t06afre

Medlemmer
  • Innholdsteller

    151
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om t06afre

  • Vurdering
    Løytnant

Profile Information

  • Kjøretøy
    E38 750I
  1. Byttet termostat på min e46 316i

    Siden den ikke er rustet fast. Er nok skrueutrekker(grisepikk) veien å gå. Bare pass på at du borrer stort nok hull til utrekkeren. Det er bedre å borre først med mindre bor, og så gå opp noen hakk på diameteren. Ta en titt på youtube og søk etter "Screw Extractor" En feil mange gjør er at de bruker for lite hull til grisepikken
  2. Nytt batteri til 2005 5-serie

    Når det gjelder priser på dette. Så er det ofte mye billigere å bare kode nytt batteri med samme Ah rating som det man hadde. Enn å kode inn nytt batteri med en annen AH rating. IMO er jobben mye den samme. Det det er snakk om er et par ekstra tastetrykk på det systemet man bruker til å kode. Og for en trenet person er det snakk om minutter. Hvis jeg husker rett så det faste trinn på 10 Ah som systemet opperer med. Så hvis du bytter fra 80 til 85 Ah kan det være at du ikke trenger å kode inn ny Ah rating. Det kan du spare litt penger på. Du vil antagelig heller ikke risikere noen skade om du bytter batteri men utsetter koding noen få dager
  3. Nytt batteri til 2005 5-serie

    Ta en titt her. Skulle være greit forklart. http://bimmertips.com/bmw-battery-registering-and-programming-explained/
  4. Hjelp til å finne riktig navn på forstillingsdel

    Har du prøvd GSbildeler sitt online ETK system. Gå inn her https://www.gsbildeler.no/nettbutikk Det er ingen innlogging eller registering eller andre krav. Legg inn bilnummer og finn ETK Delekatalog ikonet. Det er lyseblått. Finn deretter ETK forstilling (nr 31) Da burde du finne de riktige delene og delenummer.
  5. Feil med bmwen min??

    Vet ikke om det er noe hjelp. Men olje peiles best når den har stått parkert en liten stund. Da får oljen som har sirkulert rundt i motoren tid til å renne tilbake. Når man peiler om ikke annet med sånn gammeldags peilepinne. Så kan man få feil intrykk av oljenivået hvis motoren nylig har gått en stund. Har du sjekket hva brukermanualen sier noe rundt dette.
  6. 318i Ingen varme og motoren koker

    Har du sjekket at remmen til vannpumpen ikke er røket. At remmen har røket kan være et tegn på at pumpen har tatt kvelden
  7. Mulig og justere høyden på exenonlykter e39

    Det ligger noen klipp på Youtube angående dette. Prøv med dette søket etter video på Google e39 xenon headlight adjustment Du får nesten selv kikke litt på dem og vurdere hva som bra og mindre bra. Ikke alle slike DIY klipp er like bra, og noe kan være direkte feil. Så trå litt varsomt
  8. Kom over denne i VG. Ganske skremmende lesning. Slike biler kanskje kombinert med umoden og overmodig fører, med alt for stor tro på sinde egne ferdigheter. Er jo ikke bare en fare for seg selv men andre også. Men eksemplet med en rusten reol del var jo litt tragikomisk når sant skal sies https://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/ulovlige-skrekkverksteder-sender-doedsfeller-ut-paa-norske-veier/a/24198934/
  9. Den store finn.no tråden.

    En orginal CSI uten rust og i meget god stand(uten å være i showroom stand) ligger ute på rundt 500000 og kanskje høyere i Tyskland. Men dette gjelder som sagt ikke denne bilen. Og tilstand har alt å si. Hadde kanskje vært lurt å markedsføre denne bilen litt bredere enn bare Norge. Prisen er jo helt avhangig av å finne rette kjøper ;).
  10. Bytte støtdempere foran

    Det er nettopp slike ting som gjør at jeg er tvilende mekonomen. Jeg skulle skifte en demper bak på min egen E38 med nivåregulering og EDC. Hadde egentlig tenkt å gjøre det selv. Men demperen satt bom fast så jeg fikk den ikke ut da jeg ikke har løftebukk. Så jeg gikk til Mekonomen og spurte om de kunne skifte demperen og jobbe på time basis. På E38 er mye av jobben med å skifte demper bak. Det å demontere/montore hele baksetet og hattehylle. Den jobben hadde jeg alt gjort, samt at deler var skaffet. Men de nektet å høre på dette. De skulle ha pris regnet ut fra prisanslaget for hele jobben. Gikk til et Bilextra verksted. Spurte om de kunne ta jobben på timesbasis. Dette var null problem for dem. Fikk time en lørdag klokken ti og 55 minutter senere var den nye demperen montert og hydraulikksystemet luftet. Betalte gladlig for en times jobb. Edit: Tiden over var bare for demperbytte. Montering av baksete/hattehylle var ikke inkludert i denne tiden. Dette i seg selv er ca en times jobb
  11. Bytte støtdempere foran

    Hvor mye er arbeid og hvor mye er deler? Når det gjelder Mekonomen så er de et firma jeg ikke stoler helt på. Mulig at de VAR billige en gang. Men de er det ikke lenger nå
  12. Den store finn.no tråden.

    Enda godt han ikke falt i fristelsen til å overdive bruk av den effekten. Grensen mellom lekkert og smakløs er ofte som å balansere på en knivsegg. Skal ingenting før det tipper over
  13. Ah....beklager det, så det først nå. Hadde sett hvis du ikke hadde skult innholdet på den fancy måten. Får ikke alltid med meg når folk bruker hyperlinks i poster. Min feil
  14. YouTube kanalen Engineering Explained har et par teknikk videor om VR6 motoren. De er faktisk ganske bra hvis man er en smule teknikk nerd
  15. Den store finn.no tråden.

    Heller den enn en 520IA med 250000 km på telleren til 150 tusen eller hva det nå var Edit: Har den ikke rattet på "feil" side til å være en bil fra Japan. Men samtidig kan det også være riktig. Da jeg mener jeg har lest et sted at det er litt ekstra status i Japan å ha rattet på venstre side. I Japan har samme kjøremønster som England. Men det kan være at jeg tar feil på det med ekstra status, så ikke siter meg på det