Gå til innhold

Alpejohn's 530da Touring M-Tech 03


 Share

Anbefalte innlegg

Er ifølge han jeg kjøpte den av 210hk på hjula. Nm aner jeg ille. Er litt lite bunndrag på den da, går ikke godt før 4000rpm. Men da går den ok.

E38 er noe du bør prøve ;). Flotte biler. Eneste dritn er at det blir så mye ettermontering/ utbedring av alt mulig rart :P Begynner å bli rimelige og nå : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja har absolutt lyst på e38! Og er mye rart og ettermontere ja.. Har et par ting jeg har lyst å montere på e39'en også, dekktrykks kontroll for eksempel. Tenkte på den som går på abs, men ble så mye styr p finne tak i ledninger til sensorer osv. I følge en guide jeg fant (for e38) så skulle 3 av hjula være tilgjengelig bak hanskerommet. Men usikker på alt dette her, så ble lagt på is hele greia..

Har litt lyst på servotronic også.. :P

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hehe, nei den går jo.. :P Er ikke noe spesielt nytt. Men har bytta motorfester, girkassefester, hardykobling og opplagring til mellomaksel. Ble bra etterpå. Venstre motorfeste hadde revnet!

Bytta også hovudtermostat, olje og filter også.

Så det går mest i vedlikehold. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene motorfestet på høyre side var noe forbanna møkk, måtte jekke motoren ganske mye opp for og få løst det, og enda med og måtte løse braketten på blokka for jeg fikk ikke det ut, hverken ned eller opp. Men, om du løsner begge motorfester og jekker den opp, og løser braketten på høyre side så får du det ut, monter på nytt feste på trsversen (husk og få på plass vakumslangene under festene) og senke motoren ned på igjen. :)

Resten var latterlig enkelt! Aldri vært borti et eksosanlegg så var så enkelt og skru av. :P Jekket opp girkassa og løste alt rundt der, veldig enkelt! :) Hardykobling og opplagring på akslingen var også dritt enkelt. Skikkelig kosejobb. Bare sørg for og få bilen høyt nok opp fra bakken så det er plass til og krype rundt under. :P

Når det gjelder akslingen, så løser du den fra hardykoblinga, og hardykoblinga fra girkassa så lurer du den ned, løser mellomlageret, obs! Du må ikke få knekk på leddet bak inn på diffen, da kan du skade mansjetten inni der, så prøv å unngå å bøye den til den stopper. Så løser du skruen i skjøten på akslingen, når denne er ute er det bare og dra av fremste del av aksel, og banke av lageret/foringa med et skrujern. Jeg banka diagonalt rundt og til slutt løsna det. Samme gjorde jeg når jeg monterte. :)

Jeg kjøpte febi hardykobling og lemforder motor/girkasse fester. Viste seg at dette var bmw fester, bare at bmw merket var slipt vekk :P sammenlignet med de orginale delene som sto på bilen, og de var prikk lik bare at det var slipemerker der de "uorginale" delene skulla hatt bmw merke. Hehe. Dvs febi og lemforder er samme deler som bmw selger, bare mye billigere! :)

Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket at bilen hoppet litt når jeg gasset fra stillestående, og når jeg rygget så kom det en durelyd som om noe tok borti karosseriet.
Viste seg da at venstre motorfeste hadde rivna, så motoren var løs på den siden. Og den løfta seg nok bra når jeg rygga.

 

Girkassefestene bytta jeg bare for ordensskyld, samme med hardykoblinga og foringa på mellomaksel. Tar like greit alt når jeg først holder på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...