tennbrikket

Medlem
  • Innholdsteller

    804
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

tennbrikket vant dagen sist Februar 21 2017

tennbrikket hadde mest likt innhold!

Om tennbrikket

  • Rang
    Oberst

Profile Information

  • Kjøretøy
    02 E46 320D

Nylige profilbesøk

1885 profilvisninger
  1. Eid bilen i over 3 år og 6 måneder. E46 facelift har noen former og linjer jeg aldri kommer til å gå lei.
  2. tennbrikket

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    6.7l pr 100km trf stage 2 ved blandet kjøring, og sommerdekk som er modne for utskiftning. Er service rundt hjørnet, så regner med at med nye sommerdekk, service og en hjulkontroll så burde tallet gå litt ned. Men handler vell om hvor mange smil per mil man har og?
  3. mhm, jeg har en e46 som jeg tenker å levere til hjul kontroll i nærmeste framtid (venter bare på kw senkesettet), samt en AC som ikke fungerer som den skal. Har dessverre liten tillit til verkstedene i området her, så kanskje jeg skal prøve å benytte dere. Blir dog en liten ekstra kjøretur, men er uten tvil verdt det for å få det gjort ordentlig.
  4. tennbrikket

    Den store finn.no tråden.

    ikke så godt kjent med f31 priser osv. Denne syns jeg dog falt i god smak for min del. Ikke det mest imponerende innen motor, men en remap burde da hjelpe litt. . https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122360638
  5. tennbrikket

    Forslag til coilovers BMW e90

    Det er jeg usikker på, jeg valgte v1, etter forslag fra andre forummedlemmer her inne. V2 er fint for de som liker å stille hardhet, men de fleste trodde at man kom til å stille inn hardheten lik som det v1 leverer. V1 skal visst være ganske bra balansert. Jeg har org m sport understell på e46en, og må si jeg gleder meg til å kjenne hvordan kw føles ut i forhold. Hadde jeg skulle kjøpt til en m3 så hadde jeg nok valgte v3, men til min egen 320D automat så tror jeg v1 holder i massevis, er tross alt en daily driver.
  6. tennbrikket

    Forslag til coilovers BMW e90

    Angående kvaliteten på H&R kan jeg dessverre ikke uttale meg. Venter forsåvidt på mitt kw v1 sett. Bildeler.no fører blant annet KW.
  7. tennbrikket

    Forslag til coilovers BMW e90

    kW v3? Evt v2?
  8. tennbrikket

    BMW E46 320DAT

    Lite nytt på fronten her. Har verken fått kW senkesettet eller bilen hjem fra lakkering. Det ble dog besluttet å ta "hel lakkering", alt unntatt taket blir lakkert. Til prisen dette havner på, så tror jeg faktisk at det er lurt mtp verdien ved ett eventuelt salg.
  9. tennbrikket

    BMW E46 320DAT

    Var innom fyren som skal lakkerer bilen min med noen deler i går, og ting har skjedd. Begynte på den på onsdag, og i går var alt av rust slipt bort og bakluka var demonter innvendig for å gjøre klar til ny mikrobryter. fyren likte å sku også, så jeg leverte polyflex foringene dit i samme slengen. Må si jeg gleder meg til den er ferdig.
  10. tennbrikket

    Antispinn og DSC. HJELP

    Carly på e46 har jeg aldri fått til å funke noe bra. Prøv å Finn noen som har ista eller inpa.
  11. tennbrikket

    BMW E46 320DAT

    Etter og ha stått på tomgang i noen minutter. Så ligger temperaturen på 50-60. Når jeg begynner å kjøre så ligger den rundt 25/30 ish. Var 16 grader ute i følge utetemperatur sensor.Under hardt pådrag så lå den på 39 grader som maks. Tok 3 pådrag fra stillestående til ett par km/t. Dog gikk den i nødmodus på 1. Pådraget i sport modus. Tok så og skrudde av og på bilen og tok ett pådrag i trillende fart i (d) noe som gikk helt fint. Siste pådraget var fra stillestående i sport til fartsgrensen på motorvei. @TRF angående nødmodusen var det ganske så merkelig, Aldri hatt problemer med pådrag i sport, og jeg syns bilen har oppført seg bedre etter jeg fikk byttet trykkreguleringsventilen.
  12. tennbrikket

    BMW E46 320DAT

    Har torque pro appen på en 2din spiller jeg ettermontert for litt siden. Hvor nøyaktig verdiene jeg får på torque er vet jeg dessverre ikke, men kan filme innsugstemperaturen Ved ett godt pådrag etterpå.
  13. tennbrikket

    BMW E46 320DAT

    Jo, takk for det. Dessverre så har noen år på saltede veier satt noen spor. Men vil påstå at denne er noe av det bedre jeg har sett, til bruksbil året rundt å være. Tyskimport og noen år i Bardufoss har nok vært med på åsinke prosessen bektraktelig. Får ta det verste rustbobler nå, så holder den seg nok noen år til på veien. liten fun fact: på de 3 år og snart 6 månedene jeg har eid den, så har jeg aldri etterfylt olje. Har fylt så vidt det var på litt kjølevæske, da det lyste da jeg stod skrått i en bakke engang for ett par år siden, men uten om det, så har ikke den bilen her vært verken oljetørst eller kjølevæsketørst. Oljeskift hver 10-15k km. Har dog ikke prøvd å kjøre olje intervall på 22k km, som ligger inne i kjørecomputeren, men med hvor billig man får kjøpt service KIT på koed, så ser jeg heller ingen grunn til å ikke ta en ekstra service i mellom slagene.
  14. tennbrikket

    BMW E46 320DAT

    En liten vask sånn at bilen er klar for lakkering. En framskjerm, begge bakskjermer, frontfanger og panser skal lakkeres. Ene bakskjerm har det kommet noen bobler, mens den andre har ett stygg brent merke i lakking. Mest trolig etter en poleringsrunde for mange år siden. Like godt å fikse det opp først som sist. Frontfanger flasser klarlakk, og panser er fylt av steinsprut og en liten boble nederst ved lykta. Aner ikke hvor lang tid dette kommer til å ta, men hvis det er snakk om ett par uker, så burde kw senkesettet være her, samt polyflex foringene. Da skal det skrus hardt! hva tenker dere om større intercooler på trimma dieselbiler? Har sett ett par biler på det store web som har front montert intercooler, og må si det ser ganke så tøft ut når den henger nede ved m sport fangeren.( kan fort hende det er jeg som er ung og dum, og at det er like jalla som m sport striper i grillen, hvis det er det, si ifra!!). Regner nesten med det er mer looks enn performance? Er jo ikke akkurat varme klimaet vi har i Norge, for uten om nå. Airtec har en fin intercooler til e46 som skal være rimelig bolt on, hvert fall på 320d, er visst ett hav av plass frammi motorrommet.
  15. tennbrikket

    BMW E46 320DAT

    kw v1 bestilt :). Polyflex foringene kommer på tirsdag, så blir å montere dem fortløpende. Kw settet regner jeg med ikke kommer før om ett par uker da dette var bestillingsvare fra bildeler.no. Veldig spent på hvordan bilen blir å kjøre. Nå sporer den skikkelig, ved svak nedbremsing så drar den skikkelig til venstre, noe som gir mening da bærebrua med ny foring er 2 år gammel på høyre siden, så den burde ikke være utslitt. Hører også litt klunking bak, så har bestilt opp rear trailing arm bushing som det så fint heter på engelsk. Nye dekk blir også kjøpt inn etter jeg har fått gjort en 4hjulskontroll. Kjører på noen minerva dekk, som er fryktelig dårlige. Bilen blir kostet på endel kr i understellsoppgraderinger i år, så får håpe den holder seg endel år fremover. Bilen er jo tross alt 16 år gammel, og har gått 256xxx km.