Rune-K

Medlemmer
  • Innholdsteller

    309
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

1 følger

Om Rune-K

  • Vurdering
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sarpsborg
  • Kjøretøy
    83 mod. 735, 05 mod. Z4

Siste besøkende

383 profilvisninger
  1. Du har selvfølgelig sjekket sikringene? Så vidt jeg husker så er det to sikringer, en til høyre og en til venstre. Du har vel også de gammeldagse sikringene som blir slappe i kontaktene ettervært. Må du feilsøke noe mere utover dette så bør du nesten skaffe deg et koblingsskjema. Søk på BMW e21 ETM så finner du det fort.
  2. Litt o.t. men er det flere enn meg som åpnet denne tråden for og finne ut hva slags tulling som ville ha en E30 M3 som bruksbil.
  3. Tøff bil, prisen har jeg ingen formening om da jeg aldri har fulgt meg på prisene på disse. Lekker hekk da. Men det er en ting jeg ikke liker, man setter ikke på et custom eksosanlegg for at en Citroën skal bråke mere. Da har men virkelig ikke skjønt poenget med denne bilen. Samme med å ta vekk luftfilteret, mannen skulle vært skutt.
  4. Man bytter vel aldri bare fjærene hvis man skal senke bilen. Fjører og støtdempere er jo tilpasset værandre.
  5. Det er godt mulig, jeg bare kjenner jeg blir irritert på slik upresis språkbruk og da blir Trygg trafikk en useriøs forening i mine øyne. Man trenger ikke bryte fartsgrensen for å råkjøre samtidig så kan man enkelte ganger kjøre mye fortere enn fartgrensen uten å råkjøre.
  6. Helt enig med begge Fredrikene, det blir bare feil og klage over at politiet gjør jobben sin. Sett i forhold til alle de gangene jeg har brutt fartsgrensen så har jeg vel kommet billig ut av det tross alt. Så kan man alltids klage på fartsgrenser o.l men da får man ta det med de rette instanser. Det eneste jeg kan bli irritert på mange ganger er ordbruken til bl.a. Trygg trafikk. Helt greit at man har kjørt for fort i forhold til fartsgrensen men det vil ikke si at det er det samme som råkjøring.
  7. Men vil en slik antennesplitter virke hvis man har en gammeldags utvendig FM antenne? Vil helst slippe og klistre en antenne i frontruten på syvern. Det blir bare så feil.
  8. Det er selvfølgelig fullt mulig og fortsatt reparere selv. Problemet er at det blir mye vanskeligere enn det var før. Både ved utstrakt bruk av spesialverktøy og mye av man idag ikke kommer langt uten og stille en diagnose først. I tillegg så blir det mye lenger mellom de som kan litt om det. Da jeg vokste opp så kunne jo alle mannfolk bytte olje og filter, tennplugger var heller ikke noe problem. Røyk termostaten, og det gjorde den ofte, så var det bare og løsne to skruer og klippe i stykker termostaten så man fikk kjørt fram til man kjøpte en ny en. Klarte man ikke og bytte bremser selv så kunne alltids naboen hjelpe deg og måtte man justere tenning eller forgasser så kunne alltids den andre naboen hjelpe deg. Så kan man alltids spørre om alt var bedre før. Om det blir mindre service på en el-bil er helt sikkert men jeg er usikker på om det blir mindre bremseservice en før, spesielt i Norge der man salter. Bremsene blir jo brukt mye mindre en før og da ruster de fast. Kan godt tenke meg at i framtiden blir det mye bytting av bremser som har rustet i stykker.
  9. Denne var ny for meg, det dukker stadig opp noen E23 som jeg ikke har sett før. Kan virke som at eieren importerte denne i 2000 og har hatt den siden. Litt rart at den er registrert som en 735 men har kun en 3,2 liters motor. det mest sannsynlige er at den er importert fra Sverige. Der solgte de 732 som 735 noen år, jeg tror det var ett eller annet med noe utslippsgreier og gjøre.
  10. Dette med at det snart er nesten umulig for menigmann og fikse noe selv tror jeg er en av grunnene til at bilpleie begynner bli veldig populært. Noe må man jo gjøre med bilen sin. Det er snart bare tullinger som meg som synes det er artigere og skru ifra værandre en motor enn og og vaske bilen. Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere en og vaske bil.
  11. Jeg er helt enig med deg når det gjelder Model X. det begynner jo nå og bli noen av de og vær gang jeg ser de så er det et eller annet som ikke stemmer. Spesielt på skrå bakifra så er den bare klumpete. Litt rart siden de traff veldig på designet på første forsøk og feilet så til de grader andre gangen. Siden man på en el bil er mye mindre bunnet til hvordan man plasserer komponentene så synes jeg det er helt ok slik som BMW gjør og tørr og tenke litt utenfor boksen.
  12. Ikke noe problem. Jeg har aldri hatt noen ekstra tilsetning i min. Mener de fikk forsterka ventilseter da M10 kom rundt 1962.
  13. Det er kanskje like greit at Wheeler Dealers gir seg. Det er alltid skummelt når man drar et konsept for langt. Jeg ble ordentlig skuffet over de siste episodene. Hadde store forhåpninger da jeg så hvilke biler de skulle pusse opp men synes de fikk veldig lite ut av det. Spesielt episoden da de tok den gamle Cadillacen. De viste jo nesten bare hva de ikke fikk til. Blir litt som de siste episodene med gamle Top Gear. Det tapte seg mye de par siste sesongene.
  14. Jeg tro nok det skal svært mye til før ulven går på mennesker både store og små. Spørsmålet er derfor om man skal ha husdyr eller ulv. Blir litt oppgitt når man sier at det bare er og gjete sauen. Folk synes jo maten er alt for dyr allerede, hvis man skulle betalt for gjeting i tillegg så går det jo ikke.
  15. Det enkle svaret er JA. Ellers så bør jo man jo ha andre dempere på senkefjærer. Hvis du har kjørt med standarddempere og senkefjærer ville jeg i værtfall ha byttet de. Jeg pleier og regne levetiden på dempere til ca. 100k.