sst079

Medlem
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sst079

  • Rang
    Fenrik

Nylige profilbesøk

275 profilvisninger
  1. sst079

    For lang bunnpanne-plugg?

    Liten oppdatering her - har nå fått tak i ny bunnplugg, av den korte typen. Denne er IKKE hul. I følge GS, er den lange hule pluggen på vei ut av sortimentet, og kort ikke-hul overtar. MEN da jeg byttet motorolje i dag, så jeg hvor lekkasjen kom fra. Da jeg byttet olje sist og satt i ny (lang) bunnplugg, så har denne vært for lang og resultert i en aldri så liten sprekk i bunnpannen. Nok til at det drypper olje i ny og ne. Jækla irriterende greier, men må prøve å lappe sammen på en eller annen måte.
  2. Lurer på om noen vet om bakre stabstag/krengestag fra XI-modeller vil passe på bakhjulsdrevne E46?
  3. sst079

    For lang bunnpanne-plugg?

    👍🏼😊
  4. sst079

    For lang bunnpanne-plugg?

    Hehe...virker som det ikke er unormalt at disse knekker. Jeg kjøper meg en ny bolt som jeg VET passer, så skal vi nok finne ut av det👍🏼
  5. sst079

    For lang bunnpanne-plugg?

    Dette er en M52TU, og den har vel mere til felles med M54 enn M52 (uten TU). Således skulle man kanskje tro det.
  6. sst079

    For lang bunnpanne-plugg?

    Om den er hul inni kan jeg ikke huske, men dette må jeg jo sjekke Ser forøvrig i ETK at pluggen skal være 15 mm. lang. Erindrer at den jeg satt i må ha vært lengre. Uansett, da har jeg litt å sjekke! Takk for gode tips, Stormblast!
  7. sst079

    For lang bunnpanne-plugg?

    Takk for svar! Pluggen ble bestilt på Schmiedmann, så regner jo med at de skulle finne riktig plugg. Har også tenkt på dette med rester av gammel knekt plugg, men oljen renner fint ut av tappehullet, så virker ikke som noe stenger heller. Men ja, når jeg dro til den nye pluggen, så virket det som den tok borti noe inne i bunnpanna...ble mye motstand, og jeg feiga ut
  8. sst079

    For lang bunnpanne-plugg?

    Ved forrige oljeskift, byttet jeg også bunnpluggen. Dette fordi den gamle på ett eller annet tidspunkt må ha knekt (før jeg overtok bilen). Men da jeg skulle skru inn den nye pluggen, virket det som den var for lang..? Akkurat som den buttet, noe som gjorde at jeg ikke ville skru lenger. Dette resulterte i at det nå drypper litt fra bunnplugg. Kan det være at jeg har fått en for lang bunnplugg?
  9. sst079

    Sviktende kupélys

    Aha! Den videoen fant tydeligvis ikke jeg. Da skal jeg se nærmere. Takk, Otis😊
  10. sst079

    Sviktende kupélys

    Ok. Du vet ikke nærmere hvor de befinner seg, og i hvilken grad de er tilgjengelige?
  11. sst079

    Sviktende kupélys

    Jeg har prøvd å søke meg frem til dette, uten å bli helt klok. I min E46 tennes kupélyset kun når jeg åpner førerdør og bagasjeluke. Mørkt når jeg åpner bakdører og høyre foran. Har skjønt at det sitter bryter(e) som styrer dette, men hvor? Og er dette noe man fikser greit selv? På forhånd takk for tips!
  12. Jeg har en E46 320i (manuell) hvor jeg lenge har hatt en plagsom og irriterende «glippe» i drivlinjen. Dette har spesielt vært fremtredende ved giring/clutching, og har vært vanskelig å få til smoothe girskift uten rakling, kakling og nykking. Bilen har voksen km. stand på 340.000, så bestemte meg for å bytte oljen i diffen. Resultat - «ny» bil! Den virker mye tightere, og å gire går nå som en drøm. Ville bare tipse, samt dele dagens lille solskinnshistorie😊
  13. sst079

    Hva kan skape slakke i styring på E46?

    Hjertelig takk for utfyllende og godt svar, TRF! Muligens noe lettere forklart, så mener jeg i hovedsak dødgang på rattet. Men punktene dine over tar vel høyde for dette. Et tilleggsspørsmål - hvordan kontrollerer jeg tannstanga?
  14. Har en pre-facelift E46 med relativt voksen km.stand på ca 340.000. Har hatt noe klunkelyder og slakke i forstillingen, som ble mye bedre etter nye stabstag foringer og bærearm foringer (Powerflex). Men fortsatt er den litt slakk i styringen, så lurer på hva mere som kan byttes for å få tilbake den tighte gode BMW-styringen
  15. Har et problem med min E46 320i - jeg får ikke luft ut av dysene i «midtrekka» i bilen. Altså de to som befinner seg over radio, samt de på høyre og venstre side. I dysene opp mot frontruta og i fotbrønn blåser alt som normalt. Noen som kan ha en formening om hvor feilen ligger?