dopus

Medlemmer
  • Innholdsteller

    123
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om dopus

  • Vurdering
    Løytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Interesser:
    bil.motor,data,teknologi,hifi
  • Kjøretøy
    2013 BMW 520D Touring

Siste besøkende

312 profilvisninger
  1. Er vel sikkert forskjell i stallspeed på disse konverterene...siden maks dreiemoment ligger på forskjellig turtall på diesel sammenlignet med bensin motorer.
  2. Skal vel tåle 500 nm hvis den brukes på dieselmotor, og 450 på bensinmotor.
  3. Prøver å fjerne oksidering og hvite flekker fra takrailene og vinduslister i alu. Lurer i den forbindelse på om disse har en clearcoat utenpå eller om det er alu. Har prøvd med ultimate compound fra meguiars, og den tar noe men ikke alt. vill metalpolish virke på disse railene, eller er det bedre å kjøpe enda grovere polish??
  4. Ble fin glans etter vask og sprayvoks (sonax carnauba spraywax), kjappt å påføre og pent resultat. Holder vel til neste vask.
  5. Stemmer det er en 2013.Forhandleren jeg kjøpte bilen av har undersøkt litt. Viste seg at området var lakkert tidligere på garanti på grunn av rustboble rett over bakfanger. Lakkverkstedet som utførte garantijobben hadde dokumentert forrige skade med bilder, så boblen jeg har fått nå må anses som ny rustskade. Min lokale bmw forhandler har nå fått info og bilder, og har nå søkt om utbedring på garanti. Får svar i neste uke. Veldig kjappt respons fra forhandleren jeg kjøpte bilen av (ALD bruktbil i Oslo)
  6. Var innom den lokale bmw forhandleren i dag. Fikk opplyst at området har vært lakkert tidligere. Og at jeg måtte ta det opp med forhandleren jeg kjøpte bilen av. Bmw mente rusten skyldes dårlig forarbeid av dem som har lakket område tidlige. Har tatt kontakt med forhandleren som jeg kjøpte bilen av på mail Så får vi se hva som skjer. Fikk IKKE opplyst at den skulle være omlakkert i det området da jeg kjøpte bilen. Venter på svar fra forhandler.
  7. Var en tur og snakket med vårt lokale bmw forhandler. Fikk vite at ansvarlig person for rust garanti / utbedring var på ferie fram til onsdag, men ut i fra det dem så så regnet dem med at det var garantisak, men må vente til onsdag for å få det 100% bekreftet.
  8. Bilen er 2013 utgave, og derfor fortsatt under 5 års garantien, så jeg regner med at dem fikser dette på garanti. Men det er jo irriterende når det er ingenting man kan gjøre for å unngå det. Det har jo ikke skjedd pga ytre påvirkninger. Takk f or tipset anngående skiltplate. Skal sjekkes ved neste lakkrens/voksing.
  9. oppdaget boble i lakken på den smale stripen mellom dør og hjulbue venstre side bak. Blir en tur til Bavaria på mandag, så får vi se hva dem sier. Bilen er fortsatt under garanti.
  10. Da var sommer storvasken tatt. Avfetting clayklut tørk glaze fuzzo syntetisk voks Ble brukende resultat oppdaget en prikk som antagligvis er en rustboble. Så det blir en tur innom Bavaria på mandag. Er jo garanti enda på bilen.
  11. Bruker bmw sin skinnrens/smøring. Den tok i hvertfall missfarging fra dongeri bukser. Har også hørt at det kan være lurt å gå over setene med en steamer for å åpne porene i skinnet, og på den måten få en mer dyptvirkende rens ved bruk av skinnrens.
  12. Samme greia som i bensineren da? Som selger på bavaria prøvde å selge til meg som twinturbo motor. Trodde faktisk at den 525d hadde to stk turboer etter "liten turbo som mater en større" prinsippet. Men da lærte jeg noe nytt i dag også.
  13. Twinturbo?? Eller er det jeg som har missforstådt??
  14. Det er vel avhengig av årsmodell. 525d dem første årene var 3 liter 6er men ble senere endret til 2 liter biturbo. Husk at girkassen på 525d med 3 liter ikke er den samme som på 530d. den på 525d er, etter det jeg har skjønnt, den samme som på 4 sylindrede utaver (520d,525d) og da er vel max dreiemoment på rundt 500 nm
  15. Da var bakbremser skiftet (mangel på pkk). Gikk for orginal skiver og klosser. Gikk greit med El-håndbrekket når det ble satt i service mode med Ista-D. For dere som skifter selv. Auto hold, fungerte ikke med en gang etter skiftet, men etter å ha rullet et par km kunne plutslig slås på igjen,