///M-ini95

Medlem
  • Innholdsteller

    236
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

///M-ini95 vant dagen sist Mai 19

///M-ini95 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om ///M-ini95

  • Rang
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMW 525d F10

Nylige profilbesøk

1160 profilvisninger
  1. @Selvinus ta av dekselet på siden (hvor du kan skru av/på passasjer airbag) og se om den hvite her sitter som den skal. og bare for å være sikker så mener du denne ikke sant? Du tenkte ikke på USB i "midtkonsollen"?
  2. Gikk ut nå og testa dette i min f10 og telefon får strøm når den er koblet til USB i hanskerom.
  3. Ettersom du har stor skjerm så er det vel Proffesional Navi du har. Du sier bilen er en 2012 modell, så dermed går jeg også utifra at du har CIC system i bilen og ikke NBT som kom senere i 2012 (2013 modeller). Kart kan lastes ned overalt egentlig, det er FSC koden som er det "vanskelige" her. Finner du en side hvor du får lastet ned 2018 kart for CIC system, så last det ned. Mange av disse sidene selger også FSC kode som krever at du gir VIN nr på bilen din. https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1432628 Her ligger det en link for 2018-1 kart for CIC systemet. Her kan du laste ned kartet gratis. https://bmw-navi-maps.co.uk/10-bmw-fsc-codes Her får du kjøpt FSC kode. Du trenger en usb på minst 32gb. Se til at USB pinnen er formatert som FAT32. https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1443690 Litt info om det her Ang fotobokser tviler jeg sterkt. Oppdaterte min ifjor fra 2012-1 til 2017-1 og da var det ingenting om fotobokser. Tror bare ekstern navi har dette (TomTom,Garmin etc.) Installasjon av kart er rett frem: I. Plugg USB pinna med kart fila i USB inngangen (hanskerommet) II. Bilen vil begynne å lese USB pinnen, om alt er bra vil den be om en FSC kode. III. Er FSC koden rett, så vil bilen begynne å oppdatere Navi enheten. Dette tar fort 45-50 min (spess for deg som har 6 år gammelt kart). Anbefaler derfor å ta dette når du skal på en langtur ell bare kjøre rundt for morro skyld. Med mindre du har en kraftig lader, og da snakker jeg ikke om noe C-tek lader til 1000 lappen. Alternativt kan du bruke startkabler og mate bmwn med strøm fra en annen bil hvis du på liv og død vil spare diesel/bensin. Men da bruker den andre bilen drivstoff Håper dette var et godt nok svar
  4. ///M-ini95

    Frm e70 krise

    HeadUp pleier å være tilknyttet KOMBI modulen om jeg ikke tar helt feil?
  5. Er to filter som er plassert under hanskerommet. Tre torx skruer som holder et deksel som skjuler kupe/pollenfilteret. Det du kan gjøre selv er å sjekke om AC kompressoren kobler inn ved å trykke "snøfnugg" knappen av/på. Dog tror jeg det mest sannsynlig er AC kondensor som har tatt kvelden. Akkurat slik E.H.D sier. Tror ikke man får sjekka lekkasje i dette uten kjøre en slags "dye" gjennom systemet for å se lekkasjen med UV lys. Kanskje er det en ell annen sensor man kan lese av med rheingold som sier noe om tilstanden, men vet iåsfall ikke hvilken.
  6. Sjekka hjulbolter - ✅ Lufttrykk - ✅ Rengjort bil - ✅ Vedlikeholdslading for å unngå elektriske gremlins - ✅ Klar for reise - 1000X ✅
  7. ///M-ini95

    F10/F11 tråden

    Mener jeg har sett en kar (Bernt Vika?)på F10/F11 gruppa som selger Arnott belger. To for 2200 med to års garanti høres ikke helt feil ut i mine ører iallefall
  8. Anbefaler å ta deg en kjøretur, med mindre du har en skikkelig kraftig lader (noe de fleste ikke har). Oppdaterte min fra 2012 til 2017 ifjor, og det tok om jeg husker rett nesten 40 min (kanskje mer også)
  9. ///M-ini95

    F10/F11 tråden

    Tror du misforstod meg litt. Har selv comfortseter og ville ikke kjøpt bmw uten dette noen gang. Kjører over 600 mil hver sommer, og med disse setene merker du lite av det. Det jeg skrev var mer ment som informasjon om at komfortstoler stjeler litt plass. Så om plassen er trang med komfortstoler, vil det bli litt bedre med f.eks. sportstoler.
  10. ///M-ini95

    F10/F11 tråden

    @Kvothe Var litt det jeg tenkte meg det er AC kondensator du har byttet, ikke radiator. Men BMW har kampanje på dette? Sjekka de i det hele tatt opp om det gjaldt din bil også, eller bare bytta de delen? Og det med stein som årsak har jeg lest er bullshit. Det var forklaringen som ble brukt når dette problemet dukket opp for lenge siden, men senere blitt bevist av det er selve kondensatoren som har produksjonsfeil. 3 serie blir fort liten når du er vandt til 5'ern. Bemerk deg også at Comfort stolene som sitter i 5'ern stjeler litt plass bak. Så standardseter (ikke kjøp bil med dette) eller sportsseter er bittelitt bedre for sjåfør med lange bein som må ha bakovervendte stoler bak seg.
  11. ///M-ini95

    F10/F11 tråden

    Comfort access og luftbelger er så vanlig feil at du risikerer å måtte punge ut for samma jobb om du bytter til en nyere 525. Så disse to tingene bør iallefall ikke være grunn nok til å bytte til en nyere bil med potensielt samme "farene" Radiator? Har ikke hørt om andre med F10/F11 som har byttet dette med mindre du mente AC kondensatoren. Har også hørt om folk som har byttet den lille turboen på disse motorene når de er rundt 100 000 km ish. Vet ikke om det forekommer spesielt på dårlig vedlikeholdte biler (30.000km mellom oljeinterval/ ukorrekt behandling av turbo) eller om det er svakhet. Har samme motor i min som nærmer seg 100k og har ingen antydning til turbohavari isåfall. Så tenker jeg også at om man først kjøper ny bil, så er det kanskje litt kjedelig gå for nøyaktig samme typen? Verditapet på den du har nå er vel i stor grad tatt, det vil ikke være tilfellet hvis du f.eks kjøper en 2016 modell. Btw batteri i nøkkel er såpass enkelt å bytte at det ikke er vits i å betale merkeverksted for dette. Med tanke på at det er snakk om en xdrive ville jeg også sett litt på mansjettene til drivakslene når du evnt skifter hjul. Forekommer at drivknuter må byttes. Tror du har fått fiksa "det verste" men igjen.. er mange variabler ved bileierskap som gjør at man ikke kan garantere for problemfritt bilhold fremover. Du nærmer deg km.stand hvor fjærer kan knekke, hjullager begynne å ule, foringer som knirker osv osv. Så ville tatt en vurdering om det er billigere å eie litt til og eventuelt ta regningen som kan komme, ell legge større sum penger i kjøp av nyere bil.
  12. ///M-ini95

    DPF E61, Tett partikkelfilter?

    Alltids mulig å fjerne dpf (gjør turbo en stor tjeneste da) eller fjerne innmaten. Finnes sikkert andre steder man får kjøpt dpf enn fra BMW, så ikke ta sorgen på forskudd
  13. ///M-ini95

    DPF E61, Tett partikkelfilter?

    Er ingen ekspert på dette, men jeg ville nok tenkt at et tett filter gir rævva effekt ettersom du har en skikkelig restriksjon for turboen. Det beste hadde vært å sjekke ved diagnose om lampa du fikk indikerer tett dpf eller noe annet krøll. Har man riktig program kan man også sjekke hvor "full" dpf er.
  14. ///M-ini95

    DPF E61, Tett partikkelfilter?

    Første jeg ville sjekka er hvordan motortemp er. Bilen er programmert slik at regenering kun skjer ved visse oppfylte parametere. Kjølevæsketemp er en av dem. Mener denne skal være på minst 75 grader. Termostater som er konstant åpne er ikke ukjent, så kan være at du har kjørt med dette problemet lang nok tid til at regenereing aldri har funnet sted. Jeg vet ikke hvordan kjølevæsketemp oppfører seg nå som det er så varmt ute, men kjør deg en tur og sjekk den. Om tempen øker ved belastning (typ oppoverbakke) men daler ned til under 75 grader ved kjøring på flat bakke, så er det 0 tvil om at en av termostatene er moden for bytte. Kan også være at DPF er såpass full (grunnet antall km kjørt) at regenering ikke hjelper. Er vel designa for en viss mengde (gram) med aske (?)