Runey

Medlemmer
  • Innholdsteller

    58
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Runey last won the day on July 13

Runey hadde mest likt innhold!

Om Runey

  • Vurdering
    Fenrik
  • Bursdag 12/11/94

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    BMW F20 116i M-Sport

Siste besøkende

659 profilvisninger
  1. 19.9.2017 F20en returnerer En noe spesiell tittel, men også passende med tanke på hvor stille denne tråden har vært de siste månedene. Mesterparten av sommeren gikk til og jobbe, så ble ikke gjort så alt for mye annet... Den 20. August skjedde det noe ikke helt planlagt og jeg ble stående i en busslomme og vente på bergingsbil da bilen gikk i nødmodus, begynte å gå røft for så å ikke ville starte Dagen derpå gikk jeg opp for å få en prat med verkstedet, og de hadde ikke tid til å se på den før uken etter så la ventingen begynne! Uken gikk og jeg fikk en telefon med beskjeden om at registerkjedet hadde hoppet! Full av angst for at det hadde blitt nærkontakt i toppen, ble jeg til slutt (for et par dager siden) informert skikkelig om tilstanden på innmaten... som var helt fin, da den "bare" hadde hoppet 2 tenner Grunnen til dette viste seg å være et strekt kjede(allerede ved 82 000km ) Så fikk jeg pristilbud på reparasjonen som omfattet å skifte hele register assemblyen, og oljeservice. Jeg godtok dette og fikk da beskjed om at de ikke hadde tid til å ta den før 18.9 Så da ble det å vente i tre uker til, før jeg endelig fikk den igjen i dag Nå er også noen små "raslelyder" som jeg egentlig ikke tenkte over før helt vekke, i tillegg de slapp å tilbakestille motorsoftwaren(slipper å tune igjen ), ved å resette alle adaptasjoner som bilen gjør Så glad og fornøyd som jeg ble av å få bilen igjen, ble det litt "råning" før jeg dro innom en kamerat Men jeg hadde ikke glemt at jeg hadde fått splitter og sideskjørt for noen uker siden, men som har stått på vent da F20en har vært hos verkstedet den siste måneden. Da måtte disse selvfølgelig monteres nå, selv om planen var og lakke de først. Men liker looken de har nå så tror jeg isåfall venter med lakking til etter vinteren! Bilder liker vi alle Begynte med å jekke opp bilen og plassere splitteren på jekkestøtter for å få posisjonen Første montering før det ble boret hull til å feste den i front Det åpne hullet ble boret ut og så ble de satt i en molyplugg Så var splitter ferdig montert Dere får unnskylde skitten bil, men sideskjørt ble prioritert Bilen senket ned før splitteren og sideskjørtet fikk et lag med MP UTC... Skikkelige ferdigbilder kommer ila uken siden solen var gått ned nå
  2. vel siden den "bare" hadde hoppet 2 tenner så var all innmaten i motoren ok... Så de venter på verktøy, så de kan skifte registerkjede monteringen. Prisen er vel ca 22 000 pluss diagnoseringen... Svir det for en som nettopp er ferdig med studiene
  3. Har jo import bil i tillegg til at den bikket 5 år i april, så ingenting å hente virker det som.
  4. En liten oppdatering på årsaken til havariet... Det viser seg at grunnen til at kjedet hoppet var så enkelt at det var strekt seg, da ved 80 000km på telleren
  5. Min ligger nå greit nok an... Må skifte registerkjedet og drevene, pluss noen småting. Det viste seg at kjedet hadde hoppet, og timingen var to tenner av. Så det blir en ganske sur regning, så blir rolig på delefronten en månedstid... Verste var egentlig at jeg ikke fikk time før 18. september... Men har jo fått splitter og sideskjørt, samt at jeg har camberplater som må monteres
  6. Ikke min bil, men følte for å poste noe når min er nede for telling og jeg var ferdig med polering og coating av mine foreldres F25
  7. Steike LSD er gromme saker Må somle meg til en etterhvert jeg og
  8. Raslelydene fra kaldstart mener jeg kommer fra wastegate som åpnes ved start? Har vært et par ulyder ved pådrag, men ikke noe som virket alarmerende. Ingen antydning til at til skulle gå gale. Da det skjedde etter rolig motorveikjøring og ikke hardkjøret tidligere på dagen 🤔 Eneste ulyden jeg har hatt er fra inntaket som en og annen gang beveger litt på seg ved lave turtall
  9. Fikk telefon fra de nå i formiddag, og de sa at registeret hadde hoppet, så det måtte skiftes Men jeg tenkte meg opp og høre litt mer med de hva de har sjekket og slikt i ettermiddag
  10. haha, nei dette var fra turen vi hadde før på dagen og bilen fikk kjørt seg. Så etter 20min rolig motorvei så kom varselene opp ut av det blå
  11. Lurte på det men jeg sjekket rørene og de så helt fine ut. Forhåpentligvis er det noe så enkelt som en gåen sensor, men nå står bilen hos jæger. Da blir det å ture opp i morgen og høre med de.
  12. Herlig opplevelse akkurat nå. På vei hjem fra en 2 timers kjøretur også er jeg 10 min hjemme ifra og får opp feilmelding (P00BD) og nå får jeg ikke start på bilen. Mulig noe relatert til maf, så da blir kvelden brukt til å vente på bergingsbil😡
  13. Felgene på F20en min er 8x19 ET35 foran og 9x19 ET40 bak og da poker felgene bak ut noen mm uten at du subber Dette da med 225/35 og 245/30 dekk