///M-ini95

Medlem
  • Innholdsteller

    284
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

///M-ini95 vant dagen sist August 12

///M-ini95 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om ///M-ini95

  • Rang
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMW 525d F10

Nylige profilbesøk

1293 profilvisninger
  1. ///M-ini95

    Gabz' E92 330XD

    Ingen tvil om at bilen har havnet i gode hender
  2. Fyfan... uværet som var bak rattet på handlevognen?..
  3. ///M-ini95

    Idiotparkeringstråden!

    Ingen tvil at sjåfør har et handicap 🙃
  4. ///M-ini95

    F10/F11 tråden

    @MGunders https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/51-body-equipment/51-12-rear-bumper/CvTJFYVf Næh tviler på at det bmw kaller "special tool" i dette tilfellet er så mye annerledes enn f.eks "trim tool" du får kjøpt hos biltema.
  5. Etter å ha opplevd, sett, stirra på, lukta på og kjørt bil med sakhir orange, så ville jeg anbefalt den fargen!! Sinnsyk blikkfang av en farge etter min mening Men for all del "smurfeblå" yas marina er pen den og
  6. Neeeedtuuur... Satser på at det neste blir noe rått som holder "Fahad standar'n"!
  7. ///M-ini95

    Gabz' E92 330XD

    Gratulerer med grom bil blir nok ennå bedre etter at du har dryssa litt Gabz magi på den!
  8. ///M-ini95

    Bremseskiver M550d

    Zimmermann leverer jo hullborra skiver til de fleste BMW'er, så vil nok tenke meg at det finnes til m550d også. Utseendet er det ingenting å si på, synes det ser tøft ut (spess på en m550d som har voksen strl på skivene). Ulempen er jo seff at disse skivene er mer utsatt for stress og kan slå sprekker, men det skjer vel for det meste på biler som brukes hardt (typ banekjøring). Har selv zimmermann skiver på min (dog kun foran enn så lenge) og hakke noe dumt å si om dem. Har bare kjørt 200 km med dem, så har lite å tilby hva erfaring gjelder, men @Walkabout har hatt dem på en stund. Husk bare å kjøre inn skivene slik zimmermann sier de skal, ellers kan du få kast i splitter nye skiver.
  9. Da satser vi på at bilen er frisk Må bare låne en slapp japse en ukes tid, så føles E90n som en Ferrari iforhold.
  10. Hmm.. rart. Men siden du nevner dårligere drag og uling fra turbo (selv om bare kald motor), så skader det ikke å sjekke den ut først da. Dra av slangene og kjenne litt på turboen, eller eventuelt se på livedata og se hva slags boost du har?
  11. Ekke helt ditt år virker det som @Daniel. Ang tuningen, du har ikke prøvd å måle akselerasjon og så sammenligne med f.eks. youtube videoer (eller egne hvis du har). Da kan du luke ut "blitt vandt til det".
  12. @stoltbmwelsker ikke verst! Planen var egentlig å gå for surround view retrofit, og hadde komplett ledningsnett til dette på min " watch list" på ebay. Dessverre nølte jeg for lenge og det ble solgt.. Så da LCW radar + ledningsnett (!!) kom for salg, nølte jeg ikke et sekund. Komplett sett fra en F10 M5 fra USA. Selger var så grei at han også har markert på pin nr og navn på hvor de forskjellige ledningene skal! Det som gjenstår nå er brakettene hvor radarene sitter og kjøpe inn diverse deler for å få speil som hører til biler med LCW + bryterpanelet i gullrekka. Kanskje blir dette en ny bimmers diy guide?
  13. Bilen er dessverre ennå i traktor mode hva høyde angår, så ingenting nytt å dele der. Fjærene ligger ennå i bilen, men har ikke fått gjort noe med dette ennå. Meeeeeen det er meg vi snakker om, så oppgraderingene stopper ikke til tross for dette. Enjoy Bestilte før jeg reiste nye skiver og klosser, men fikk aldri bruk for dem. Jokes on me, da jeg trengte nye klosser mens jeg var i utlandet. Etter å ha blitt lei av å se Zimmermann skivene tørke støv, var jeg bestemt på å montere dem på. Mistenkte også at de gamle skivene sakte, men sikkert begynte å få kast. Utgangspunktet! Viktig å slipe vekk driten før nye skiver kommer på. Slik jeg har forstått det, risikerer man at skivene ikke sitter ordentlig som igjen følger til kast. Hadde lånt bort stålbørsta mi, så da var sandpapir the next best thing. Resultatet ble nokså porno i mine øyne Om man ikke visste bedre, ville man trodd dette var M5 bremser Fra bremser til lykter Har lenge synes at kurvelysene som kommer på F10 med adaptive lykter ikke helt står i stil til LED angel eyes og Xenon hovedlyktene. Så jeg bestilte meg noen nye pærer til kurvelyktene. Tanken var først LED, men LED lykter er veldig dårlig på å dimme ned slik en halogen pære gjør. Xenon var neste, men xenon bruker noen gode sekunder på å bli varme nok til å gi full styrke, og kurvelysene pleier som regel ikke å tenne lenge nok til at xenon blir fordelaktig. Så valget ble dermed H7 pærer, men disse H7 pærene har en kelvinrating på 5000k som jeg visste skulle matche lyktene bra. Har tidligere brukt disse pærene som hovedlyskastere i en annen bil, og de funka fint for dem som ikke vil sette inn Xenon kit som blender alle på veien. For dem som vil kjøpe disse, så sørg for å bestille fra Europa helst. Er altfor mange Kina kopier av disse pærene som ikke holder helt det de lover. Da var det bare å starte med demonteringen. - Flipp opp luka over lyktene som om det er et F16 fly du opererer - Skru ut lokket - Stikk hånda ned og føl deg frem (no pun intended) - Vri mot klokka til hendene dine blør som en 13 år gammel jente som nettopp har fått vite hva det "å bli en kvinne" betyr - Napp ut gammel pære, sett inn ny And as they say in french... Voila! Glemte selvfølelig et "før" bilde, så låner et fra moder google (dog fra e90, men dere skjønner pointet) Men vi stopper ikke der med lyktene, ooooh no we dont. Vi flytter fokuset mot baken 50/50 shot og et i litt mer mørkere omgivelser Bilen har nå ikke en eneste pære som lyser halo gult, hverken inne eller ute! Og til slutt kommer det en teaser her. La oss se hvem som klarer gjette seg frem til hva neste retrofit blir
  14. ///M-ini95

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Tørr jeg gjette at nederste bildet hører til taket ? 🤔 Deler tanken ang. 6WA vs 6WB. 6WA er liksom ikke et dårlig utgangspunkt, og er i mine øyne skikkelig classy. Men ingen tvil om at 6wb er tøft