Mossebmw

Medlemmer
  • Innholdsteller

    34
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Mossebmw

  • Vurdering
    Sersjant

Siste besøkende

72 profilvisninger
  1. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Okei, tusen takk:-D
  2. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Ja her tenkt på den, men ser ut som de ikke har din i sortimenter lengre
  3. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Og før jeg glemmer det, er også på jakt etter shortshift, hellst kort type og som kan skjulest i orginalbelg
  4. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Har ikke finsett på dette😅men alle rør hadde vært fint, eneste jeg har er røret fra slave til slangen:-D sitter bremsesylinderen inne i bilen? Håper ikke jeg må styre med bremsevæske i den.
  5. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Men hvor sitter clutchvæskebeholderen på e34? Egen tank eller samme som br.væske?og må jeg evt bytte bremsevæsketanken?
  6. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Ja var det jeg konkluderte med selv også
  7. E34 525tdsa sedan 1994mod

    Jeg har supersportfjærer med tuv om du er interissert
  8. Momrsomt att du skal utdanne deg innen lette kjøretøy er det en ting som er sikkert er att biler kommer alltid til å gå i stykker, så blir ikke arbeidsledig med det første. Tok selv fagbrev i lette kjøretøy for 2 år siden, og trives fortsatt innen faget😊
  9. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Tusen takk for tilbudet:-D skal forhøre meg litt rundt jeg så tar jeg kontakt igjen ang frakt. Trenger ikke styring, er begge skinnene som har vridd og bøyd seg
  10. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Kjørte for å bytte front ja, greit da begge fikk noe de heller ville ha, og ble fornøyde. Hadde vært utrolig morrå å få sett bilen med egne øyne, men får vel nøye meg med de bildene han viste meg. Så ut til å vøre ett utrolig grommt bygg
  11. Meget artig prosjekt, og fint lesestoff på en ellers kjedelig mandagskveld. Selv kan jeg anbefale valvoline sin motorrens, har gjort underverker på flere av motorene mine. Men å flushe en gammel motor skal man være litt forsiktig med. All gammel dritt renner ned i bunnpannen og havner i oljesila, så anbefaler å ta av bunnpanna og rengjøre oljesil etterpå. Lykke til med resten av prosjektet, håper å se begge e34ene deres på treff i sommer
  12. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Oppdatering Har vært på langtur med bilen, nærmere bestemt lillehammer, for å hente meg smalfront dagen startet bra, sto opp i 5 tiden siden keg hadde en kjøretur på 6 timer hver veg foran meg. Tok med meg loefald fra forumet og kjørte fra Rindal i 6 tiden. Etter å ha kjørt en liten halvtime syntes vi det fortsatt var veldig kallt i bilen, og værre ble det da temperaturenstupte fra -15 til-20 grader. Blåste faktisk iskallt fra varmeapparatet. Ble ikke god temp i bilen før vi nærmet åss berkåk, en stor time fra rindal. Men selv med dårlig varmeapparat storkoste vi åss på tur, e34 er ordentlig milsluker. Liker utrolig godt komforten med m-tech understellet og med automat flyter den avgårde bortåver e6. Milene gikk og plutselig har vi kommet til oppdal, da begynte bensinstasjonene å åpne, men fortsatte litt til før det ble handla frokost, drikke og litt snacks til turen videre. Etter det jikk det strake vegen til lillehammer. Planen var egentlig å møtes på hamard men siden vi var såsnakjesalige glemmte vi helt å svinge av mot østerdalen, så ble gudbrandsdalen istedenfor, såda ble vi enige om å møtes på lillehammer istedenfor. Da vi endelig kom frammøtte vi to hyggelige, voksne karer. De var veldig hjelpsomme og satte i gang med å ta av panseret med en gang, og reiste ikke før det nye var på plass, snakk om service.han jeg bytta panser med fortalte meg att han hadde en sølv 535i med s38, turbo og 800whp/1100nm, på skilter, og en diamantsvart 88 mod, importert fra danmark, disse 2 skulle bytte motor, og den ene skulle selges(tror jeg) og 88 modellen skulle godkjennes med s38, turbo og lakkere i samme farge som den andre, om det er noen som har link til bimmerstråd på bilen, om han har, blir jeg meget takknemmig om du deler den med meg😁 Da var det klart for å dra hjem, men ikke f... Om panseret ville igjenn. Låsekroken til panseret var ikke riktig justert, og satt dønn fast. Vi var gjennomfrostne etter å ha montert panser i stiv kuling og 10- så vi fikklet ikke lenge med løsenfør vi ga opp. Løsningen ble ellteip, som varte i ca 1 minutt før panseret var vidåpent igjenn. Etter ca 3 timer med kjøring ble skammen for stor, så panseret bøe forsøkt lukket igjenn, ga opp da også, og jikk løst med teip. Denne gangen ble det 3 ganger så mye, så holdt mot all forventning helt hjemm. Møtte enda en e34 på turen, i fargen blå/sølv, rett ved vinstra. Så utrolig tøff og velholdt ut. Ble litt skuffet da det vaden eneste vi så på turen, bortsett fra en 2 dørs e36 var det den eneste "gammle" bmw'n vi så. Da vi nermet åss hjem, bestemte rutheisen seg for å gå i stykker, så med ruta på gløtt ble det jaggu litt kaldt hjem igjenn også. Vill stoppet å presset ruta i sporet sitt igjen så den holdt seg sånn noenlunde på plass resten av turen.(ps, har noen en ruteheis av typen elektrisk til sjåførdør til åvers, er den velkommen hoss meg) Bortsett fra noen små problemer og bagateller var det en fin tur, vi koste åss med god bil og fint vær. Ble en trivelig dag. Klar i tommeln nå så er vel tid for litt bilder. Her er montering igang Her har jeg fått justert lås og panser, synes selv det ble pent med smalfront, men savner den gammle. Neste steg er å bygge om til manuell. Å i forbindelse med dette er jeg på utkikk etter pedalsett, girkule, pose rundt girstang, og enkeltmassesvinghjul. Men må jeg forlenge splinen til inngående aksel i girkasse? Må jeg det blir det dobbelmasse. Har også bestillt meg nye frammskjermer fra veng, og ber til høyere makter att de har god passform.m5 vinge, og m5 leppe til å montere på orginal fanger også bestillt. Er også på utkikk etter ny bakfanger da min ser helt jævlig ut
  13. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Ja har hørt det før, men hva er det som gjør 88 modell så spesiell?
  14. Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Ja m30 turbo er grommt😎