fxslin

Medlemmer
  • Innholdsteller

    563
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    5

fxslin last won the day on November 22 2017

fxslin hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om fxslin

  • Vurdering
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    E70 E36/7M E36/7-1.9 i3

Siste besøkende

4035 profilvisninger
  1. Noe gikk feil med dagens måkeøkt....
  2. Skjer ikke så mye om dagen. Blir mest måking av all den snøen..... Men kan jo gi en litt update på at Hellrot'en har begynt å trøble litt med tomgangs problemer. Som kanskje noen av dere har sett av posten min på teknisk. Det morsomme/kjedelige er at jeg er ikke den eneste med M44 motor som sliter med dette, så forhåpentligvis finner en av oss ut av det... Slenger med et lite vinterbilde:
  3. Nei, var egentlig rett fram å få de av. Bare husk å markere hvor de satt, så slipper du å justere så mye i etter tid. (husker ikke om det var noe merke der fra før akkurat nå) Tipper hele jobben med å rense nedi der kan gjøres på en drøy halvtime.
  4. M44 - tomgangs problemer

    Jeg har rett og slett ikke rukket å jobbe med min bil. Men den grønne til @b-havers så skal visst nok den være sjekket og funnet i orden. @And-reas har du sjekket/byttet din? Men min har begynt å oppføre seg normalt igjen, etter at jeg begynte å bruke den daglig igjen. Eneste nå er at den kan finne på stoppe etter 2-3 min når den kald på tomgang. Håper få litt tid til å se nærmere dette snart. Men bør vel få lest av feilkoder først....
  5. Du vet det sikkert, men i de "flensene" nedover a-stolpen så går det noe drens hull/rør som skal lede vannet nedover til dørpakning sitt drens hull. Disse har lett for tette seg og dermed så renner vannet i bilen bak plast panelet ved foten og under teppet. Jeg fikk åpnet mine drens rør med litt WD40 og luft, samt at jeg kjøpt nye dørpakninger. Jeg kan sjekke med min "pusher" om han har flere OK dørpaknings sett liggende, hvis du vil? Ellers så vet jeg hvem jeg skal snakke med når jeg begynner med termostat, vannpumpe osv... på min røde Du har gjort alt jeg planlegger gjøre på min! Ang. tomgangsproblemene, så har symptomene forsvunnet fra min. Eneste forskjell nå er at jeg nå bruker den daglig igjen, men går fint ved kaldstart. Men den kan forsatt finne på å stoppe etter 2-3 minutter, mens den er kald. Men det er slutt på harking/pesing ved kjøring. Noen tanker på hva det kan være?
  6. Ny bil BMW X5

    Gratulerer med ny bil. Hadde selv en E53 (pre-facelift, med bensin) og det er kanskje den beste bilen jeg har hatt med tanke på kost vs nytteverdi. Gi den litt kjærlighet så vil den nok tjene deg godt!
  7. M44 - tomgangs problemer

    Har ikke fått lest av koder på min ennå. Men har fått test kjørt litt mer og teorien om at når motoren er varm så går den fint, holder ennå vann. Så det ruler ut tomgangsregulator foreløpig. Har fått googlet og ser at temp sensor på blokka kan være en årsak til dette. Ellers så virker det som at m44 motorene er notoriske for å ha litt rotete tomgang uten at det nødvendigvis er en feil. (Nå har jeg litt mer problemer en akkurat det) @And-reas Østfold — København er en seriøs testtur
  8. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @chrisholm Uten at jeg skal påberope meg så mye bane erfaring. Men jeg har noen tanker om Z'eder som bane bil, kan si blant annet si at han jeg kjøpte min Z3M Roadster av er ivrig banekjører (med flere ulike biler hver løpssesong). Og han var veldig fornøyd med de turene han hadde testet si daværende Z3M (nå min) på bane. Han kjørte riktig nok med andre biler i løp, men han gikk for en Z4M Roadster som erstatning for den han solgte til meg. Skal du ha en banebil som skal kunne brukes å vei eller en bil som skal kunne brukes litt på bane, er av betydning for bil valget slik jeg tenker (jeg tilhører den sistnevnte kategorien). Tror du på generelt grunnlag vil bli fornøyd med en Z3/4 både Roadster og Coupe (fra 2.8L og oppover) som biler til bruk på bane. Men skal du bruke litt KR på rigge bilen til så vær obs på Z3 så er dårligere deletilgang "racing" deler kontra f.eks mer utbredte E36/E46. Noe jeg selv opplevde med lekebilen, da det var vanskelig å få tak i stolfester som kunne brukes rett i bilen (veldig trang bil, bedre dele tilgang via nett men det går utover lommeboken). Annen ting man bør tenke på iforhold til Coupe kontra Roadster valget. Du kan fint kjøre med Roadster på bane, men en del mener at Coupe'er merkbart stivere og således bedre til formålet (en del eventer krever at taket er oppe også). Skal du f.eks ha veltebur i en Z3 så finnes det ingen ferdig løsninger som passer på Z3, som du kan bruke sammen med en hardtop (som jeg vet om), så det må det customlages til. Jeg har ikke kjørt Z4 på bane ennå, men har fått gleden av å kjøre en Z4 Coupe 3.0. ( @magneten sin gamle) fra Karmøy til Ski (Oslo). Kjørte riktignok forsiktig da det ikke "var" min bil, men opplevde det som en fantastisk og lekende motor paret med en fin girkasse. Samt at en Z3 oppleves som "veldig gammel" bil kontra en Z4. Hvis jeg ender i "Banebil som kan brukes på vei" gruppen, så er Z4 Coupe en av toppkandidatene for min del. Vet om et par stk som har Z4 Roadstere 2.x variant med og uten kompressor, som kjører mye på bane og tilsynelatende er veldig fornøyde. Min egen konklusjon er at Z4 er en bedre bil en Z3 på alle måter, bare at jeg er som mange andre fasinert av Z3 look and feel. Spesielt Z3 med widebody (2.8 og ///M variantene) er "tøffe" biler og for meg var det å gå for en Roadster en god kombo med tanke på å fruen i huset med turer og opplevelser i en bil. Jeg kan også nevne noen ord Z3 2.8 kontra Z3M da jeg har hatt begge to, første gang jeg kjørte Z3M kontra Z3 2.8 ble jeg litt skuffet over "hvor liten" effekt forskjellen oppleves. Helt til jeg bikket 5-6k Så ja, det er stor forskjell på disse motorene. Men 2.8'ern (M52B28) er en ganske potent motor og det finnes noen relativt rimelige mods som kan utføres for å få disse mer potentente (mer lik S52 motoren som ble levert på US Z3 ///M, med 240Hk). Vet at med alle mods og riktig map så skal man klare opptil 240Hk av en M52. (Neste steg ville vært en kompressor). @Havers her på forumet kjøpte min 2.8'er og planlegger alle disse modsene, så det skal bli spennende så se hva som kommer ut av det:-) Ble mye rart fra meg nå, glad dette er en Off topic tråd!
  9. M44 - tomgangs problemer

    Det er helt likt som min og @b-havers sin (som har samme motor og år som våre). Fant en teori om at en "temperatur sensor" kan forårsake at motoren bruker en "cold start map" når det er kaldt. Men hvilken sensor dette er aner jeg ikke Men la merke til at bilen viste over -30 grader når mine problemer oppstå, så skal uanset sjekke den + litt ledninger. Min høres ut en sur døende gammel kjerring og det "smeller" i potta... Liten video her...
  10. M44 - tomgangs problemer

    Hei Da har min lekebil (97 Z3 med M44) fått litt issues som jeg trodde var relatert til kulde variasjonene i det siste. Symptomene er følgende: Starter fint, men hoster og harker (og den prøver seg på et par smell i potta) og dør ut etterhvert på tomgang. Dør også ut ved kjøring på lavt turtall, men holder jeg den på 2000+ og får jeg kjørt den varm så virker som den "kommer" seg. Når den er varm virker som den går helt fint og normalt igjen. Jeg mistenkte først at det var batteri/dynamo problemer, da den hadde fungert helt fint før jeg av ulike grunner ikke brukte den på 8-9 dager og den ble stående i kulda. Så batteri er ladet opp og jeg har også sjekket spenning med på batteri med og uten motor i gang. Da fikk 12.58 og 14.38, noe som jeg tenker er innenfor. Tenkte deretter at det kanskje var noe kondes problemer, men virker ikke som det er det heller (full tank osv er blitt forsøkt). Ser at jeg må bruke litt på dette ( skal se om jeg kan få lest av noe feilkoder i dag, men vet av erfaring at som oftes så får jeg ikke noe vettugt av disse eldre Z3'ene). Så jeg lurer litt på om noen av dere kan tipse meg litt om hva jeg bør se etter. Jeg har tenkt på disse "synderene": falsk luft / luftmasse måler cam position sensor tomgangsregulator Veivhus ventil Håper noen av dere kan komme med noen innspill på ting jeg bør se etter og gjerne rekkefølgene på hva jeg bør se etter. Takk på forhånd.
  11. Ikke mine biler selvsagt. Men fikk sjansen til å se litt nærmere på disse i dag!
  12. danskiii's E21. Elektrisk bensinpumpe kjøpt

    Rent personlig så er jeg en "sucker" for matte svarte detaljer. Liker veldig godt f.eks sorte nyrer og OEM+ detaljer generelt. Men samtidig så er det jo kjedelig hvis alle gjør det samme. Slike biler som du har, synes jeg godt kan reflektere hva eieren liker/tenker å gjøre med den. I know, veldig diplomatisk tilbakemelding.
  13. danskiii's E21. Elektrisk bensinpumpe kjøpt

    Har ikke så mye å bidra med her, men liker motorrom prosjektet! Her følges det med!
  14. Takker! Regner med at @Havers kanskje spør etter mer info etterhvert som prosjektet hans skrider fram
  15. @Fekzen litt nysgjerrig på denne «special chip», har du litt info på den? @Havers tagger deg her!