Mondragon

Medlem
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mondragon

  • Rang
    Sersjant

Profile Information

  • Kjønn:
    Kvinne
  • Bosted:
    Østfold
  • Kjøretøy
    BMW X3 E83
  1. Mondragon

    Feil på railtrykk

    Er det foresten noen av dere som har kjennskap til seriøse verksteder i Sverige som kan ta en slik jobb? Det skal jo være rimeligere der hører jeg Takk
  2. Mondragon

    Feil på railtrykk

    Ny info: spon. Heldige meg Kan dere anbefale steder å få renset motor og byttet deler? Vet dere prisen nevnede steder tar og om de er til å stole på? Dette er i Østfold Er det andre måter å håndtere dette på? Noen sier til meg at de bytter pumpe og litt diverse og utelater full rens med hell Noen? Takk
  3. Mondragon

    Feil på railtrykk

    Det har jeg skjønt etterhvert, men dessverre ikke i tide. Den sjekkes mandagen for spon så håper det beste Hvis det ikke er spon...går vi da rett på dieselpumpebytte eller er det sensorer etc en bør fokusere på først? Får man sjekket om pumpa er gåen foresten eller må man bytte «på måfå»? Er det andre ting enn dieselpumpe, sensor der og den trykksaken oppe ved ventilene som kan være feil i et slikt tilfelle?
  4. Mondragon

    Feil på railtrykk

    Nå er ikke jeg mekaniker så beklager hvis jeg forklarer meg dårlig. Jeg har full tiltro til verkstedet mitt men de innrømmer at de nå jobber litt i blinde Vedr railtrykk var de, jeg og flere enige om at det kunne være lekkasje i ei dyse hvilket det var. Alle hadde håp om at det skulle være problemet Når det nå da fortsetter så har verkstedet endt om med ovenstående konklusjon og er egentlig leie på å bare bytte på måfå siden dette jo er rimelig dyre deler En som driver med dieselmotorer mener det kan ha gått spon i motoren og at det første vi må gjøre er å sjekke sensoren på dieselpumpa for spon. Er det spon i den så vanker en totalrensing mm til svært store kroner Er det ikke spon så må vi gå på dieselpumpa, sensoren der og den regulatoren eller hva det heter som ligger tvers overfor dysene Der er vi nå liksom. Så om noen har hatt samme problem eller har god viten på dette temaet så setter jeg veldig stor pris på guiding videre. Verkstedet mitt er oppgitt men gjør som jeg ber om og så godt de kan. Jeg har som sagt tillit til dem. Det de mangler i erfaring rundt dette problemet tar de igjen i ærlighet og redelighet...hvilket jeg har savnet før i tiden på ymse verksteder Jeg vil svært gjerne ha bilen i orden så fort som mulig og så klart til en så rolig sum som mulig
  5. Mondragon

    Feil på railtrykk

    Det som er gjort er beskrevet. Verkstedet står nå fast og skal sjekke sensor på dieselpumpa for spon neste. Så blir det å bytte en og en ting på måfå Derfor greit å få fler tips
  6. Mondragon

    Feil på railtrykk

    X3 08...turtall datt, bilen ble tyngre, etter en liten stund stoppet den. Fikk dagen derpå startet den hver gang men etter få meter skjer det samme. Feilmeldinger: DPF, ERG, railtrykk DPF og ERG ventil er nå ok. Sjekket dysene og en var lekk. Byttet og ok. Dieselfilteret byttet (ikke ant til spon) Bilen fortsetter dog med lik oppførsel Bilen er målt til å gi et trykk på 300 bar og da starter den greit. Trykket faller dog med en gang og da stanser den Endt opp med at problemet må ligge på: 1- dieselpumpe, 2- sensor dieselpumpe, 3-trykkregulator oppe ved dysene Noen med samme problematikk? Hva endte dere opp med å måtte gjøre før bil ble ok?
  7. Mondragon

    Spørsmål utgår

    Spørsmål utgår. Takk
  8. Mondragon

    BMW dieselmotorer

    Hva menes med det? Takk
  9. Mondragon

    BMW dieselmotorer

    Jeg slenger ut et spørsmål videre i «saken min» jeg Bilen - En 2008 X3 E83 - har hatt noe lav kraft. Bilen går pent, gearer pent, ingen lysende lamper...men viste ikke sine 177hk Satt den inn for sjekk og diagnoseverktøyet viste feilkode på dieselpartikkelfilteret. Dette ble regenerert og feilkoden forsvant Bilen har kviknet til, men den mangler det siste kicket. Tråkker jeg til øker turtallet og det er mer lyd enn kraft Bilen går som nevnt pent og det er ingen lysende lamper/feilkoder Hva skal vi sjekke først og sist? Takk
  10. Mondragon

    Rensing dieselpartikkelfilter E83

    Det er sikkert tråder som omhandler dette her men i steden for å lete gjennom hele forummet så spør jeg selv Har en 2008 mod X3 E83. Hvordan fungerer denne vedr rensing av dieselpartikkelfilter? Gjør den noe selv, kan/skal jeg gjøre noe? Blir en del småkjøring med denne men prøver å dra den ut på E6’n når jeg har en mulighet...dog kjører jeg ikke til vanlig på høyt turtall Noen som kan fortelle meg hvordan behandle bilen best ifht dette temaet? (Den har vasel på dette nå på diagnosemåling - dog har ingen lampe lyst - så den blir regenerert nå. Jeg satte den inn til lesing da jeg manglet kraft på bilen) Takk
  11. Ønsker å kjøpe midre koppholder i sort og lokket som dekker tauekroken til X3 E83, også sort 😊
  12. Ønsker å kjøpe midre koppholder i sort og lokket som dekker tauekroken til X3 E83 😊
  13. Kan jo bidra i denne tråden siden jeg akkurat har fått inn DaB selv i bilen min. Lagde en egen tråd for dette men så denne tråden etterpåså legger inn her også Dette gjelder en X3 som jeg kjøpte med original stereo. Fant ut at jeg kunne kjøpe en slik DAB-boks som kunne monteres «usynlig» inni bilen. Kostnad ca 3000.- Siden jeg er litt teknofreak så ville jeg dog ha stor skjerm og mange fler muligheter enn en slik løsning ville gi så jeg gikk for å skifte ut hele anlegget Det er mulig å sette inn 1din så klart men jeg gikk for 2din Det er laget et innbyggingskit til X3 -E83 (og sikkert andre modeller også) til dette formålet og kittet viste seg å passe perfekt og det er ikke en billig Kina-følelse men det ser kvalitetsmessig bra ut For å få plass til en slik stor 2din-spiller måtte en del innmat sages løs og tas ut og noen metallholdere slåes nedover...så vær klar over litt «brutal mekking» underveis. Det skal dog være mulig å sette original spiller tilbake igjen dersom dette skulle være ønskelig senere Lokket på dashbordskuffen ble byttet ut med holder for temperaturreguleringsopplegget. Dette havner da altså helt øverst. Det virker mer naturlig kanskje å ha selve skjermen der men dette er altså løsningen de har laget til denne bilen. Lokisk tenking sier jo at en stor skjerm i annet fall ville bygget for høyt opp og forstyrret sikten i ruta så det er nok grunnen til det. Det ser dog greit ut og bedre/mer naturlig ut enn hva som kommer frem på vedlagte bilder Jeg er ikke høy så for meg funker det bra med spilleren jeg har valgt (Pioneer SPH-DA230DAB) men for høyere personer vil jeg nok anbefale en spiller med vinklbar skjerm da de uten nok kan føles litt for rette/hellende for lite oppover. Et lite ekstratips er å kjøpe en pennholder på feks Mekonomen til 15.- og bruke slike pekepennen på skjermen...føler at det for meg i allefall fungerer bedre enn å bruke fingrene (men jeg har lange negler som ant er litt grunnen til det) Den passer perfekt på rammesiden til skjermen Spilleren er på plass og alt av rammer etc sitter korrekt og ser bra ut. USB-ledning for anleggsmottak av bilder, musikk etc ligger i handskerommet Kittet koster fra ca 1750.- til 2000.- avhengig av innkjøpssted. Det følger med kabler til rattkontrol etc. Det går maks en 7» skjerm i den (hvilket jeg har) Påmontert så virker knapper på rattet... for blaing av favorittkanaler, telefon etc DAB-signalene er jo i en klasse for seg...en kompis kaller DAB for BAD og det sier jo sitt, men nå er det i allefall på plass. En får håpe på bedre dekning og lyd på DAB-etterhvert. Men nå skal det sies at jeg ikke har klådd for mye på anlegget ennå så jeg kan nok få litt mere stabile forhold etter en runde der Et spørsmål...Anlegget har valg på DAB 1, 2 og 3....hva menes med det tro?
  14. Mondragon

    Pioner eller Kenwood

    Takk dere 😊 Endte opp med en Pioneer SPH-DA230DAB... Fornøyd med anlegget, Siri eyes free fungerer forbausende bra, den ser bra ut, responsiv. Litt skuffet over kjedelige «levende bilder» i bakgrunn men skal prøve å justere litt farger/sette inn egne bilder så da kanskje jeg blir litt mer fornøyd 😊
  15. Det er mye å velge på og derfor ønsker jeg tips om Dashcam folk har egen og god erfaring med Ønsker klare videoer som klarer lys inn og ut av tunneler, som klarer mørket, som klarer lese skilter og personer dag/natt Ønsker kamera både fremme og bak i bilen Et pluss for enkel og god betjening og behandling av opptak i ettertid Noen anbefalinger? 😊