Sjøbuse Skrevet November 8, 2009 Share Skrevet November 8, 2009 sitter å kjeder meg. så tenkte jeg kunne legge ut en løsning på knekt hjulbolt siden min knakk når jeg skiftet hjul sist. fant frem 5mm bor og en dril og prøvde og borre så sentrert på bolten som mulig. borret ca 1 cm inn. men det var ikke nødvendig å borre så langt inn så jeg etterpå. etter jeg hadde borret satt jeg ern grisepikk i hullet jeg borret og brukte en skiftenøkkel til å skru med. for de som ikke vet det er en grisepikk en "skrue" med gjenger som går feil vei. så når den skrues inn mot normal rettning vil hjulbolten begynne og skru seg utt når grisepikken strammes til. vips så var bolten ute. og ny bolt med bedre kvalitet kunne skrus på plass. dette ble en liten DIY om noen andre sliter med dette en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 8, 2009 Share Skrevet November 8, 2009 kanskje du kunne si hvor man får kjøpt en slik grisepikk:)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 8, 2009 Forfatter Share Skrevet November 8, 2009 det vet jeg desverre ikke. jeg lånte en på jobb. jeg jobber på mekanisk verksted. så regner med foreksempel tools vil ha noe slikt. mulig biltema også har slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 8, 2009 Share Skrevet November 8, 2009 Bra diy! Sikkert aktuelt for en del på denne tida. Vanligvis pleier hjulboltene og miste all spenning og kan skrus ut med fingrene, men greit å vite til de gangeene det ikke er så lett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 8, 2009 Forfatter Share Skrevet November 8, 2009 min var såppas langt inne at jeg ikke klarte å få tak i den med fingerne. og om den knekker før du får skrudd den ut etter en sessong kan den nok sitte greit. min var akkuratt skrudd inn og smørt med kobberfett. så den satt ikke så hardt. den knakk før jeg rakk og stramme den i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 8, 2009 Share Skrevet November 8, 2009 kanskje du kunne si hvor man får kjøpt en slik grisepikk:)? Hvor enn de har verktøy. Kjøpte mitt sett på Jula... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 8, 2009 Share Skrevet November 8, 2009 Jeg kjøpte et sett på BilXtra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurresprett Skrevet November 8, 2009 Share Skrevet November 8, 2009 Et lite obs, pass på å benytt værnebriller. har knekt en del grisepikker, og de billige går gjerne i flere biter med go kraft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 og har man først knekt en grisepikk inni hølet der kan du likesågodt bytte hele driten for den kan du nesten glemme å borre i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvorsen Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 De har grisepikk på Biltema. Kalles for "skrueuttrekker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå