olenikolai

Medlem
  • Innholdsteller

    354
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

olenikolai vant dagen sist Februar 24 2016

olenikolai hadde mest likt innhold!

Om olenikolai

  • Rang
    Major
  • Bursdag Mars 10

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Moss
  • Kjøretøy
    F32 428iX

Nylige profilbesøk

914 profilvisninger
  1. Morro! Mye mulig, hadde mer enn nok med å konsentrere meg om egen bil og kjøring E90 eller E91 du kjørte?
  2. RIktignok ikke min spotting, men rimelig voksent å kjøpe to samtidig 😅
  3. Mange takk! Morro å få luftet seg litt! Kjørte du også eller? Hehe, ingen fare, var så stresset i går morges at jeg ikke så deg i farten Gir liksom det siste lille løftet! Merker jeg får mer og mer lyst til å bytte skivene bak også... 😅
  4. Lenge siden sist oppdatering her nå! Har beholdt bilen enn så lenge og storkoser meg, regner med at den blir her i hvert fall frem mot neste sommer. Bilen har bikket 50k km og har akkurat vært inne for bytte av bremseklosser foran. Passet samtidig på å bytte til Performance skiver foran når de først var igang med bremsene. Synes skivene gjorde seg godt på bilen! På lørdag fikk jeg testet bilen litt på Rudskogen også. Andre gang på asfaltbane for meg, så morro å få testet både bil og sjåfør sine evner. Fikk noen gode runder på slutten av dagen og senket beste rundetid fra 1:58:68 fra forrige banedag i 2016 til 1:52:80, så det går riktig vei i hvert fall Begge tidene er forøvrig satt med passasjer i bilen og med det samme dekksettet som har stått på bilen siden jeg kjøpte den. Dagens største utfordring var nok kanskje temperaturen ute som lå og vippet medllom 26,5-27,5 grader og nesten vindstille. På slutten av dagen slet faktisk bilen med kjøling og strupet motoreffekten i kortere perioder, tror oljetemperaturen lå på drøyt 140 grader når den begynte å strupe ned. Ellers er jeg utrolig imponert over dekkene som det fremdeles er greit med mønster igjen på! De har fått kjørt seg hardt og selv etter 39 runder på Rudskogen på lørdag lever de fremdels
  5. https://www.liveclasscommune.com Koster noen kroner, men det skal visstnok være veldig gode kurs og dyktige fotografer Usikker på andelen av lightroom/photoshop, avhenger litt mellom kursene tror jeg.
  6. olenikolai

    Den store Photoshop-tråden!

    Ikke tid til å ta det i dag, men du får i hvertfall litt inntrykk av felgene her i hvert fall https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1281573
  7. Den første er en G500 4x4² Mener å huske at det lå på finn for litt siden, men er borte nå. Ligger en tilsvarende ute til 2,5m
  8. Litt diverse biler på tur med Autoxo i oktober
  9. olenikolai

    Prosjekt F30 328i

    At Acc sensoren er dyr har jeg dessverre fått merke selv også... Hvor billig klarte du å finne en til?
  10. Se der ja! Kompis sin Golf R det der, akkurat fått nye sommerfelger på den 🙌🏻
  11. Tror ikke Chironen er Arne Fredly sin, men derimot den "lokale forhandleren" sin. Skal ikke si noe helt sikkert, men skiltnr. på den starter på W. Tipper han har bestilt seg, men ikke fått enda, eller evt fikk prøve for å se om han skal kjøpe
  12. Nope, ingen koding Eksosventilen bak har jeg bare "modifisert" med å fjerne fjæren som sitter mellom motoren og selve spjeldet og festet spjeldet i åpen stilling. Bilen tror den fremdeles åpner og lukker spjeldet selvom det er låst i åpen stilling, så ikke noe poeng å programmere noe der. Spjeldet kan selvfølgelig kobles til og brukes slik som det var tenkt også om man vil det
  13. Enkleste måten å sjekke om det passer på er å finne ut om noen andre har gjort det før deg Jeg måtte kappe og sveise om overgangen mellom det nye anlegget og katalysatoren og bytte ett opphengsfeste bak (+diffusor selvfølgelig), ellers passet alt rett på Svendsen eksos rett ved Bavaria i Oslo som tok seg av jobben, var rimelig fort gjort og rett frem jobb for de. Husker ikke helt hva de tok for det, men ble litt ekstra på meg ettersom jeg ikke var klar over at det bakre eksosfestet måtte byttes slik at jeg var der to ganger med dobbel montering/demontering... Lurer på om det var en 4-5k de tok for hele greiene, men det er jeg ikke helt sikker på i farten
  14. Stemmer at jeg bygget om på min ja 435i Akrapovic på min, trengte nesten ikke tilpassing! Regner med at det er noe av det samme med de nye motorene, bare at du må finne 340i eksos tipper jeg Forskjellen på lyd i eksosen styres bare med ett elektronisk spjeld bak, jeg har festet mitt i åpen stilling hele tiden, men er fremdeles forskjell i lyden mellom de forskjellige kjøremodusene, så er nok endringer i motorstyringen også mellom de ulike modusene. Du har jo alternativet med 340i M-performance eksos også
  15. Gratulerer med ny, knall bil på vei! Ser ut som om du hadde fått med det meste av ekstrautstyr på den også