Eriksen tuning

Medlemmer
  • Innholdsteller

    65
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Eriksen tuning

  • Vurdering
    Fenrik
  • Bursdag

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW E36 Cupé

Siste besøkende

117 profilvisninger
  1. Fikk sysla litt denne helgen og. Har fått gjort litt diverse. Ble bla. ferdig med brekk og brems venstre bak, understellsbehandlet, montert kyllingbein og smurt opp dempere og montert dem. Begynte også pent med å montere skjørter og lister. Fylte lakksprøyra med Owatrol og sprøyta over alle steder det var brunt slik at det trekker inn i det som er av "rust". Så sprøyta jeg alt under slik at det ser fint ut til PKK og godkjenning av senkesett. Skjørter. Demperene tok jeg bare å smurte opp. Knirkingen ga seg da, så får se hvor lenge det holder. Satser på å få montert panser, speil og lister neste gang.
  2. Driver og funderer litt på hva jeg skal gjøre med bakdemperene mine. Har hatt et problem med knirking fra bakstillingen som har vist seg å være de splitt nye Maxx autosport bakdemperene. Trodde først det var gummiputene, men det viser seg at det er selve demperene... men så kom jeg på at jeg hadde et sett nye justerbare coni dempere liggende. Fikk disse av en kamerat, aner ikke hva de hører til. Står Kaddet på dem, men det stemmer ikke. De er riktignok noe kortere enn e36n sine, og har feil infestning i hver ende. Men kunne jeg brukt disse tro? Spørsmålet er om jeg kan sveise i enden på en oljefylt demper uten å ødelegge den? Tenker da på varme. Noen formeninger om dette? Det jeg har lyst til å gjøre er å kappe av foringene/nedre del av originaldemperne og sveise dem på konidemperene. Det samme gjør jeg også i øvre del av stanga, da kan jeg også gjøre slik at totallengden på demperene blir like. Hadde jo vert kult med justerbart😁
  3. Fikk sneket meg en tur hjemom i går og fikk gjort litt til. Forrige gang jeg var hjemom prøvde jeg meg på bremseskoa bak. Var på Biltema og fikk tak i noen slike som på bilde ovenfor, men de løsna og jeg fikk ikke noe greie på det. Så da bestilte jeg enkelt å greit bare nye skjold. Ellers hadde det kommet mere snacks fra o store China i posten. Samla sammen de beste lampene som skulle bli til ett bra par. Var litt av et puslespill. Men fikk til slutt samlet sammen noe. Var også å henta de nye bremseskjolda på Mekonomen. delte dem fort og gæli i to og skrudde dem på. De var ubehandla, så jeg gav dem et lite lag med lakk. Deilg når alt er nytt. Måtte gjøre litt kosejobb også. Begynte med å prøvemontere en lykt, men det endte jo med at nesten hele fronten ble satt sammen😅👌🏻 Savner å få tatt noen skikkelige økter på bilen. Blir bare småpysling når man ikke får brukt hele dager. Har et lite håp om neste helg eller muligens den etter der. Hadde vert kult å blitt ferdig med alt understell og fått den ned på bakken igjen.
  4. Ellers handla jeg meg ny bruksbil i går kveld. E36n var jo egentlig bruksbilen nå frem til november. Så nå måtte den ha en erstatter. Har kjørt 142 nå de siste månedene og ble til slutt rimelig lei. Tærer forsåvidt også fælt på den å bruke den i saltlaket. Hadde egentlig en E39 528 eller 530D i kikkerten en stund, men det endte med noe annet med en litt hyggeligere prislapp. Som betyr mer parts til e36n. Også er det deilig med diesel og 0.5 på bila. Er nok problemårgangen, men alt funker og er super tight og fin. Tross sine 330000km
  5. Å kjøpe nye skjold hadde kanskje vert det beste, eBay har jeg faktisk ikke tenkt på selv. Ekspansjonsbolten ville jeg tro går omverandre men en drøss andre biler. Helt sikkert noen som har en slik liggende i skuffen. Slik jeg vurderer å gjøre, det er å få tak i slike som på bildet i posten over. Bore hul slik at jeg dytter dem fra innsiden og ut. Slik slipper man og sveise i gammel dritt som risikerer og ryke på nytt.
  6. Hmm, ja. Hadde vert greit å sluppet å ta av navet/medbringeren. Se der ja! Der har vi noe sånt jeg leter etter! Har du noen anelse om hvilke monteringssett de kan følge med i?
  7. Fikk tatt meg en tur hjem i helga og montert litt. Ble ikke noe av montering av skjørter, men fikk satt bilen på bukker igjen og begynt på bremsene. Ellers var jeg en tur på paradise og kjøpte bremseskiver, bremsebånd og kyllingbein rett før stengetid på lørdagskvelden. Har samvittighet til å kjøpe disse delene der. Klosser derimot kjøper jeg ikke der. Klosser av annen fabrikant Bytta klosser etter kjøring på Rudskogen i sommer så kalipperne kom lett av, boltene ble satt inn med kobberfett. Kobberfett mellom kloss og kalipper. Hindrer skriking, aner ikke hvorfor ;P Men det funker Etter en runde med stålbørste og lakk så blir det som regel fint. Ellers fatter jeg ikke at folk kan være så talentløse å skru tilbake umbrako skruer som er runda og banka på plass med en sliten torx. Satt godt, sveisa først fast en umbrako, men der knakk umbrakoen. Så måtte sveise på en svær mutter. PS: Har ikke mer gass på sveiseapparatet så sveisen ser helt jævlig ut. Rakk såvidt og begynne bak Bremsebåndene var rimelig sluttkjørt. Er det noen som vet om den "skruen" med fjør er nødvendig? Jeg ser hullet der den skal entre har rusta litt og den sitter ikke skikkelig. Mulig jeg må finne på noe triks her.
  8. Var hjemom en tur her om dagen. Jaggu hadde det det kommet litt mer i posten. Så nå har jeg alt av klips til kanalene. Så nå mangler jeg bare til dørlistene. Ellers hadde jeg et svakt øyeblikk her en kveld forleden da jeg kom til skade for å kjøpe et sett "noe" jålete angle eyes kit. Jaja, da fant jeg i alle fall ut at 131mm passer bra. Disse blir ikke montert og kan sikkert selges igjen dersom de skulle falle i smak hos noen. Fant et annet kitt på O store eBay her en annen sen kveld også. Mulig disse er noe finere, vi får se. Har sett disse montert på andre biler og dem ser relativt nøytrale ut, men også klare og skarpe i lyset. Liker det originalt, men har litt sansen for engel øyer på e36. Ellers er det mulig det blir montering av skjørter i helga.
  9. Takk så mye! Liker å ha ting helt og fint. Skal tas godt vare på denne Tror det kommer litt an på verkstedet jeg også. Nå i år blir det nok å vise med det som sitter der. Men neste gang igjen får vi se. Evt er det jo bare å sette tilbake det gamle. Skal jeg ta bort de som sitter på anlegget nå så blir det rakrør. Har dog ikke tenkt så nøye gjennom lyddemping enda. E85 er også et fint triks ja om man er noe i tvil.
  10. Letteste, billigste og raskeste måten å få tak i en b28 er å finne og kjøpe seg en e39 528 delebil.
  11. Hjalp veldig med ny lakk ja Lurer på om jeg faktisk kanskje skal gå for originalrattet ja. Skulle bare hatt tak i et som er i litt bedre enn det jeg har. Ellers har jeg fått klipsene til skjørtene i posten, men resten mangler. Så blir nok en liten stund før jeg får gjort noe mer. Har også bestilt meg noen litt forskjellige varianter av angle eyes fra ebay. Fikk ikke noe dreisen på de jeg hadde. Er ellers på jakt etter noen greie hovedlykter i grei stand.
  12. Skjønner hva du mener. Jeg får gruble litt på det. Mulig den får tilbake originalrattet sitt også setter jeg royal rattet i Amazonen. Jeg får se litt på det så finner jeg det nok ut Har aldri sett det før, men nå som jeg først har sett det så er det ingen død sjans for at jeg kan overse det noe mer hehe
  13. Fikk sysla litt i dag og. Bare kose jobb som står igjen sett bort i fra at bremser rundt hele skal byttes. Statusoppdatering for Ebay boss: Ikke kjøp dere det..... Bruk heller 400kr til å kjøp et skikkelig et. Tok av det originale rattet og prøvde bosset. Det gikk ca 0,5mm inn på rattstammen før det butta.... Målte boss og rattstamme og de hadde samme diameter og antall tenner. Men jeg fikk det på til slutt. Smørte det opp med fett, tok gummihammer og slo det pent på, tok det av igjen og skrapa spon med kniv. Dette gjorde jeg en 6-7 ganger, så passa det. Nå glir det så fint av og på så. Heldigvis var kina aluminiumen mykere en stålet i rattstammen. Fikk satt på rattet både med og uten snapp off. Noe usikker på om jeg vil kjøre med eller uten gi og med at det bygger så mye ut. Uten snapp off: Med snapp off: Er generelt usikker på om jeg synes dette rattet eller originalrattet ser finest ut Hva synes folk? Er veldig glad i og holde ting så nøytralt og originalt også. Nå er det heller ikke optimale lysforhold jeg har tatt bilder i heller da Begynte også litt smått med montering i kveld også. Mangler en del klips, så bakfanger og baklykter var det eneste jeg fikk gjort. Men er det noen som vet om det er noen justeringsmuligheter for å justere bakfangeren? Jeg vil ha den lengre frem og opp bak Det er en original fanger som satt på bilen fra den var ny, så det burde vell la seg gjøre å få den til å passe noe bedre? Ser ting nå som jeg ikke har sett før hehe. Har riktig nok ikke sett så veldig mye på det enda heller. Over fra karosseri til motor. Er det noen som vet hva dem sier til fjerning av katalysatorer ved PKK? Kommer den innenfor avgass uten disse eller er bilen for ny? Tenker slik at disse har gått 200 000km, og sikkert ikke helt hundre lengre. Det jeg tenkte jeg kunne gjort var å åpne dem og legge rør gjennom slik at det ser ut som at dem fortsatt er der. Mulig man får et par hk tilbake også. Er det noen som vet om de kun sjekker at "de er der" eller må de "virke" også? Kanskje det er noen mekanikere som jobber på bilverksted som kan svare meg på dette.
  14. Hehe, ja. Regna nesten med at folk kom til å stusse litt på det. Men neida, bilen er lakkert med skikkelig base og skikkelig klarlakk med en riktig så fin sprøyte. Det er riktig nok ikke det dem driver med til vanlig, men polakken som driver med sprøyting er rimelig flink. Så jeg lot dem få bryne seg på denne. Jeg var fullt klar over at det kunne komme ut noe som så ut som benga, men det ble jo på en måte litt gambling mtp. pris og resultat. Ende heldigvis godt
  15. Fikk bilen ut av lakkboksen i går. Fjerna maskering og støvsugd og triksa litt inni. Var morro og få den ut i dagslys Nå er den endelig tilbake på plass i garasjen igjen. Begynner på universitetet igjen i februar, så da blir det nok bare litt helgearbeid fremover. Panseret fikk noe sig, så det får jeg tilbake i dag.