Knoett

Medlemmer
  • Innholdsteller

    105
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Knoett

  • Vurdering
    Løytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    320i GT F34

Siste besøkende

177 profilvisninger
  1. Hehe 😁 akkurat hva jeg tenkte da jeg så den. Skulle ned for å kommentere og der var bildet 👍
  2. Ai ai ai, for en lekker bil! 😍 Gratulerer! ZZ har forresten vært i mange år i Bergen og omegn, da SU-skilt ble erstattet av SV, så ønsket folk noe annet enn noe som kunne gi hentydning til Sosialistisk Venstre.
  3. Premium selection er absolutt å anbefale, men har mye krav som gjerne er vanskelig å oppfylle på noen år gamle biler. Finner du derimot det, så er det et godt valg og fjerner noe usikkerhet ved å hente selv fra Tyskland.
  4. Når du importerer selv så er det vel heller ingen bank som gir billån på en bil som ikke er registert i Norge fra før. Har du cash er det heller ikke noe problem. Handler du bil, så må du betale bil inkl mva i Tyskland, så betale norsk mva før du kan søke om refusjon av tysk. Dette binder opp mye kapital, om så i kun noen uker. Slikt slipper du med å kjøpe i Norge. Kjøper du fra norsk forhandler har du også 5 år reklamasjonsrett iht. forbrukerkjøpsloven. 😊
  5. Byttet fra 677 til B&O? 😊 Bytter du i så fall alle element og forsterker?
  6. Lekkert! Gratulerer med en strålende bil og velkommen i F34 "klubben" 😁 Vedrørende tuning ville jeg holdt meg til Steg 1. Dette gir deg en god og solid oppgradering fra 184hk. Selv ville jeg valgt ECU tuning og holdt meg unna boks, selv fra ESS. Skal du tune, gjør det skikkelig. Har selv benyttet ESS på to tidligere biler og vært strålende fornøyd. Verken problem med BMW, EU kontroll eller annet. Sedox Performance har jeg også gode erfaringer med. Begge norske. Elektrisk tilhengerfeste fikk jeg tilbud på til ca. 15-16.000 i Tyskland. Originalt. Da jeg ikke har videre behov for det er det lagt på is.
  7. Lekkert! 👍
  8. Var innom Risør for noen dager siden og der lå det noen fine doninger, vell og merke ikke helt i klasse med den du siklet på i Arendal 😁 Btw. Bilen tok seg bra ut i front 👍
  9. Virker som en flott biltur! 😊 0,59 må være bra for en slik tur 👍 har du noen gang regnet på avvik på kjørecomputeren og faktisk forbruk? Mine to siste diesel og siste bensin viste notorisk 0,03 for lite i forbruk (pr mil) mot faktisk forbruk. Kjørecomputeren viser 0,63 men faktisk var 0,66. Ingen stor ting, men pussig at de regnet for lite vs faktisk.
  10. Hadde selv en E87 116d LE med originale 90hk for noen år siden. Beste bilen jeg har hatt. Kun bytte av en cd-spiller på 5 år og 94.000 km (foruten normal service). Bilen fikk ECU tuning hos ESS med 180hk/420nm. Bilen fikk da "puste" skikkelig, forbruket gikk ned og bilen gikk mye jevnere og bedre. Hold deg unna boks. Slik jeg husker det kom 90hk utgaven som et svar på at BMW skulle ha en bil med startpris under 250k. Samme motor som i 116-118d. 120d mener jeg å huske hadde annen turbo, dyser etc.
  11. Har familie fra Melbu, med en bestefar og sine søsken som vokste opp der. Ingen igjen der oppe nå da alle er utvandret. God tur videre 👍
  12. Today is Bump Day 😊 F34 ville hatt godt av en ekstra stuss på høyre siden... Drømmen om 340i stusser...
  13. Er ingen skam (eller latskap) å sette ut slik jobb til de som kan det, så slipper man å styre på å bruke fritiden sin på det. Skulle du ha andre prioriteringer så får du mer tid til det 😊 Selv liker jeg å gjøre slikt selv, men søker råd og tips der jeg kan hvis jeg er usikker. Er også godt hjulpet av å ha en bror som har både utstyr og kompetanse til å hjelpe med bilpleie av mer avansert art 😊
  14. F01 er min bror sin bil, men i de drøye tre årene han har hatt bilen så har det aldri vært noe problem med x-drive pga avvik i dekkdimensjoner. Han byttet ifjor to sommerdekk, null problem. Bilen sliter mer på bakdekk og selv tre år gamle vinterdekk fungerer fint uten problem med x-drive. Har kjørt F01 en god del de siste årene og bilen er en glede på langturer og er i en egen klasse mht støynivå.
  15. Som med nesten alle bruktbilkjøp, om man velger 1-serie eller 7-serie, så er man prisgitt hva tidligere eier har krysset av på i utstyrslisten for å deretter se om det passer dine ønsker, behov og lommebok. Sjelden man får den perfekte bil uten å kjøpe nytt og med åpen lommebok. I hverfall ikke med 7 serien. Hvis ikke must-have listen er kort. M-sport gir mine øyne mer til bilen enn kun ratt og taktrekk, da med eksempelvis røffere front etc. Men det er jo en smakssak og vi er heldigvis ikke alle like 😊 F01 er en nydelig bil og ser meget bra ut i sort, men som vi har vært inne på, fortjener et mer luksuriøst interiør. Den kler litt farge i interiøret og den skiller seg mer ut. Hvis behovet ikke er der for x-drive, så er det helt kurant. Du vil da også kunne velge i et større utvalg biler og blant annet i 730d modeller.