fxslin

Medlem
  • Innholdsteller

    790
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

fxslin vant dagen sist Juni 12

fxslin hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om fxslin

  • Rang
    Oberst

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    E70 E36/7M E36/7-1.9 i3

Nylige profilbesøk

5405 profilvisninger
  1. Huff, kjipt hadde håpet å se begge bilene deres! Men forstår dette med familien ikke lett å sjonglere alle de ballene alltid! Du er hjertelig velkommen til det gale nabolaget her! Så dette må vi få til . PM meg når du vet datoer osv, så planlegger vi litt!
  2. Gratulerer med en kurant bil, ser faktisk ganske bra ut. Liker E46'ere!! Håper du tar deg tid til litt bilder når du installerer forsterkningskitet fra GS, nysgjerrig på omfanget av jobben! Denne tråden skal følges!!
  3. Hehe, det har ballet litt på seg ja. Z3 har helt klart fått en liten renessanse de siste årene, dette har nok sammenheng med at de begynner å bli rimlige (især de med de minste motorene). Du må gjerne prøve min 2.8'er en tur på Våler treffet (usikker på om jeg får med meg begge bilene), jeg kommer til å være der på lørdagen. Håper det blir litt rom for banekjøring også, for min del der:-) Veldig artig å få tilbakemeldinger på disse litt "rare" bilene våre og at en tråd om de kan fenge en bimmers bruker!!!
  4. Blitt mer Z3 jobbing, tar jo aldri slutt Lovte å hjelpe naboen litt med prep av bilen hans før teknisk visning, ikke noe kritisk men ting som er greit å ha på stell. Begge setene i bilen hans hadde "rocking seats", så etter å sjekket litt på mitt delelager og @b-havers sitt lager. Så klarte vi å skrape sammen nok sete foringer til å ta en runde på setene, slik at de skulle være i orden før visning. Siden det ikke er min bil, så ble det "formans rolle" og jeg kun instruerte (neida, vi tok hver vår stol). Slenger med et lite flatterende bilde... Som vanlig så er foringene helt borte, skjønner ikke helt material valget til BMW til disse sete motorene. Opplæring på gang Fikk også fikset og smørt "jammed height regulator" i samme slengen. Så stolen ble god som ny! Men vi oppdaget at under passasjer setet så var det vått! Så litt tørking måtte til og en nærmere inspeksjon hvor vannet kom fra. Foreløping konklusjon er A-stolpe problemet, som disse bilene har. Så bilen ble satt på tørk med skotørker og i dag var bilen tørr, så vi smatt inn setet igjen i ettermiddag. Oppdaget også at jeg hadde en Atlantic Blau i Z samlingen min, som jeg hadde glemt:-D Ellers så har det blitt litt trackday prep på min egen bil, fått "bane hjula" og byttet alle låseboltene med vanlig bolter. Hvis noen virkelig vil ha hjula, så tror ikke jeg låseboltene stopper dem! Fikk også brukt litt tid på montere hardwaren til hardtop'en. Så da måtte litt gummi og pynte puter ut av bilen. Fikk hjelp av naboen, så glemte helt å ta bilder under fin justeringen. Men vi fikk den på tilslutt, må bare justere litt bakover på førersiden (4mm) og tilsvarende fram på passasjer siden. Men endte opp med en "Wannabe coupe look" forfra Og oppdaget etter et års eietid av hardtop'en at den må være Titansilber og ikke Articsibler som bilene Noe som synes veldig tydlig under litt dårlig lys, men ikke noe stort problem. Da hardtop'en er mest for trackdays. Så nå er det bare 4 hjulskontroll og olje skift igjen så er bilen klar! Er litt tøff med hardtop også da!
  5. YES, yes! Gratulerer! Her snakker vi om å ta en bil som mest sannsynligvis hadde endt sitt liv som spiker uten den riktige eieren (mini i dette tilfellet). Veldig morsomt å følge tråden og se denne komme sakte men sikkert tilbake i god stand. Da håper jeg begge bilene blir å se på Våler!!!
  6. Mye bedre! Men bare for å plante en irriterende tanke hos deg, forsatt bare plass til en kopp.....
  7. fxslin

    Gabz' garasjetråd

    Vært mye interesse for bilen?
  8. Utrolig bra arbeid med huset! Håper virkelig at du får litt hjelp underveis, for det der er knall hardt arbeide! Snakker av egen erfaring her. Uansett, skal sprette en liten øl for deg den dagen du kan sitte i sofaen å tenke "Nå er jeg ferdig!".
  9. Du må først få ferdig huset ditt! Så du kan vie all din fritid til Z3 Coupe🤣 Tipper det skal godt gjøres å finne en! Den fargen har gått inn på en solid andre plass imellom Imolarot og Hellrot på min toppliste. Estoril Blau er nå på fjerde plass😮 Jobbet litt med naboens Atlanta blau`e bil i dag, da kom yngste jenta mi forbi. Hun så smalt det fra henne: «den var mye finere enn dine, pappa!», hvor på hun snur seg til naboen: «kan jeg få din bil når jeg blir stor?»
  10. Jeg var litt unøyaktig i svaret mitt. Jeg foretrekker preface Wide Body. Facelift ser ikke så bred ut og har litt den lille bumpen oppover som jeg personlig synes ødelegger litt linjene. Z3 Coupe har samme linjer som preface Wide Body og er også lekker
  11. Ja, det er ganske stor forskjell. Personlig synes jeg Wide body Z3 er kulest!
  12. Ja, jeg leste det. Personlig så syne jeg det er synd. Men forstår som sagt prioriteringene og noen ganger er det faktisk deilig med noe nytt i "lekeboksen" Det gjelder mange tror jeg. Mange som syntes Z3 var noe rart, inkludert meg selv. Nå i disse dager synes jeg disse er retro kule og meget morsomme biler. En Imolarot Z3 M Coupe med S54 er en av min drømmer, men så var det den lottoen da Ellers så skjer det litt forandringer her i nabolaget, min nærmeste nabo og god venn som også er Z3 fan. Har en stund kjørt rundt med en facelift Z3 1.8 og dog vært fornøyd med det. Men han har lenge hatt lyst på en skikkelig sekser og widebody Z3 (2.8 og ///M). Han har fulgt med en god stund på det Norske markedet, men vært lite av disse her til lands. Og etter at jeg "måtte" hente min nye 2.8 i Sverige, så innså han at han nok måtte over grensa for å få tak en han ville ha. Det tok faktisk ikke mange dager før en med riktig farge, motor og utstyr (roll bars, sports seter osv..) dukket opp i riktig pris område. Og etter et par tlf'ner med selger, så var han overbevist om at den kunne være noe for ham. Han lurte dog på om jeg kunne være med som observatør og ekstra sjåfør, noe jeg gledelig sa ja til. En hentetur er alltid morsomt Så i går satte vi oss bilen retning Tvååka (ca. 1 time sør for Gøteborg). Først måtte vi innom Tullen, da selger kun ville ha svenske gærninger hvis det ble kjøp. Turen ned tok noe tid pga av stormen som stengte Uddevalla broen og vi bestemte oss for å kjøre rundt køen istedenfor. Men da vi kom fra så var været blitt bra og blå himmel åpenbarte seg. Og fargen blå var virkelig stikkordet for dagen. Selgerne var et hyggelig ektepar som hadde laget kaffe og kaker til disse gærningene som kom helt fra "Oslo" for å se på en bil. Så vi måtte pent finne oss i å nyte en god kaffe kopp og deilig kake, før vi sjansen til å se på bilen. Selger hadde hard nakket (akkurat som min bil) påstått at dette var en bil i meget god stand og den hadde passert "besiktelsen" 3 dager i forveien uten feil. Da bilen ble kjørt ut på gårdplassen så det virkelig ut som at selgeren hadde rett. En nydelig 1998 Widebody 2.8 i Atlanta Blau Metallic farge åpenbarte seg for oss, med OEM felger og OEM sportseter. Med 105k Km på klokka bare. Etter å ha rullet rundt på grusen i langtid og virkelig gått igjennom alt under og over bilen. Så kunne vi ikke finne noe feil med bilen bortsett fra vanlig små skavanker som en 20 år gammel bil har. (litt steinsprut her og der + Rocking seats som alle Z3 har). Så var det motoren da, igjen så alt bra ut. Ingen lekkasjer eller ulyder. Samt at selger kunne vise til kvitteringer på delebytter (f.eks vannpumpe, termostat var nylig byttet) og komplett service historie. Totalt sett en bil som med litt TLC virkelig kan bli en strøken bil. Jeg leste også av feilkoder og fant ingen, bortsett fra de vanlige "shadow feilen" som oppstår når man tar ut batteriet. En liten testtur avdekket heller ingen feil og alt virket å være i skjønneste orden. Selv jeg som skulle være med som nøytral part klarte ikke å la være å sikle på bilen. Første gange jeg har sett en velstelt Atlanta blå farge på Z3 (har sett et par før, men de har alltid vært slitne og ikke velstelte) og jeg falt helt pladask for den fargen. Den forandrer seg veldig avhengig lyset! Rett og slett nydelig. Så det hele kulminerte i handel til avtalt pris og hadde ikke kompisen min kjøpt den. Så tror jeg faktisk jeg hadde spontant kjøpt den og solgt unna den andre 2.8'ern. Så var det bare å klaske på prøveskilter og sette veien hjemover. Med ny blå bil og blå himmel, kjente jeg var meget glad her på vegne av kompisen min. Som hadde funnet det perfekte eksemplaret etter lang tids søk i Norge. Veien hjemover gikk uten problemer og bilen gikk virkelig bra. Den ble grundig testet igjennom 40 mil, bare avbrutt av noen matpauser og en kjapp stopp på Tollen på Svinesund. Ble en sen kveld på oss, men allikevel så tidlig oppe i dag og ga bilen en skikkelig vask etter gårdagens langtur. Så status per dags dato, så har vi 4 Z3'er på vårt lille tun. Passe gærne folk i nabolaget mitt Nyheten om at det hadde blitt handel spredte seg fort, så gårdplassen vår ble rask fyllt opp med kompiser som ville komme å se på den vakre "Bella" som selger hadde kalt den. De kommer selvsagt med sine entusiast biler. Austin'en er forsåvidt @b-havers sin. Fikk også et fint lite besøk av denne Z4 også, som kom for å hente noe Z varer og slå av en hyggelig prat! Alt i alt en ganske gode bil dager her om dagen Til uka så blir det litt trackday prep 2.8'ern, så den er klare til Rudskogen lek den 18 August!
  13. fxslin

    Leiv’s macaoblue E34 M5

    Kjenner meg igjen.... blir liksom aldri nok