fxslin

Medlemmer
  • Innholdsteller

    448
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    4

fxslin last won the day on August 13

fxslin hadde mest likt innhold!

1 følger

Om fxslin

  • Vurdering
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    E70 E36/7M E36/7-1.9 i3

Siste besøkende

3545 profilvisninger
  1. Ble litt "bil tid" denne helgen og fikk utnyttet det lille som er igjen av litt OK vær. Var som tidligere nevnt i tråden, blitt spurt om jeg kunne stille ut Z3M'en på "Cars&Gadgets event" på Ski storsenter, som visstnok var en del av noe greier som arrangeres 2 ganger i året (satte meg ikke helt inn dette, men var noe med mote osv...). Jeg trodde i utgangspunktet at det kom til å bli lite folk som ville ta turen ut av selve sentret for å se på et par biler (8 stk + en drift bil). Men det ble en ganske så ok dag med mye folk som kom forbi og knipset bilder. Og mange hyggelige samtaler med "vanlige" folk med "litt" bilinteresse. Men det var dessvere en del uoppdragne folk som ikke skjønner at det å sitte på en panseret/skjerm til en bil under fotografering er fy fy. Foreldre som overser at unga deres bruker en bil som klatrestativ osv. Jeg hadde ikke tenkt å være der hele dagen, men jeg turte rett og slett ikke å la bilen stå ubevoktet. Så det ble til at vi tok litt "vakter" og passet på bilene, og ble der hele dagen. Mao stille ut i blant "vanlig" publikum kontra "bilgale" er stor forskjell. Ble noen bilder som vanlig (kamera forsatt ødelagt, så litt dårlige bilder): 1936 Austin Seven var dagens eldste (eieren er bimmers medlem). En Prowler som man ikke ser for ofte på norske veier! Mange som tok bilder av den iløpet av dagen. Jeg som er "Roadster" fan synes selvsagt denne er über cool:-) Denne er bygd i 1984 med de "kjente" forbedringene fra de orginale (som å flytte motor litt bakover for å få bedre vektfordeling), denne har 365 feite gamper. Og hadde en lyd fra en annen verden Denne M4 hadde kommet helt fra Kongsvinger for å stå sammen oss. Vært igjennom en heftig tuning runde og har også en fantatisk lyd. Så var det en drifting kar ( Joachim Waagaard ) som skulle lage litt lyd, skremte et par barn der. Min datter elsket det Et siste bilde før jeg tok bilen og kom hjemover ved slutten av dagen. Jeg ville kjapt hjem da jeg hadde fått en tlf... For mens jeg satt på utstilling sammen med venner, så hadde jeg en kompis som var på vei over fjellet fra Sola med det nyeste tilskuddet i bilparken her. Var rimelig spent på få se denne bilen selv nå, etter en uke med tålmodighet og fungeringer: Hvordan høres den ut? Er tilstanden på motor og girk slik jeg har blitt rappotert om? Vil den kunne brukes uten mange timer med plundring? Hva med rusten? osv.. Trenger vel ikke å fortelle at første stopp på vei hjem var hjemme hos kompisen min:-) Og da så det slikt ut, med @Havers som vasket sin 2.8'er. Den lille Hellrot'en og min Z3M hengslengt bak der. Tok ikke lang tid før den sto hjemme på egen gårdsplass og under middagen kunne sjåføren rapportere at den hadde gått som en klokke fra Sola til Ski ( +-500km ). Samt at han hadde vært heldig med været og fått seg en skikkelig fin tur over fjellet. Et av bildene han tok (skulle gjerne tatt den turen selv) under turen: I dag ble hellrot'en brukt på sin første DD oppgave, nemelig å skysse undertegnende og avkom til håndball serierunde i Ørje. Så jeg fikk kjent litt mer på bilen og hvordan den gikk. Motor og girkasse går veldig bra, ingen ulyder og eller problemer med å gire hverken varm/kald. Men selve bilen kjentes høy og gyngete ut på OEM høyden, men var behagelig å kjøre (nå er jeg vant senka Z3'er). Eneste problemet på den turen oppsto etter at jeg hadde parkert bilen i solen under håndballen og når vi kom ut igjen så hang sladrespeilet i kabelen sin. Tittet litt nærmere på det og den har helt klart tidligere blitt limt på en amatørmessig måte. Så bilen bekreftet at den er en skikkelig budsjett bil "Lille speil på....... men hvor i helvete er speilet...." Fikk tatt en skikkelig utvendig vaskerunde på den på ettermiddagen da vi kom hjem fra håndballen. Da forsvant mange av parkeringsmerkene og jeg fikk avdekket et par nye lekkasje punkter i cab'en. Men skulle tro bilen ikke hadde blitt vasket på mange år, rant ufattelig mye brun dritt av den for hver vaskerunde. Men endte ihvertfall opp med dette resultatet, men en bil som ser OK på 20 meters avstand. Tenkte jeg skulle begynne "lette" prosessen av bilen også, når jeg først holdt på med den, så reservehjulet måtte vike. Som "vanlig" på Z3'er så dette råttent og jeg hadde ikke følt det trygt å bruke denne i en nødsituasjon. Satser heller på andre løsningsvarianter en denne her. Så der var 10-15kg av bilen allerede Men det er mange småting som må fikses og listen akkurat nå ser slik ut: Fikse passasjer speil, justering fungerer ikke. Vinduet i fører dører går ikke opp/ned og låser seg Girkula har knekte fester så den er slarkete (blir vel en ZHP i denne også, dog brukt og billig) Lekkasje i bakvinduet, må inn med litt lim og brettet kanten skikkelig. Lekkasje i ved sidevinduene. Må jobbe litt med gummilistene og cab'en. En del overflate rust ved hjulbuer og skjørtene. Ratt står "5 på 12" når man kjører rett fram. Så her må ting sjekkes litt ut. Men jeg vet at rattet har vært av ved forrige verksted besøk, da de lette etter feil kilder til Airbag lampe. Passasjer sete går opp når man trykker ned og omvendt. Og fungerer ikke å justere fram og tilbake. Kan kun låse bilen fra fører dør ikke åpne. Litt merkelig sak, så må åpne se litt hva som kan være årsaken. Fangeren har sprukket og er litt skjev rundt sprekk området. Tipper jeg tar denne av og modder til noe her. En del klarlakk slipp her og der, så dette må fikses på. Vått under fører setet. Et par steder hvor tidligere eiere bare har klasket på noe lakk som så rødt ut. Så disse må jobbes litt med og sjekkes litt opp. F.eks passasjer speilhuset. Hulv i gulvteppe Som dere skjønner så er det litt å pusle på med bilen. Som tildligere nevnt så kommer ikke denne bilen til å bli noen vakker bil igjen. Denne skal settes i god brukstilstand og brukes både som DD og litt ferdighetskjøring på bane. Legger ved et liten fotomontasje over ting...
  2. Må innrømme at jeg sikla litt på denne her på Finn, prisen var fin og mulighetene til stede for å få en skikkelig fet bil. Synd at dere/du måtte prioritere slikt du gjør, men kommer flere sjanser senere!!!
  3. Takker! Men nå for det holde, begynner å bli trangt her Ja, har liksom funnet meg til "rette" med Z3'er. Som tidligere nevnt så blir dette en "billig" bil, hvor jeg prøve å holde KR bruken så lav som mulig. Men det blir nok en del poster om den, for det er en del å ta tak i på den Ellers så var @Havers over her for å hjelpe meg å justere panseret litt. Var ikke helt fornøyd med hvordan den satt etter panel byttet. (naboen benyttet også oppholdsværet med å få tatt en vask av sin Z3). Blitt litt vasking og "årnings" av M'en denne uka. Da jeg har blitt forespurt om jeg kunne stille ut bilen min på "Cars&Gadgets event" på Ski storsenter i morgen sammen med et par andre biler.
  4. Se der ja. Blitt noen timer i huset i det siste skjønner jeg. Ser også ut til at det kommer seg veldig nå og det ting går imot slutten for noen av del prosjektene i prosjektet? Men et meget viktig spørsmål: er garasjen klar for å vintre lagre Z4 eller er den et "klassisk" lager for husprosjektet?
  5. Moro! Disse bilene fortjener å bli "reddet". Utrolige fine og lekre biler!
  6. Hmmm, trodde jeg hadde nok å styre med om dagen. Men har tenkt litt på om skaffe meg en billig lekebil, som jeg kunne bruke som daily driver og litt mer på bane enn det jeg vil tørre å gjøre med Z3M'en. Samt forsette å lære meg mer å skru biler. Så her om dagen dukket det opp en mulighet, som jeg ikke klarte å la være å slå til på. Her var det en bil som framstår som perfekt til mine hobby prosjekt behov til en veldig akseptabel pris. Eneste problemet var at bilen sto i Sola og jeg selv sitter på andre siden av landet. Men har en kompis som bor der nede og som jobber som flymekaniker (og som har skrudd en del bil også). Så jeg fikk han til å ta befaringen/prøvetur og han leverte en grundig rapport med masse bilder og video. Status var at bilen virker ok teknisk stand, men noe kosmetisk svak med noe overflate rust på de vanlige stedene. Men godkjent med tanke på alder og prisnivå. Så etter noen runder med selger som tilfeldigvis var på jobb reise i Oslo, så ble en avtale inngått og min kamerat i Sola kunne hente bilen med alt tilbør samme dag. Han hadde også mulighet til å kjøre bilen hjem til meg førstkommende helg, så jeg er meget heldig med timingen. Så til lørdagen skal etter planen en helt OEM 97" Hellrot Z3 1.9 (140hp versjonen) være tilstede på tunet her. Har alltid vært svak for Hellrot og Imola Red fargene ( f.eks Zeden til @StigJ ). Som nevnt over så framstår bilen som teknisk OK (EU godkjent i mai, ikke at det alene er et kvalitetsstempel da). Det er noe overflate rust nederst i hjulbuene og litt på skjørtene, samt en del brukslitasje på interiøret. Vinduer som ikke fungerer helt riktig (window clips), tak som ikke er 100% tett. Min plan med bilen er først å fremst å ta en runde på rusten, få orden på framfangeren som har en del parkeringsskader. Deretter få bilen i OK brukstilstand, slik at jeg kan bruke denne som daily driver. På sikt så blir det vel å få senket den litt og få på litt bedre bremser med tanke banekjøring. Men det skal ikke brukes mye KR på denne bilen, så dette er en budsjett bil deluxe:-) Har ikke selv sett bilen ennå og vil det vil helt sikkert dukke opp flere "issues" med bilen. Men det er litt av "gamet" denne gangen, sette i stand en gammel bil og få bruks glede av den. Samt jeg vil spare litt på KM standen på Z3M'en. Så denne er vel det mange kaller en ekte "frisørbil":-)
  7. Har ikke funnet noen løs deler hos meg i døra. Er 99% sikker på at det er noe drensrør ved frontvinduet som er tett, slik at det lekker inn ved varmeapparatet.
  8. Jøss, det var stor forskjell på stolene. Enda jeg vet at du har behandlet de setene du hadde i bilen godt fra før. Tidens tann gjør sitt uansett:-/ Hadde følt meg som en unge i godteri butikken, med en slik mulighet Hadde rasket med meg alt som ikke var sveiset fast
  9. Sorry, ble ikke noe "likes" fra meg på det innlegget .-) Lykke til med salg! Håper du holder deg BMW da!
  10. Den så knallfin ut! Noen sjanse for å få sette den in person en dag? (Bare la bilde være, fint at tråden berikes ) Er det OZ futura på den? Hva er specsene på disse?
  11. Det var massiv forksjell ja. Lakken så heller ikke så gærn ut. Kan bli en bil med knallfin Patina dette her!
  12. Var det din jeg så på vårmønstringen på bjerke i år? Det er ikke så mange av disse i M variant nei, holdt på ganske lenge med å få tak i en selv:-) Jeg ville ha Roadster da, men synes Coupe'ne er knall tøffe og blir det en bil til så blir det nok en slik en!
  13. Kult!! Ser også tydelig at høyre kjørelys må byttes asap