orala

Medlemmer
  • Innholdsteller

    217
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om orala

  • Vurdering
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestfold
  • Interesser:
    Bil og fly.
  • Kjøretøy
    BMW 525 2001

Siste besøkende

409 profilvisninger
  1. X3 med ulyd i høyresving (løst)

    Uffda, det var føyken ja.
  2. X3 med ulyd i høyresving (løst)

    Ehhh, er motoren ødelagt også? Føyken er vel alvorlig?
  3. e39 520ia sedan 2001 selges i deler

    823,75 med moms og frakt.
  4. e39 520ia sedan 2001 selges i deler

    Hvis du bor ikke altfor langt unna kan jeg hente den. Ved sending blir den dyrere enn hos koed og risiko for skade, så det er ikke interessant. Spørsmålet er da hvor du holder til.
  5. e39 520ia sedan 2001 selges i deler

    Radiatorkappe er aktuelt.
  6. BMW E39 1998 kjølesystem problemer

    Det er bra. Du bør være oppmerksom på at radiatorene på disse bilene er svake. På min bulte den veldig ut/nedover på undersida, så jeg byttet radiator. Det kan være lurt å sjekke.
  7. Byttet tennplugger, nå starter ikke bilen

    Så avansert var ikke jeg, kikket bare på tabellene i linken. Beklager.
  8. Byttet tennplugger, nå starter ikke bilen

    Ingen av de pluggene passer.
  9. 2012 E91 320D Xdrive Ulyder i diff foran

    Ja, jo, forsåvidt, liknende. Ikke på BMW, men prinsippet er likt. Kraftigere lyd ved gasspådrag, svakere når man letter på gassen eller bare triller. Utslitt kronhjul og pinion. Dyrt å reparere. Er garantien utgått? Kanskje dumt spørsmål. På noen biler er all innmat i differensialen satt sammen i en enhet og da kan alt byttes uten spesialverktøy og med nokså basic skruferdigheter. Jeg gjorde det, men da kjøpte jeg en brukt diff.(Nissan). Reparasjonsmetoden er spesialistarbeid, Siden det er BMW vil jeg tro dette er noget komplisert.
  10. Lyshøyde E39

    Har du xenonlys er det normalt at de går litt opp og ned for så å finne rett høyde. Blir de stående FOR høyt er det noe galt.
  11. Byttet tennplugger, nå starter ikke bilen

    Jeg har byttet plugger bare en gang på BMW så jeg husker ikke helt hvordan det var med coil/rør til plugg opplegget, men generelt kan man vel si at dette er elektrisk og da må du ha forbindelse mellom komponentene. Hvis ikke er det store problem. Vi håper noen annen har et mer detaljert svar.
  12. Byttet tennplugger, nå starter ikke bilen

    Hvis du veit hvor mange km det er på pluggene så er det vel greit nok. På min M54 er det 105 000 km bytteintervall, men likte ikke prisen på nye, akkurat som du, så jeg kjørte de til 158 000 km. Da kjøpte jeg nye på reise til USA. Ca kr 50 pr stk. Samme som original. Skal man ha dyre ikke altfor store deler blir det jo "gratis" amerikatur. Byttet luftfilter samtidig, men merket ingen forskjell. Heldigvis.
  13. M54b30 oljeforbruk

    Da er vel den Tysklandsmaskinen ikke noen stor suksess. Det blir ca 100l olje de neste 100 000 km, hvis forbruket ikke øker. Kjedelig greier.
  14. M54b30 oljeforbruk

    Det var høyt forbruk. Den oljen som skal tilbake til motoren via CCV, hvor blir det av den?
  15. M54b30 oljeforbruk

    Hvor langt er et oljeskift? Forøvrig kjører jeg E39 med M54B25. Har gått 180 000 og fyller ca 1l etter 5000 km. Så bytter jeg etter 4-5 tusen km. Altså 9-10 000 km mellom oljeskift. Slik har forbruket vært siden 43 000 km i 2005 når jeg kjøpte den. Således forbruker den egentlig 2l på 10 000 km, men jeg etterfyller likevel bare 1l siden jeg tar oljeskift. Forøvrig bruker den ikke olje på highspeed driving på autobahn.