Børvis

Medlem
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Børvis

  • Rang
    Sersjant
  • Bursdag 02/15/1999

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund / Etne
  • Kjøretøy
    Bmw E34 540i Induvidual

Nylige profilbesøk

383 profilvisninger
  1. Ahh tusen takk skal se etter dette har du gjort noe lignende før ?
  2. Noen her så har bygget fra automat til manuell her ? Sko hatt litt hjelp med elektriske 😅 ryggelyset funker ikke... All tips mottas med stort takk ! 😁
  3. Kanskje litt for stor oppdatering at folk ikkje orke å lese.. men men putt putt Er alltids noe som du sier ... Men det meste lar seg gjør når man får slike overraskelser , ta det med ro og bruk tid å løse ting ut , så går det veldig fint 😅 Zender blei bra men han så lakka har jo feila .... Så blir jo sendt tebake og enda mer tid ... Bimmers er helt flott , glemmer fort ut at man har dette forumet her... Fort gjort har eg merket.. 🙄
  4. Helt sant det du sier , sikkert mange så syns det er tungvint iforhold på Facebook , men på Facebook så er det så rotete syns eg , finner ingenting igjen ! Veldig greit å se hva som har skjedd siden eg først eg hentet den 😁 Helt utrolig at den nesten ble spiker , hvordan har folk hjerte til å kaste vekk Noke sånt bilen kjeme seg , litt her og litt der , tar litt tid men absolutt verdt det ! 😁 Tusen takk for det du
  5. Fikk mye hjelp av deg og ! Så tusen takk for hjelpen 😁 oppdatering kommer ny og ne 😁 er ikke så flink til å oppdatere men husker det meste hehe
  6. Hooooooiii ! Har kje sitt dei siste kommentaren før nå 😅 mye som har skjedd siden sist oppdatering så nå blir det nok en gang lang oppdatertring hehe 😅 hvor ska vil begynne 😅? Jo vi begynner der bilen skulle på eu kontroll 2 dager etter eg hadde komt heim fra sjøen.. her var det mye så måtte gjøres som måtte ta tak i for og rekke eu kontroll på en fredag.. Begynte roligt å montere front fanger og lykter. Måtte skaffe nye lykter da dei andre ble ødelagt.. men gikk fint å montera dette sammen. Håpet og få zender stylingen før eu kontroll men han så har lakkert brukte lang tid på dette ( masse unnskyldninger..) så da var det bare å montere orginale fangerene. Så var det bare fortsette , begynte på eksosen og skulle være en enkel fiks.. litt små hull her og der på ene røret.. var et varme deksel rundt eksosen tok dette av og fikk det store sjokket... Her var det fult! I små håler på eksosen... Måtte skifte begge rørene.. Etter en kjapp diskusjon med far så var det bare å få handlet rør på Biltema før dem stengte... Nådde det akkurat å var bare kjøre him igjen.. vi ville ta eksos te slutt for å se hva tid vi hadde igjen, måtte fikse bakluka pga kabel brudd.. (sveisa eksosen noen dager senere ) Fikk lodde ledningsnett på bakluka alle lys funka unntatt ryggelyset... Å ble litt irritert , skifta både pærer og pærerholder å rensa kontakter og sjekka ledninger til kontaktene .. men ikkje søren om eg sko få lys i dem... Skifta så Rygge sensor men neida.. sko fortsatt ikkje funke . Tok fram multi meteret å fant ut er ikke noe strøm i ledning til ryggelyset .. trodde det skulle være strøm på ledningen der , sånt At når man putter den i reverese så skal den gi strøm bak til luka ? Men hadde kje tid til dette .. klokken ble plutselig 01;00 .. meg og han far ble veldig lei og bestemte oss vi måtte gi oss.. og insee at vi ikke rekker det og for helle kjøre lang tur med bilen og nyte finvære Så var det ny dag med fint vær å slapp stresset for å rekke eu kontroll å skulle ta en liten test tur før eg skulle ta en lang tur med bilen bare for å sjekke at alt funka som det skille... Kjørte i 5 min så skulle jeg gi på litt bang sa d . Der knakk viftene bladene på , sjekka det og såg ingen skader .. kjørte videre for å teste ... Etter 5 minutter der igjen skulle snu for å så fylle litt , når eg snudde så stoppa bilen og alt var dødt.. tillegg så var det en stor dam med kjølevæske under billen , såg ingen lekkasje når eg åpnet.. sjekka baksete og såg at ene Polen på bAtteriet datt av.. tok dette på å startet og svingte ... Så rant det kjølevæske... Framme og bak under innsuget... Da var det bare å trø på å kjøre te bensinstasjon ( 3min å kjøre ) Innså at hele dagen med kjøring ble det ingenting av.. å glede meg skikkelig til å få kjøre.. men neeeeeeidaaaaaa ikkje idag .. ble slept ut til verskted der eg skrur og lot den stå der i 2 uker... Var dritt lei og fikk snakka med diverse folk om hva det kunne være.. ( ung og irritert ungdom som ikkje var så veldig glad på en varm varm lørdags ettermiddag , fikk is av han far så det hjalp jo 😁) 2 uker senere så kom det ein god del deler. Så var det opp med innsug og vannpumpe og radiator .. skulle egentlig bare skifte 4 pakninger til 2 rør .. men holdt ikkje tett.. fant ut leker under et deksel.. Åpnet deksel og der var det en såkalt " valley Pan " og tok av alle bolter der. Når eg tok den av fikk eg stort sjokk ... Her var hele panna tært hål i ! Fult i hål og masse tæring... Da var det bare å bestille ny panne med en gang... (dette var synet når eg tok av panna...) ( som derre ser.. fult i tæring !) Etter 1 uke med venting så kom panna til slutt fram.. så vare det bare å montera alt igjen .. Ny pakninger på innsug og spjeld å vannpumpe , nye O ringer på 2 rør under innsuget .. når alt dette var montert så fylte eg på vatn... Og jammen meg holdt det tett og ble ganske glad etter alt som har skjedd.. Når alt dette var montert så var det bare fyre opp bilen får å se om den starta .. men trolig nok så starter den ikke , fant ut kje helt hvorfor den ikkje starta , prøvd med å holde litt gass å den starta, men gikk helt forferdelig , masse smell fra motoren og gikk kje på alle sylindrene ... Så var det bare å sjekka alle koblinger , gikk gjennom alt og tok diagnose, men fant ikke noe ut der ... Fristet lite å ta Alt av igjen men måtte det , sånt er det bare 😁 Etter å tatt av innsuget såg eg ene innsugpakning kje holdt tett ! Resten såg bra ut.. så da ble det pakning silikon på alle innsug pakning å montere igjen å prøve .. etter å fått alt på plass så var det bare å prøve ... BROOOM sa det ! Jammen meg startet den .. hadde virkelig ikkje trodd Noke så lite skulle lage så stort problem! Sjekka resten at alt var ok og montert sist rest .. og tok en liten testtur med bilen , og jammen meg , det gikk virkelig godt ! Ga på og hørte bare brølet når eg ga på , da ble eg skikkelig glad, opp med takluka ned med vinduene og kjøre liten kort tur på bygda på kvelden😀 Så var det eu kontroll da.. bestilt fredagen før eg skulle på sjøen , håpet på det beste, men regna med at den ikke ble godkjent , kje så gale feil , men trodde virkelig kje eg skulle få feil på gjennom rusta golv... Så har må det sjekkes hvor gale dette er.. ( klar for eu kontroll 😁) ( ikkje det Værste syns eg 😁) Fikk zender stylingen på bilen også men lakkeren har selvfølgelig lakkert den feil farge.. ga fargekoden og alt... Men greide å bomme .. Men måtte montere for bilde sitt skyld for å se hvordan dette blei , og må sei blei veldig fornøyd hvordan det såg ut , men kjedeligt med feil farge.. itilegg sprakk fangaren opp etter liten skraping... Noe som tyder på dårligt arbeid.. venta 10 uker på dette .. fikk snakket med han og skulle gjøre opp for seg... Burde bare manglet.. men håper det blir bedre enn før nå😁 veldig lang oppdatering , masse bilder og masse så har skjedd 😁 er på sjøen , har 2.5 uke igjen så er det og fikse feil eg fikk og godkjenne den på ny om håp å få brukt bilen noe i sommer 😁 Ha en ellers fin sommer alle BMW folk ! 😁
  7. Snart klar for skilt , litt igjen som dere ser hehe.
  8. Hoi! er vel kanskje på tide med en oppdatering ? er litt lite aktiv på bimmers da eg har andre ting å gjort på, å har ikke sotte meg helt ned enda for å skrive, men ser ikke ut som det er så mange så skriver her lenger, men skriver oppdatering for min egen del og en veldig grei måte og dokumentere på :) Uansett Oppdatering. Har nå skaffet en fult fungerende panorama tak til bilen min, og denne var i kristiansand, rani hadde også få diff delene eg hadde bestilt av han , som også bur i kristiansand så passet veldig bra. han far fant ut at det var en classic car show meet i oslo på hellerudsletta så da bestemte vi noken timer før det begynt å dra ditt og se på bilutstillingen! Det tok ca 7 timer og kjøre fra der vi bur ( etne ) og var fint være hele vegen så det passet meget greit! når vi kom der så var det jammen meg smikk fult! sleit litt med å finne parkerings plasser, men fant til slutt. Når vi kom inn til messa, gud store kor stort og hvor mange biler det var ! det var helt sjukt hvor mye fint, har aldri vært på noe sånt før så det var veldig spennende å se ! her var det alt ifra trøsykkler til ferrari. Tok en del bilder, så derre får sitt litt hva som var det ( meste bmw hehe,) Var en skikkelig kul opplevelse og se! håper å får se mer av det igjen. så når dette var øve så overnattet vi hos en kjenning av han far, og dro til Kristiansand neste dag ! tok ca 3.5t før vi kom der, der fikk vi et helt tak som var kappet fra en touring, og det såg veldig bra ut, og er helt urørt. Dette har blitt bra vedlikeholdt av forgje eier sånt at alt fynker som det skal! så var det en kjapp tur til rani og hentet noe diff deler, hadde også diffen med meg da den skulle bli levert til overhaling samme dag så passet veldig fint :) . Neste dag etter vi henta luka, så var det bare og begynne demontere den panorama taket fra taket vi henta, det gikk veldig greit, og såg med en gang at det er urørt når alt er i inntakt og alt er det, og er i skjønneste orden ! Når dette var ute, så var det bare å skrape gamle paknings rester fra bilen og montere nye pakninger til luken, gikk veldig greit , tok tid å få det noe lunde bra. fikk i luken etterpå , gikk veldig greit litt knotete og justere det ellers greit. , var veldig spent om alle funksjonene fynka , så var veldig forsiktig med å få dette til å fynke, har ikke vært brukt på lenge så viktig og ta det tåligt :) så skjedde, jamen fynka alle funksjonene ! og var helt super glad når eg så at alt fynka og gikk som smurt. følte hadde komt godt på vei for å få denne bilen på veien igjen !. Dagen etter meg og min far hadde montert denne luken, så bestemte eg meg at eg skulle testa om luka holdt tett og dreneringen fynka som den skulle, blåste alle dreneringene rene og heiv noe rens nedi der, og skjulte ned med vann :) så var det store øyeblikket, om dette holdt tett.... fant fram vannslangen og spylte litt vann øver alt på lukene. og blei helt overrasket, det holdt faktisk tett og dreneringa fynka som den skulle! , ingen antydninger til lekasje innvendig på taktrekk eller noe :) da følte eg at eg blei veldig glad, å se at dette fynker som det skal, er veldig sjeldent å se både panorama taket og drenering osv fynker som det skal, så her følte eg meg rett og slett litt stolt å få til dette :) tok også en kjapp vask da det har kommet en god del støv på den :) etter dette ble gjort, så var det å montera m5 speedometeret i 540n, fikk dette for 3 uker siden men har ikke gidda å montert dette enda, gikk veldig greit å få ut speedometeret og montere det nye, det fynka som det skulle men! såg at turteller ikke vaaaar heeelt med iforhold motoren. turtelleren viste for mye på speedometeret ( 11-1200rpm). fikk et lite tips av herr h @AHellem om å montere den gamle chippen elle blå liten databrikke, viste også feil kilometerstand og. så da gjor eg dette, og jammen meg hadde denne karen rett og, turteller viste som den skulle ( 800rpm) og kilometerstanden ble rett :) så var det bare og få olje tempen til å fynka, og skulle få litt mer tips av herr hellem om å få dette til å fynke :) så prosjektet kommer seg og ser snart hvite skilter :P fikk beskjed fra han så overhalte diffen min at denne var ferdig overhalt og var bare å hente :D . kjørte med en gang når eg fikk beskjed å få hente denne, var veldig ivrig å få det på plass. han fant også ut hvorfor den havarerte! noen hadde glemt spennhylsa og glemt å strame til mutteren til pinjongen så denne var helt laus og ødla lagrene. heldigvis så ble det ikke noe skader på pinjong dreve eller kronhjulet og selve sperren, det kunne gått så mye værre! Etter å monterte diffen igjen så var det å teste forsiktig på bukken og gå gjennom gira med lavt turtall, og gikk veldig fint å fynka som det skulle ! så nå blei eg veldig glad for at dette er oppe å går igjen, skiftet også bensin filtrer da dem va gamle og såg ikke ut, skifta bensin slangene å, dem var helt morkne... Ellers så har eg tutla på og gjort litt små dill og dall me bilen med tanke på eu kontroll, er ikke så mye igjen. må bestille nye lykter da innmate og reflektorene er ødelagte... så tenker svarte hella lykter eller noe aent, litt usikker enda :o . sånt står bilen nå vis det er noe som lurer :) drar til sjøs imorgen tideligt, så kommer ikke så mye oppdatering her om ca 1 mnd. er ikke så veldig flink med rettskriving og skrive bokmål så blir kanskje litt vanskelig og lese av og te...
  9. Ja! det var synd, men jeg regna nesten med at ikke var noe håp for denne luken, da jeg har blitt informert at denne måtte skiftes for noen år siden av gamle eigere. blei faktisk veldig overrasket at du hadde en ekstra luke til salgs som fungere som det skal, begynner å bli en sjelden vare spør du meg. bilen kommer seg med tid, var veldig hyggelig og prate med deg og! hyggelig at du ville hjelpe ungdommen hehe
  10. Liten oppdatering har i det siste dagene prøvd å få panorama taket og luka til å fynke, har null peiling når det gjaldt dette, så da fikk jeg en hyggelig telefon fra @sveigis, han hadde masse råd og tips å gi meg for og få liv i dette. vi prøvde første holde knappen i midten ( den så vipper opp i luka) i 20 sekunder, for da resetter motor posisjonen seg, men dette hjalp ikke. så då var det bare å åpne og se og ta av takktrekket. jammen manglet det takluke motor bak. smurte wirene framme og bak og prøvde å skru det manuelt og får prøve å lirke det opp. men det hjalp heller ikke. vi prøvde også at en holder knappen bak mens en presse luken opp, men hadde ikkje sjans engang. så da gjor vi det enkelt å skrudde hele luken ut da det må uansett skifte pakning. Fikk høre fra @sveigisat han hadde takluke til meg liggende, så bestemte veldig rask denne skulle skiftes, det var ikke noe vits å legge ned arbeid og tid for å få den til fynke. det tok 4 personer for og å få den ene taklukene, alle tok et tak og rev opp, og plutselig så kom den opp,. såg med en gang her manglet det smørning og var eiret fast. får masse deler denne uken til 540n , så det går fremover mot skilter zender stylingen blir levert imorgen til lakkering så gleder meg som en liten unge til å få dette på og se hvordan dette blir
  11. Jada , det kjeme seg skal du se må bare ta litt og litt. Felgene er greie men blir nok noe andre felger en gang 🙄 Angående diffen , så har jeg fikset problemet , har skaffer deler og en kar som skal gjøre jobben for ein grei peng 🙄 Tenker å begynne med takluken min neste uke, men sko hatt litt veiledning når det gjelder dette. Ha en fin påske videre 😊
  12. Da er det på tide me ny oppdateringb, . Kom heim frå sjøen på tirsdags morning. Har skjedd ganske mye i dei siste dagane , kort fortalt , ingenting har gått som det skal 😔 Men har skjedd mye positivt! Har fått tak i ein del deler til 540n blant annet: 4 rustfri/ bulkfri dører som har eletrisk vinduer Individual dørhåndtak framme- mangler bak.. 210 diff med innmat fra e36 m3 3.2 med 3.23 utveksling ( sjelden) Rustfri bakluke Komplett zender stylingen Zender vinge Individual lister Ventil til varme registeret Og ein stor bestilling fra koed som kommer iløpet av neste uke 😁 Blei veldig ivrig te å begynne me 540n etter eg hadde komt hjem , så begynte samme dagen eg kom hjem hehe. Gikk en del timer med skruing , men fikk montert sperre diffen på bilen, og gikk fint som den skulle når eg holdt på me den. Så var planen å teste den neste dagen. Å deg gikk ikke helt etter som planen , vis det er noen diff guruer så gjerne si ifr gjekk gjennom diffen for og sjekka at alt var i orden , som den var. Å fylte på olje osv før eg satt den i. Sjekka at den gikk fint rondt som den gjor. Når eg va ferdig å montere så spinte eg hjulene rundt for sjekka at det var i orden som det var. Når eg sko teste dette , så kjørte eg 200-300m før det komne ein høg ulyd bakfra, som kom når eg slipper gassen, så gikk den vekk men kommer sånn raspe lyd fra diffen og vibrerer. Den vibrerte bare mer og mer fra diffen. Når eg tok den på bukk så prøvde eg å snurre på hjulene men hadde ikke sjans å få snuret dem fram men det gjekk lett bak?? Bremseskiver osv var av for å sjekka om håndbrekket hang men der va det ikke. Noen som anelse Ka det kan vær? Tok diffen ned igår kveld og åpnet den, var litt spon , men ikke så mye men ser ikke så mye hva som er gale ? har fått pris på 4500 ink frakt for lammeler og lagrer å sånt til å overhale diffen , så ser for meg at det blir det , men har ikke så mye motivasjon til å begynne me det... Så håper å finne noen så kan ta jobben for meg. Vis noen veit elle vil ta jobben for meg i rogaland/Hordaland , så si ifra! Så har gått i ett med nesten konstant skruing siden tirsdags morning , så nå blir det pause til påsken er over og for hvilt seg litt 😃 Ellers så kommer det oppdatering i ny og ne iløpet av mnd:) Så stay tuned 😊
  13. Herligt! Var det vanskelig å ta ut motoren til takluken? Tenkte å gjøre d me min å sjekke om tannhjulene elle wire har hoppet av på min, da ingen av lukene virke ikke :/ Ser veldig bra ut det du har gjort til Nå, gleder meg som en liten unge å få begynt på min nå , og motivasjonen er på plass etter alt det du har gjort me din ☺ Stå på sveigis 😄
  14. Børvis

    Gerttt's e34 530i vol2

    Følger med her ! Ser veldig bra det du har gjort til nå har du en link til det svinghjul og clutch :)?
  15. tok noen kjappe bilder me noe felger eg har liggende , må ha dei andre felgene til den andre bilen da den ska på eu 🙄 , så tok tiden te å ta noen men legger ikke alle ut 😂