Øyvind.J

Medlemmer
  • Innholdsteller

    70
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Øyvind.J

  • Vurdering
    Fenrik
  • Bursdag 10/23/84

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Råneå
  • Interesser:
    Gitar, BMW, Familie, Jobbe ute på tunet, matlaging og fotball.
  • Kjøretøy
    E87, e34, w124
  1. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Hm, men visse kaster jo bort maaaasse penger på andre ting som heller ikke genererer mye til sparekontoen. Et skikkelig fyllekalas på gran canaria o.l Hadde det ikke vært for de middels gode bildene som ble tatt der så hadde de ikke husket en skit.. En gammel BMW har i det minste en viss verdi senere etter alt slitet. Vi får ikke igjen alt det vi tapte på restaureringen, men livskvaliteten høyner hvertfall får noen av oss:) Jeg ser ut vinduet til pengesluket mitt som står halvferdig å venter på å bli påspandert enda mere hardt opptjente penger. Tipper den dagen alt står klart der, så var det verdt det til slutt! At vi bruker mye penger på lidenskapen finnes det ingen tvil om, jeg vil ikke sitte som gammel og angre på alt jeg ikke gjorde.. Dog kommer man nok kanskje til å angre på at man ikke sparte mer heller. En vanskelig balanse det der.
  2. Erfaringer Hyundai Santa Fe

    Om du ska ha SUV, så kjøper du deg en Honda CRV fra 07 og opp. Kan ikke sammenlignes med Santa Fe kvalitetsmessig. Kjørecomfort er bedre og av kjente feil jeg husker: AC-rele (ikke så dyrt og veldig lett å skifte) Reimskive på veivaksel, denne har jeg og måtte bytte et par av. De ryker ved ca 200.000 km. Lett å skifte og holder nye 5-7 år. Understell på Honda CRV er robust. Har lest at Santa Fe eiere har måttet bytte bærekuler og annet i understell ofte, sikkert grunnet at bærekulene er underdimensjonert i forhold til vekt.
  3. E53 som knekker batterier, hva er normal strømtrekk?

    Strømforbruket bør ikke overstige 0.05A. Høres ikke helt bra ut om kompressoren går i tide og utide. Om en belg leker så må vel motoren gå på tomgang før kompressor kan kompansere trykktapet? Mulig styreenhet til kompressor har tatt kveld, er jo ofte styreenheter som er strømtyver.
  4. E39 523i 1997 starter ikke

    Er jo enklere å lufte et kjølesystem med fronten opp. Kanskje ikke nødvendig på alle bilmerker, men det gjør jobben enklere;)
  5. Tynn olje på nyere bmw og biler generelt

    Honda har og begynnt med 0W-20 olje, noe som bekrefter trenden vi ser. Tror de satt maks 20.000km/ 1 år som intervall der. Det er merkbart at mange bilmerker sliter med premature motorhavarier. Tynne kjeder (simplex) som slites merkverdig fort, siden tynn olje med laaaaaange serviceintervaller ikke akkurat gjør jobben lett for motor. Selv har jeg problem-motoren n45b16a, har bytta kjedestrammer da disse mister spenning og kjede blir slapt. kjører 5w-30 olje (mobil1/castrol/Midland). Noen her som har prøvd seg på tykkere olje på BMW sine rekke 4 motorer? Merker at jeg har litt oljeforbruk. Nivået har halvert seg etter ca 5.000km. Kan jeg med go samvittighet gå for en noe tykkere olje? Eller gjør jeg vondt værre?
  6. Fusking, gul motorlampe lyser

    Da tenker du rett;) Men, forsøk å bytte litt om på coiler. Flytter feilen seg så er jo saken biff, hvis ikke så prøver du tennpluggene!
  7. Kamsensor feil e36 s50b30

    Kan og være falskluft. Sota plugger betyr fet blanding=mye bensin i forhold til luft. LMM regner ut luftmasse og sender beskjed til styreenhet om hvor mye bensin som skal sendes. Og med sprikker i slanger o.l kommer aldri den luftmassen som i utgangspunket var beregnet fram til forbrenningskammeret, men det gjør bensinmengden.
  8. bmw flywheel+clutch+thrust bearing

    I guess you need this one On serialnumber 415038610 only BMW 3 Series E90 325/330D/XD came up.
  9. E46 N42 mister vakuum i bremsekraftforsterker

    Prøv dette
  10. Vet at mange har hatt problemer med IBS ja.
  11. Den sensoren der har BMW-mekanikere world wide go kjennskap til!
  12. OBD kontakt

    Om du har diagnose tilgjengelig så er det vel bare å nappe av batteripol og prøve?
  13. Raslelyd N13B16A (F30 316i)

    Nå vet jeg ikke om du har samme problem som min n45b16a motor har, altså kjedet strekker seg. På min motor kommer jeg såvidt til kjede og tannhjul via oljepåfyllningslokket. Bruk en liten krok/sveistråd og se om du klarer å rikke på kjeden. Den SKAL sitte helt fast rundt tannhjulet. I mitt tilfelle klarte jeg å bevege kjeden ca 1-2mm opp og ned fra tannhjul. Jeg sjangset litt og kjøpte en ny kjedestrammer, nå sitter kjeden som den skal. Det var stor forskjell på den gamle og den nye. Nesten ikke trykk i den gamle, men den nye var tung å klemme inn stempel på. Finnes også eksempler på at gamle strammeren har blitt nedslipt og mister da sin funksjon. Du bør ikke kjøre for mye med dette, jeg har hatt en del dialog med BMW-mekkerne her og de nevner og at dette merkes spesielt ved kald motor. Etter en stund kommer motorlampa på, da ventiltider er ute av kontroll grunnet strekt kjede/dårlig strammer. Det kan og være relatert til kjede rundt oljepumpe også, men verdt å sjekke reg.kjeden først i alle fall. Håper du finner ut av det.
  14. http://www.bimmerscan.com/bmw-intelligent-battery-sensor-ibs/
  15. Hull i potta 320i coupe 2008

    Sveis?