fxslin

Medlem
  • Innholdsteller

    612
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

fxslin vant dagen sist November 22 2017

fxslin hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om fxslin

  • Rang
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    E70 E36/7M E36/7-1.9 i3

Nylige profilbesøk

4260 profilvisninger
  1. fxslin

    Gabz' garasjetråd

    Dette står også på min todo liste for Z3M'en. Sliter litt med at den blir litt tricky ved mye aktiv kjøring. (kjent problem for mange tenker jeg på disse bilene).
  2. Blir så bra den fronten!!! Får du den ferdig til 6.mai?
  3. Jeg vet de hadde sittet pent;-) har sikla over en del bilder med ulike varianter RH/ACS på Z3M’er:-)
  4. fxslin

    Gabz' garasjetråd

    Dette blir så bra! Er du tilbake i lokalområdet nå? Planer for mx’ en i år? Bare cruise?
  5. Blir så perfekt! De felgene er virkelig prikken over i'en! ja, litt misunnelig på de...
  6. Puuuuh en lang uke med mye bil moro og lite bil jobbing. Og godt er det:-) Har da fått jobbet litt med de "nye" sommerdekkene til hellrat'en. Jeg hadde fått tak i noen style 284 veldig billig, men forrige eier hadde plastidippet dem. Så ble til at jeg måtte fram med høytrykkspyler og litt WD40 for å få dette av. Alt gikk ikke av på første runde, så det blir en runde til med litt gnikking. Men jeg har rett og slett ikke rukket å gjøre mer på disse hjulene eller Hellrat'en denne uka. Ellers så har jeg hatt litt kontakt med @And-reas her på forumet og fikk vite for en stund siden at han hadde vært litt uheldig med bilen sin. Siden han hadde bestemt seg for å dele opp bilen og selge delene, så ble til at jeg etter noen runder med @b-havers som jeg vet trenger noen deler. Ble enige om at dette kanskje kunne være noe for Z3 gjengen her på Ski. Så dro vi å tok en titt på den for å se om bilen var noe å redde, men dessverre så var tilstanden på bilen i like dårlig forfatning som @And-reas hadde så ærlig beskrevet på forhånd. Men den hadde noen gode deler som vi har bruk for, så det ble det avtalt et kjøp av bilen som delebil til @b-havers sin grønne Z3. Så kjøper jeg noen deler av ham igjen til min Hellrat. Jeg fikk ikke vært med å hjulpet til å hente den hjem et par dager senere, men @Havers og @b-havers tok ansvar og fikk den hjem til deres garasje. Så den står og venter på bli tatt litt fra hverandre før restene havner på "skroten". Men Z3M'en har endelig fått blitt brukt litt skikkelig igjen denne uken. Sist torsdag var det årets første treff med NSK og vi var blitt invitert til Porsche Classic Senter i Son. Var svært bra oppmøte, var over 50 biler med og endelig ble det litt morsom kjøring igjen med taket nede og masse god lyd rundt på veiene til Son To av bilene på dette bildet har dere her på forumet blitt ganske godt kjent med de siste årene. Da vi ankommer Porsche i Son, så er dette som møter meg, en høyre rattet Z3M i helt riktig farge! ( @StigJ denne tror jeg ikke du har i dine lister, skal PM'e deg reg.nr) Litt bildedryss fra Porsche sentret, de hadde blant annet lina opp en rekke med RUF modeller på utsiden. Men det var mye lekkert inne på verkstedet også! I år som fjor så ble jeg forespurt om jeg ville stille ut bilen på "Cars & Gadgets" dag ved Ski Storsenter og siden dette var en hyggelig opplevelse ifjor. Så takket jeg pent ja og stilte ut Z3M'en i år også. Mange av de samme hyggelig folkene og veldig morsomt å bli kjent med flere "nye" eiere og deres prosjekter. Slenger med et par bilder til: Måtte ta en kjapp kattevask før utstillingen, fryktelig støvete veier her i området ennå. En av detaljene på Z3 Widebody karosseriet, som jeg digger. Litt av en hofte på en aldrende men skjønn dame Ble kanskje ikke så mye "garasje jobbing" i denne posten, men med Hellrat'en og delebilen til @b-havers så vil det bli nok garasje tid i framtiden!
  7. Årets første utstilling unna gjort! Litt «hofter» skal en ha!
  8. Bra jobbet! Må være deilig å få tatt unna litt større operasjoner (der man gjerne møter på rusta fast deler) og bli ferdig med det. Opplevde det ihvertfall slik selv når jeg byttet dempere/fjærer på Hellrat'en Mulig dere har skrevet, men hva er ca. tidsplan framover? Skilter på bilen ila sommeren?
  9. fxslin

    Style 351, alle fire bulket

    Dette hadde jeg gått tilbake til forhandler og klaget på. Du skulle i så fall vært informert om skaden på sommerhjulene ved kjøp.
  10. Håper ikke det Den var ikke mye høyere, men de millimeterne var nok til å gjøre ting vanskeligere. Men jeg må følge litt med pådisse, for jeg stusser litt akkurat som deg. Men håper at de kanskje setter seg litt etterhvert. Går lotto'en inn, så kommer det Z8 her på huset. Det er helt klart
  11. Da har det vært noen hektisk dager her med mye skruing på biler og et lite besøk på Oslo Classic Show. Status etter forrige post var at det var 3 dempere som måtte inn igjen, samt en som måtte ut igjen for litt justering. Etter justering av den ene demperen, så gikk det fort å sette sammen den andre framdemperen og nå hadde jeg teknikken inne. Så den ble satt sammen og satt inn på 1 2 3 (synes jeg da ihvertfall). Inne: Bak var det litt verre med, når vi tok ut bakfjærene så holde det å presse litt ned på hjulnavet og fjærene kom rett ut. Men de nye ville absolutt ikke inn med samme metode. Så her måtte vi modifisere en fjærklemme litt og få presset den litt sammen slik at millimeterne kom i vårt favør. Men bakfjærene inne, så gikk resten som en lek. Så kom turen til å montere de nye fram bremsene, men vi hadde funnet ut underveis at disse bør bli overhalt før jeg setter dem inn. Så de gamle, men fullt fungerende bremsene ble satt på igjen og luftet. Dermed så var bilen endelig på veien igjen. @Havers leker testpilot Alle rare lyder var nå borte og bilen var helt annen å kjøre nå. Bortsett fra at bremser må luftes mer og jeg håper bakenden setter seg litt mer etterhvert. Den er ganske høy i rumpa nå. Fikk også som skrevet allerede vært en tur på Oslo Classic Show 2018 og kost meg skikkelig med masse fine biler. Men en av mine mange høydepunkter fant jeg faktisk på parkeringsplassen utafor. Synes det er bra slike skjønnheter faktisk blir brukt også!!! Inspirert av OCS og lange uke med skruing på diverse biler. Så fikk jeg endelig tid til å ordne litt med Z3M'en og gjøre den kjøre klar for årets sesong. Måtte selvsagt ha en liten test tur og da kom smilet fort på denne karen:-)
  12. Skjedde ikke så mye helga, men mange små steg bør bli til ett eller annet resultat. Planen for helgen var å få boret ut den knekte bolten i hjulnavet, samt begynne montering av framdempere. Lørdags ettermiddag gikk jeg ut med pågangsmot og armert med riktig verktøy. Det resulterte i en fiasko uten like (helt klart inkompetanse fra min, youtube hjelper en bare litt på vei tydeligivs), men jeg liker å prøve selv og lære. Først så dreit jeg med ut med å knekke et bor, deretter når jeg hadde fått kommet meg igjennom den knekte bolten. Så klarer jeg å knekke grisepiggen i bolten og bore ut den kunne jeg bare glemme. Så da tenker jeg så bra at jeg har lånt meg en avdrager så får jeg tatt av hele navet. Og sett videre på saken på arbeidsbenken. Avdrageren dro av endeleddet uten store problemer, men bærearmen kunne jeg bare glemme. Satt noe i inni j*#!#!, men varmet litt, banket litt her og der (med masse dritt under bilen som resultat). Ble drittlei hele greia og tenkte et siste forsøk og klarte å knekke selve bolten på avdrageren ( Og ja prøvde varme og hammer trikset) Vil faen ikke av:-( Ga opp hele dr*#% og tok heller litt pusle arbeid med å pusse øvrefjær skåler for rust og få gitt dem en skikkelig dose med brunox. Underveis bilde med rustfjerning med hammer og negerkuse. Glemte å ta litt bilder av ferdig resultat men disse ble ganske ok. Ga meg etter dette på lørdagen, gikk heller inn trøstespiste masse lørdagsgodt med ungene og se på "Flaskepost fra stillehavet"! Men klarte ikke å la være å tenke på det j*"#¤" hjulnavet, postet litt på FB og fikk napp fra en lokal kompis. Som mente han hadde noe skikkelig manne greier til meg. Søndags morgen sto pluteselig en annen kompis av meg på døra og sa "du trenger hjelp av meg i dag!". Kjente pågangsmotet våknet etter at vi hadde tømte et par kaffekjeler og mannet oss opp til det hjulnavet. Så etter en runde med henting av ulike drapsvå... unnskyld verktøy til å få av hjulnavet. Så satte vi gang, 1 minutt etterpå hadde jeg dette resultatet. Den smatt rett av, uten noe klaging eller banning fra oss Så der sto vi da perpleks og hva gjør vi nå? Jeg hadde lørdagskveld bestemt meg for å levere selve hjulnavnet til min "BMW mann" som har det rette utstyret og be ham fikse det for meg. Han syntes vel så synd på meg at han fikset dette kjapt i dag og ba meg glemme regningen. Må si bil entustiaster har det med å hjelpe hverandre!! Men siden vi fikk av navet så lett, så kunne vi begynne å parre en fjær med en demper. Dette var ukjent terreng både for meg og medhjelperen min. Så her ble det litt plundring og dobbeltsjekking med realoem.com på rekkefølgen og riktig plassering av skiver og andre småting. Men vi fikk da sammen noe, som så ut en del som kan passe på en bil. Var til og med rutinert nok til å ha fjærnummer riktig vei og greier Så skulle dette her installeres på bilen, god gjenbruk av enkelte deler ser dere. Etter mye plundring med å finne ut av riktig teknik for å få "lina" opp all hull riktig, slik at vi kunne sette inn boltene. Så smatt den inn og vi hadde en demper installert:-) Gjorde den tabben at vi skulle bare sjekke om toppbolten var skrudd til nok før vi hadde satt press på fjæra. Så hele fjæra vred seg litt og nedre gummi "fjær foring" vred seg litt ut. Så vi må kjapt ut med den igjen og legge den riktig på plass igjen. Men nå har vi både metoden og "erfaringen", så det skal nok gå fort og greit. Med dette resultatet sa vi oss fornøyde for dagen. Så langt i dette prosjektet så har jeg følgende resultat: knekt bolt på hjulnavet knekt et bor knekt grisepigg knekt avdrager første demper må av igjen pga vrid fjærgummi Kunne like gjerne vært en "How to not fix car" show til tider dette her:-) Men vi forlot bilen slik, sa til oss selv: bedre å bruke god tid og få det til skikkelig. Litt off topic: Ble jaggu meg et sett til med Alpina reps felger på meg, var en person som averterte en bytte handel på FB i mot felger som kunne gå igjennom en EU kontroll på en E36. Og siden jeg er en sucker på denne looken og disse har litt anderledes ET enn det settet jeg har. Så øynet jeg en mulighet til å bytte et sett av Z3 felgene jeg hadde liggende. Så disse ble byttet med disse i nå i kveld. Så nå har jeg 2 sett med Alpina reps felger og litt forskjellige ET, så jeg kan bygge meg et sett med riktig ET'er til Z3M'en. Skal ikke se bort ifra at det gjenværende settet blir solgt i nær framtid.
  13. Stemmer for lydklipp!!! Ser helt rått ut det anlegget. Mulig jeg er litt barnslig, men jeg synes lyd forsatt er en meget viktig del av kjøreopplevelsen
  14. Jeg synes det hadde vært verdt utlegget, du tok jo BMW norge med storm med den spøken
  15. ER meget imponert over arbeidet du har gjort her. Utrolig morsomt å følge med og se framgangen!