bmwi8

Medlem
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bmwi8

  • Rang
    Sersjant

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. bmwi8

    Brann BMW i8

    Jeg blir nok nødt til å selge bolig. Det å gi seg, spesielt med tanke på hvordan det kommer mer og mer frem hvor skittent forsikringsselskapet spiller, er ikke et tema. Med tanke på advokatutgifter (nesten 3000 kr timen), rente på billån, utgifter på transport da jeg ikke har bil lengre, 3-4 ulike eksperter og sakkyndige som tar seg klekkelig betalt, tapt inntekt pga påkjenning osv medfører jo dette voldsomme utgifter og får store økonomiske konsekvenser. Jeg går heller ned med flagget til topps rent prinsipielt mot et slikt selskap, enn å bøye meg å la dem vinne frem ved bruk av slike metoder. Det med media er ikke så enkelt og jeg personlig har ikke greia på slik strategi. Du har nok et godt poeng i at dette hadde vært lurt å hatt noen på lag som kan dette og kan bistå. Jeg setter pis på gode råd og støtte. Det blir tungt til tider og dette har vært tilnærmet en fulltidsjobb å styre med i snart 10 mnd. Som sagt så er det ikke et tema å gi seg, utfordringen ligger mer på å holde seg voksen og saklig, og ikke handle på følelsene dette medfører.
  2. bmwi8

    Brann BMW i8

    Kommer ikke til å gi meg, det er ikke et tema. Heldigvis er jeg av natur sta og seig så deres strategi med trenering er bortkastet da det bare medfører at jeg blir mer bestemt. Det med media er noe som kontinuerlig er under vurdering. Det kommer når vi anser det som mest hensiktsmessig og vi har mest mulig dokumentasjon som beviser hvor uredelig og i tillegg ulovlig DNB opererer. Håper politiet tar tak i dette, selv om det nok kan bli vanskelig å få dem til å prioritere det.
  3. bmwi8

    Brann BMW i8

    Vi har fått avslag på vår klage til DNB. Vi har bedt om at fristen for klage/søksmål utsettes slik at videre tekniske undersøkelser kan gjøres fra begge parter, men fikk avslag på dette også. Nå er jeg ingen jurist, men fra mitt ståsted kan jeg ikke forstå at de ikke en gang forsøker å få til et forlik. Det samme sier advokat min. Men, de har kanskje noen ess i ermet, slik vi også har. Jeg har i alle fall etter å fått svar med begrunnelse mistet all tillit til at DNB operer objektivt. Fra et psykologisk ståsted fremstår det for meg som dette handler mer om ego og prestisje for utreder og jurist, enn å forholde seg objektive og saklige. Da alt vris og vendes på, påstander som er usanne blir lagt til grunn, bevis skjules og fakta som styrker vår sak blir unnlatt å kommenteres. Det sitter langt inne å innrømme feil hos mange. Ser ut som dette blir en lang kamp.
  4. bmwi8

    Brann BMW i8

    Advokaten min sier at saken ikke egner seg for nemda og om den allikevel ble behandlet der og vi fikk medhold, så er det langt fra sikkert at DNB etterfølger nemdas vurdering, og at vi da allikevel må i retten. Derfor vil jeg ikke kaste bort tid med det og går rett til tingretten. Jeg har forstått at trenering er en av taktikkene forsikringsselskapene bruker for å få forsikringstaker til å gi seg og/eller gå med på skambud. Derfor vil ikke jeg være delaktig i å dra ut saken, heller få den inn i rettssystemet og bli ferdig med det.
  5. bmwi8

    Brann BMW i8

    Takk, det setter jeg pris på! Kommer ikke til å gi meg. Taper jeg i tingretten kjøper jeg en ny i8 med tilsvarende alder og km stand, gjennskaper hendelsesforløpet og beviser i lagmansretten at DnBs påstand ikke er mulig.
  6. bmwi8

    Brann BMW i8

    Jeg er enig med deg. Sparer det dog til en eventuell rettssak slik at det ikke bare blir mine påstander. Har flere som er interessert i å dekke saken. Det har også fremkommet at DNB allerede tilbake i februar/mars (lenge før de kom med avslag og begrunnelse) var opplyst fra Bavaria om at bilen ikke hadde varslet/feilmeldt. Bilen er i følge Bavaria Connected Drive som innebærer at feilmeldinger og serviceindikasjon vil sendes fra bil og registreres hos Bavaria.Til tross for at Bavaria opplyser at det i deres systemer ikke er registrert noe varsel legger DNB til grunn at bilen har varslet, at jeg har kjørt på tross av varsel om stopp og derfor nekter utbetaling. Dette er opplysninger DNB har skjult som vår egen utredning har avdekket. Jeg stiller derfor spørsmålstegn ved objektiviteten og redeligheten hos selskapet.
  7. bmwi8

    kjølevæske lekkasje BMW i8

    Er det noen som vet ca hvor mye kjølevæske som må gå tapt før det vil varsle fra om lavt nivå på en BMW i8? Er i en tvist med forsikringsselskapet og Bavaria har uttalt til forsikringsselskapet at etterfylling 6 uker etter service er normalt og at det ble etterfylt 2-3 dl. Til min advokat uttalte de at det var etterfylt 0.5 liter. Jeg tenkte at det i alle fall ikke skulle varsle ifra om det bare ble etterfylt et par dl?
  8. bmwi8

    Brann BMW i8

    Noen som vet ca hvor mye kjølevæske som må gå tapt før bilen varsler om lavt nivå?
  9. bmwi8

    Brann BMW i8

    Vi har oversendt klage til DNB nå med uttalelser fra vitner, bilsakkyndige og annen dokumentasjon. Om vi må stevne dem for retten gjenstår å se og avhenger av deres respons på vår klage. DNB er også anmeldt for forholdet hvor de har destruert bilen uten mitt samtykke. Grovt skadeverk, grovt underslag etc. De har jo også fratatt meg muligheten til å fremme et reklamasjonskrav mot BMW Norge eller Bavaria. De legger heller ikke frem bilder av topp, toppakning eller blokk- noe som kan tyde på at de ønsker å skjule en indre lekkasje av kjølevæske var til stede og kan ha medvirket til brann. Bavaria påstår at bilens forbruk av kjølevæske er normalt, noe alle våre sakkyndige bestrider. Noen som vet ca hvor mye kjølevæske som må gå tapt før bilen varsler om lavt nivå?
  10. bmwi8

    Brann BMW i8

    de får mye negativ omtale om dagen. Jeg sendte en saklig mail for snart en uke siden da de kom med påstanden om at de ikke har laget en rapport etter brannen der jeg utrykte ønske om å starte dialog for å finne en løsning på en håpløs situasjon. jeg viser også til at denne bilen tidligere har vært tilbakekalt pga feil som medførte brannfare, at dette er en bil med garanti og feilen som er gjort med tanke på kjøleveskefylling. Kom også med en indikasjon på at dette vil medføre svært negativ publisitet om dette kommer frem i media. Har ikke mottatt svar
  11. bmwi8

    Brann BMW i8

    BMW er ute i hardt vær, og har egentlig vært det en god stund med tanke på brann i bilene deres. Skulle tro at de ikke var interessert i mer publisitet. spesielt når det kommer til i8 som er premium produkt med ny teknologi
  12. bmwi8

    Brann BMW i8

    Jeg kan i alle fall ikke anbefale dem til noen. Det siste halve året har vært en stor påkjenning, og jeg er sjokkert over hvor kyniske de er.
  13. bmwi8

    Brann BMW i8

    Tusen takk for mange gode innspill! Mener også at dette er ganske søkt.. Til og med i rapporten fra teknikeren som Dnb bruker står det bar at jeg må ha kjørt lengre enn jeg har sagt. ikke noe om hvorfor eller hvor langt/lenge...
  14. bmwi8

    Brann BMW i8

    Hei du! Jeg fikk i dag en mail fra BMW Norge etter å ha pushet på i en evighet om deres rapport. De forteller at de ikke har noen rapport selv om flere jeg har snakket med hos BMW har snakket om denne rapporten. De sendte faktisk teknikkere fra både Tyskland og Sverige og slik jeg har forstått det er det standard at bilprodusenten gjør sine egne utredninger. Man skulle jo tro at produsenten var interessert i å finne ut hvorfor deres produkt går opp i flammer?