totakt

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om totakt

  • Rang
    Korporal

Profile Information

  • Bosted:
    Vennesla
  • Kjøretøy
    2016 F10 520 XDrive
  1. totakt

    Treg dieselfylling F10

    Takk! I dag har jeg fylt diesel så det suste . Trykket på fullt på pistolen, og fylte 50 liter uten problem. Denne gangen stoppet jeg bilen på andre siden av pumpa. Og som dere sier har det nok med tilting av pistol, eller om bilen står helt flatt eller på litt helling. Da er jeg obs på dette neste gang, og skal da gjøre som dere sier om det blir problem igjen!
  2. Takk igjen for flere gode svar, tips og lenker! Det med gummilukt og nybillukt hadde jeg ikke tenkt på. Den lukter nybil. Det ligger matter inne i bilen, men ikke i bagasjerom. Har ikke sett etter om det er stoff eller velour. Ser det finnes begge deler på GS. Jeg liker jo ikke å dra inn dritt i bilen, men den skal jo brukes også, og tenkte det var best å skaffe gummimatter, har alltid hatt det. Da skal jeg i første omgang se hvordan det fungerer med de jeg har, og kanskje vurdere gummi til vinteren? Hva fungerer best for dere?
  3. Takker for godt svar. Jeg orker ikke ta inn i bilen noe jeg ganske sikkert ikke blir fornøyd med. Venter å ser om det dukker opp rabatt på disse hos GS etter hvert. Jeg vil ha kvalitet og har råd til å betale for det.
  4. totakt

    Treg dieselfylling F10

    På min ganske nyinnkjøpte 2016 F10 har jeg fylt diesel 3 ganger. To av gangene har jeg hatt store problemer med å fylle, må fylle veldig sent for at ikke pistolen skal slå ut. Det har skjedd på to forskjellige pumper. Jeg lurer på om andre med tilsvarende bil har opplevd dette? Eller har jeg vært uheldig med valg av pumpe?
  5. Min ganske nyinnkjøpte 2016 520 F10 har ikke gummimatter på gulv, heller ikke bagasjeromsmatte. Jeg ser thansen har modelltilpassede matter innvendig og bagasjerom til halv pris nå. Kostnad for totalt 5 matter blir da 500kr. Har noen erfaring med at disse er skrot? Noen som vet hva originale koster?
  6. totakt

    Antirustbehandling på nyere BMW

    Takker for tips og gode svar. Etter litt googling fant jeg denne http://www.klikk.no/motor/bil/rustbeskyttelse-fra-fabrikk-2818412
  7. totakt

    Antirustbehandling på nyere BMW

    Fortsetter på en gammel tråd. Vurderer kjøp av en 520 registrert desember 2014. Den er tectylert i 2016. Bør jeg styre unna den pga rustgaranti? Om det blir rustblemme i lakk, kan jeg forvente å få utbedret det innen 5 år fra registreringsdato? Det kan falle bort om bilen har blitt rustbehandlet? Noen som vet, eller har erfaringer?
  8. Takker for gode svar. Dessverre er den utvalgte bilen solgt til en tysker. Angrer litt på at jeg ikke stod på litt mer for den handelen, siden jeg nå ikke finner en like bra bil. Mulig jeg må senke kravene, ikke lett å få alt når man skal ha brukt. Fortsetter å lete i tyskland og på Finn..
  9. totakt

    Diverse spørsmål 2014 535d XD Touring

    Takker for gode svar. Den aktuelle bilen er nå solgt, dessverre ikke til meg. Merker at jeg er kresen, og at det er vanskelig å finne riktig eksemplar med hensyn til farge, utstyr og kjørelengde. Fortsetter å lete på Finn og i Tyskland..
  10. Jeg vurderer å importere en 2014 535d XDrive fra Tyskland. Jeg har begrenset kunnskap om mye av det utstyret som finnes i bilen, men regner med jeg ønsker å benytte meg av det meste. Spørsmålet blir da hva kan jeg regne med å få utfordringer med? Lister opp aktuelt utstyr i aktuell bil: Multimedia: Navi Professional, TV- funksjon, DAB Tuner, Real Time Traffic Information, Remote Services, Internet, Online Entertainment, Komforttelefonie mit erweiterter smartphone anbindung, freisprechanrichtung. Fra fahrerassistenz: Integrert garasjportåpner, speed limit info, intelligenter notruf, teleservices, concierge services (dette har jeg ikke peiling på hva er) Lista er jo lenger, men her tar jeg bare med ting som jeg regner med kan være utfordrende. Jeg skjønner hva det meste av dette er, men har langt fra kontroll på hvordan løse problemer rundt bruken av dette. Hvis det er mye styr med å få vesentlige ting til å fungere, må jeg kanskje slå import fra meg. En siste ting er Webasto. Regner med jeg kan sette tid den skal starte i fra knapper inne i bil? Eller starte med fjernkontroll? Ønsker jo helst å kunne starte den fra mobil om det lar seg gjøre.. Mange spørsmål fra en godt voksen kar, men litt fersk og grønn om dette.. Hilsen Jens
  11. totakt

    Diverse spørsmål 2014 535d XD Touring

    Takker for gode svar! Noen BMWer har vel større dimensjon på bakhjul enn framhjul. Dette gjelder kanskje ikke XDrive? Da har jeg sendt selger flere spørsmål, så får vi se hvordan det barker i vei.. Og så vil jeg spørre dere om multimedia og om det vil virke på importbil, men da lager jeg heller en tråd om det der det hørere hjemme..
  12. Hei. Fersk på forumet, og vurderer import av 2014 535d XD. Jeg har sett meg ut en i Tyskland, men har ikke sett bilder av den. Bilen har AC-Shnitzer felger, jeg ønsker ikke for lav gummi. Antar at disse da vil være 19 eller 20 tommer? Bilen har ikke vinterhjul, men det skal visst følge med nye i handelen, og håper jeg kan velge selv fritt originale BMW felger og piggfrie dekk etter ønske. Bilen selges av BMW niederlassung. Hvilke dimensjoner på dekk og felg kom denne bilen fra fabrikk? Hvilke vinterhjul bør jeg velge? Bilen er førstegangsregistrert 24.09.2014. Kom det en facelift i 2014? Kan bilen være en "før facelift" utgave? Eller kan jeg si det er en 2015 modell? Kan det sees på bilen om det er en 2015, eller må det sees på rammenummer? Hva betyr LCI som jeg har sett her på forumet? Kan noen fortelle litt om 02VA Adaptive Drive? Jeg forstår det som at alle Touring har luftbelger bak? Denne har altså kode 02VA, har den noe da luftgreier fremme også? Eller et eller annet som reduserer krenging i sving? Dette blir i tilfelle min andre BMW. Importerte en 3-serie i 2010, men solgte den etter ett år, og har hatt annet merke siden. Har derfor begrenset kunnskap, men prøver å finne ut mest mulig nå for å klare å bestemme meg for hva jeg skal gå for.