t06afre

Medlem
  • Innholdsteller

    248
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om t06afre

  • Rang
    Kaptein

Profile Information

  • Kjøretøy
    E38 750I

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. He he dette har jeg egentlig vist hele tiden. Spådde det faktisk i en post i mai 2018 Grunnen de gir er nøyaktig det ja sa også. En V12 motor vil gi for mye tyngde foran. Det som står igjen nå er å se hva Alpina får lov til å gjøre med 8 serien
  2. t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    Jeg mente å si at du hadde helt rett. En elbil kan ikke kjøre rett frem på en flat vei og ikke tappe batteriet i samme prosess. Det er umulig. Det ville vært som å koble en elmotor til maken elmotor som virker som dynamo. Starte elmotoren med et batteri men så fort det hele har kommet opp i hastighet koble bort batteriet og rute dynamo tilbake til elmotoren. Og håpe på at det hele systemet vil snurre og gå til eveig tid. Det sier seg selv at dette ikke vil gå. Men det er nøyaktig noe slikt HHO tullingene tror og håper de kan oppnå
  3. t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    Det er faktisk ikke en dårlig sammenligning gitt at du kjører rett frem på en flat vei. Nå har elbiler mulighet til å gjennvinne noe energi som ved oppbremsing eller hvis den triller ned en bakke. Ved å "snu" funksjonen til elmotoren og bruke den som generator. Men her er det viktig å huske at den energien som elbilen har brukt på overvinne luftmotstand, rullemotstand, tap som varmegang i batterier elmotorer osv. Vil være "tapt" for all tid
  4. t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    Du lille venn. La oss først betrakte besinmotor, dynamo med rem, og HHO generator som et system. La oss videre forestille oss at alle disse enhetene har 100% virkningsgrad. Selv med et slikt utopisk system ville du sitte igjen med like energi fra HHO generatoren som du puttet inn i den. Energien du putter inn i den sistnevnte prosessen kommer fra dynamoen som omdanner mekanisk energi til elektrisk energi. Siden du med en HHO generator vil belaste dynamoen hardere vil den bli tyngere å dra rundt altså ta opp mer energi fra besinmotoren. Denne energien må selvsagt komme i form av økt bensinforbruk. Men det er ikke så farlig siden du sitter igjen med en miks av hydrogen og oksygengass som på godt norsk kalles knallgass. Denne gassen kan du putte inn i som drivstoff i bensimotoren din. Siden motoren din er 100% effektiv er du faktisk like langt som da startert, totalt sett vil ikke bensinforbruket ditt gå opp eller ned men forbli det samme. Så selv i en ideell verden vil pengene du putter inn i HHO system være bortkastet. Nå er det slik at vi ikke befinner oss i en ideell verden. En bensinmotor har en virkningsgrad eller effektivitet på rundt 20 til 25 prosent. Det betyr at mesteparten av energien i bensinen går bort til andre ting enn å lage energi som kan brukes til å få hjulene til å gå rundt. Fra motoren går det en rem til dynamoen. I dette systemet forsvinner ca 10 prosent bort til andre ting enn snurre dynamoen rundt. Dynamoen er heller ikke ideell. La oss si at ca 60 prosent blir utnyttet til å skape elektrisk energi. Resten blir borte på veien. I form av friksjon, varmegang elektrisk motsand, osv. HHO generatoren din er heller perfekt. La oss si at 55 prosent av energien du putter inn i den blir til energi i form av knallgass. Som du igjen kan putte inn i den 20 til 25 prosent effetive bensinmotoren din. Så skal en HHO generator lønne seg må du et eller annet sted få igjen mer energi enn du putter inn i prosessen. Her er du faktisk svar skyldig hvor i kjeden skal du hente ut denne energien. Jeg venter spent på svar
  5. t06afre

    Den store finn.no tråden.

    Hmm den TV tuneren er vel analog så den er vel totalt verdiløs i Norge
  6. t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    Mange relgiøse fanatikkere blenker i forhold HHO skruller som dyrker sin relgion overunity fri energi produksjon. I HHO menigheten er det selvsagt ikke mangel på spreke konspriasjonsteorier og annet svada slik som i all annen fanatisk "relgion". HHO relgionen ser ikke ut til dø ut. Men får stadig tilhengere av en eller annen merkelig grunn. Det som er dumt er at svindlere står klare til å selge dem masse dyrt utstyr. Det som er litt morsomt er at den første som kan påvise dem minste lille sprekk i Termodynamikkens lover garantert vil motta en Nobel Pris i fysikk og ikke nok med det, selvsagt også bli milliardær. Pussig nok har ikke det skjedd til nå uvist hvorfor. Men så klart vi er ikke smålige her forumet. Derfor krysser vi så klart fingrene for at @yeppbiz blir den første som lykkes. Alltid morsomt når nordmenn vinner Nobel Priser.
  7. t06afre

    Den store finn.no tråden.

    Så vidt jeg kan se er dette "BMW wheel style 343" Ble blant annet brukt på F10 M5.
  8. t06afre

    Den store finn.no tråden.

    Man kan jo være litt glad for at smak og behag er litt ulik fra person til person. Det hadde jo vært svært kjedelig om alle biler ble levert i bare grå farge.
  9. t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    Det eneste "Time will tell" er at du har kastet bort masse tid og penger. På noe som er dømt til å mislykkes. Godt understøttet av vel beviste lover innen fysikk. Hvordan tror du at DU med den idiotiske boksen under panseret kan endre fysikkens lover DoH! Hvis du ikke tror meg ta en titt på denne videon. Ikke vær det han i videon kaller en "Scientific illiterate muppet" Google hva det betyr selv The Truth About HHO Generators For Your Car - Fact Vs Fiction on Engine Bay Electrolysis - YouTube
  10. Jeg bruker gratis online BMW WDS http://bmwpost.ru/forum/bmw_wds_electroshemy/en/ https://www.pss-autosoft.net/diagrams/bmw/index.htm Disse to lenkene er samme sak Det er viktig at du leser denne siden nøye. SÆRLIG det med Manage the JRE Exception Site List https://www.pss-autosoft.net/WDSRequirements.php Har også fått det til å virke på crhome med dette tillegget https://chrome.google.com/webstore/detail/ie-tab/hehijbfgiekmjfkfjpbkbammjbdenadd?hl=no' Når du åpner hoved siden med i Chrome trykke på E symbolet for å aktivere IE -Tab Så får du søke deg frem til infoen. Skal du grave deg ned i DSP systemet søk etter A18. Radio har kode N9. Det er lettest å begynne med radioen siden den på mange måter er sjef i systemet på en måte. Det med grønn skrif er klikkbare hyperlenker. Legger ved utskrift fra systemet. Selve kilden er en DVD fra BMW utgitt i 2007. SYstemet er ikke ideelt og litt tungt å bruke men korrekt WDS Wiring Diagram System BM on board.pdf WDS Wiring Diagram System radio.pdf WDS Wiring Diagram System.pdf WDS Wiring Diagram System A18.pdf A18, X18771.pdf
  11. t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    There’s a Sucker Born Every Minute......Det du IKKE forstår er at det er effektiviteten i alle leddene i din prosess for å skape hydrogen så er effiktiviteten langt under 1. Og som jeg sa fysikkens lover gir ikke rom for såkallet over "over unity" energi produksjon. "Free energy" er bare en myte som ingen har klart å bevise finnes, tro meg mange har prøvd. Vann er på ingen måte en energibærer. Det er å regne som asken som er igjen etter at gassene hydrogen og oksygen har reagert med hverandre. Ja hydrogen er brennbar gass. Men energien i den hydrogenen du klarer å utvinne er mindre enn den mengden energi du bruker på rive oksygen atomene fra hydrogen atomene i vann. Den enseste energibæreren i din kjede er bensin. Som du altså ender opp å bruke mer av ikke mindre. Du er et skoleeksempel på at veldig mye er galt i norsk skolevesen. Du er like optimistisk som en liten unge som panter en brusflaske og håper å nok penger til å kjøpe en ny flaske med brus
  12. Har du sjekket "Radio on" signalet til DSP forsterker
  13. t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    Termodynamikkens lover sier også at energi ikke kan skapes fra intet og at energien alltid blir bevart. Altså "energi" kan ikke bli skapt eller ødelagt. Den kan bare bli transformert til en annen form. Altså du kan ikke få mer energi ut av en prosess enn det du putter inn i den. Verden tørster etter energi. Hvis dette du skal gjøre var så lurt hvorfor er ikke alle biler drevet med forbrenningsmotor utstyrt med dette. Kan det være A: At det bare er tull B: Den gode gamle konspirasjonsteorien fra såkalte energynuts om at oljeselskapene har bestukket verdens myndigheter for å få lov til å holde på som før
  14. t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    NEI OG ATTER NEI det vil aldri fungere. Bruk heller pengene på en fyllekule eller hvis du er avholdsmann hiv dem ut av vinduet eller send dem til meg(så jeg kan ta meg en fyllekule). I fysikken er Termodynamikkens lover en av grunnpilarene. Det du ønsker å gjøre er ta en mengde "energi" og bruke den til å skape en større mengde "energi" det er komplett umulig å få til i følge Termodynamikkens lover. Det eneste du vil ende opp med er en bil som vil gi deg høyere bensinutgifter og koste deg mer penger. Hvis du ikke tror meg ring et eller annet norsk universitet med fysikkavdeling og rådfør deg EDIT: Moderatorer denne tråden bør stenges og helst slettes. Ved å se på emneknaggene tror jeg dette er et forsøk på å skape blest om et eller annet håpeløst idiotisk HHO som man kan kjøpe. Lenke til levrandøren vil nok helt sikkert dukke opp senere
  15. Det er vel slik at enten radioen eller telefon kan sende slå DSP forsterkeren av eller på med et kontroll signal. Så hvis det er problemer med radioen vil nok ikke DSP bli slått på. Når det gjelder lyden fra NAV så sendes den via videomodulen til radionmodulen. CD spiller sender digitale signaler direkte til DSP så langt jeg kan forstå. Feilmeldingen du viser til tolker jeg slik at radioen ikke kan kommunisere med bus-systemet i bilen. Dermed kneler det meste av audio. På min E38 sitter radioen ikke i on-board monitor men i en unit i bagasjerommet sammen med GPS,TV, og CD modul