dopus

Medlemmer
  • Innholdsteller

    103
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om dopus

  • Vurdering
    Løytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Interesser:
    bil.motor,data,teknologi,hifi
  • Kjøretøy
    2013 BMW 520D Touring

Siste besøkende

212 profilvisninger
  1. Da har sommerfelgene fått seg en vask og et lag med fusso syntetisk voks (i mangel på skikklig felgvoks), og bilen har fått seg en vask.Klar for vår og sommer
  2. Du vet vel at brusholderen er under DEKSELET forran girspaen, og ikke mellom sete og midtkonsollen Gratulerer med flott bil.
  3. Ble en liten vask i ettermiddag. Var jo plussgrader, 😀
  4. Da fikk 5eren seg en liten vintervask.. Får i hverfall byttet ut saltet
  5. Hadde bilen på eu kontroll hos NAF, og i den forbindelse så spurte jeg om dem kunne kikke litt på eksos opphenget.. Om det var noe slitasje? Men det var ikke noe dem hadde lagt merke til ihvertfall. Får ta en kikk selv når det våres og blir litt varmere i været. På min er det mest hørbart/merkbart i park eller nøytral.. Når drivverket ikke står med last/ load. Vibrasjonene forsvinner når jeg begynner å kjøre. Det er i tillegg mest merkbar når det er under 3 grader ute.
  6. Takk for tipset. Skal få tatt en kikk under bilen når været tillater det.
  7. Hei! Har merket at eksosen vibrerer litt på tomgang, noe som forplanter seg i chassises og kan føles inne i kupeen, og faktisk høres på utsiden av bilen. Hvis jeg setter foten på enderøret til eksosen forsvinner vibrassjonslyden, bilen er ca 4 år /100k km. Har lest litt på nettet og enkelte har skiftet vibrasjonsdemper på eksosen. Men er ikke dette bare døvekt? den kan vel ikke bli slitt??? Skal sjekke gummi opphenget itl eksosen også, og eventulet skifte disse. Er det noen andre her som har opplevd lignende problem? Hvordan løste dere dette??
  8. Automatkassen. Hadde ikke vurdert en 5er uten automat. bixenon (kommer fra bil med halogen før kjøp av bmwen) Rattvarmen e digg.
  9. Rust på seteramme er et vanlig problem. Da jeg kikket på brukt bmw f30/31 gjorde jeg litt research, og en gjenganger på kjente feil var rust på seteramme. Har du fortsatt garanti på bilen hadde jeg tatt turen innom forhandler. Det bør etter min mening gå på garanti.
  10. Har en 2013 520D touring. Og vurderer en slik performance pack, med effektøkning til 200HK fra BMW. Dere som har fått et slikt kit innstallert....fulgte det med målepapirer, spesielt med tanke på utslipp, og at bilen er godkjent for å tåle den økte effekten. Tenker jo å få den nye effekten inn i vognkortet, nå får man jo ikke ekstra avgift lenger pga effektøkning, men Satans Vegvesen må vel alikevel ha papirer på at bilen ikke forurenser mer med den økte effekten. Så fulgte det med noe slike måle/tuv papirer med kitet???
  11. Nei.. Idag var det vel 5-6 pluss grader. Får se om det kun var et engangstilfelle. Skulle det gjenta seg så får ec ta en prat med bavaria.
  12. Hadde tenkt å ta turen til bavaria etter jobb, men da virket sensorene normalt igjen. Merklig. Får ta turen innom forhandler hvis det skjer igjen. Er fortsatt garanti på bilen.
  13. I dag morges da jeg skulle kjøre til jobb, fikk plutslig bilen det for seg at det var en hindring bak den i følge pdc systemet/ryggesensorene. Det er høyre side bak som viser hindring (som den ikke har). Den viste det samme også da jeg parkerte på jobb selv om det ikke er noen hindring der. Har kjapp sjekket at det ikke ligger noe å dekker til sensorene, men dem var fri for dritt (blader eller lignende) ER det noen som har vært borti noe lignende? Går det ann å resette pdcen på en eller annen måte??
  14. Hmm så mye arbeid for å skifte to stk pærer. Hmm. Den på videoen var jo selvfølgelig en f10. Men prinsippet er vel kanskje det samme.