Buckwee

Medlem
  • Innholdsteller

    56
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Buckwee vant dagen sist November 29 2017

Buckwee hadde mest likt innhold!

Om Buckwee

  • Rang
    Fenrik

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Interesser:
    Alt fra bil til sveitsisk trekkspillmusikk.
  • Kjøretøy
    320iX F31

Nylige profilbesøk

312 profilvisninger
  1. Buckwee

    F31 Gloss Dark Green

    Gikk det greit å montere splitteren fremme eller? Har en lik liggende som jeg skal ha på når jeg får ånden over meg..
  2. Har lest om det tidligere her på forumet dette med at xDrive er ekstremt fisefin på differanse i rulleomkretsen.. Ser selv på 255/30 og 285/25 dekk, og er livredd for dette problemet du snakker om her..
  3. Ja, jeg vet ikke hvor alvorlig jeg skal ta det som er på selve chassiset nå - jeg har jo rustgaranti, så jeg kan vell ikke miste nattesøvnen av denne grunnen? Skal på service snart, og kan be de ta en grundig sjekk. Men det er jo som du sier - ikke laget for den ekstreme mengden med salt som vi har nå for tiden. Hadde jeg handlet helt ny bil, ville jeg nok gjerne rustbehandlet den selv, da det er bedre enn å måtte vente på å benytte seg av en rustgaranti. Eksospotten derimot skal jeg ta med forhandler.
  4. Ja, eksospotten i seg selv har ikke rust flere plasser enn endestussen og bak mot lydpotten som vist på bildet. Og det er vell naturlig da den ikke er rustfri, og det er to forskjellige metaller som blir sveiset i lag? Har sett under bilen på og inn hjulbuen og har ikke reagert på noe særlig mer på rust enn noe rust på skruer som dette? Men bilen er ikke rustbehandlet, og rustgarantien til BMW vil ikke være gyldig om jeg skal begynne med tectyl-behandling nå. Det er vell ikke stort mer jeg kan gjøre annerledes nå enn å være flink å vaske bort salt?
  5. Ja, er de sommerhjulene som fulgte med - synest ikke det var noe særlig. Fikk forresten frontlippen min her om dagen, og fikk prøvemontert litt i dag. Selv om bilen fortsatt er alt for høy, var det deilig og se at det passet ganske greit på. Noen som har tips til montering av dette? Har aldri gjort det, men det fulgte med ett par skruer, også tenkte jeg å legge på enten 3M dobbeltsidig tape (en veldig sterk en) eller TEC7. Ellers har jeg et annet problem jeg lurer på hva jeg skal gjøre med: Eieren av bilen før meg, har fått sveist på dobbel endestuss, og da selvfølgelig ikke rustfritt stål. Dette ser sån ut nå, og jeg hører at det begynner å lekke eksos. Bavaria vil så klart ikke ta dette på garanti, da dette er noe tidligere eier har modifisert. Men har ikke bilforhandleren som solgte meg bilen et ansvar her? Da jeg kjøpte bilen i den tro at det var full garanti på alt her? Og jeg spurte faktisk om de doble endestussene, og han selgeren sa det var orginalt på 320i, noe det ikke er. Forøvrig synest jeg den ene bolten der bak er vell rusten til å være en sen 2014 modell.
  6. Ja, nei - jeg sa jeg ville ha pris på 235/35 og 275/30 som det ble sagt her oppe, og da fikk jeg til svar Så det er ikke rart jeg blir forvirret Her er pakken de satt opp for meg..
  7. Er vell 225 framme og 255 bak jeg har orginalt, men er offshore nå, og sommerdekkene ligger på dekkhotell, så får ikke sjekket profilen på sommerdekkene jeg har i dag.. På kjøretøysopplysninger på nettet står det at jeg har 205/60/R16, men dette må være vinterdekkene de går ut i fra. Rekner jeg ut med dekkkalkulator på den størrelsen så ligger jeg over 1% i differanse på 285/25..
  8. Noen som vet hvordan 245/35/20 + 285/25/20 blir i forhold til rulleomkrets? Det var dette Wheelshop anbefalte.. Vil dette spore noe voldsomt, og hvordan er 25 profil å kjøre?
  9. Takk, @danskiii - ikke så mye å skrive hjem om nå, men håper å få den slik jeg ønsker mot sommeren Kjøpte leppa på eBay, og er spent på om den blir pen på! Ville ha noe litt kvassere enn m-performance, og synest denne såg fin ut. Ja, de hjulene kom på rundt 30k + mva, og kan kjøpes fra "BAANVELGEN Performance Parts" i Nederland. Men synest Z-Performance ikke var så galne de heller, selv om PUR SP04 sine er mer high end. Jeg er veldig glad i detailing, og kommer ikke bort fra tanken hvor kjedelig det må være å spyle mørke felger for drit og lort.
  10. Zito Abyss er gjerna breiare - men det vil ikkje se noe meir concave ut for det, tvert i mot faktisk. Som du ser på Zito er det nesten kun senter på felg som går innover - og eikene ytterst går nesten meir utover enn innover. Mens på Z-Performance så går alle eikene innover. Jeg har ikke forhørt meg med noen andre enn google og bimmers.no i forhold til hva jeg trenger, så er helt blank på grunnleggende kunskap , hehe.. Ble gjerne redd det ikke ble plass med 275 bak - men om det passer fint, og det er bedre i forhold til avik på rulleomkrets, så burde jeg nok kjøpe det.
  11. Skulle ikke postet den linken, @awt - alt som kan gå galt, går galt hos meg - så da skjer nok dette Neida - men tror kanskje 235/35 + 265/30 kan være ein grei størrelse, vil ikke gamble for mye med om det passer eller ikke. Er det noen som har noe formening om felgene? Tror de kan bli fine.
  12. Ja, da har jeg vert helt ute på jordet jeg da - men får se om jeg går for 265 eler 275 - sistnevnte vill jo se noe kvassere ut så klart 😎
  13. Aha! Visste det var noe matte jeg måtte ta stilling til.. da må det nesten blir 35 profil forran. 235/35 + 265/30 er vell kanskje best da, men var redd sporingen ble større da..
  14. Hmm, nei, det er vell sant det - men synd det ikkje er komt noken billigare coilovers til F31, så hadde eg kjørt på med det. Felgane blir bare produsert med 8,5" og 10", så då blir det 8,5.. Synest egentlig det ser bra ut med forskjellig bredde framme og bak. Er det 35 som er tingen? tenker du i forhold til dekkstrekk eller komfort?
  15. Tror jeg har bestemt meg for 20" felger - det blir forøvrig noen andre felger enn gullfelgene over. Men er usikker på om jeg skal ha så lavt som 45/30 senk. Det er jo tross alt en xDrive, og jeg har jo litt lyst å ha muligheten til å kjøre til hytta på vinteren - noe som kan bli vanskelig med 45/30 + frontlippe. Har sett på både coilovers, og luftunderstell - og sistnevnte blir for dyrt og for mye styr, mens coilovers er forsåvidt greit, men jeg har hatt det før, og det er enklere sagt enn gjort å drive å justere der hele tiden - fullt i dritt og lort, og det ender med at jeg ikke gidder. Så da er jo senkefjører det enkleste, selv om det er noe kjipt. Tenker å kjøre på med 8,5x20 ET35 & 10"x20 ET45 - har forstått det slik at dette skal gå fint, og det er vell det samme som @Ryeng1 hadde på sin F31. Men lurte på å hive 45/30 senkefjører på også - men hvordan blir dette i forhold til godkjenning osv.? Alt har så klart TÜV-papirer, men biltilsynet kan vell slå seg vrang på størrelser etc. Bestillte også frontleppe i dag, og håper jeg blir fornøyd. Blir ikke M-Performance, men en slik en: Med M-Performance leppe ville ha jeg ha lakkert de øverste "vingene" på i bilens farge, og da blir det uansett mye det samme som dette - bare at denne er gjerne mer markert, noe jeg liker. Denne er "Carbon" - men tenkte å få foliert den svart, så den matcher grill. Tenkte å bestille felger og dekk nå etterhvert også, og tror jeg går for Z-Performance sine 0.09 felger, i Sparkling Silver. Vet ikke hvordan kvaliteten på disse er - men de ligger priset på samme nivå som Vossen, til og med utenlands, så de bør være litt greie i alle fall. Noen forslag til dekkstørrelser? Tenker 225/30 + 255/30 med noen støysvake dekk som Falken 510. Men noen plasser leser jeg 235/30 + 265/30..