Øyvind.J

Medlem
  • Innholdsteller

    184
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Øyvind.J

  • Rang
    Løytnant
  • Bursdag 10/23/1984

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Borras
  • Interesser:
    Bilteknikk, jam sessions, fotball og livet generelt :)
  • Kjøretøy
    E34, W124, Mondeo mk, A4.

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Øyvind.J

    E39 528i selges i deler

    Ser at det er flust med e39 deler til salgs så jeg bærges!
  2. Behøver koffert med låsemekanisme og venstre baklykt evt begge så lenge det er Led og gjerne hvite/smoked. Om du har dette og kan sende til Alta så si i fra.
  3. Øyvind.J

    E39 528i selges i deler

    Tok du vare på noe fra den? Behøver koffertlokk og lås.
  4. Øyvind.J

    Bytte av baklykt BMW 520d 2001

    Så bra. Bilen virker godt holdt utenom at koffertlås må byttes. Skal bestille lås og lykt . Takk for svar.!
  5. Øyvind.J

    Bytte av baklykt BMW 520d 2001

    Hei, funderer på å skaffe en BMW e39 Faclift. Må ha ny baklykt venstreside. Må det kodes/registreres til bil når man bytter. Eller er det bare plug and play siden bilen originalt har led.nett til facelift. Ser flere ulike baklykter til salgs på diverse sider, går nok for mest mulig originalt. Hella osv.
  6. Øyvind.J

    Smeller fra luftfilterboks

    Possible causes P0170 Intake air leaks , Faulty front heated oxygen sensor Ignition misfiring Faulty fuel injectors Exhaust gas leaks Incorrect fuel pressure Lack of fuel Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connectionRead more: https://www.autocodes.com/p0170_bmw.html
  7. Øyvind.J

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Her i Finnmark brukes det lite veisalt, det behøves rett og slett ikke. Dog har kanskje klima mye å si om man behøver veisalt eller ei. I Bergen er det et MUST, ellers har de hockeybane til vei. De siste årene har de lagt i litt salt i grusen her oppe også, men ikke såppas som brukes i sør. For mye salt tiltrekker seg dyr til veien, fauna blir ødelagt, biler vet vi blir helt ødelagt. Som du sier: Livet eller bilen, så jeg skjønner jo hvorfor det brukes salt, men spørsmålet er jo om det må brukes så sinnsyke mengder? I all slags vær. Husker i Trondheim, der var det optimalt føre -10 og ingen hadde problemer. Så kom de å ødela alt med en masse salt og vi måtte kjøre hjem på sørpeføre. Været var likedan så de kunne spart seg for saltinga.
  8. Øyvind.J

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Veisalt og kulde er ikke noe bra for bilene våre nei, særlig veisalt.
  9. Øyvind.J

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Når vi er inne på e39, jeg bytta bort en gammel Audi a4 nå mot å få låne en bilhenger (måtte flytte en e61 LCI) +1500,- i lomma. Nå ringte han å spurte om jeg ville ha en e39 528ia i stedet for de 1500,- Har aldri eid en før, funderer sterkt på å hente bilen. Står riktignok uten frontlykter, men starter og går, med fungerende automat. Jeg synes å minnes at disse bilene er ganske så gode å kjøre, mye bil for pengene og flust av reservedeler på markedet. Har ikke sett på bilen enda, men skal dit på Torsdag. Om det ikke er veldig mye dall med bilen så henter jeg nok min første e39! Det blir og den siste bilen jeg skaffer på en god stund. Har prosjekter i hytt å gevær her nå, e34, e61, w124 og nå kanskje e39? Komisk nok så er vår 04 Mondeo STV den eneste som er kjørbar og registrert.😛 Den har gått merkelig feilfritt, må innrømme at Ford ikke er så elendig som jeg trodde, gode seter har den og. + god plass til folk og last.
  10. Noen som har en delebil stående eller har bakluke og lykter liggende? Skal i gang med et prosjekt i løpet av sommeren:) 2008 e61 lci. Motorras og påkjørsel bak.
  11. Øyvind.J

    E90 lugger ved pådrag

    Jeg tipper du bør bytte strammer hvert 3-4 år. For å være sikker.
  12. N Nå tror jeg ikke du skal begynne å skru av noen lys i dash.. I mange tilfeller taes en OBD-Test på EU-kontroll, så da er du busted uansett.
  13. Hadde en meget fin langtur på over 60 mil og bil fungerte fint. Bil har vært prosjekt leeenge og det var vel noe usikkert på om bil skulle holde den lange veien. Det gjorde den!:) I dag ville jeg ta en siste tur med bilen mens prøveskilta enda er lovlige, gass hengte seg opp og jeg må bremse mens jeg kjører i 50km/t. Ruser opp til 6000rpm, sjekka vaier og den er slakk og spjeld nesten stengt. Nå har jeg nok noe falskluft, men hva i alle dager kan dette bety? Sliter litt med diagnosen så har ikke fått sjekka. Noen her som har en viss ide? Reiv ut LMM-kontakten da rusa den bare til 3000rpm så jeg i det minste kunne kjøre normalt hjem. Takker for innspill.
  14. Øyvind.J

    Mystisk "bass og risting" i E87.

    Fant ut av det, Var krysset på mellomaksel Jævla dumt at man ikke får kjøpt disse løs. Koster jo flere tusenlapper for mellomaksling.
  15. Øyvind.J

    M50b25 går kun på 5

    Dysa hadde motorolje på seg? I såfall er jo det et mirakel siden dysa sprayer ut bensin:) Om du tenker på coilen/pluggen så er vi nok enige. Slettes ikke unormalt at TOPPDEKSELPAKNINGNEN blir sliten og olje drypper nedi hullet.