Ingvaldsen

Medlem
  • Innholdsteller

    204
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Ingvaldsen

  • Rang
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lesja
  • Kjøretøy
    e39 525dat msport

Nylige profilbesøk

1958 profilvisninger
  1. Ingvaldsen

    E39 520IA ESS VT1 Kompressor

    mente at du må unngå å ødelegge bilen med slike inntak... mye pener med orginale msport krysset
  2. Ingvaldsen

    E39 520IA ESS VT1 Kompressor

    du skal vell ikke ødelegge denne fine bilen med å montere koppholdere til båt fra biltema ? synest msport krysset fortjener å få bli :) ellers meget pen bil som jeg ikke skjønner hvorfor det tok så lang tid for at en kjøper skulle dukke opp :)
  3. Ingvaldsen

    Leiv’s macaoblue E34 M5

    artig å se at du fikk en smak av bygda mi er nok langt fra den værste plassen du kunne hatt havari, finst flere s38 motorer innenfor 1km radius der du ble stående
  4. Bytte downpipe igår på 530d’n siden den orginale hadde store hull i flexirør. Hadde et håp om at noe av turbolyden skulle bli borte men skjønner nå at det må være noe riktig galt her null slark i turbo og turbinen ser ut som ny. 08BC0202-582C-4FE3-8050-EC56183E2866.mp4 979C551E-6E1C-4FF0-97BD-61E1B55C4DAF.mp4
  5. Idag prøvde jeg å strøpe slangen fra ventilen mellom pompe og filter, fikk et dønn stabilt matetrykk på 4,2 bar hele tiden. Men det endte fortsatt opp med feilkode som viser helt horrible tall.... trykkregulering kommer det ikke feilkode på lengere uansett bruk, før kom den med en gang. Stanga på vnt styringa beveger seg ved oppstart, men drar fortsatt dårlig fra bunn. Downpipe uten katalysator er bestilt da jeg ikke har tid til å sveise egen.
  6. Da er det enten programvare eller regulatoren som fjusker da ? Får prøve å bytte regulator... ble ikke klokere av å lese igjennom dieseltråden, begge pompene mine går og filter er nytt, er det så mange ting igjen som kan feile da? Får vell prøve med nye ventil mellom filter og htpompe
  7. Har nå gått over alle vakumslanger som har med turbo å gjør, har i tilegg montert nytt dieselfilter. Begge matepomper suser å går. Etter noen testdrag så kommer jeg fram til at matetrykket er nå på 3,95 på tomgang og 3,55 på laveste. Bilen går fortsatt ikke så voldsomt mye bedre og 0-100 er sirka på 9sek... alpinaen klarte det på 7 nå i vår med sliten girkasse. merkelig nok sitter jeg igjen med kun matetrykkfeilkode. I og med at trykk sensor sitter på filteret må vell kanskje feilen ligge mellom HTpompe og filter, og det er vell ikke unormalt at den ventilen derimellom fjusker?
  8. Var vist irra sundt inni kontakte til abs-føleren så når jeg fikset det så ble lamper borte og girkassa girer riktig. Alle feilkoder ble borte uten om 3 stk og bilen går fortsatt litt for dårlig og går i nødmodus ved skikklig pådrag..
  9. Hmmm, servotronic har fungert perfekt hele tiden helt til jeg klarte å knekke av stikket på servotronicmotoren under montering av fjærer... kjøpte ny brukt på koed og monterte den og da fungerer den nå og da, idag var den lett på ratte i høy fart en liten stund også. Så dette har ingenting med absfeilene å gjør?
  10. Tror du traff spikeren veldig bra med å kalle det tvilsom tuning! Er dette en permanent skade grunnet tuning eller kan det rettest opp i med noe som kan rettest opp i med mindre tvilsome tuning?
  11. 530’n finner selvsagt ut at den skal slutte å fungere skikklig og produsere et busslass med feilkoder og lamper rett før jeg reiser i 1. Gangstjeneste... i tilegg er det snart eukontroll Bilen går dålig, ryker svart, girkasse girer rart, servotronic kommer og går, abs/antispinn/slitasjevarsler lyser... eneste jeg vet nå er at turbo er i topp stand , det er ingen trykklekasje og abs føler venstre foran er defekt. Men resten av feilkodene klarer jeg ikke helt konkret å tolke hva feilen er. Noen som har peiling på alle disse feilkodene? Typisk at alt skjer når jeg værken har overflødig med tid eller penger. Hadde vært fint å vist om det er slik at en feil kan løse ut mange av disse feilkodene. Angående matetrykket på diesel har det alltid vært litt lavt men bilen har fortsatt gått veldig mye bedre enn nå.. og ista nektet bilen å gå fortere enn 150, akkurat som om kassa ikke ville mer, girkassen har kun gått 6-70k på den lyse siden har jeg fått tak i et bra alcantara smg ratt
  12. Nå har endelig delene kommet i posten så jeg får ryddet opp i alt rotet etter tidenes ferie Blir bytte av termostat, div rør og ekspansjonstank da er det bare å hive ut VAG tanken som mekanikerene i Italia satta inn som provisorisk løsning og funket gjorde det har også hatt problemer med dårlig effekt og ekstremt my svartrøyk og fiselyd i motorrom, sjekket alle slanger og de var fine. Men så intercooler var full med oljegris så da tenkte jeg og fylle den med vann for å se.. og den lakk jo som ei sil... så da må man jo ta det man har for hånd og da kom jeg over en intercooler jeg tror @TRF kjenner igjen Heldivis hadde en kamerat i bygda liggende en trf intercooler såda ble det en oppgradering i tillegg litt tilpassing så smatt den på plass fikk dessverre ikke testet om det ble forskjell med slik intercooler da den gikk så dålig pga trykklekasje fra før.. men den ryker litt for mye svart enda så det er sikkert mer å hente av ytelse med bedre tuning, men ikke på langt nær så my svartrøyk som det var før intercoolerbytte Prøvemonterte rennsporthjula nå i uka også men kom fram det at den var for høy til disse «stancehjula»... så da var det på igjen med style 65
  13. Ingvaldsen

    Kristiansand'årns e34 s62 touring

    hvilken plan har du med tanke på godkjenninga ? var nære på å kjøpe denne bilen selv siden det ikke bor så så langt unna forrige eier men slo i fra meg det hele pga godkjenninga....