Eyvmika

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Eyvmika

  • Rang
    Korporal

Profile Information

  • Bosted:
    Bodø
  • Kjøretøy
    F10 530xd
  1. Sant, jobben med å eventuelt skifte klosser bak koster over 4k. Har hørt med ett 'ikke merkeverksted' og de tar under 2k. Sikkert 'dårligere' klosser der, men skal få de til å ta den jobben hvis jeg må bytte klossene. Kan ingenting om skruing på bil selv🙈😉
  2. Ok, var personen bak skranken som kalte dette for en slags hovedservice.. Oljeskift, bremseklosser bak (hvis de er utslitt), luftfilter, drivstoffilter, mikrofilter og kjøretøy-kontroll. Skal også bytte Hardy Disken, men den kostnaden tar BMW
  3. Og nå begynner service å bli kostbart😜 Min passerte nettopp 63k og hovedservice koster 15k...🙈
  4. Ja😊 Var usikker på om det ble godtatt. Søkte om det på sekundet da vegvesenet åpnet for dette, men fikk ikke svaret før nå nylig. Har funnet en bakdel med å være først ute med et slikt skilt; folk stopper opp og peker på skiltet og noen tar bilder. Kjerringa blir flau når hun sitter på🙈 og jeg føler nå at jeg må kjøre mye penere enn det jeg bruker å gjøre😜 Men er likevel veldig fornøyd😄 De nye baklyktene er også en suksess! Lyktene ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Kompisene mine som frarådet meg å bytte syns også at det ble tøft 😊
  5. Herlig å kunne ta en kveldsvask og det med 18 grader ute (kl er nå 22:25). Ikke hver sommer at dette går. Ps. Nye baklykter og nytt skilt! 😊
  6. Eyvmika

    Brev fra BMW Norge om mulig skifte av hardyskive

    Min bil er brukt-importert fra Tyskland av forhandler, men ser ikke ut som om det spiller noen rolle 😊 Eyvm
  7. Eyvmika

    Brev fra BMW Norge om mulig skifte av hardyskive

    Hei. Takk for lynraske svar! Har ulyder (takka-takka-takka) når jeg spinner på snø ved godt rattutslag, men kjenner ikke noe vibrasjoner under pådrag, så da holder den sikkert til kommende påsketur! Får dra å sjekke få sjekket dette etter påske Takka-takka lyden er vel "bare" endelagrene fremme som er slitte? Har fått tilbud på å bytte disse til den nette sum av 20k så jeg har utsatt dette... Bilen har gått 60k, er ikke det litt tidlig da å må bytte disse lagerene? Eyvm
  8. "I forbindelse med BMW sine løpende kvalitetsanalyser har vi avdekket at et knuteledd (hardyskive) på mellomakselen kan være defekt. ....Denne utbedringen er selvfølgelig kostnadsfri for deg" Hva slags del er dette egentlig? Mye skruing for å sjekke om den er defekt (F10 530xd)? Eyvm
  9. Kjørte en slik i 2 uker mens min F10 var på verksted (bytte av register). Beste bybilen jeg noe gang har kjørt!
  10. Eyvmika

    F32 428i Xdrive

    Enig at F32 er en nydelig bil
  11. Eyvmika

    F32 428i Xdrive

    Jeg gikk fra bensin rekkesekser til diesel sekser (fra E46 til F10) og på tomgang er lyden en klar nedtur..., men ved god akselerasjon er lyden helt topp. Min er utstyrt med variable krengningsstabilisatorer (229 Dynamic Drive) og det gjør at styrefølelsen er fantastisk! Stor og tung bil i forhold til E46'n, men null krenging i svinger og sterk motor gjør at jeg får herlig go-cart følelse ved aktiv kjøring