Dweezil

Medlemmer
  • Innholdsteller

    644
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

Dweezil last won the day on May 19 2015

Dweezil hadde mest likt innhold!

Om Dweezil

  • Vurdering
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Drammen
  • Kjøretøy
    F11 520xdat

Siste besøkende

1106 profilvisninger
  1. Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!

    Autofil/Dagbladet har publisert sammenligningstest av Volvo V90, Mercedes E-klasse og BMW 5-serie: https://www.dagbladet.no/tema/disse-bilene-er-de-mest-eksklusive-pa-markedet-og-testvinneren-er-en-av-verdens-beste-biler-for-oyeblikket/69324742 Noen som har tilgang og kan poste en dump...?
  2. Dweezils 2015 520xdat 190 hk

    Hadde bilen på første EU-kontroll i dag. Fristen er i slutten av mai, men jeg tenkte jeg skulle være tidlig ute. Booket en time hos NAF og var sikker på at den skulle skli gjennom uten anmerkninger... men de fant mer enn 25% rust på ene sida av venstre bremseskive bak! Synes det er for galt (og sikkert kostbart) å bytte denne etter kun tre år! Kontrolløren hos NAF mente det kunne gå an å få av rust ved å foreta harde oppbremsinger over noen ukers tid. Noen som har erfaring med en slik fremgangsmåte? Kan det virke, eller må jeg bite i det sure eplet og begynne å planlegge utskifting?
  3. Dweezils 2015 520xdat 190 hk

    Hadde bilen på service hos Bilia Drammen i går; det var tid for å bytte bremsevæske. Hadde avtalt å sitte og vente til bilen var ferdig. Da jeg leverte nøkkelen, fikk jeg beskjed om at det var en kampanjereparasjon på AC-anlegget som han tilbød seg å ta i samme slengen. Det ble ca. en time lenger å vente, men jeg hadde mulighet til å sitte og jobbe i venteområdet, så det var bare fint for meg å få det gjort. Da han kom ut med nøkkelen (til estimert tid!) hadde han i tillegg tatt oljeskift-service som lå ca. 3000 km lengre frem, pluss at han hadde justert opp kjørelengden fram til skift av bremseskiver, for han hadde sett at det var godt med belegg igjen og mente derfor at computeren i bilen var i overkant pessimistisk med tanke på tidspunkt for utskifting. Alt sammen gikk på bilens serviceavtale, så jeg kjørte avgårde uten å betale en krone. Tommel opp og stort smilefjes til BMW og Bilia Drammen!
  4. Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!

    Ha, ha, både plasseringen til BMW og Toyota var jo veldig overraskende... https://www.dinside.no/motor/her-er-bilmerket-som-far-flest-fartsboter/68946138
  5. Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!

    Verden er full av kyniske mennesker, noen av dem også BMW-eiere: https://www.dagbladet.no/nyheter/plutselig-oppdager-politiet-noe-som-far-dem-til-a-rive-bilen-i-stykker/69083173
  6. Laste ned kartoppdatering?

    Jeg ville ha tegnet abonnement via ConnectedDrive-portalen. Da får du rett til å laste ned alle oppdateringer som publiseres de neste to årene, helt lovlig og med koder direkte fra BMW. Abo koster kr. 900,-
  7. F10 defekt girkasse

    Er det noe de klarer å gjøre på de autoriserte BMW-verkstedene, eller må man til dere eller annet spesialverksted for å gå byttet olje og filter på automatkassa?
  8. DinSide virker fornøyd med nye M5: https://www.dinside.no/motor/avsindig-rakjoring-med-fartsmonster/68936573
  9. Siden det er kaldt og snø på veiene: 1. Rattvarme (burde vært obligatorisk på alle biler solgt i Norge!) 2. Webasto 3. Adaptiv cruise-control 4. xDrive 5. Head-up Display 6. Navigasjon med Real Time Traffic Information (har flerfoldige ganger spart meg for mange minutter til/fra jobb!) 7. Surround View 8. Komfortseter 9. Delt bakluke Av tilbehør jeg godt kunne klart meg uten: Panoramasoltak Feltskifte-/blindsonevarsler Varsel ved kjøring for nært kantlinje
  10. Leveringstid etter produksjon

    Skjønner! Men du kan jo se positivt på det og prise deg lykkelig over at du slipper å kjøre Prius i ventetiden... så satser vi på at julenissen kommer tidlig i år!
  11. Leveringstid etter produksjon

    Den som venter på noe godt... Og mens du venter kan du jo slå i hjel tiden med å studere denne guiden, riktignok beregnet på leveranse av tysk-produserte BMW-er til nord-amerikanske kunder, men det kan jo hende du får noen nyttige tips, lell: http://www.bmwblog.com/2009/07/14/how-to-follow-a-new-bmw-from-order-to-shipping-and-to-delivery/ Kan ikke forhandleren gi deg et anslag på levering, evt. en indikasjon på når bilen ankommer Norge? Hvor i landet bor du? Jeg er heldig sånn sett; min BMW-forhandler holder til tre og et halvt steinkast unna bilhavna i Drammen, så jeg slapp å vente på innenlands transport... PS. Tipper bilen først skal innom transit-havn i Tyskland før den lastes opp på ny båt for frakt til Norge. Sånn går no dagan...
  12. Leveringstid etter produksjon

    X5 produseres i USA, gjør den ikke? Det vil nok påvirke frakttiden til norsk forhandler. Det gikk tre-fire uker fra min 5-serie ble produsert i Sør-Tyskland til den var klar for utlevering hos forhandleren. Frakt fra USA til Europa vil nok fort forlenge leveringstiden med tre-fire uker, avhengig av hvordan man treffer med bilfrakteskip, etc.
  13. BMWCCN

    Er medlem! Man skal ikke bruke særlig mange kroner på BMW-relatert utstyr og tjenester før medlemsavgiften er tilbakebetalt i form av rabatter.
  14. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Møller viser arroganse overfor kunder som er berørt av VW-diesel-gate: https://www.dinside.no/motor/dieselgate-berorte-vw-kunder-krevd-for-17000-kroner/68803019 Dette samsvarer med mine egne Møller-erfaringer: MYE feil på fabrikkny Passat 09. Det ble forsåvidt håndtert korrekt innenfor garantiperioden, men det var et sabla styr å skulle ha nybilen på verksted opptil flere ganger i året. (Én av grunnene til å kjøpe ny bil er vel å slippe å renne ned døra til verkstedet?) Et ledningsnett fra styreenheten til motoren ble slitt (?!?) og kortsluttet rett etter utløp av reklamasjonstiden, med det resultat at motoren oppførte seg høyst merkelig og gikk i full nødmodus. Møller ville ikke dekke én krone, men mitt lokale VW-verksted (Albjerk på Åssiden i Drammen -- honnør til dem!) ga meg en kraftig redusert pris. At man må forvente slitasje på bremser og bevegelige deler har jeg full forståelse for, men at et ledningsnett skal bli slitt litt over fem år ut i bilens levetid? Det kan ikke skyldes annet enn feilmontering eller dårlig ruting av kabler. Jeg kommer aldri til å kjøpe et Møller-importert produkt igjen. Det gir jeg livstidsgaranti på!
  15. Ting skjer i München: https://www.dagbladet.no/nyheter/afp-eu-har-raidet-bmws-kontorer/68807951