macrorain

Medlemmer
  • Innholdsteller

    390
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

macrorain last won the day on August 18

macrorain hadde mest likt innhold!

Om macrorain

  • Vurdering
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F30 330e M-sport
  1. Er det ikke liv nok i originalanlegget altså?
  2. BMW Service dyrt?

    Ja har sett den, men har jo ikke noe å sammenligne direkte mot. Altså hvilke servicer kommer jeg til å ha i perioden, og hva koster de enkeltvis. Det står heller ikke noe direkte på hjemmesidene såvidt jeg kan se om at det faktisk er billigere, bare at det er forutsigbart.
  3. BMW Service dyrt?

    Siden dere er trege så kontaktet jeg BMW. Bremseklosser byttes vanligvis på 50-60,000km ved "vanlig kjøring". Så da blir det trolig en 5år/60kkm inclusive pluss avtale på meg. 15818kr er jo en forutsgibar og grei pris på service de neste 4 årene tenker jeg, selv om disse bilene er så sjelden på service at det kanskje ikke er så billig som det høres ut. Spørs om det blir et oljeskift eller to utenfor underveis også, stoler ikke helt på disse lange oljeskiftintervallene.
  4. BMW Service dyrt?

    Hei og hå, Dette kan jeg naturligvis spørre BMW om da, men det er jo en populær sport å spørre på forum i steden, så da gjør jeg det (kanskje noen andre lurer på det samme ): Jeg går og tenker på å kjøpe Service inclusive avtale (første service er nå rett over nyttår). Men jeg tenker jeg kanskje skal kjøpe Service Inclusive Plus som også inkluderer bremseskiver og klosser. Jeg har M sport-bremser, som såvidt jeg skjønner har endel dyrere deler, men det virker ikke til å være noen forskjell i pris på pakken (det er bare oppgitt én pris for 3/4-serie uavhengig av utstyr). Så er det noen som vet/kan bekrefte at det er fast pris på disse pakkene? For i så fall må jo dette være en veldig god deal når man har msportbremsene? Det eneste jeg lurer litt på er hvor ofte jeg må bytte i praksis. Hvis man f.eks kjøper 4år/60,000km avtale, så risikerer man kanskje at de ikke trenger å byttes, så har man betalt dobbel pris på servicepakka uten å få noe igjen for det? Regner med de ikke bytter bare for å bytte? Jeg ser at prisen på inclusive pluss går opp med 10,000 fra 60-80,000km, så det kan vel tyde på at de bytter veldig mye oftere på 80,000km. Noen som har erfaring med disse tingene mon tro? På forhånd takk. EDIT: Bilen var ny høsten 2016, og har nå gått 15000. Jeg kjører vanligvis rundt 12000/år, så bilen kommer neppe til å passere 60,000km før den er 5 år.
  5. Daniel sin E90 LCI

    Litt sent ute her jeg da, men grattis med flott bil! Har hatt samme modellen selv (bare i puslete 320d-utgave). Og svart er ikke kjedelig, det kler ca alle biler, eneste negative er at det må vaskes hele tiden! Og veldig usikker på disse nyrene, jeg synes det er fint i helsvart også, men på svart bil funger krom også. Du får bytte innimellom for gøy.
  6. Den store finn.no tråden.

    Ikke råd til bred nok gummi heller ser jeg.
  7. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    http://www.dinside.no/motor/nye-biler-ruster-som-aldri-for/60968630 Hvordan opplever dere med litt nyere biler dette med rust hos BMW? Er det sånn at man bør vurdere understellsbehandling? Eller hvertfall følge nøye med mens man fortsatt er i garantitid?
  8. Ja, M3 CS så jo helt grei ut, fet lyd også. Vet ikke helt hva jeg synes om disse reklamevideoene hvor 70-80% av videoen ikke viser bilen, men men. Interessante felger også, ekstremt åpne. Krever nok litt tilvenning
  9. Noen som har vært borti dette problemet?

    Glir den til siden eller "hopper" den? Hvor langt har den gått?
  10. Farget caliper F11

    Googlet litt for deg og det ser ikke ut til at det finnes originalt (?). Men det finnes jo ettermarked da, f.eks https://www.turnermotorsport.com/BMW-F10-Parts/c-128-bmw-brembo-big-brake-kits - men de er stoore, så da må du som larserso er inne på ha store felger året rundt.
  11. Noen som har vært borti dette problemet?

    Det høres jo veldig merkelig ut. Slår ikke stabilitetskontroll/antispinn inn heller?
  12. Ja planen er i så fall svart og hvit, ikke karbon. Har ingen karbondetaljer forøvrig uansett. Men mulig jeg beholder også. Takk igjen for alle innspill
  13. Tusen takk. De er "bare" 265 brede da, men er litt høy profil (35 bak og 40 foran) så kanskje det bidrar til å gi det inntrykket. For egen del liker jeg at de fyller godt ut i hjulbuen og er "kant i kant" med skjermen Angående merket så tror jeg det passer fint til fargene ellers ja, men har ikke helt bestemt meg. Får se.
  14. Dere har forresten fått med dere at BMW selv "kødder med det edle merket" for tiden, ref https://www.topspeed.com/cars/car-news/bmw-s-new-black-and-white-badge-is-a-sign-of-things-to-come-ar177535.html ?
  15. Hm, ja jeg får vel takke for feedback da. Får tenke litt på det.