Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært innom diverse steder de siste årene jeg og så får vel oppsumerer litt ;)

Autozentrum/Bavaria Gardermoen

Har hatt bilen inne på verksted her og kjøpt litt deler og kan si meg meget fornøyd med servicen. de klarte å lokalisere en elfeil på min gamle E34 på 2 timer, noe et lokalt verksted ikke klarte på 12 timer, så de er flinke også :)

Stenshagen Lillestrøm

Har brukt disse på alt til E46'en da den ble kjøpt ny der og de har all historikk på den. Meget bra service og flinke karer både i deleavd og på verkstedet. Eneste minuset var at jeg var der bare for å titte på ny bruktbil for en liten stund siden og tusla rundt der uten at han selgeren gadd å bry seg, når jeg spurte om hjelp så fikk var han ikke veldig service innstilt og tenkte sikkert om meg " Dette har ikke du råd til så deg gidder jeg ikke bruke tid på". Noe jeg syntes er veldig dårlig.

Men eller er jeg veldig fornøyd med de.

GS-Bildeler Oslo

Her har jeg svidd av endel oljedollar de siste årene og har alltid blitt møtt av god service. både på tlf, mail og i butikken. veldig hjelpsomme og hyggelige.

Koed

Har brukt de noen ganger og er veldig fornøyd med servicen, og har hatt endel mail kontakt med Geir Ove som er utrolig hjelpsom og ordner det du trenger.

Mekonomen

Hamar: Veldig hjelpsomme og serviceinnstilte. Trengte sårt nye calipere, så jeg ringte opp dit ca halv 4 på tirsdag og bestilte. Spurte hvor lang tid det tok og fikk beskjed om at det kom påfølgene dag. dette tok jeg med en klype salt. men på morgenen tikket det inn en SMS hvor jeg fikk beskjed om delene hadde kommet. Helt konge :)

Jessheim: Totalt ubrukelige. Dårlig servicenivå på de som jobber der og lite hjelpsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hallois. Tenkte jeg skulle legge inn noe jeg også. Har drevet og sett oss etter ny bil og har fått oss noen erfaringer med forhandlere. Har vert borti 3 forhandlere.

Vikebil i Tresfjorden:

Har hørt mye godt om de men etter att de hadde bekreftet handelen med oss og deretter solgt bilen til noen andre og sluttet og svare på epost, mistet jeg troen på de.

Nico Auto på Strømmen:

Virket som en god forhandler. Handelen startet godt med de men plutselig tok det uendelig med tid. Bilen skulle plutselig på eu kontroll, det tok bort i mot 3 uker+++ så fekk den mangler, så tok det tid. Og når vi endelig skulle få hente bilen, og kjørte 70 mil til forhandleren så var bilen full av boblerust, striper og sprekk i bakfanger. Selger sa selv att han hadde brukt 2 dager på og polere den men hadde ikke sett noen feil på bilen. Så denne forhandleren er ikke og annbefale!

Gundersen Sportscar Import på Råde:

Dette er en forhandler jeg kan annbefale. Vi kom til denne forhandleren ca kl 12 på dagen og kl 15 va handelen i orden. I mellom tiden serverte de kaffi og brus. De vasket bilen, skiftet dekk og var kjempe hyggelige med oss. Folkene på som jobber på Gundersen vet virkelig hvordan man skal drive butikk! Virkelig og annbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REVIEW FOR HEDMARK BILSENTER, 2364 NÆROSET/Hedmark/Hamar

http://www.hedmarkbilsenter.no/2006/index.asp

Dette er en vrakpant-skrotedynge med et bilverksted.

Jeg ble nødt til å kjøpe brukt starter til min vinterbil idag.

Jeg ringte først og ba dem legge på si en da jeg ville komme å hente et par timer senere. Jeg ser ingen grunn til å forklare hendelsesforløpet, da irritasjonsmomentet i det hele dreide seg om dårlig kundeservice. Selve varen er det ingenting å si på.

Dette erfarte jeg:

- værre kundeservice vil du antageligvis aldri oppleve.

- værre rot og mangel på system finnes ikke.

Kritikken rettes utelukkende mot daglig leder.

Helt forferdelig å drive "butikk" på denne måten.

Jeg har ikke blitt irritert over dårlig kundeservice på flere år.

M.a.o, jeg er ikke en gretten kunde som skal lage kvalme og da jeg først reagerer, så har jeg god grunn til det.

Neste gang jeg skal levere bil på vraking, samt kjøpe billige bruktdeler så sverger jeg på å bruke bildemonteringen på elverum, eller en annen plass. Hedmark BIlsenter vil jeg aldri mer besøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 1 month later...
Dette var en bra tråd, jeg slenger meg på....

Lånt litt av cc300, som har vært de samme stedene som meg.

Autopower :D

Verkstedet på Kaldbakken (Oslo). Jeg er også fornøyd med service, som regel kort ventetid. Greit å ringe å gjøre avtaler om å hente bilen etter stengetid etc. Utfører alt som forventet, og svarer greit på hva ting vil koste og ta av tid. Holder avtaler. Eneste minus er at de ikke greide å få tak i tåkelyspære til min Compact, og ikke helt visste hvordan den skulle skiftes, men det tror jeg forsåvidt ikke det er noen som vet:)

BMW Oslo Øst Arne Gulbrandsen :(

Dro hit på vei til jobben fordi de åpner tidlig, og hørtes selvsikre ut når jeg spurte om tåkelyspære til Compacten. Fint verksted og hyggelig folk, men: grisedyrt og lang ventetid. Det tok 1 t og 15 min å skifte de to pærene... Fakturert 0,5 h arbeid og to pærer til den nette sum av 1035,- ink. mva. #-o Gratulerer, dere lurte meg denne gangen :applause: , men vil nok ikke se meg igjen... [-X

GS bildeler :D

God service og kunnskap, hyggelige og har vært bra på levering. Venter dog fremdeles på pedalsett bestilt i juni... Edit: Pedalsett mottatt til slutt, ble veldig fint!

Schmiedmann (Odense) :)

Bestilt deler nå, spent på leveringstid, kan oppdatere når varene kommer. Søren Rasmussen var meget hyggelig og behjelpelig på e-post, flott! Varene kom for to dager siden, ble lang leveringstid, men alt ser bra ut!

Dekkonline :)

Bra på pris og levering, ingenting å utsette. Kobling til montasjepartner er litt tilfeldig. Første gang kom jeg til Lilleaker Dekkservice, se under, som ikke hadde kontroll i det HELE tatt, men ufarlige nok.

Andre gang var hos Dekk og Mekk AS i Persveien. Dette er et bra omleggingsverksted med veldig god service.

Lilleaker Dekkservice :(

Tilsynelatende god service og hyggelige. Jeg skulle bytte dekk på mine felger, og troppet opp med nye dekk fra dekkonline.com. De greide imidlertidig å gjøre ALT galt, fordi jeg har annen dim foran og bak. De monterte feil dekk på felgen og hjulet feil sted på bilen... Dette greide de med tre stykker til å oppdage feil, og meg til å forklare på forhånd..... Destor flere kokker desto mer søl tydeligvis...! På dekkonline.com oppgis pris for "avmontering av gamle og montering av nye dekk, ny ventil, avbalansering og montering av per dekk kun NOK 150,00" (aluminium). Jeg betalte likevel 860! Angrer på at jeg ikke nekta på det! Tror de mente seg berettiget til ågepris fordi de måtte ta hjulene av og på bilen...

blankbil.no :)

Bare positivt å si om denne shoppen! Og ledlenser anbefales ;)

autobahn-bilpleie.no :D

Bra levering og priser på supert utvalg av produkter. Legger dessverre ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenshagen Lillestrøm

Har brukt disse på alt til E46'en da den ble kjøpt ny der og de har all historikk på den. Meget bra service og flinke karer både i deleavd og på verkstedet. Eneste minuset var at jeg var der bare for å titte på ny bruktbil for en liten stund siden og tusla rundt der uten at han selgeren gadd å bry seg, når jeg spurte om hjelp så fikk var han ikke veldig service innstilt og tenkte sikkert om meg " Dette har ikke du råd til så deg gidder jeg ikke bruke tid på". Noe jeg syntes er veldig dårlig.

Men eller er jeg veldig fornøyd med de.

+1 på den bruktbilavdelingen. Uengasjert selger, visste ingenting om historikken og kun svært generell kunnskap om bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilradiospesialisten Trondheim De har jo gode tilbud og ting utenom det vanlige. Men jeg må si meg skuffet når det kommer til verksted og service. Man må alltid vente lenge og når jeg var der for å få sjekket Dension enheten som ikke ville fungere, så måtte jeg betale 400kr for en slett og elendig jobb som tok de 10 min. Skal ikke dit flere gang, kun hvis jeg finner noe billig der som jeg bestiller fra nettbutikken demmes. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg på her jeg og da 8)

Nylunds Bilelektrisk i Stavanger, gir god service og har peiling på bmw! Bare positivt og si om dem

GS Bildeler - BUD Var innom der i sommerferien spørte om en gjennomgang av motoren (pga. den ene turbo'n på e61'n var det ikke liv i.) Vi (jeg og familien) Var inne å spurte verksmesteren da fikk vi som svar at han som styrte med det ikke var her akkuratt nå og at han antagelig snart skulle komme tilbake :o så vi venta en time, fortsatt ingen som kom. Da tente fatter'n å vi kjørte videre. Men en verksmester som ikke vet hvor folka sine er? [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Bilbutikken Ålesund AS:

(Merkeforhandler av Jeep, Chrysler, Dodge, Ssangyong, Kia og Daihatsu)

En del erfaring og tidligere mekanikere på BMW fra det som tidligere var Møre Motor AS (de var forhandler av BMW fram til 2001, før Brages tok over)

Stiller diagnoser, utfører vedlikehold og service på BMW.

Ofte rimligst på orginale hengerfester ol. til BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nico Auto:

Dro dit for å se på denne i dag:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36825905

Når jeg kom var han ikke der selv om det var i åpningstiden og jeg hadde en avtale med han. Og bilen er sånn passe, en god del riper, parkeringsbulker, bulkete bakluke, ripete bakfanger, frontfanger er lakkert opp igjen med skikkelig dårlig grunnarbeid. Kjørte nå uansett en tur med bilen, og da oppdaget jeg at det rister voldsomt i alle hastigheter. Bremser tar dårlig, og det må skiftes ut foran og bak alt sammen.

Generelt fikk jeg et veldig dårlig inntrykk både av sjappa og butikken.

M. R Bilsenter

Samtidig som jeg skulle se på 5'ern skulle noen jeg kjenner se på denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37943517

Var bare et problem der, og det var at ingen visste hvor den bilen befant seg når de kom dit.

Trenger vel kanskje ikke forklare i hvordan det gikk, men de dro til IKEA for å kjøpe seg en kaffekopp istedenfor :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var på Bavaria i Haugesund og skulle ha meg nye skiltholdere.

Fikk da spørsmål om bilen var kjøpt hos de.

Jeg svarte "nei".

Fikk til svar at da kunne jeg ikke få skiltholdere.

Så sa jeg at jeg hadde tenkt å betale for de.

Men får da beskjed om at så lenge bilen ikke er kjøpt

hos de kan jeg heller ikke få eller kjøpe skiltholder.

Bli nektet å kjøre med reklame var en ny vri, men også et eksempel

på dårlig service som smålig holdning til kunder.

Endte med at jeg fikk meg skiltholdere fra en annen lokal bilforretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere som ikke har fått det i det siste. Var et eller annet fra høyere hold slik jeg har forstått det.

Jeg for min del er veldig fornøyd med Bavaria i Haugesund. Jeg var ikke helt fornøyd med trekket på sitteputen i førerstolen, da det hadde brettet seg litt, noe som jeg ser for meg kan føre til at det lettere blir hull med tid og stunder.

Fikk en fyr hos Bavaria til å se på denne, og påmontert ny uten et eneste spørsmål forrige måned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS-Bildeler avd BUD

Raskt svar og god service. Har som regel pakken i posten dagen etter om jeg bestiller før kl.12.

Koed AS ved Geir Ove Lilleng

Bedre service har jeg ikke opplevd. God dialog hele veien både pr e-post og via hjemmesiden`s chattefunksjon. Veldig gode priser. Der jeg legger igjen det meste av penger om jeg ikke trenger deler med en gang.

Schmiedmann

Forferdelig dårlig service. Bestilte en vare som det sto at de hadde 3stk igjen av på lager. Etter en stund sendte jeg e-post for å etterlyse den, og fikk til svar at den ikke var på lager likevell, men at det var container på vei med deler i når jeg tok kontakt. Dette skulle ta 2 uker, max 3. 3 uker gikk, ingen vare kommet. Ringte, sa hva det gjaldt, og ble satt over til en annen. Varen var forsinket, så uviss når den skulle komme. Sende igjen e-post etter en stund, men ingen svar. Sendte enda en. Ingen svar. Ringte et direkte.nr jeg fikk tak i, presenterte meg, sa hva det gjald, og så ble samtalen brutt. Fikk ikke svar når jeg prøvde på igjen. Varen kom, til slutt.

Kom igjen i kontakt med vedkommende jeg ringte direkte til, og han så at jeg var ute etter noen deler. Jeg fikk beskjed om å sende han en mail med hva jeg trengte, så skulle han gi meg en god pris. Skrev tilbake i tråden han skrev til meg i om hva jeg trengte, og at han kunne sende meg et tilbud på mail. Tenkte kanskje han husket meg, og ville gjøre opp for blemmen som beskrevet over her. Fikk ei liste med priser, og fant fort ut at dette ikke var noe tilbud. Skrev mail tilbake og forklarte at de såkalte gode prisene der, var dyrere enn det koed skulle ha for samme varer, før min rabatt var tatt med. Null svar.

Konklusjon: Jeg kjøper aldri mere av Schmiedmann.

Slatlem Kristiansund

I forbindelse med at jeg skulle kjøpe en nyere bil i 2010, var jeg innom for å se på utvalget. Gikk lenge rundt en bil som jeg så litt potensiale i, men ikke noe hjelp å få. Dro innom en andre gang, gikk rundt samme bil, men fortsatt ingen som spurte om jeg trengte noe hjelp. Bare for å sjekke tok jeg en 3. tur.. Samme har skjedd to kompiser/kjenninger av meg. Forholdsvis unge folk, men med økonomien på stell, så ingenting skulle være i veien for at de kunne handle en del av bilene som sto der. Den ene endte opp med å bruke nærmere 500.000kr på bil i Hønefoss, mens den andre dro ned til sørlandet og brukte 350-400.000kr. Der burde det vært en kraftig skjerpings, samt at de som bl.a har ansvaret for salg av BMW der burde jekke seg ned noen hakk og ikke være så hoven.

Verkstedet til Slatlem har jeg bedre erfaringer med. Har fått rask og god hjelp, fine priser og fint utført arbeid både på service og bytte av div komponenter. Alt til en avtalt pris på forhånd. Dog skal det sies at ikke alle jeg kjenner har vært like heldige med verkstedopphold der, og har endt opp på GS avd Bud i stedet.

EDIT: Endret grunnet skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...