fxslin

Medlem
  • Innholdsteller

    870
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

fxslin vant dagen sist Juni 12

fxslin hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om fxslin

  • Rang
    Oberst

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    E70 E36/7M E36/7-2.8 i3

Nylige profilbesøk

5802 profilvisninger
  1. Spotta i Oslo! Kunne godt tenkt meg doktor BMW til å hjelpe meg på mine prosjekter!
  2. Håper på nok en 360 graders dekning av denne turen!
  3. Ser at jeg skrev i forrige post at ting fungerte på banen uten problemer i 2 dager... Det er vel ikke helt en sannhet fant jeg ut et par dager senere.... Tenkte jeg skulle gå over bilen og få med meg sesong avsluttingen på skogen forrige helg. Oppdaget da noen spor i skivene som jeg ikke hadde sett før og lurte litt på hva det var. Så det ble til at jeg tok av hjulet og sjekket litt. Så da at jeg hadde fått dype spor i skivene (furer), som kjennes veldig tydelig med fingrene og er ganske dype. Ble litt overrasket over dette da bremser og klosser var nye nesten på dagen før forrige banekjøring, de var blitt beddet etter oppgitte instruksjonene av forhandler. Merket ingenting på banen som skulle tilsi problemer med bremsene og jeg var påpasselig på ikke kjøre dem for varme ( men klart jeg vet jo ikke hvor varme de faktisk er når jeg er utpå banen ). Vanskelig å få fram hvor dype furene er på bilder... Så hvordan sto det til med klossene når skivene så slik ut? Dette var det som møtte meg og her tolker jeg det som noe må være feil? (ikke det at jeg er så erfaren med hvordan Bluestuff NDX klosser skal se ut etter litt bruk). Så endte opp med å ta av alle klosser for å sjekke disse og samtlige klosser ser ut til å gå opp i oppløsningen både på friksjonspunktet (noe som i EBC er riktig ) men mine klosser går også i oppløsning utenfor friksjons delen. Altså på deler som ikke har kontakt med skiven. Slenger med et par bilder så dere kan bedømme selv. Tok kontakt med GS og de ble overrasket de også. Dette hadde de ikke sett før etter 2 dager med bane (bremsene hadde vel sittet total på bilen 6 dager da jeg tok kontakt med dem). Så GS sendte reklamasjon til EBC og svaret derifra var at de ville ha flere bilder og syntes ikke dette så veldig unormalt ut. Jeg er veldig usikker selv da jeg har flere erfarne banekjører som har sett på disse som sier at dette ser unormalt ut og bør være reklamasjon (et par av disse så meg kjøre også og mener at det ikke var noe unormalt med min kjøring). Og det er ingen tvil om at banekjøring tærer hardt på bremsene! Mens EBC på sin side sier dette er helt normalt (noe de selvsagt sier), men jeg ble paff da de opplyste meg om at banekjøring ikke er dekket på garantien deres. Selv om Bluestuff NDX averteres som klosser til banekjøring på deres produkt sider. Så vi får se hva konklusjonen blir.... La jo litt penger på bordet for noe som skulle holde litt (selvom dette ikke er bremser fra øverste hylle selvsagt og GS har vært raske med tilbakemeldinger). Jeg oppgraderte jo bremseklossene på Hellrat'en jeg hadde med EBC klosser og de så aldri slik ut etter trackdays. Så for å trøste meg selv litt ble det til at jeg har påbegynt bremsekjøle prosjektet med å få luft rett inn på skivene. Så har så vidt påbegynt test 1, hvor jeg tenkte å modde tåkelysene. ( har 2 alternativer jeg vil prøve) Også klarte jeg ikke å la være å prøve BBS'ene som er tiltenkt å kles opp med noe bane hjul til neste sesong. Liker litt den retro stilen på dem... Og i dag så kom mine foreldre hjem etter en lenger ferie i Tyskland, hvor de har møtt gamle venner. Og en av sønnene til disse vennene, jobber som markedsdirektør for BMW i Mannheim (min fødeby) og eier selv en BMW Z4 som leketøy. Så jeg hadde spurt om jeg kunne få noen skiltholdere for BMW Mannheim, så jeg ikke har samme variant som mange norske BMW entusiaster har. Så i dag fikk jeg overlevert 4 sett med følgende skiltholdere til mine biler, fra BMW Mannheim. I know, nerd Slenger også ved et bilde tatt av Baastad Photography.
  4. fxslin

    Min M550d 2014

    Gratulerer! Nydelig bil.
  5. Gratulerer med nytt vognkort! Men resultatet var vel gitt på forhånd:-) men trenger bare å møte en med dårlig dag...
  6. Rett og slett vakre begge to!!! Bra bilder!
  7. Må være digg å cruise rundt på sykkelen! Du får henge deg på med oss på turene neste år!
  8. Frisørbiler er tøffe de også:-) bilde: Baastad Photography
  9. fxslin

    Gabz' E92 330XD

    Dette er jeg spent på, ser veldig bra ut så langt! Edit: ZHP kule er fantastisk
  10. Så da var årets siste helg for mine biler over Nå blir det bare vinterprep og lagring av lekebilene framover. Men helgen ble givende, nå skulle endelig all fiklingen på 2.8'ern testes ut på bane. Nå var jeg spent på hvordan understellet og nye bremser ville fungere på en bane som jeg etterhvert begynner å kjenne ganske godt. Det startet med litt prepping fredagen som var, med vask og lett teknisk sjekk av @havers bil og min egen 2.8'er. Greit med ren bil før kjøring. Etter fulgt av lett kontroll av ting. Liten interessant sammenligning, min stock M52B27 Mot @Havers M52B28 med M50 mod (men uten map ennå). Hvor stor forskjell dette utgjør var noe vi ønsket å teste litt på banen. Så var det bare å stå opp grytidlig på lørdagen og komme seg ned til Rudskogen for teknisk og førermøte. Samt at vi skulle se litt på disse gutta kjøre! Og kan si med engang at det var mye bra kjøring iblant BMW Cup gjengen. Flere runder under 1:40 og morsom kniving på banen. Teknisk bestått, etter tilsnakk om at batteriet festet måtte skrus til. Skrudde litt og merket ikke forskjell, men fikk tommel opp av teknisk personell. Men først var det litt oppvarmings heat + en del trackday kjøring før Cup gjengen skulle kjøre løpa sine. Denne helgen så kjørte de sammen med Corsa Italiana gjengen og på treningen så var det en italiener som klarte å kjøre 3 runder med olje lekkasje. Så borti imot hele banen var ned griset. Dum som jeg er så tilbød vi oss å hjelpe til , slik at vi fikk fortgang i ting. Så dermed så havnet vi på banen til fots med koster. Heldigvis ikke ofte en står parkert siden av banen slikt! Men etter litt kosting, så var alt fryd og gammen igjen (tja tok noen runder før sanda var blåst vekk). Så da ble det litt kjøring på oss. Har lite bilder av @Havers sin kjøring, men her et lite screenshot fra laptimeren. Ble ikke så mange runder på han, kommer nok en post om det i tråden hans etterhvert. Men de rundene vi fikk sammen var veldig morsomme. Hans bil dro merkbart bedre enn min på sletta, noe jeg tilskriver M50 mod (var ikke natt og dag, men den dro litt bedre uten tvil). Men den trenger nok litt oppgraderinger på understell for å henge med rundt hele banen. Men den er jo tiltenkt å være en cruiser. Så var det endelig BMW Cup gjengen sin tur, prøvde meg på ta noen bilder fra banen også. Men det er begrenset hva en iphone klarer å gjøre. Ellers så var det en god del biler der fra Sverige, siden svenske cup gjengen også kjøre her på lørdagen. Spotta blant annet denne Z4 som så ut som en M bil. Men kan umulig ha vært basert på lyden og det faktum at den ikke akkurat kjørte fletta av meg på banen. (Har blitt kjørt fletta av en Z4M, så jeg vet hvor vondt det er ) Etterhvert så kom @b-havers med sin Z4 Coupe, for å titte litt på kjøringen. Og han hadde med litt bedre kamera, så ble noen bilder av meg utpå banen. Ser tydelig hvor liten en Z3 egentlig er på banen. Så totalt sett en veldig bra dag med mye kjøring på undertegnede, fikk virkelig utfordret både bilen og meg selv. Kan rapportere at EBC USR med Bluestuff NDX klosser fungerer bra, selv med litt temperatur. Hadde ingen problemer med fading igjennom hele dagen. Understellet som sitter på bilen fungerer, men kunne ha vært noe stivere. Men det får sitte på enn så lenge, til jeg er ferdig med de andre planlagte oppgraderingene. Kjørte på Federal RS-R dekkene jeg hadde på Hellrat'en, disse er helt klart for smale (205) til denne bilen. Slett en del med å få feste på disse og bilen slapp en del ved gass pådrag. Men fant ut etterhvert at disse trives med litt høyere luft trykk enn antatt, så med litt justering så bedret det seg noe. Så jeg må nok opp 225 eller 235 på alle 4 hjul til neste år. Videre bør jeg også leke litt med å stive opp bilen litt, få på litt camber foran, samt se på stabstag setupen, da den understyrer litt vel mye etter min smak. Total sett så var jeg veldig fornøyd med bilen, så når det åpnet seg en mulighet for meg å dra ned Rudskogen i dag også, for å kjøre enda hel dag. Så var jeg ikke sen med å løpe ut til bilen for mer kjøring Så 2.8'ern har blitt pisket rundt i 2 hele dager på Rudskogen uten problemer, fikk også kjørt ned tidene mine en del. Føreren har selvsagt et stykke igjen å gå, men gøy er det:-)
  11. Vask og lett teknisk kontroll før track kjøring! @Havers Legger siste hånd på verket sitt!
  12. Perverst deilig! (mangel på bedre uttrykk) Er så gjennomført og likte touchen med å beholde justeringen på skinnene. Gleder meg til å prøve denne igjen nå. Men som mange andre her, så vred jeg meg når jeg så OEM stolene. Men dette er vel et av de få tilfellene hvor målet helliggjør midlet!
  13. Gratulerer med ny daily! Må si jeg blir stadig forundret st man kan levere fra seg en bil i slik tilstand når den selges. Men så ut til at du klarte å den i presentabel stand!!!!
  14. Kunne faktisk tenkt meg å ha en Isseta i stallen her! Kule biler!
  15. fxslin

    Min F80 M3 Sakhir Orange

    Jøss, denne har gått meg hus forbi! Gratulerer med ny bil og den fargen er helt riktig på en M bil! Skal bli spennende å følge oppgraderingene dine, liker som oftest alt du gjør med bilene dine