fxslin

Medlemmer
  • Innholdsteller

    213
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

1 følger

Om fxslin

  • Vurdering
    Kaptein
  • Bursdag

Profile Information

  • Kjønn:
  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    BMW E70, E36/7, i3

Siste besøkende

2755 profilvisninger
  1. Ikke store oppdateringen, mest for å holde tråden "alive":-) Fikk endelig satt meg ned i Z3'en og gjøre en jobb som jeg fryktet skulle ta lang tid. Jeg har manglet deksler til CD43 radioen (lagde noen selv, men de har forsvunnet ), men i løpet av vinteren kom jeg over noen som ikke kostet både hus og biler. Så de lå klare i delehaugen: Så etter litt noen sekunder så så det slik ut: En liten fillesak egentlig, men jeg bare "må" ha orden på slike småting. Og tok ikke så lang tid som fryktet Så skulle bilen på EU kontroll, men da måtte det på noe gummi som var lovlige. Noe som resulterte i en slik lapp, så da var den saken ute av verden. Så da var det bare å levere sommer felgene så de kan få frisk og ny gummi. Det kommer stadig litt smådeler inn med posten, så noen timer til med plundring så er bilen klar for en ny sesong ihvertfall.
  2. For et år! Moro å se hvordan bilen har utviklet seg, håper du forsetter å komme opp med nye ting. Så tråden blir aktiv i det "nye" året:-)
  3. Er ikke så dumt det! Er også veldig greit å få litt second opions på ting man lurer på.
  4. Deilig med slike "handler":-) Flere Fordeler med å hamstre litt deler ser jeg!!!
  5. Får bidra litt jeg også. Den jeg savner mest av gamle biler er vel Jeep Wrangler'en jeg hadde når jeg bodde i Australia. Den ble kjørt hardt i outback'en der nede og sviktet meg aldri! Kom seg opp, over og ned overalt.
  6. Helt enig. Bare sitte og være tålmodig, så kommer den rette kjøperen!
  7. Har tittet litt på ulike varianter der ute og det er mange som er kreative når det kommer til løse dette "skilt problemet":-) Har ingen løsning for min egen del ennå. Ble litt "plundring" i helga også. La gå ble mest skravling og kjøring (fikk hjelp av BMW kompis), men også litt fikling med deler. Først ble "LJUDISOLERING MOTORHUV" installert som GS kaller det så fint (jepp må få tatt motorvask) Så kom endelig BMW på plass på panseret! Så gikk fokuset over på de "nye" felgene og hvilke dekk dimensjoner som skal på disse. Dekkene som er på nå må uansett byttes ut. Vi (jeg) konkluderte med at felgene bare måtte på bilen og prøve kjøres litt. Da så det slikt ut: Dekkene som er på felgene nå er 225/40 og 265/35 (18") og det er god klaring både foran og bak. Men jeg har litt lyst på 235/40+275/35 som ofte brukes på 2.8 Coupe og M Roadster/Coupe. Bak vil det fungere fint med 275/35 + litt spacing, men 235/40 foran blir kanskje i største laget. 225/40 passer perfekt men med komboen 225/40+275/35 endrer diskusjonen seg til dette med understyring/sporing/rulle diameter (kan nok kompensere litt med lufttrykk osv). Så her trenger jeg litt erfaring/ekspert input for å lande riktig valg, noen her på forumet som har noen tanker på dette? Slenger med et rumpebilde også:-)
  8. Det er vi fler om Satser på få sagt hei til flere medlemene her på bimmers den dagen!
  9. Jeg får vel så øra holder nå. Men på denne bilen med den fargen og diffuseren, så var karbon nyrene helt riktig
  10. Enig med at sorte nyrer er litt tøffere og Z3'en trenger alt som kan gjøre den mer maskulin. Den ble ansett (og kanskje forsatt) som en feminin cab i sin tid Det skal gjøres noe med skiltholderen, jeg vet bare ikke hva ennå
  11. Da var det endelig blitt varmt nok ute til at motivasjonen til å "jobbe" litt ute i garasjen kom tilbake. Samt at det er tørre nok veier til at jeg har begynt å kose meg litt med å småkjøring igjen av Z3'en ( blir jo rene guttungen når jeg setter bak rattet på den ). Har en liten delehaug liggende her med småting som skal på plass på bilen for denne sesongen. Først ut var ny innmat til passasjer sidespeilet, da denne visste seg å knekt og forsøkt reparert med lim av en tidligere eier. I løpet av vinteren har jeg kjøpt ny innmat med "forbedret" design av X8R ltd samt nye speilglass med "wide angel" visning. Så nå var det på tide å få disse på bilen, samt at bilen skal inn på EU kontroll på først kommende tirsdag. I følge guider på nettet så skal man egentlig ta dør panelet på innsiden for å koble i fra ledningen til speilhuset, men etter å studert disse guidene litt. Samt at det var noen kommentarer på noen engelske forum at det skal gå ann å demontere speilhuset uten å ta dørpanelet. Så jeg valgte å prøve dette først. Slik så det ut når jeg startet (glemte å ta bilde før jeg tok ut speilet ). Knekt og hengende... Speilhuset gikk fort av: Etter at ledninger var koblet av speilhus motoren, så det slik ut. Med basen forsatt sittende på døren. Der kom basen også av, litt rengjøring trengs her... Den gamle innmaten var rimelig sliten og full av gammel moro (lim). Gammel del versus ny del: Så etter litt rengjøring av gamle deler som skulle brukes videre og organisering av delene som skulle på igjen. Så "delebordet" mitt slikt ut: Der var speilhus innmaten å plass igjen med motoren koblet til. Brukte noen minutter her på teste at fungerte og gi meg selv litt ros for at det klarte jeg fint Så smatt speilhuset på plass... Og det nye speilet med vide vinkel på smatt også fint inn En ting som jeg la merke til er at sokkelen på den nye innmaten er litt høyere og vinklet litt anderledes en det gamle orginale. Litt finere synes jeg, så det blir til at jeg bestiller ny innmat til førersiden også og gjør samme jobben der også. Samt det er greit å få gått over delene og rengjort disse litt også. Tanken var at verkstedet skulle få lov til å lakkere basen på det nye innmaten til speilet. Men etter å ha sett hvordan det ble med sort base, så ble jeg litt usikker. Likte faktisk den sorte detaljen og ga siden på bilen litt mer "liv". Så dette blir noe jeg må ta stilling til når jeg tar fører siden også. Bonus bilde, vurderer sterkt å gå for sorte nyrer også... Neste nå er å få det nye BMW emblemet samt isolasjons platen til panseret, det skjer forhåpentligvis i dag.
  12. Nice! Dette ser ut til å kunne bli en veldig fin DD! Venter spent på å se hva du finner å av mods til denne Du får si ifra om du vil kvitte deg med BBS'ene
  13. Nei, det skjedde i en forbi kjøring av fotgjenger med hund (derfor hun la seg så langt til siden) og farten var så maks 5-10km/t. Jeg kjørte i bilen foran og så situasjonen igjennom speilet, bilen skled veldig sakte ned i grøfta. Eneste "skade" var at en PDC sensor poppa inn i fangeren, den var bare å "klikke" tilbake igjen. Så både barn, kone, hund og bil slapp unna med skrekken. Men bilen hadde tilfeldigvis verksted time i dag (pga. av sprekt frontrute), så de tar en titt under for å sjekke sånn for sikkerhetsskyld. Mens den sto i grøfta så var det masse uling fra en "tilt" sensor som klagde på "farlig vinkel", men den stoppet med engang bilen var i plan igjen. Men vi måtte ha hjelp av Falken for å dra bilen opp igjen (ble vinsjet ut bakover), tror det var lurest med tanke på unngå evt. merskade. Kunne ha vært verre, 2 dager før dette skjedde. Da traff vi nesten en elg som spratt i veien rett foran oss, heldigvis så kjørte vi sakte pga av glatt føre og det var bekmørkt, så vi rakk å "stoppe" ca. 2-3 meter i fra den. Man innser hvor store de er når de fyller hele utsikten på frontruta