lunda

Medlemmer
  • Innholdsteller

    60
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om lunda

  • Vurdering
    Fenrik

Siste besøkende

360 profilvisninger
  1. Hei! Begge bimmerne er solgt og jeg sitter igjen med komplett oljeskift kit fra GS bildeler. Selvsagt uåpnet. 5L BMW Twin Turbo 0W-30 olje Oljefilter (114208507683) Passer til N47 og sikkert fler. Oljeplugg med skive Selges for 1000 kr. Det er vel ca 500 kr spart. Så why not Jeg har ikke bruk for det ihvertfall... Kan sendes. Kjøper betaler frakt, eller hentes i Oslo.
  2. lundas F11 520 Xdrive

    Denne 9-5en er bygget på Opel Insignia. Motor er en Fiat/GM 2.0. Alt av drivlinje,girkasse osv er GM. Foreløpig er tilgangen spesifikke saab deler som interiør osv grei. Og tror det vil være ett marked for det i maaange år til Hyggelig at du syns prisen burde vært høyere. Skulle gjerne sett at jeg kunne fått mer for den og.. Men pdd har jeg ikke fått en eneste hendvendelse. Den har ligget ute i 3 uker allerede... Takk De er på mange måter ganske like. SAAB har i mange år gjort sin egen greie, og det har de forsåvidt med denne modellen og, men. Den virker mer luksuriøs, og robust. Den er tung, men flyr bortover veien. Milsluker akkurat som F11n. Multimedia er helt klart BMW rå på. Og jeg merker at det er mange features jeg savner i SAABn, men på en annen side. Bilen er 100.000 kr billigere. (bruktbilpris), og 4 år eldre. Grunnen til byttet er min saab kåtskap. Har lenge villet hatt en slik 9-5. Min far kjøpte en slik ny i 2010 og har den fortsatt. Endelig fant jeg ett individ som var riktig utstyrt
  3. lundas F11 520 Xdrive

    Hei! Da er tiden inne for å si farvel. bimmern ligger ut for salg og jeg har hentet meg ny bil. Dessverre er ikke dette en BMW, men SAAB. (Er innerst inne en liten saabnerd). Håper dere tåler å se noen bilder av en sånn her inne Det betyr at så fort 5ern blir solgt er det SAAB forum som gjelder. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81638817&ref=ads&myad=81638817
  4. lundas F11 520 Xdrive

    Den har nok vært kjørt ganske heftig ja... Panser og frontfanger var det ikke noe håp for. Nå får vi se om noen vil kjøpe den da
  5. lundas F11 520 Xdrive

    Lufter bimmern for salg http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81638817&ref=ads&myad=81638817
  6. Grunnet endret behov vurderes gobilen for salg. Usikker på om jeg vil dette http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81638817
  7. DEFA Warm Up for F11

    Takk for svar. Prioriteten er selvsagt en kupevarmer som kan stå tilkoblet bilen på natta. Trenger ikke enn det. Burde kunne gå ann og bruke E60 metoden. Ser forsåvidt nesten likt ut
  8. DEFA Warm Up for F11

    Hei! Drar opp denne igjen. Vurderer og anskaffe meg en kupevarmer og muligens motorvarmer. Enkelt og greit for å få litt lunk i bilen på morran. Men vet noen hvor gjennomføringen fra kupe til motor er på F11? Er jo ikke akkurat god plass inn mot torpedoveggen på disse bilene.
  9. lundas F11 520 Xdrive

    Da ble det lagt inn bestilling på 10L med BMW TP Turbo olje 0W-30 og filter. Da kan jeg skifte på begge bimmerne mellom verksted intervallene
  10. BMW Service dyrt?

    Dersom min 2014 modell fortsatt har problemer med N47 motor vil vel jeg være en av de første i Norge til å finne ut av dette med km stand på 163 000km nå... Ifølge Bavaria skulle kjedestrammer problematikken være fikset opp i. Men som du sier. Tiden vil vise. Dersom motor skulle ryke håper jeg inderlig dette skjer før garantien går ut!
  11. BMW Service dyrt?

    Takk for tips, men hva tenker du på av tilsyn? Bytte? Kjedestrammer? Det blir mye kjøring, og jeg passerer nok 200 000 km i løpet av neste år engang.. Litt skummelt uten garanti, men har siden jeg kjøpte bilen byttet olje hver 15 000km istedet for 30.. Longlife my ass. Vi får nå se Forhåpentligvis holder den noen år til.
  12. lundas F11 520 Xdrive

    Tja, har du tid til å legge C5 eller tilsvarende coating ville jeg nok gjort det, ettersom holdbarheten er bedre. Jeg for min del gidder ikke legge coating på felger mer enn en gang i året. Så da blire slickrims når bilen skal se ekstra fin ut. Det er den ja
  13. BMW Service dyrt?

    Hehe, ja har kanskje ikke nevnt det. Hele 161 000 km på to år altså. (Ja, jeg kjører LATTERLIG MYE BIL) klosser er slitt. Skiver på minimum. Rust på skivene bak
  14. BMW Service dyrt?

    Hehe, er vandt med biler der kupefilter koster 200 kr jeg vettu Da har jeg lært mye nytt... Selv om jeg fortsatt må grine frem ca 15000 kr for bytte av bremser. Meeeen, fin bil da!