fxslin

Medlemmer
  • Innholdsteller

    387
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

fxslin last won the day on July 16

fxslin hadde mest likt innhold!

1 følger

Om fxslin

  • Vurdering
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    BMW E70, E36/7, i3

Siste besøkende

3219 profilvisninger
  1. Who cares? Smykker må ha smykkeskrin ok dette var en cheesy kommentar:-)
  2. https://www.finn.no/100742439 Noe spesiell Z3!
  3. Denne skal jeg følge! Knall bra så langt!
  4. Takker! Dette var grunnen til at jeg ikke rakk e30meet, synes det var gyldig nok grunn da:-) Mye moro i en slik bil. Men har funnet et par småting som må ordnes ganske kjapt dessverre. Ser ut til at vannpumpa er gåen (det lekker litt når den har fått opp driftstemperatur), så jeg tar ingen sjanser og planlegger å bytte pumpe, termostat og slanger. Men er på ferie, så skjer dette ikke før i august:-(
  5. Dette må jeg følge med på! Håper du holder oss oppdatert på detalj nivå:-) Dette er kule biler!!
  6. Takker! God følelse her nå:-) Det kan fort være denne du har sett, da bilen har gått mye på den siden av Oslo. Den har vært lagret ved Gardermoen området og forrige eier bor ikke så langt unna ryen.
  7. Det skal vi få til! Er på ferie ut juli, men plinger på når jeg er tilbake:-) Nei, hvorfor holde igjen liksom:-) Skjer nok litt ting på den etterhvert!
  8. Jeg klarte ikke å komme meg avgårde til E30meet dessverre. Da jeg av ulike grunner måtte være hjemme på fredag (den dagen jeg planla å komme meg nedover å se på utstillingen), håper på flere sjanser på å få møtt deg og flere her på bimmers. Så ut som noen fete dager der!
  9. Forsatt MB som frister? Eller er det håp for BMW ennå
  10. Tusen takk! Skjer vel litt ting med den etterhvert. Det er rimlig stor forskjell, selv om 2.8 går veldig bra den også. De org. felgene skal beholdes, men de må renoveres. Mulig jeg prøver alpina felgene fra 2.8'ern og ser hvordan det blir. Men drømmen er ACS type II som ble levert til Z3M med riktig innpress (dog med acs spacer for bakhjula). På denne skjer det ikke noe med frontlyktene. De skal kun få masse kjærlighet og bli fine igjen. Bilen skal være en OEM+ med hovedvekt på OEM siden. Men ting som ZHP kule og armlene kommer på rimlig raskt.
  11. Heller noen bilder enn ingenting! So keep them coming please...
  12. Tusen takk. Hadde lyst til å kjøre litt i dag, men bet tenna sammen og tok en skikkelig vaske runde på bilen først. Slik at jeg kan danne meg et bilde om tilstanden virkelig var slik jeg trodde den var og opparbeide en todo liste. Men først så måtte dette her av. Lampene trenger en skikkelig runde, så det var første punkt på todolista. Litt "før" og "etter" bilde:-) Så ble det noen runder med prick bort og surfex HD. Dette var et oppløftende arbeide, lakken ser bedre ut en fryktet. Men forsatt mye steinsprut skader, så det bør planlegges litt panel/lakk arbeide på denne bilen etterhvert. Tok en kjapp runde på motorrommet også, litt letere så se tingens tilstand når det ikke ligger flere år med gammel møkk der. Etter bildet, jeg må nok belage meg på en god del mer vasking der etterhvert. Så ble det en liten kjapp runde med Autoglym rapid aqua wax, slik at det er et lite beskyttende lag på bilen. Positivt stemt over resultatet, men ser man etter så ser man fort steinsprut skader. Tok en runde innvendig også, der var det fryktelig ille dessverre. Fullt med støv, hundehår og noe seigt klissen masse i hanskerommet. Slik så bøtta ut etter ca. 10 min vasking, måtte bytte vann flere ganger. Fikk ihvertfall interiøret sånn nogelunde rent. Slik så det ut etter en liten time. Så min todo liste så langt er: Mer innvendig vask. Jeg må nok ut med seter etterhvert for komme skikkelig til under setene. Skinn behandling (forrige eier har vært flink til dette, så skinnet er god stand) Bakvinduet må byttes ut (dette får jeg av forrige eier, han har nytt OEM liggende på lager). Softtop'en er i godt stand ellers. Felger trenger en skikkelig runde. En felg har klarlakk flass og ser ikke bra ut. Så her må jeg tenke litt på hva jeg gjør etterhvert. Liker Z3M med ACS Type II felger veldig godt, så mulig det er en løsning. Frontfangeren tilstand var litt verre en først antatt med noe sprekker under. Så dette må jeg se nærmere på. ZHP Kule må på plass. Er utrolig hvor stor forskjell dette utgjør. OEM Radio eller tilsvarende og ut med den som står i. Nye matter. Mangler en knapp "inset", så den må bestilles opp asap. "Black" stil, blir vel til å kopiere deler stilen fra 2.8 literen over til denne her. Jeg er glad i OEM+ stil på disse Z3'ene. At det er litt å ta tak i på bilen var jeg klar over, men totalt sett. Så lander bilen litt på + sida kontra hva jeg trodde første inspeksjon av den. (Men så kan man stille seg spørsmålet over, hvor objektiv jeg klarer å være en dag etter kjøpet ) Dagen ble avsluttet med en kosetur sammen med kona i aftensolen. Kombinere litt romantikk med kjøring funker godt for min del:-) Foresten denne står på bilen, den må nok av etterhvert siden jeg ikke har vært der selv å kjørt ennå.
  13. Så var det denne tiden av året igjen. For en god stund siden så fikk jeg en tanke og den tanken har forfulgt meg i en lang stund, vokst seg til en ønskedrøm over tid. Dette resulterte i at jeg i en lang periode har fulgt med på det norske markedet og europeiske markedet etter den drømmebilen. Men det visste seg å ikke være så lett å få tak en slik en fornuftig pris, da prisene på disse bilene har snudd og er på vei oppover for gode eksemplarer. Men jeg forsatte å følge med og nå og da poppet det opp noen fornuftig priset muligheter på markedet. Så for noen uker siden fikk jeg napp på en total renovert bil i Nederland og var i dialog med selger. Og vi hadde vel landet på en ca pris også. Jeg og @havers planla en kjøretur ned til Nederland for å se på bilen samt ta den med tilbake til Norge. Men ved et under så fikk jeg tips fra en bekjent som jobber på Konghelle om en som muligens skulle selge tilsvarende bil i Norge med god og kjent historikk. Og den bekjente kunne gå god for meg at eier av den aktuelle bilen tar godt vare på bilene sine. Så noen dager før vi skulle kjøre ned til Nederland ringte jeg denne personen og spurte høflig om bilen hans. Og hvorvidt han ville selge den, svaret var i utgangspunktet nei. Men etter å ha pratet litt og så kunne jeg få lov til å se på bilen og prøve den hvis jeg ville. Så et møte ble avtalt og jeg møtte ham med Z3 min. Dette ble et meget veldig velykket møte og en avtale ble inngått. Som jeg tro begge parter er veldig fornøyde med. Selger er foresten veldig hyggelig fyr og medlem i samme klubb som meg. (Dette var noen dager før Z3 min ble lagt ut til salg, for de av dere som følger tråden). Men det var noen mangler ved bilen (slitedeler) og disse måtte først fikses. Slik at bilen skulle bli overlevert til meg i teknisk god stand. I dag ble den store dagen for min del da bilen endelig ble overlevert hjem til meg. Så BMW familen her på tunet har vokst med en 97 Z3 M Roadster. Noen bilder hører vel til (beklager dårlige bilder, men ble litt sent): Får vel si litt om bilen, rent teknisk så er den i veldig god stand. Utseendemessig så bærer den preg av å ha blitt brukt og trenger en del TLC for å bli bra. Den er ikke på langt nær så ille som 2.8'ern var når jeg fikk den. Men lakken er har en del steinsprut som bør tas tak i. Bilen er ikke vinterkjørt og ser veldig bra ut under. Den har ganske bra utstyrsliste til å være en Z3 M, den har både cruise kontroll og elektrisk tak. Noe mer en det var det vel ikke mulige å velge ved kjøp disse nye Akkurat denne farge komboen er det laget 11 stk ( av 3557 produserte Z3M, farge komboen er: ARKTISSILBER METALLIC (309) med LEDER WALK NAPPA/GRAU (Q6TT) ) Denne har S50 motoren (321Hk) og jeg har ikke funnet noen symptomer på vanos problemer. Samt at den svake bakenden er allerede har blitt reparert og forsterket (en svakhet ved disse bilene). Mods som på bilen, eller så er den orginal: AC Schnitzer RS adjustable suspension (montert av en tidligere eier, utrolig god å kjøre på) AC Schnitzer eksos anlegg (forrige eier) Hamann roll hoops Ellers så fikk jeg med orginalt eksos anlegg, AC Schnitzer short shift + en del andre mindre mods deler. Planen min med bilen er vel først og fremst å gå over den teknisk og etterhvert få den i presentabel stand på lik nivå som 2.8'ern. Den trenger som sagt en kjærlighet når det gjelder utseende og jeg er ikke så glad i chrome, så det blir nok litt "black" jobbing på den også.
  14. Selv om Z3 luftes for salg, så må den vedlikeholdes litt. Var litt uheldig her om dagen med passasjer sidespeilet, da eldste jenta lukket døra og sidespeilet datt ut og sprakk. Hun var veldig lei seg for det, men fikk en is som trøst da uhellet skjedde Så nytt speil ble bestilt, sjekket at festene var iorden på den og poppet inn når den ankom. Ødelagt vs Nytt Ellers så skjer det ikke så mye med Z3'en, den oppfører seg eksemplarisk! Men @Havers sin E39 får ganske mye stell om dagen, så det blir nok BMW mekk på meg (eller rettere sagt @havers) Og siden han ikke skriver noe tråd her om det, så får jeg nevne litt. Det fortjener den bilen, så mye TLC som den får:-) Han har slitt litt med olje lekkasje og har vel gått over alle feilmuligheter unnatt oljesensor og peilepinne. Så her om dagen, ble oljesensoren byttet ut og tettet godt inn. Jeg gjorde ikke så mye, bare satt å så på og var løpegutt for verktøy. Deilig å være HMS ansatt for engangsskyld. @Havers og @b-havers in action:-) Så ble ABS modulen byttet, veldig kjekt å ha delebil stående hos @gabz Som er en rask 5min tur unna, når noe trengs! Men forsatt så var det noen feil, som indikerte at styr vinkel sensoren var dårlig. Dette skulle vist være en skikkelig vanskelig jobb, men etter et par skruer og litt fikling så var den ute. Overaskende enkelt. Jeg er forsatt på HMS vakt Den ble åpnet, kunne ikke se noe tydelig grunn til feilmeldingen. Så igjen så ble delebilen til @gabz benyttet. Ny sensor ble poppet inn og dermed så forsvant en bråte med feilmeldinger. Og det var den delen som mange erfarne mekanikere sa ikke kunne være årsaken til mye av tullet. Forsatt så lekker den litt olje under kjøring, men nå ser vi tydlig at det kommer fra peilepinnen. Så den o ringen er neste operasjon og vi satser på en endelig løsning vedrørende olje søl!