Øyvind.J

Medlemmer
  • Innholdsteller

    126
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Øyvind.J

  • Vurdering
    Løytnant
  • Bursdag 10/23/84

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Råneå
  • Interesser:
    Gitar, BMW, Familie, Jobbe ute på tunet, matlaging og fotball.
  • Kjøretøy
    E87, e34, w124
  1. BMW E39 rister på tomgang og gasspådrag

    Du har 2 innlegg, begge er bumping av henholdsvis 7 år gammel tråd og denne 1 år gamle. Det enkleste for deg vil være å spørre inne på teknisk.. Forøvrig så kan en dårlig bensinpumpe/filter lage slike symptomer. Skjeldent at det er feil på samtlige coiler/plugger. Så har man misfire på alle så er det stor sjanse for at det er bensin-relatert. Evt styreenhet som har konka.
  2. Naf medlemsskap verdt det lengre?

    Jeg var medlem av Amcar for sikkert 15 år siden, fikk billigere forsikring allerede da på min Ford Taunus:) Var bare medlem noen få år, ska fundere på å melde meg inn igjen! Amcar er bra. På forsiden deres er det tilogmed bilde av en BMW i midten av 2 andre biler;)
  3. Naf medlemsskap verdt det lengre?

    Tolker det dit at om du har en sykkel, så er NAF rette organisasjon for deg. Ting har endret seg i NAF siden oppstarten i 1924. Fler og fler bileiere melder seg ut, noe man jo kan skjønne da de ikke representerer interessene for oss bil-eiere!
  4. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Min far kjøpte ny Peugot (husker ikke hvilken) i 2014 og har enda ikke hatt feil med den. Utrolig bra komfort og stilig design. Fransk bil er slettes ikke så dumt. Ford Capri som du nevner Fredrik, det er tidenes bil:) Har vel hatt den som favoritt bil siden jeg var 5 år gammel, min far hadde en 82 mod mk3, husker ennå hvor utrolig mye tøffere den bilen var i forhold til alt annet på veiene! I dag koster de mye, er så få igjen. Capri og Manta er gamle storheter ja. Snur meg 2 ganger om jeg ser en på veien, noe man sjelden gjør. Jeg måtte kjøpe meg et par små lekebiler av de 2 merkene nå i sommer faktisk:)
  5. Takk for det! Fikk ikke lader med PC så har bare prøvd å åpne programmer uten å koble til bil. Må få kjøpt meg en lader til uka. Fint om man kan bruke Ista i stedet for Inpa, bedre layout. Skal bruke kvelden på å lese meg opp i diagnosetråden:)
  6. Hei! Vi er 2 kollegaer som har kjøpt inn en laptop med ulike programmer og et par kabler til våre BMW. Henholdsvis 2012 F11 og 2005, E87 . Vi fikk pakken i kveld og skal prøve i morgen. Vi vet ingenting om BMW diagnose og står på bar bakke, klare til å lære:) Med i pakken fikk vi Rheingold, Ista, Inpa og tool 32, samt noen fler som jeg ikke husker helt i farta. Fikk med 2 sett kabler. Har litt funderinger om hvilken kabel til hvilken jobb eller til hvilken bil. Kan jeg kjøre diagnose på min gamle 05 e87 med rheingold eller er jeg stuck med gammeldagse Inpa? Vært fint om vi begge kunne bruke Ista D, da dette programmet virker mer moderne og lettlært. Er det ulik kabel til koding og diagnose? Eller er k+dcan/k-can til ulike årsmodeller? Har sikkert maaange fler spørsmål senere når man har fått koblet seg opp, tenkte bare å skaffe bittelitt background info om de ulike modeller, diagnoser og kabler. Kan jeg kode inn f.eks en sensor på min 05 e87 med samme program som til f11? Ista p. Beklager korka spørsmål som jeg sikkert kunne googlet, men dere sitter med såppas god kompetanse så det blir mer ryddig å bare spørre dere rett ut her. Kom gjerne med innspill her, all info er god info. Takk!
  7. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det dumme med PSA gruppen er jo at de har kjøpt Opel. Opel kommer aldri til å klare avgasskrav i fremtiden på tidligere lanserte modeller. Dagsbøter og kanskje konkurs blir vel regninga. Chevrolet (som solgte Opel) Nekter for at de har unnlatt å informere om avgassproblematikken og står på sitt. Om partene møtes og deler regningen likt, vil nok PSA gruppen klare seg. Angående Opel og Psa så havarerte girkassa på firmabilen vår i dag. Dette er toppen av isberget i forhold til alle problemer den skrothaugen har gitt oss. Jeg synes Talisman virker som en tøff bil. Ingen her har visst noe kjennskap til den så håper du prøver den og gir tilbakemeldinger:) Ford, VAG og Opel er vel ingenting å skaffe seg? Vi kjenner jo alle til de..
  8. Er jo artig med gamle strøkne biler eid av oldinger, de pleier å ta vare på sakene. Fikk veldig lyst til å bygge om vår e87 til noe artig, kan tenke meg at du kjenner kraftig forskjell etter ditt ombygg. Alpina står det respekt av!
  9. Det får man si! Du har fått det bra til med e39, hvilken diff satt du dit? Forøvrig likte jeg e34`n, 535i er kult. Her i bygda går det en strøken slik, fant ut at eieren er en nesten 80 år gammel dame:) hehe.
  10. M54B22 ~ M54B30 - Dørlås fryses

    Kanskje ikke vits i rive alle om det bare er en dør som fryser, men kjekt å rengjøre og smøre inn samtlige dør/vindus pakninger. Sjekk etter vann i gulv, ut med matter og kjenn etter fukt. Dugger ofte på vinter da man drar med seg snø inn. Forøvrig så kan du vaske vinduer med eddik, dugger ikke så lett om vinduene er rene.
  11. Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Japan biler er også blitt mer interessant de siste årene. Har testa den nye Civicen med 1.5 turbo manuell:) Vil anbefale denne, spennende bil med ganske stilig look også. Honda er mye mer forutsigbar enn en VW kan jeg si. Nye VW har rust omtrent fra fabrikk, jeg har sett 10 år gamle Honda med mindre rust enn nyere VW. Det er interessant.
  12. Svidd lukt fra inni bilen

    Brake cleaner er en ganske så aggresiv rengjøringsmiddel (unngå kroppskontakt). Høvelig å dusje over oljesøl da olje oppløses effektivt. Deretter spyler man bort med vann. Når det er helt rent, oppdager man lekkasjer mye enklere.
  13. M54B22 ~ M54B30 - Dørlås fryses

    Du må få tørket bilen grundig, så spyle med kaldt vann (små kapilærer kontra varmt vann) for å finne lekkasje. Ikke uvanlig at pakninger og fuktsperre blir dårlige med årene.
  14. M54B22 ~ M54B30 - Dørlås fryses

    Om det er fukt i dør så kan jo ting bli litt tregt i kulda. Noe olje på vajere og dørlås vil kanskje drive ut fukt.
  15. Svidd lukt fra inni bilen

    Et lite tips til neste gang du behøver hjelp, skriv inn hvordan BMW du har, 120i har eksistert i snart 15 år. Så det er er en del ulike der ute og enkelte feil går på ulike årstall. F.eks min 116i har svakhet med registerkjede, noe som ikke facelift har.