1limitedsport

Medlemmer
  • Innholdsteller

    33
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om 1limitedsport

  • Vurdering
    Sersjant

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 1 Limited

Siste besøkende

92 profilvisninger
  1. Ta service selv?

    Ok, takk for mange gode svar! Kanonbra med slike fora hvor man kan få hjelp! Jeg er enig i at det antakelig er lurt å ta servicer som har med selve motoren å gjøre på et autorisert verksted, med originalolje. Men tenker dere at det da holder å ta selve oljeservicen på merkeverksted? Og at jeg kan skifte dieselfilter, microfilter og microfilter selv? Kjenner jeg er litt usikker på akkurat det med dieselfilteret hvertfall.. om det også kan ha noe med garanti på motor å gjøre? Bilen er jo ellers 10 år gammel.... Og kan jeg i tilfelle bruke rimelige filter fra skruvat/koed osv?
  2. Ta service selv?

    Hei, Har en 2007 BMW e81 limited sport, med en to år gammel motor (fabrikkny, satt inn av Bavaria på kampanje ifm registerkjede) Nå skal jeg ha oljeskift og en del filtre osv. Spm mitt er: Hvis jeg kjøper originalolje og filter, MÅ jeg da bruke merkeverksted eller andre verksted for å fortsatt ha garanti/reklamasjonsrett på motoren? Eller kan jeg dokumentere kjøpet av originalolje med kvitteringer osv, og gjøre det selv, og fremdeles ha rett til garanti på selve motoren? Og funker det å bruke de billigste luftfiltrene, mikrofilterene og dieselfilterene fra GS og Skruvat osv? :)
  3. Håndbrekk som henger

    Thanks! Skrudde av caliperne, skiftet bremseklosser (de gamle hadde omtrent kjørt seg fast på baksiden, så det var antakelig disse som hang). Kjøpte nye, filte til glidesporene og bolter og fjernet smuss og glome og smurte med kobberpasta. Nå funker de som nye
  4. Håndbrekk som henger

    Thanks! Har sett på det nå og justert skruen osv. Viser seg at det er bremsene som henger rett og slett.. Har forsøkt å slå forsiktig og banke litt, jekke de litt ut og inn med kraft... fikk de LITT løsere... Men ikke som det bør være.. Noen som har noen tips til bremser som henger?
  5. Håndbrekk som henger

    Hei folkens! Har en 1 serie, 2007 modell. Skifta bremser (originale) for et par år siden. i det siste har det pipt litt i bremsene bak, og i går ville ikke brekke gå tilbake etter jeg hadde brukt det. Henger igjen og bremser bilen... Hvordan kan jeg quickfikse dette, så jeg i alle fall kan få kjørt? Inntil jeg får fikset selve problemet? Har forsøkt å rugge i håndbrekket, for å få det løst... Ikke virkning så langt. Har forsøkt hard bremsing og litt rygging. Hva annet kan jeg få gjort? Og hva er beste måte å få fikset selve problemet? Håper på vettuge svar:)
  6. Ulyd 07' E91 n47d20

    De prøver seg alltid! Så ikke gi deg, jeg gjorde i alle fall ikke det. Sjekk ut de andre tingene som er nevnt her også, lyden skal i alle fall ikke være der... Men når dette er et kjent problem på disse motorene OG lyden høres veldig lik ut, så er sannsynligheten i alle fall ganske stor for at det er slakk i kjedet. Men som de andre sier, rart at det i tilfelle kommer i forkant av motoren. Hos meg hadde jeg litt vanskelig for å definere hvor lyden kom fra, så KAN jo være den kommer fra bak? Sjekk ut i alle fall, og lykke til
  7. Ulyd 07' E91 n47d20

    Hei! Jeg har en 1 serie med akkurat samme motoren, 07 modell. Det er nesten helt garantert slakk i registerkjedet og det er en feil som er på veldig mange av akkurat den motoren. Min motor "skjærte" seg (visste ikke om dette problemet i forkant) og etter MYE krangling med Bavaria og BMW Norge, så fikk jeg helt ny motor kostnadsfritt. (Kun hvis du har fulgt alle servicer osv hos merkeverksted). Tror de har en aksjon/kampanje på disse motorene nå, hvor akkurat denne feilen utbedres. Hør med din lokale BMW forhandler. Det finnes også egne facebooksider for folk som har dette problemet med akkurat denne motoren. Men for all del, du bør i tilfelle ikke kjøre med den. Da risikerer du at registerkjedet strekker seg/hopper over noen hakk og ventilene slår opp og motoren er ødelagt! Se linken angående mitt tilfelle her:
  8. Tilhengerfeste på senket bil?

    Ah, thanks! Gode svar! Trekker veldig sjelden noe mer enn det uansett, så det går bra! Men ja, jeg skal trekke båt opp fra vann (ca 800 kg totalt), bilen (og båten) står da i litt oppoverbakke. Så vil jo tro at bakhjulstrekk da vil være en fordel for unngå å spinne med hjul...
  9. Tilhengerfeste på senket bil?

    Hei:) Vurderer å få ettermontert hengerfeste på min 1 serie. Den er originalt senket fra fabrikk. Vil dette ha noe å si for bruk av tilhenger i forhold til høyde til hengeren osv? Og om den vil ligge veldig lavt over dekkene med full last på henger? Og spm nr 2: Er det kanskje egentlig enda bedre i forhold til veigrep osv, at man har bakhjulstrekk når man kjører med henger?? :)
  10. Bytte Xenon-pærer på E87

    Hvordan fikk du byttet xenonpærene?? Har samme problemet selv? Enkelt? Mye jobb?
  11. Defekt blinklys etter besøk hos Bavaria!

    Har hatt bilen min på Bavaria hvor de har skiftet motor. Da jeg leverte den, fungerte blinklys og alle andre hendeler helt fint. Da jeg fikk den tilbake, fikk jeg beskjed om blinklyshendelen var defekt! Dette må da ha skjedd mens den stod hos dem? De mente slikt bare var sånn som kunne skje av og til, og vil ikke ta noe ansvar for det.... Er det rimelig? At jeg skal lastes for en feil som åpenbart har skjedd når den har stått hos dem?? Noen med liknende erfaringer?
  12. 7000 kr for blinklysbryter?!

    Hva med denne delen da? På en 06 modell 1 serie? http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfoDetails.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=1500&Model_Id=1520&PartGroup_Id=6&Part_Id=7443&Storage_Id=148846374
  13. 7000 kr for blinklysbryter?!

    Har forresten multifunksjonsratt også, det kan vel også ha noe å si?
  14. 7000 kr for blinklysbryter?!

    Og stemmer det at man må skifte hele dritten?
  15. 7000 kr for blinklysbryter?!

    Jepp, den ser veldig lik ut! Men de på Bavaria sa det kunne ha noe å si hvilken måned bilen var produsert i dette året? Har det noe å si? Konge med kjapt svar!