mr.Wreckless

Medlem
  • Innholdsteller

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

mr.Wreckless vant dagen sist Oktober 4

mr.Wreckless hadde mest likt innhold!

Om mr.Wreckless

  • Rang
    Fenrik

Profile Information

  • Kjøretøy
    E46 M3/B8 Audi A5

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. mr.Wreckless

    Fjerne innmat i DPF vs rakt downpipe?

    Tror ikke den prisen er forferdelig, om det filteret sitter vanskelig til så tenker jeg timesprisen bare for å de- og montere sniker fort opp!
  2. mr.Wreckless

    Fjerne innmat i DPF vs rakt downpipe?

    Og for å legge til, om DPF'n din er fin og fungerende så ville jeg ikke i hele verden finne på å ødelegge den med å grave ut innmaten da de er høvelig dyre om du skal erstatte den ved et eventuelt salg e.l..
  3. mr.Wreckless

    Fjerne innmat i DPF vs rakt downpipe?

    Soting er vel et resultat av avgassene, men om du er flink til å vaske enderør så burde det ikke være et stort problem. Jo lenger tid mellom hver vask jo vanskeligere blir det å få det skinnende blankt. En bra remap er og alfa omega. Har ikke personlig erfaring med DPF uten innmat, men har downpipe i min andre bil. Merket at det blir litt mer turbosusing og denne "hule" lyden. Fikk i etterkant sveiset inn en ekstra resonator med spjeld og da ble det stor forskjell i lyden, selv med åpent spjeld ble den litt snillere. Når det er sagt så synes jeg dagens nye turbomotorer av de mer hissige variantene kan veldig fort få den samme "hule" turbolyden i min mening, også på bensinfronten.
  4. mr.Wreckless

    Alpina B3 3.3 auto cabriolet 2001

    Flott bil! Som tidligere nevnt, Alpina er edelvare
  5. mr.Wreckless

    Differensial konvertering prosjekt

    Kult prosjekt, gøy å se innmat, men jeg tror ikke jeg har like store baller som deg for slike jobber overlater jeg til proffene 🙈
  6. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Her har saker fra England dukket opp, til mitt kredittkorts store fortvilelse... Godt man har overtidsdager fra jobb å hente ut Jeg kan virkelig anbefale denne modifikasjonen, på bildet under ser dere jeg har fått den montert "inn" i bilen og jeg merket stor forskjell i grep og veiholdning selv i 30-sonen ut fra verkstedet..! 😮 Spøk til side, selv om dette alltid var en del av langtidsplanen, så stod den ikke øverst på lista. Men når det dukket opp en pent brukt diff med innmaten jeg var ute etter til OK pris med alt ferdig montert og justert så slo jeg til. Gut shots: Dette er da en nyoverhalt diff med nye pakninger, ferdig satt opp. Wavetrac torsen basert diff med en BMW motorsport 4.1 utvekslingsdrev, akkurat slik jeg tenkte oppgradere til. Synes ikke slarken og dunkingen fra min originale diff er spesielt sjarmerende å høre på, så det skal bli veldig spennende å gå fra en klutsjbasert diff til en torsen basert. God helg!
  7. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Takk for innspill. Hva gjelder mitt alternativ 1 er det en god ide Noen innspill til selve fargespillet i det hele tatt, heller enn hvordan fargen kommer på delen?
  8. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Ny runde med levering, her helt fra Australia! Hva kan det være?? Ingen premie til de som gjettet rett dog: Så kan jeg jo høre med godtfolket her inne. Etterhvert som skjermene skal til lakkering tenkte jeg å muligens sette litt farge på disse gjellene i skjermene også så alt ikke blir så skrekkelig svart? Alternativ 1: Jeg tenkte muligens å ta den ene horisontale gjellen nr2 fra bunn i ca samme rødfarge som kan sees på emblemet. Alternativ 2: Nå synes det ikke så lett her, men inne i gjellene så er det et slags "gitter", så tanken var å få lakkert dette gitteret i de samme 3 fargene og mønster som synes på emblemet. Mulig dette blir vanskelig og et sant maskeringshelvete dog.. Hva sies? Og nok en sidenote: Usikker på hvem jeg lyver mest for, menigheten her inne eller kredittkortet jeg sa skulle få hvile, men har nok en del på tur til meg 😛. Spent på å se hva som dukker opp...
  9. mr.Wreckless

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    Hvordan kan folk ha gitt noe som snart skal lanseres et realt forsøk?? Og, om jeg tolker deg rett, hvordan kan man gi noe et realt forsøk når det i første omgang er et eksperiment...? Kanskje litt kverulerende av meg men. Jeg hiver meg på t06 her. Et garantert resultat av dette eksperimentet er at du kommer til å brenne lapper ja, tusenlapper! Om bilen din er sliten så er det best å kaste inn håndkleet, bite i det sure eplet og skrote den og skaffe seg ny doning. Best å la de store OEM produsentene ta seg av utvikling av teknologi, biler og motorer, de bruker tross alt milliarder på det for at du skal bruke hundrelapper på å fylle tanken med døde dinosaurer hos Shell eller Esso.. Og i prinsippet så er det vel en del fysikere og vitenskapsmenn som mener tidsreiser skulle la seg gjennomføre, men i praksis så er det ikke gjennomført ennå.
  10. Du kan ta en titt på KW sine hjemmesider, jeg ser til enkelte modeller har de ""heve" sett som egentlig er en litt tjukk gummiforing man setter under fjæra, spesielt for tungt lastede biler etc. Evt. nye OEM fjær-seter til bakfjærene for å se om du får noen sårt etterlengtede mm med ny gummi der? Edit for å legge til link: https://www.kwsuspensions.net/productfinder/BMW_3er_Coupe_E46__346C__330_Ci_Benzin_170KW_2979ccm_H-Yeu41dzkB3yh0peTQfVw../70/Spring_Distance_Kits
  11. Stiller meg i samme bås som de andre. Du har besiktiget bilen og kjøpt den slik den er presentert. Den er nå ditt ansvar og ikke forrige eiers (såfremt det ikke er noe som har blatant blitt framstilt feil i annonsen eller skjulte feil/mangler). Når det er sagt, fin bil men den har gått et lite stykke, så det var antageligvis ikke verdens dyreste kjøp. (No offence). Siden den er EU kontrollert så sier jeg bare tut og kjør og ikke bry deg så mye om coilovers er godkjente eller ikke isåfall. Kjedelig om de subber såklart og der har du ingen billige alternativer, nye dekk med annen profil, annen felg med annet innpress eller nytt sett med dempere/fjærer.
  12. mr.Wreckless

    mr.Wreckless' E46 M3

    Ikke verdens mest spennende oppdatering, den får komme senere, men for å bevise mine loddekunnskaper så ønsker jeg herved å presentere: Exhibit A: Exhibit B: Plugget rett i pluggen til parklysene gjorde susen. Jeg avventer litt den endelige installasjonen da jeg tenkte lakkere en rød stripe på innmaten i lykthusene samtidig som jeg skulle få lakkert skjermene og lakkereren var opptatt den neste uka. Ikke spesielt interessert i å la husene med dyre Xenon lykter sitte åpen for støv og skit over lengre tid så jeg tar dette siden.
  13. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    Mulig denne er postet før: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128064256 Snasen bil IMO!
  14. mr.Wreckless

    Den store finn.no tråden.

    I mine øyne ikke de verste stolene, men veldig malplassert i den bilen. De originale stolene i E9x var det vel ikke spesielt mye galt med i min mening...
  15. mr.Wreckless

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    Blir helt målløs, flott bil