ekld

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. ekld

    N47D20C Registerkjedelig motorhavari

    Tusen takk! Er ikke disse motorene egentlig laget som 177, men tunet ned til 136 på grunn av norske avgifter? Har ikke noen planer om å hente ut så mye som mulig, men å få tilbake de hestene som allerede "skulle vært der". Risikerer jeg likevel turboras da? I såfall er det ikke verdt det.
  2. ekld

    N47D20C Registerkjedelig motorhavari

    De brukte god tid på Bavaria, og gikk igjennom mange systemer, og han sa at jeg neppe ville få problemer med denne, og at jeg skulle slutte å tenke på det, og gå og kjøpe denne, og kose meg, fordi det er en bra bil. Det har, i følge han, ikke vært noen kampanje på akkurat denne. Uansett tenker jeg at bruktbilkjøp alltid innebærer en viss risiko, og utbedring av dette problemet om det oppstår uten havari koster 20.000 til 30.000 kroner, og da får jeg heller ta den utgiften om det skjer noe. Tusen takk for svarene, folkens! Aldri hatt BMW før. Octaviaen har gått 410k km snart, og begynner å bli klar for pensjon, og tenkte å kjøpe en bil som er litt mer spennende å kjøre. Noen som har tanker om hvordan man tryggest får tilbake de 177 hestene denne egentlig skulle hatt (tuning)?
  3. ekld

    N47D20C Registerkjedelig motorhavari

    Tusen takk, folkens! Snakket med en fyr hos Bavaria i dag, og han sa at den aktuelle bilen har en N47T, som visstnok ikke har hatt noe særlig tull her til lands. Hva meg enn registerkjede mener du er svakt her?
  4. Først av alt; dette er nok tråd #3501 om dette emnet, og jeg er ærlig talt ganske lei av å prøve å bli klok på dette. Å lese seg opp ved hjelp av utallige fora på nettet blir litt som å sjekke Kvinneguiden hvis du tror du har symptomer på alvorlig sykdom. Dette er min første tråd her, så vis litt nåde, dere som mener at jeg kunne søkt meg fram til et klart svar. Jeg har avtalt kjøp av en 2010' 318d stasjon 165k km, god servicehistorikk, trygg selger, og veldig pent brukt. Under panseret sitter en N47D20C, og så langt vet jeg at denne motoren; - Er i faresonen for havari som følge av dårlig opplegg for registerkjede - Er ikke i faresonen for havari som følge av dårlig opplegg for registerkjede - Er ikke så veldig i faresonen for havari som følge av dårlig opplegg for registerkjede Kjære dere som VET, og ikke bare tror, føler eller synes... - Bør jeg droppe denne bilen? - Er dette problemet egentlig litt opphauset? - Er det noen som har opplevd at BMW har gått med på å dekke reparasjon av en så gammel bil tidligere? - Hvis man hører skumle lyder; hvor dyrt kan det bli (Merkeverksted? Annet verksted?) Tusen takk! Erik