Rune-K

Medlemmer
  • Innholdsteller

    377
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

1 følger

Om Rune-K

  • Vurdering
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sarpsborg
  • Kjøretøy
    83 mod. 735, 05 mod. Z4

Siste besøkende

646 profilvisninger
  1. Hvis du ikke har greie på strøm ville jeg fått en elektriker til og hjelpe deg. Man skal ikke leke med 230 volt. Det ser ut til og være et rett fram koblingsskjema og da bør en elektriker med industrierfaring gjøre mye på et par timer. Hvor i landet holder du til? Men det er vel en grunn til at bryterne er utkoblet. Noe har antagelig blitt ødelagt en gang og da har man bare koblet det ut i stedet for og reparere det.
  2. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Jeg pleier bare og bruke de produktene som søsteren min anbefaler men jeg har i værtfall lært en ting av henne. Når det gjelder maling så er dyrere bedre. Vi malte hytta i sommer med ny kledning og brukte et Jotunprodukt som hun kom med. Det var sikkert Drygolin av noe slag.Det var svindyrt, typ 1600 kroner for 10 liter men det skulle vare i minimum 10 år som hun sa og hytta vår ligger 5 meter fra sjøen. Jeg kan sikkert høre med hva hun anbefaler slik som huset ditt ligger @Fredrik så får du heller smugle litt maling til Danmark
  3. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Jeg tror Drygolin fungerer bra men hvis du vil ha et bedre svar så bør jeg høre med søsteren min som er maler, hun kan det der mye bedre enn jeg kan.
  4. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    http://www.jotun.com/no/no/b2c/products/exterior/jotun/jotun-odel.aspx Den falmer litt fortere i fargen en annen maling men så koster den omtrent halvparten av vanlig husmaling også. Men til en låve så er den helt ok. Siden du skal male en hel låve så er jo prisen litt vesentlig. Den bør ikke brukes på et vanlig hus da de som regel ikke har god nok lufting bak kledningen men til en låve med bordene plassert ved siden av værandre der du får god lufting er det ikke noe problem.
  5. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det er noen i regjeringen som er ærlige. De intervjuet en finanspolitisk talsmann på radioen igår, husker ikke om han var H eller Frp men han sa det rett ut. Siden det skulle komme avgifter på el bil etter vært så begynte de pent nå med de tyngste bilene. Det er nok ikke riktig sitert fra meg men innholdet er riktig.
  6. Moment trekking generelt

    Jeg mener selvfølgelig topplokket. eller toppen som man også kan si. Toppdekselet som sitter over topplokket igjen og beskytter bl.a kamakselen skal skrues med 10Nm og det er som du sier ikke kritisk. Det med korrekte betegnelser på motordeler er viktig og var noe vi brukte endel tid på og da jeg jobbet som høgger. Spesielt når kunden var på telefon var det greit og spørre en ekstra gang for og være sikker. Det mest vanlige er vel hvis vi regner bra topp til bunn. Toppdeksel, topplokk, motorblokk og bunnpanne til slutt.
  7. Moment trekking generelt

    Det er vel bl.a. usikkerheten over hvor tørre boltene er som gjør at på topplokk så skal det ofte etterdras med grader. BMW begynte vel med dette på M30 motoren rundt 1980. Alle som har montert et topplokk på en gammel M30 kan sikkert skrive under på at det er forbausende stor forskjell i motstanden på boltene når det draes med moment først for deretter og etterdra med grader. Ellers pleier det vel og stå i spesifikasjonene om boltene skal smøres eller ikke.
  8. Kjøpe L7

    Det finnes nok flere i Norge men da må man se på eldre biler. Det finnes i vertfall en E23 L7 i Norge. Jeg så den på Rudskogen men det er sikkert 10 år siden så jeg vet ikke om den fortsatt eksisterer. Jeg viste ikke at BMW hadde brukt L7 betegnelsen på andre syvere enn E23 men det har vel litt med interessen min og gjøre. Derfor ble jeg litt nysgjerrig når trådstarter ville kjøpe en slik en.
  9. forstilling Z4 og E46

    Nå begynner forstillingen på Z4en min og bli litt slapp. Det rister litt når jeg bremser bl.a Denne har jo den klassiske forstillingen med "boomeranger" som bærebruer. Samme delenummer som E46. Jeg regner med at det er de store gummiforingene som sitter i bakkant som begynner og bli slitt. noen som har andre forslag. Uansett ser jeg at Koed selger forsterkede bærearmer med alt av foringer til en ok pris. De er fra Meyle, er det noen som har noen erfaringer med de. Er det stivere gummiforinger på de? Hvordan er kvaliteten? Det koster jo bare litt over 1000 kroner ekstra kontra og bytte kun gummiforingene og da er jo alt nytt.
  10. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Dette var vel fint det. Flott at noen tørr og tenke utenfor boksen når det gjelder hus. Vi har alt for mange kjedelige hus i dette landet.
  11. Kjøp av løftebukk. Budget

    Uansett hva du velger så bør du undersøke om gulvet tåler en to søyler før du gjør noe mere. Det er strenge krav til tykkelsen på gulvet hvis du skal ha en 2 søyler. Ellers er vel en 2 søyler og foretrekke til stort sett alt unntatt hvis du må mye inn i bilen, Da kan dørene være vanskelig og åpne. Ellers har jeg inntrykk av att noe som skiller billige fra dyre bukker er hvordan sikkerhetslåsen er konstruert så det kan være greit og sjekke hvor solid denne ser ut.
  12. Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er ingen tvil om at svenskene har laget interessante jagerfly. Det skal bli spennende framover om de har de økonomiske musklene til og fortsette den stolte tradisjonene de har. Jeg husker da jeg var høgger og demonterte endel SAAB 900. Det var tydelig at de hadde tatt endel inspirasjon fra flyindustrien på måten karosseriet var laget på. Tok man av de ytterste platene så var det mange ekstra forsterkninger som var laget på en utrolig snedig måte som de andre bilfabrikantene ikke var i nærheten av. Hele fronten var laget litt som en flykropp med motoren inne i kroppen og hjulopphenget montert på utsiden. Det var veldig elegant gjort men det førte nok til at bilen ble dyrere og produsere.
  13. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg jobber som lokomotivfører og for et par år siden skulle jeg kjøre formiddagstoget fra Dombås til Oslo. Det var en flott høstdag med skyfri himmel og høstfarger på trærne, da var Gudbrandsdalen vakker. Når de i tillegg spilte folkemusikk på radioene var det like før jeg begynte og gråte. Jeg har verdens beste utsikt fra kontoret, at jeg får betalt i tillegg er bare en bonus.
  14. E32 730i prosjekt, 1987

    En ting er sikkert, og bare bytte deler på lykke og fromme er i beste fall bortkastede penger. Hvis du tar et søk på BMW E32 ETM så finner du nok et koblingsskjema. Studer det først så har du et godt utgangspunkt.
  15. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Jeg og sliter med utsendet på X modellen, synd da de traff blink på første forsøk med S-modellen. Det virker som om de bestemte seg for dørløsningen først og da ble utseendet som det måtte bli. Det er tross alt endel leamikk i taket for og få de til og virke så jeg mistenker at funksjonene gikk foran utseende. Hvis dere husker for noen få år siden så skulle alle produsenter av småbiler brått lage en cab med blikktak. De så nesten like ut alle sammen hvis man så de bakenifra. Hvorfor så mange hater Tesla er nok rett og slett janteloven. Det virker som om de er greie biler men jeg har vel fortsatt til gode og lese en ordentlig test av de der de sammenligner de med andre biler og ikke fokuserer kun på drivverket. Jeg kunne vært interessert i og vite hvordan understellet oppfører seg når det begynner og gå fort. Hvordan oppleves veistøy i kupeen. Hvordan er kvaliteten. Kort sagt slike ting man undersøker i vanlige biltester. At drivverket er bra vet vi jo.