Lstore

Medlem
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lstore

  • Rang
    Sersjant

Profile Information

  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    e92 335i Lci

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Fin bil, godt utstyrt, lav km. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=105377920&fks=105377920
  2. Lstore

    Den store finn.no tråden.

    Prisen bestemmes vel også av hva man må ut ved egenimport og med avgifter ruller kronene fort... Jeg vurderer salg av min 335i og så for meg rundt 400k for min. Det er dog en 2010 LCI med DKG og ellers godt med utstyr. Uansett markedet som bestemmer. E92 335i er faktisk en av de rimeligere bilene hvis man ser samlet på egenskaper som ytelser, comfort og design. Jeg er ingen BMW mann, men det var den klart beste bilen i dette segmentet når jeg skulle handle.
  3. Er jo ikke deformasjonssone bak på biler. Da ville man fort risikere å bli knust av sin egen bagasje. Spesielt de som sitter i baksetet ville fått en dårlig dag ved påkjørsel bakfra.
  4. Lstore

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg gikk i fjor rett fra en mazdaspeed mx5 til e92 335i og en ting som overrasker meg litt er at hvor jeg før ofte tok en kjøretur uten noe mål annet enn turen har jeg null interesse for dette med e92'en. Den gir meg ikke samme gleden uten at jeg kan sette fingeren på hva som mangler. Mx må imidlertid ha turbo, uten blir litt for tannløst.
  5. Lstore

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Min far snakket med dem da de var på Hotel Ullensvang og da ble det sagt at de laget reklame for Mazda i Tyskland. Antar at det i praksis betyr hele europa. Sa det var 5-6 slike RF og ellers mange tyske Mazda følgebiler.
  6. For utstyr forstår jeg det slik at det kun er generelle pakker som noen importører opererer med i sine lister som tas med. Type "Advance" "Sport" eller lignende. Ekstrautstyr utover dette tas altså ikke med i listepris som ny. For det med km etter biltype er jeg usikker, men mener det var 15K km per år for min 335i og antar at de ikke skiller på annet enn personbil, varebil osv. Ole Reidar på importerbil.no gir deg sikkert et eksempel på alternativ beregning på en spesifikk bil om du spør pent
  7. Listepris som ny kan du se på skatteetaten. Går på årsmodell, karosseri, motor, gear og generelt utstyrsnivå. Mener de regner 15k km per år, men det må være et visst avvik fra "normerte" km for at det skal telle til fordel eller ulempe. Gjeldende bruktpris er jokeren som man ikke finner på nett. Dette står i "rødboka" og denne kan du bla i ved oppmøte på en tollstasjon eller kjøpe tilgang til på nett. Sjekk ellers importerbil.no
  8. Mener alle e9x ble 8mm bredere bak ved LCI. (Ikke e92) Ellers er det ofte som du er inne på litt forskjell på bredde mellom produsentene.
  9. Selger får heller ikke sagt opp sin ansvarsdekning før bilen er omregistrert. Jeg har vært ute for tilsvarende flere ganger ved salg av billigbiler og det er svært irriterende å måtte mase på ny eier om å omregistrere. Virker som mange spekulerer i å la andre stå for forsikring så lenge som mulig.
  10. Er det innbytte til BMW du sikter til? Vet du prisen på dette?
  11. Mens enda er det billigere å fikle med mobilen enn å ta en tur på byn. Billigere enn å glemme blinklys også. Det ser jeg ikke noe logikk i.
  12. Nå sammenligner du prisen av en NY mx mot en 15 år gammel BMW. Greit at det er off topic tråden, men blir litt feil grunnlag. Jeg sier ikke at en mx er bilen uber alles, men står ved påstanden at den fyller det som må til for å være sportsbil og at den heller er undervurdert i så måte. Og da gjerne ikke av folk som kjører mye bane, men av merkesnobber og forumnisser som oss. At den blir bedre med mer effekt er jeg helt enig i, men når Mazdaspeed mx5 ble lansert solgte den så dårlig at vi nå 10 år senere aldri har fått en ny slik utgave.
  13. Jeg er noe lang i masken etter en dag på kontoret, men finner ikke noe i tråden om tider?
  14. Det blir litt epler og kanel som sammenlignes her ja. Jeg er derimot bestemt uenig i påstanden om at en e39 m sport har noe i nærheten av kjøreegenskapene til en mx5. NC'en på video har fortsatt gatedekk og knappe 160hk og kjører fra ganske mye flott, det var ikke for noe annet enn å legge litt vekt bak påstanden om at mx absolutt er en sportsbil.