Basse Lusk

Medlem
  • Innholdsteller

    529
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Basse Lusk vant dagen sist September 24 2015

Basse Lusk hadde mest likt innhold!

Om Basse Lusk

  • Rang
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim

Nylige profilbesøk

1478 profilvisninger
  1. Basse Lusk

    Sub i e91.

    Går selvsagt an å koble seg på kablene som går dit, men hva ønsker du å få til? En bedre problembeskrivelse gir bedre svar.
  2. Basse Lusk

    Sub i e91.

    Det er vel sub under hvert fremsete?
  3. Basse Lusk

    Brann BMW i8

    Forsikringsselskapet avviser altså kravet du har mot dem, etter å ha undersøkt bilen din, for så å destruere bevisene de legger til grunn, slik at du ikke kan bestride bevisene (forutsetter at bilen ikke er leaset, men uansett er ikke dette gangbar fremgangsmåte). Kan ikke skjønne annet enn at selskapet må bli dømt. Et lite selskap som handlet slik (dersom det er i strid med aksepterte standarder), ville mistet konsesjonen til yte forsikringstjenester.
  4. Basse Lusk

    Brann BMW i8

    Det er jo for slike tilfeller vi har forsikring. Vi kan ikke ha det slik at forsikring er noe du har inntil du får bruk for den. Ta saken til retten, gjennom alle instanser om nødvendig. Slik du fremstiller forløpet, er Bavaria mer å klandre enn deg. De burde ha undersøkt og avdekket årsaken til et så påfallende forbruk av kjølevæske. Hvis du ikke når frem mot forsikringsselskapet, bør du vurdere å ta Bavaria til retten.
  5. Basse Lusk

    Den store LED pære tråden.

    Har dagens led-pærer mulighet til å dimmes ved parklys? LCI Facelift med xenon.
  6. Basse Lusk

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Innovasjon kan ikke vedtas politisk, og når det forsøkes medfører det alltid økte kostnader og forsinket utvikling. De fleste skjønner at DAB er et sidespor og enorm sløsing med fellesskapets penger, som etter hvert vil bli gjort irrelevant av virkelig innovasjon, dog forsinket på grunn av politikkens innblanding. Jeg tror det samme vil skje med elbiler. Teknologien kommer til å bli en parentes som blir stående som et grelt eksempel på politikkens forsøk på å styre innovasjonen. Vi har ikke sett fremtiden, den er lys, men den kommer ikke til å ha plass for å frakte tunge batterier over lange strekninger. Bare en strekt subsidiert næring kan overleve en så håpløs idé.
  7. Basse Lusk

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Ja, det renner ut penger fra Tesla, som er årsaken til at mange investorer spår konkurs på sikt (shorter aksjen). Og en av grunnene til at det er så lang venteliste på elbiler i Norge, er at produsentene ikke lager nok av dem med hensikt. Fordi økt produksjon betyr økt tap. GM skal ha tapt nærmere 100 000 kroner for hver solgte Ampera-e i Europa. Vanligvis er det motsatt - økt volum gir stordriftsfordeler, og dermed større fortjeneste - men teknologien bak elbiler er ikke moden for slik masseproduksjon enda. Vi håper jo og tror at dette vil løse seg med tiden. I dag er imidlertid realiteten at elbiler er dårlige for miljøet, de er dårlige for produsentenes økonomi, og de er dårlige for samfunnets økonomi. Når noe lages med tap, så innebærer det dårlig utnyttelse av ressurser, som ikke er optimalt for klima og miljø. Da er det tragisk at myndighetene bruker felleskassen til å subsidiere og øke salget av en teknologi som både er negativ for miljø og klima, og forsinker utvikling av teknologi som ville løst dette bedre. For det er ikke gitt at det er Tesla eller andre av dagens aktører som kommer til å løse problemene. Subsidiering er en slik feilslutning. Når penger sluses mot en spesiell teknologi, så går det utover annen teknologi (som er med hensikt i dette tilfellet, man ønsker mindre fossildrift), men enda verre, det gjør det vanskeligere å nå gjennom med innovasjon for andre aktører.
  8. Basse Lusk

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det er et hysteri rundt diesel for tiden, men det verste er over, tror jeg. Når hylekoret har lagt seg, kommer andre stemmer til og vi får et mer nyansert bilde. Mercedes overrasker i år med å lansere en dieselhybrid, og Bosch har lansert en løsning for diesel som langt på vei løser miljøproblemene. Jeg tar dette som tegn på at markedet er i ferd med å snu, og de gode handlene av dieselbiler kan gjøres nå før den nye kunnskapen brer seg.
  9. Dette ble gjort for en del år siden, se for eksempel her. I dag har vi modelltilpassede Android-bokser som gjør slike løsninger overflødig, og disse gir jo langt bedre funksjonalitet også, til og med bedre enn det BMW leverer originalt (alt som Android kan gi, i tillegg ryggekamera med PDC, dashkamera, og den originale idrive kan vises på android-touchskjermen). Graviton.no er en norsk leverandør, men du kan bestille fra utlandet til halve prisen (da er du ikke beskyttet av norske forbrukerrettigheter), og det finnes til flere modeller enn det som er tilgjengelig hos norsk leverandør (men graviton.no kan nok skaffe disse på forespørsel).
  10. Ifølge denne artikkelen hevder BMW at alle biler levert av dem fra og med 2015 er forberedt for 4G. Formuleringen "forberedt" innebærer ikke at biler leves med dette utstyret, men at det skal være mulig med en moduloppgradering.
  11. Basse Lusk

    danskiii's F31. Selges.

    Mye bedre , men kunne tatt med bildet som viser bilen foran uten tåkelys.
  12. Basse Lusk

    danskiii's F31. Selges.

    Ser at du ikke har veldig lyst til å selge bilen. 😛 Ikke påfallende godt rengjort verken på utsiden eller innsiden. Du kunne vel ristet mattene? Det er umulig å si ut fra bildene om det er en skade på støtfangeren bak, høyre side, eller om det er møkk eller gjenskinn. Om det er skade er det tillitsvekkende med et nærbilde og omtale. Hvis selger ikke nevner dette, hva annet skjuler han, liksom. Skulle gjerne kjøpt bilen, jeg. Spesielt fordi jeg vet at det er du som har tatt vare på den. Jeg tror mange vil gi litt ekstra for en bil de vet har vært eid av en entusiast. Har du vurdert å linke til garasjetråden?
  13. Problemstillingen med at 3G fases ut, kan sammenlignes med at DAB+ overtok for FM. Om dette har forbrukermyndighetene uttalt at forbruker har fem års klagerett på biler levert med radio uten Dab+, dersom selger ikke klart har informert om dette og konsekvensene av mangelen. Jeg antar altså at det samme vil gjelde for 3G. For øvrig synliggjør dette at bilprodusentene ligger håpløst etter når det gjelder datateknologi. Det er ganske utrolig at bilkjøpere aksepterer en teknologi som ligger opp til 10 år etter det som er vanlig og forventet ellers i samfunnet. Legg til at det som tross alt leveres, er belemret med bugs og designsvakheter som resten av dataindustrien slet med for en 10-15 år siden.
  14. Basse Lusk

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Ja. Så ignorant, miljøfiendtlig og sløsing med ressurser at studentsamskipnaden burde mistet offentlig støtte. De tar seg altså råd til å vrake fullt brukbare biler, heller enn å selge dem, for å være "miljøvennlig". Uten tanker om at det mest miljøvennlige er å kjøre bilene de allerede har til de blir vraket av alder. Det aller mest miljøfiendtlige er å kaste fullt brukbare ting. Svin og idioter!
  15. Ja. Det finnes løsninger som tillater Android-enheten å aktivere AUX automatisk, dessuten kan kabelen splittes slik at AUX-inngangen kan brukes til eksterne enheter som før.