Gå til innhold

Alpejohn's 530da Touring M-Tech 03


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, nydelige felger du har kjøpt!

Er dette orginale felger? Syntes prisen hørtes snill ut:)

Hei, takk for det!

Nei, er kopi felger, men er vel kopi av noen orginale tror jeg, flott pris ja :)

det var en fin bil ja! Likte den godt:) også har du ikke gått for klessklipper-drivstoff:)(bensin)

Takker! :)

Nei, var bestemt på at jeg ville ha diesel denne gangen, og da måtte det være noe som sparka litt, hadde blitt irritert på meg selv om jeg hadde kjøpt en som ikke sparka litt tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zhg83rarjfj8rxwd79zk.jpg

Det får mann si, lekker vogn! E39 slik den bør være!

Syntes det var noen kjent ved det "kjøre forbi" bildet - og sannelig var det ikke det fra lokale trakter :) Flø er en fin plass å ta bilder, spesielt rett etter solnedgang!

Alltid gøy å se at det er flere her inne fra søre sunnmøre! Og godt å se en "Hareidsdøling" bli frigjort fra 240-forbannelsen, og som i tillegg kjører BMW med stil (ikke en jalla stylet e36 o.l) :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydlig bil!! :applause:

lekte lenge med tanken på lik bil fra tyskland jeg også men den er jo ikke billig og importere!! ??

med mindre du fikk meget god pris på bilen da.

den koster godt her hjemme og :oops:

kjøpte norsk til slutt, tør jrg spørre hva du betalte i avgift på den??

mye co/hk/vekt = ca under 80 000 lappen! ?

igjen, perfekt familiebil!! :applause:

Hjertelig takk! :)

Bilen kostet ca 90 000,- NOK i Tyskland. Avgiften i Norge kom på 194 000,- NOK.

Jeg gikk for Alternativ beregning av bruksfradrag, så der hentet jeg inn igjen 50 000,- NOK på avgiften, og så skulle jeg egentlig ha igjen ca 15 000,- NOK fra Tysk moms, men noe rot med papirer spolerte dette. Så bilen kostet vel ca 230 000,- NOK ca ca.. + registrering og slikt. Så noen upris ble det ikke. Med tanke på at mange i Norge skulle ha mer, for biler med mindre utstyr, og som virket mindre "pent behandlet", eller så slitne ut på bilder osv. :) Og hadde gått en god del, nærmere 200 tusen. Min bikka 150 000 km da jeg kom hjem fra Dusseldorf :)

Og så har du jo enda større kjangs for å finne den perfekte bilen, en om du leter i Norge, og oftest til mye bedre pris og stand :) Så tror jeg blir og importere neste gang og :) Drømmer om 535d E61, av siste modeller, etter facelift :lol: Men det må nåk bli en del år til når den kommer en GOD del ned i pris :mrgreen:

har du prøvd den vanlige beregningen da?? mener avgiften på denne bilen blir ca litt over 100 papp!! litt avhengi av om du kan få vat clamible ??

men hva vet vel jeg, ca 8mnd siden jeg lette etter bil i tyskland, må jo si at en får lyst igjen!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zhg83rarjfj8rxwd79zk.jpg

Det får mann si, lekker vogn! E39 slik den bør være!

Syntes det var noen kjent ved det "kjøre forbi" bildet - og sannelig var det ikke det fra lokale trakter :) Flø er en fin plass å ta bilder, spesielt rett etter solnedgang!

Alltid gøy å se at det er flere her inne fra søre sunnmøre! Og godt å se en "Hareidsdøling" bli frigjort fra 240-forbannelsen, og som i tillegg kjører BMW med stil (ikke en jalla stylet e36 o.l) :applause:

Takker! :)

Ja, stemmer nåk at det var tatt på Flø ja, det bilde du har der ble tatt på PMC service i Saunesmarka :mrgreen: Høyt oppe og fin utsikt i bakgrunnen :)

Må nåk skuffe deg når det gjelder 240 forbannelsen, har vel og merke ingen for øyblikket, men drømmer om en 242 med 5'er og stor føne 8) Men det må bli en gang når pengene strekker til et prosjekt, og jeg har fått en egen garasje der jeg kan styre på uten at noen maser om at jeg tar opp plass :lol:

Har altid likt Bmw, før jeg fikk lappen var det 325i jeg sikla etter, men innså at de var ganske dyre om de skulle se noe fine ut, så da ble det 240, rimelige biler, FRYKTELIG enkelt og få tak i deler (Vertfall her på øya, den gang! :lol: ).

Men noe jalla stylet bil kunne jeg aldri hatt, klarer ikke slike biler :mrgreen: Må være fint og gjennomført :) Blir kvalm av setetrekk fra Europris/biltema og slike ting :lol:

Men, hver sin smak :)

Utrolig pene felger.. Kanten bak er jo heller ingenting å si på :)

Ja, likte det jeg og :) Men driver og revuderer felgene, eller dvs. dekka.

Har slitt ut eine bakdekket nå på 2 mnd. Viser tegn til tråder på innsida.

Var på Bmw og tok hjulstilling før jeg hadde på hjula, og fikk sjekka hele understellet hos Bmw, bytta det som var gåent osv.

Men likavel. Så begynder og lure på om det kan være veien som er så elendig at det rett og slett ikke er vits med så breie hjul :? Men 2 mnd syns jeg er LITT FOR sykt :evil:

Så har vurdert noen andre 19" men 8,5" å 235 rundt hele.. Eller rett og slett gå tilbake til standard dim 235/45-17"....... Selv om det blir fryktelig kjedelig etter å ha brukt disse felgene :x

Forbruket gikk jo også opp ca 0,2 etter jeg fikk dem på :lol: Lå på blanda kjøring ca 0,75, nå ligger den rondt 0,85-0,9 :)

Men skal kjøpe et nytt dekk, og prøve med mer luft, og se om jeg har mer hell denne gangen, mulig jeg må ta en hjulstilling til, i tilfelle opphenget har satt seg litt kanskje.. Og må justeres inn litt til..

Aner ikke :| Men jævla rart det er bare så gåent på eine sida.. Andre sida er litt slitt, men der er det helt akseptabelt! Kan fint holde 2 sesonger liksom :?

har du prøvd den vanlige beregningen da?? mener avgiften på denne bilen blir ca litt over 100 papp!! litt avhengi av om du kan få vat clamible ??

men hva vet vel jeg, ca 8mnd siden jeg lette etter bil i tyskland, må jo si at en får lyst igjen!! :roll:

Ja, når jeg tok den inn så ble det først regna ut på vanlig måte, da ble avgiften på 194 000,- NOK.

Men jeg hadde allerede undersøkt og dobbelsjekket hva jeg kunne spare på alternativ, så jeg søkte om det den dagen jeg var der for å betale moms, så betalte moms, og full avgift.

Ble alternativ, fikk tilbake litt over 50 000,- NOK på avgiften, og endte vel opp på 140 000,- eller noe rundt der :) Blir jo sef. litt billiger om man får igjen tysk moms, men ble no rot me pappira hos meg, så fikk ikke det likavel #-o Så det var litt surt :x Men men, vet vertfall hvordan jeg skal gjøre det neste gang 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griselekker E39! Denne fikk jeg lyst på!

Hjarteleg takk! :mrgreen:

Jeg kan vel ikke klage :)

Hva vil du ha for felgene dersom du vurderer å selge...? :P

Hehe, det har jeg ikke tenkt på, vet ikke om jeg kommer til og bytte helder, så tror jeg tar den problemstillingen om det skulle bli aktuelt. :)

Men kommer vertfall til og annonsere dem her i prosjekttråden vertfall, så da får du beskjed i såfall :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
du skrev at du hadde montert led-pærer i grøftelysene, hvor kjøpte du disse og måtte du bruke noe motstand? Har lyst på dette selv...

Hei,

Kjøpte dem hos haugland.biz, en lokal selger som holder til ca 20 min fra her jeg bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en bra internettside jeg kunne gått inn på for import av bil.. lyst til å importere en e30 som delebil eller noe sånt. og om du har noen forslag til hva jeg kan gjøre osv for billigs mulig bil

Hei,

Toll.no, der står det det meste du trenger og vite.

Ellers kan du søke på google, hva angår eldre biler, og delebil.

Når den skal brukes som delebil tror jeg du bare må betale moms..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skrev at du hadde montert led-pærer i grøftelysene, hvor kjøpte du disse og måtte du bruke noe motstand? Har lyst på dette selv...

Hei,

Kjøpte dem hos haugland.biz, en lokal selger som holder til ca 20 min fra her jeg bor :)

Ok, kjøpte du da i tillegg motstander? type: "Motstand for ledpærer NOK.45,00"

Ville vært kjedelig å bestille kun pærene, for så å finne ut at man må ha motstand i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skrev at du hadde montert led-pærer i grøftelysene, hvor kjøpte du disse og måtte du bruke noe motstand? Har lyst på dette selv...

Hei,

Kjøpte dem hos haugland.biz, en lokal selger som holder til ca 20 min fra her jeg bor :)

Ok, kjøpte du da i tillegg motstander? type: "Motstand for ledpærer NOK.45,00"

Ville vært kjedelig å bestille kun pærene, for så å finne ut at man må ha motstand i tillegg...

Kjøpte bare pærer jeg, men problemet var da att pærene blinka under pæresjekken, og dem lyste ikke noe bra, eller i det hele tatt :-P men så ut som xenon da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...