Marius Risan

Medlemmer
  • Innholdsteller

    12
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Marius Risan

  • Vurdering
    Korporal

Profile Information

  1. E36 "superbudget" isbil

    Er denne her: https://www.ebay.com/itm/EUROPEAN-STYLE-FOR-BIMMER-1X-SPORT-RACE-OVAL-EXHAUST-MUFFLER-DUAL-ROUND-TIPS/332320652010?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Krever litt tilpassing for å få montert den, men fort gjort hvis du har tilgang på et sveiseapparat;) Sånn festet jeg mitt:
  2. E36 "superbudget" isbil

    Fått gjort litt med bilen nå i det siste.. Bytta clutch, montert short-shifter, montert begge bøttestolene med belter og fått lakkert de røde partiene på bilen (STW look) Har også fått montert en ny lyddemper, så er blitt ganske så pen lyd i den illsinte 2 literen
  3. Banekjøring med trommel bak?

    Heioghå! Noen her inne som har erfaringer med å kjøre på bane med trommelbremser bak? Holder på å bygge meg en budget-racer, en E36 316 med 318is motor og coilovere osv.. Desverre har denne trommelbremser bak, og har skjønt at det er endel jobb å konvertere til skiver, da man trenger nesten komplett bakstilling fra en med skiver. Har noen yellowstuffklosser liggende som jeg tenkte å slenge på foran. Noen ideer om hvordan dette kommer til å funke? Vil bakbremsene "fade" med en gang, eller vil det ikke være så merkbart mtp at 80% av bremsekraften kommer foran? Bilen vil hovedsaklig bli brukt til trackdaykjøring;) Håper noen kan komme med inspill/erfaringer.
  4. E36 "superbudget" isbil

    Hehe ja, er ganske rotten der.. Hvertfall på siden det er bilde av;)
  5. E36 "superbudget" isbil

    Da var operasjon rustfjerning ingangsatt.. Mild sagt litt å skjære/slipe bort "litt" stålplater og sparkel, og en runde med maling så hjelper det seg nok
  6. E36 "superbudget" isbil

    Blir nok mest sannsynlig halvbur i den Liten update: Interiør er nå ribbet, sportsratt er montert og det ene bøttesetet er testmontert
  7. E36 "superbudget" isbil

    Får se, blir nok å prøve med vanlige piggdekk først
  8. E36 "superbudget" isbil

    Heihei! Tenkte jeg skulle dele med dere et prosjekt jeg nettopp har startet på, nemlig en E36 320 isbil Det er snakk om en 1992 mod 320 med M50B20 non vanos og manuell girkasse, som jeg betalte 6000kr for. Bilen er utrolig stygg å se på (en del rust), men til tross for at den har gått 340k er den overraskende bra teknisk. Kjørte bilen hjem fra Kongssvinger i 2 timer uten en eneste feiltenning eller ulyd, med fungerende varmeapparat og radio Det som jeg vet er feil med den teknisk er gåen lufmassemåler, manglende bensinpumperele og sliten clutch.. Har en del deler liggende fra en e34 520i (m50), men usikker på om clutch fra denne passer over på E36.. Noen som vet? Budsjettet mitt inkl bil er på ca 10 000. Mesteparten av delene blir enten kjøpt brukt, via ebay eller laget selv. Ting som skal gjøres: Bøttestoler Racingratt Short shifter Strippe interiør Sveise diff Sportsinnsug (lyden gjør opp for effekttapet) Få bilen til å bråke mer (Sitter på supersport lyddemper, men fortsatt for lite, mulig katalysatoren vil "forsvinne") Forlenge håndbrekk-hendel Bytte clutch Bytte klosser og kaliper H.S bak Bytte luftmassemåler Fikse fuelpumperele Oljetrykk + oljetemp instrument Bilen skal også forandres utseendemessig.. Planen er å fjerne det værste av rust rullemale bilen hvit, da jeg er lysten på å lage en E36 STW inspirert design på den.. Noe i denne duren: Håper noen her inne synes dette blir et artig prosjekt, selvom det kun er snakk om en ihjelrusta 320
  9. N55B30 med aftermarket tenningssystem?

    Heihei! Jeg er elev ved Rud VGS (mekken) og i høst fikk vi inn en 2011 mod E92 335i (N55B30) med automat som hadde vært under vann i en oversvømmelse. Vi var ganske raske med å spyle bilen med ferskvann, tømme og skifte olje, smøre opp og dreie rundt motor. Vi har siden tatt ut motor og splittet blokk og girkasse. Alt av styreenheter har mest sannsynlig tatt kvelden og el-nettet har blitt tatt ut av bilen, så her kommer spørsmålet; Er det mulig å få tak i et aftermarket tenningssystem til N55 motoren vår, som gjør det mulig å få start på den uten å ha alle styreenhetene bilen kommer med orginalt? Lurer også på, da det er automatkasse i bilen (som mest sannsylig også har tatt kvelden), om det er mulig å skaffe en manuell kasse fra en anmen bmw motor (feks fra en 5-serie diesel) og få montert denne på N55en vår? Regner da med at det trengs en adapter av noe slag... På forhånd takk!