RCmannen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    81
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om RCmannen

  • Vurdering
    Fenrik

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW E39 523ia

Siste besøkende

214 profilvisninger
  1. Selv om dette dreier seg om BMW E39 så er det kanskje ikke direkte BMW-relatert da problemet angår ettermarkedsspiller. Admin må derfor bare slette/flytte. Anycow: Kjøpte meg nylig en 2-din DAB-spiller til bilen. Valget ble en Pioneer AVH X3500DAB, brukt fra Finn for den nette sum av 1500,- Problemet med å kjøpe slike ting brukt er risikoen for at de ikke fungerer som de skal. Derfor var det første jeg gjorde å koble den til og forsikre meg om at alt fungerte, og det gjorde den, til og med DAB+. Blid og fornøyd gikk jeg og hentet meg en Carlsberg og startet monteringen (litt jobb grunnet som kjent kronglete tilgang bak - mye plastikk i veien, ledninger som skal dras hit og dit, samt en billig Ebay-ramme med middels passform). Halvveis ned i ølen var radioen installert og jeg tenkte at jeg skulle høre litt radio til den var tom. Dette var dog ikke spilleren enig i. Når jeg nå prøver å oppdatere kanallista, blir den stående på loading-skjermen, og der trives den. Beklager sidelengs bilde, men slik er det i alle fall den blir stående og surre i det uendelige.. Har prøvd å la den stå slik for seg selv i 4 timer, men ingenting skjer. Det forblir slik uavhengig av hva slags antenne som er koblet til, eller om det er antenne der i det hele tatt. Jeg har prøvd å reboote og resette 100 ganger, samt oppdatere firmware. Også dette uten hell. Noen som har forslag til hva som kan være galt? Kan dette være forårsaket av et kabelbrudd / en dårlig kobling? Selv tviler jeg på det, men dersom noen har troen så får jeg gå over kablene en gang til. Hva ellers kan det være? Slik jeg ser det er det ikke særlig mer jeg kan gjøre. Har lite lyst til å kaste den da spilleren fungerer utmerket på alle områder, riktig nok uten om DAB, som jo er grunnen til at jeg kjøpte akkurat denne.
  2. https://www.finn.no/95914352
  3. De felgene folk linker over er veldig kurrante, men kan bli litt kjedelige om du er ute etter å stikke deg ut litt og kanskje kjøre type "stanced" look. Så prøver å komme med et par forslag jeg også Stjeler et par bilder fra Google: Japan Racing JR11 er alt for oppbrukt, men så er det svært pent på de E9X også. Ellers er Work Equip pent Work Meister S1 svært oppegående, særlig med mye kant om du liker sånt. Work felgene fås også i kopi - ESR skal være greit ifht prisen, godt under 10.000,- i stedet for over 40
  4. Har du noe spesifikt produkt å anbefale? 😅
  5. Hei Blitt en del nye tråder fra meg i det siste, men så har jeg jo også en del prosjekter /problemer. Har nærmest fått kastet etter meg en M-bakfanger (kopi) til min E39. Det negative er at den er av glassfiber, og således mangler innfestning for stålbjelken. Innvendig helt nakent, bart materiale uten noe plastikkfester. Grunnet studentøkonomi og dermed ikke råd til ny fanger til flere tusen, ønsker jeg å montere den. Selv om dette kanskje blir litt arbeid... Noen som har erfaring med lignende, eller noe godt forslag til å feste den?
  6. Forstår det kan være vanskelig med diagnose over internett ja. Takk for svar likevel. Har ikke fått den på bukk enda. Skal prøve å smiske med noen bekjente som har tilgang på verksted så jeg får sjekket det skikkelig
  7. Her er det film fra jeg kjører over ruglete stenbelagte fartshumper. Er ikke mye en hører av ulyden, men er der både på starten og slutten, dog tydeligst helt på slutten av videoen
  8. Ønsker å kjøpe plastikken/feste som fester M-bakfanger til bil, da den mangler på min nylig innkjøpte fanger. I tillegg er jeg på utkikk etter deksel til hengerfeste M-fanger
  9. Bilen har nå gått 313 000 Siste 23k km og 1,5 årene i mitt eie. Legger ved bilde av det som er gjort før i følge forrige eier. Ikke for det, AC kompressoren røk jo igjen i fjor, så vet ikke helt. Har dessverre ikke servicehefte. Bilen er ellers særs godt vedlikeholdt og blant annet helt rustfri under og virker godt ivaretatt. Ingen risting som jeg har merket i andre situasjoner enn små sprekker/hull humper/brostein. Hvor sistnevnte er verst
  10. Hei! Har prøvd å google uten å få noe særlig konkret svar. Når jeg kjører over små ujevnheter, og da spesielt brostein klakker det fælt i bilen. Jeg kjenner det i rattet, rattet "rister" litt og det høres nesten ut som det kommer fra rattet/rattstammen eller annet som er direkte tilknyttet ratt, muligens noe styrestag/ledd, ikke vet jeg. At det liksom blir noe slark. Bilen er ellers svært presis og kompakt å kjøre. Er det noen som med en gang ser hva dette høres ut som? Jeg skal prøve å kjøre over brostein og få filmet/tatt opp ulyden i morgen. Forresten E39 det gjelder Og jada - jeg skal få den på bukk en gang i nærmeste fremtid. Takk for svar
  11. Badet de i en herlig blanding av Selaclean og Prickbort avfetting, wd40, grønnsåpe og en dæsj messingrens bare for å prøve. Blitt hakket bedre etter et par dager, skal la det ligge noen dager til, så får jeg se
  12. Får dessverre ikke lasta opp noe bilde da jeg ikke har felgene for hånden før til helga igjen. Men det var ingen dårlig idé! Skal prøve å få til noe lignende. Så får jeg evt bestille meg nye hvis de ikke er til å redde. Takk for hjelpa
  13. Hmm.. mulig de ikke er korrodert men bare misfarget/møkkete? 🤔 kommer fra felger som ikke har vært vasket på en stund.. Tenker jeg prøver å bade de i noe avfetting osv bare i tilfelle det skulle funke før jeg bestiller nye.. koster vel en del for nye også tenker jeg
  14. Hei! Er det noen som har peiling på hvordan man enkelt kan få tilbake glansen på 160stk gullfargede skruer som har noe irr/korrosjon osv? Utenom å avfette/vaske/polere/ gnikke og gni på hver eneste én? Noe deilig lake jeg kan legge de i f.eks? 😅