og ha kjørt med 2-2500rpm ble lampa borte og motoren jobbet plutselig mye lettere. Derfor velger jeg og gjøre det sånn
  7. Jeg ble fortalt dette av flere på BMW, også tidligere verksmester sa dette da jeg hadde fått opp den gule motorlampa, og boka sa " semmere avgas". Han begrunnet dette med at sirkulasjonen igjennom filteret ville bli bedre. Har opplevd flere ganger at jeg kommer hjem fra en lengre tur på 2-2,5 timer og det lukter DPF regenerering av bilen. "The best possible effect of the regeneration is achieved if the vehicle is operated for around 20 minutes at a speed of at least 60 kph that is as constant as possible as of the start of the regeneration. Experience has shown that non-urban driving achieves the best regeneration results. The current state of any regeneration block, of a regeneration request in the control unit and the regeneration itself can be displayed both in the service function ”Regeneration of particulate filter” and in the DDE diagnosis request at the point ”Regeneration particulate filter”. Moreover, the distance driven since the last regeneration can be read out." If a regeneration drive is terminated early, regeneration is continued in the next driving cycle as soon as the coolant temperature again reaches a value of at least 75°C and the exhaust-gas temperature before catalytic converter again a temperature of at least 240 °C. When the diesel particulate filter is very blocked with soot it is possible that the regeneration request may be blocked after a short time or not enabled. Should this happen, it is necessary to regenerate the diesel particulate filter in an approximately 30-minute motorway or cross-country drive with a speed as constant as possible. The service function "Regeneration particulate filter" must then be repeated. From time to time furthermore, if the diesel particulate filter is extremely clogged with soot the exhaust gas backpressure can be so high that there may be problems in achieving the cutoff speed. This degrades the ability to carry out the exhaust gas backpressure check in many cases. A clean regeneration neutralises this problem in many cases and lowers the exhaust gas backpressure. During the regeneration phase when the engine is running, from time to time the display of regeneration active jumps to regeneration not active. This behaviour is identified exclusively on a stationary vehicle with a running engine. This behaviour does not generally impair the planned regeneration procedure." Henta fra ISTA
  8. @Shattered panten var vell på 3-4000kr ved levering av det gamle filteret. mjs har sendt deg en pm, med noe jeg fant
  9. Ja, det skjønner jeg veldig godt. Bil i Nord har mulighet til og tvangskjøre regenering av DPF, om det kan hjelpe. Har du forresten forsøkt og kjøre en tur på 30-40 minutter på minimum 2500rpm? og sett om lampa ble borte. Når er det du skal ha diagnosen?
  10. Når jeg ikke hadde regnummeret og ikke kjenner modell variasjonene på E61 og når LCI kom, så er det lett og ta feil. BMWCCN(550kr) prisen er ihvertfall 8998,75kr pluss pant.
  11. Fin annonse Du kan foresten fint signere i servicehefte om det er du som har byttet clutch osv.
  12. Har du fått tatt noe diagnose?
  13. @mjs hvor holder du til? Jeg befinner meg i Tromsø. Kan sikkert bistå med en diagnose, selv om jeg ikke er så drevet Koed.no selger nytt DPF til 6294kr fra anerkjent leverandør.
  14. Hvilke selskap?
  15. Jeg betaler ca 3000kr i året, men dette kommer nok av skadestatestikken på N47 og transferkassa. Har ikke forsøkt og regne på bilen du ser etter. Et kjapt regnestykke viser at forskjellen på en 2013 530xdat med og uten maskinskade er 2066kr hos Gjensidige