Gå til innhold


Foto

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


  • Logg inn for å svare
2395 svar til dette emnet

#1 Jørgen-A

Jørgen-A

    Generalløytnant

  • Members
  • 2825 Innlegg:
  • Registrert: 21. Dec 2010
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 21:17

Hei! Lager ny tråd ettersom brukernavnet og innlegene mine forsvant.
Mitt nye prosjekt er en 81 mod e21 316. Planen med denne er og lage en ganske så rå og unik gate/banebil som jeg kan tyne på bane og kansje kjøre litt dragrace med. Og den kommer til og bli brukt som kveldskos bil på fine sommerkvelder :) Målet på effekt er 1000hk. Så langt har jeg sveisa MYE rust, bygd ny tunnel og torpedovegg, bredda den 4cm bak, tilpasset e28 535 bakstilling og begynt på buret i 'wrc' stil.
Går litt sakte for tiden da jeg må være familie mann og. Kjøpte neste alt av deler før jeg begynte og bygge denne gangen. Så det er bare tiden til og fabrikere costum delene og pusse opp karoseriet det står i. Men det skal bli bil til sommeren er planen.

Litt info:


Motor:(Var først planen og bygge s38 turbo derfor bygge bildene av det)Men det ble en 02 mod s54 (e46m3 motor) smidde cp stempler fra ppf. pauter råder fra cylmo. org topp. L19 arp bolter og org toppakning. prescision 7675 billet turbo med 0,96 eksoshus.JAAS-innsug og grenrør + mange JAAS custom parts. ppf 60mm wg, ppf 75mm dump,davis craig ell vannpumpe. griffin radiator.Største ppf cooleren. electromotive tec gt datasprut. 1700cc dyser fra ppf.2 stk boch 044 pumper aeromotive btr og filter.Skal kjøres på e85!

drivverk: e39 530d girboks. 88,9mm mellomaksel. Sveisa e28 210 diff med 2.93 utv. tilton 3-platet klutsj. prøver orginale e28 drivaklinger først. Holder ikke di blir det sviktstål aksler fra ppf.

Understell:E28 535 bakstilling.Litt inkorta for og passe e21 travers innfestninger. xyz coilovers egentlig beregna for e30 modifisert forran for og passe e21 fjørbein. e12 nav og hjullager forran for og få 5 bolt.

Bremser: e34 m5 forran og bak. Bolt on bak men må lage adaptre forran.

Skal prøve og oppdatere etterhvert som det skjer noe.

Postet bilde
Postet bilde
Motoren flyttet 30cm bak for bedre vektfordeling.
Postet bilde

rettstilt motor.Postet bilde

Nye tunnelen.Alt ser litt trist ut enda da alt er så møkkete av all sliping og sveising. har heller ikke fjerna limet etter asfalt mattene enda. Men blir vel bedre etterhvert når den får seg litt lakk. Postet bilde

#2 Jørgen-A

Jørgen-A

    Generalløytnant

  • Members
  • 2825 Innlegg:
  • Registrert: 21. Dec 2010
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 21:29

flere bilder.

210 diffen
Postet bilde

Cooler og radiator inne i motorrommet.Gøy med god plass.
Postet bilde


Fint med 3-delte ac hjul. bilen får samme farge som hjula
Postet bilde

Litt grommdeler fra ppf

Postet bilde


elektrisk vannpumpe med styring fra ppf. Håper og få bra kjøling nå. Jeg er lei av og kjøre avkjølings runder.
Postet bilde

#3 TM custom

TM custom

    Oberstløytnant

  • Members
  • 728 Innlegg:
  • Bosted:Akershus, Bærum
  • Kjøretøy:87' BMW E30 325i 2 dørs
  • Registrert: 05. Mar 2010
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 21:32

gromt maskineri i et nydelig klassisk karosseri høres rått ut :D skal følge med her :D
///mvh Thomas (OO=[][]=OO)

BMW E30 3-serie 325i 2 dørs

#4 winchester

winchester

    General

  • Members
  • 8740 Innlegg:
  • Bosted:møre og romsdal
  • Kjøretøy:E46 320d Touring
  • Registrert: 10. Mar 2009
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 21:33

Endelig er tråden opp igjen, Jørgen. :D :applause:

E46 320d Touring

GS-Bildeler - Best på BMW!


#5 Stian

Stian

    Brigader

  • Members
  • 1293 Innlegg:
  • Registrert: 18. Sep 2004
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 21:41

Porno er vell forbudt på forumet Jørgen? :wink: Detta blir gromt det. :headbang:
BMWCCN #4041

#6 Jørgen-A

Jørgen-A

    Generalløytnant

  • Members
  • 2825 Innlegg:
  • Registrert: 21. Dec 2010
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 21:48

Postet bilde

bw 480. her sammelignet med en garret gt42 :D
Postet bilde

Postet bilde

90mm spjeld
Postet bilde

Og her er en liten spesial detalj. tannstang fra høyrerattet e46 m3.Tannstanga på e21 ligger bak traversen. på e30, e36, og e46 ligger den forran. dermed vist jeg har montert tannstang fra en venstrestyrt e30,e36 eller e46 har styringa blitt omvent. altså når jeg svinger til høyre vil hjula svinge til venstre. Men med tannstang fra høyrestyrt bil som jeg montere feil vei blir det riktig :)
Postet bilde

#7 Bogen.

Bogen.

    Løytnant

  • Members
  • 151 Innlegg:
  • Registrert: 07. Jan 2011
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 21:52

Bra det ble en ny tråd! Grombil :)

#8 Jørgen-A

Jørgen-A

    Generalløytnant

  • Members
  • 2825 Innlegg:
  • Registrert: 21. Dec 2010
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 21:57

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

#9 Jås

Jås

    Generalløytnant

  • Members
  • 2662 Innlegg:
  • Registrert: 13. Jul 2006
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 21:59

Fiffig detalj med tannstanga...:D resten og ser dritgromt ut,skal følge med her ja!

#10 Jørgen-A

Jørgen-A

    Generalløytnant

  • Members
  • 2825 Innlegg:
  • Registrert: 21. Dec 2010
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 22:05

Fiffig detalj med tannstanga...:D resten og ser dritgromt ut,skal følge med her ja!


Styringen blir bra nå tror jeg. :)
Håper det blir gromt ivertfall.

#11 NBCustom

NBCustom

    Foreningen for antidriftere

  • Members
  • 4542 Innlegg:
  • Bosted:Moonshining Mekka
  • Kjøretøy:BMW 745iA E23
  • Registrert: 21. Sep 2010
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 23:05

dette blir jo ikke annet enn sykt bra, gleder meg til å se filmer og bilder av monsteret senere. Du skulle jo prøvd den på valhalla cup eller stockholm open;) flott størrelse på propellen også!




Har org alpina-frontfanger til e90/91 facelift til salgs.

Det samme gjelder 188 diffbrems til e30,e28,e34.

 


#12 M3 Yngve

M3 Yngve

    General

  • Members
  • 12205 Innlegg:
  • Registrert: 19. Feb 2006
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 23:24

Se der ja. :applause:

Ikke liten den tunnelen din, er kassa så stor da ? Får du problem med hvor gir stanga kommer opp?
Hva tror du vekta kommer på når alt er på plass? Men M5 bremser er vel noe i det minste med å stoppe dette beistet vel ! ?

Fytti og stor turbo, he he. :D PPF går ikke konk med det første, sånn du handler. Skal bli gøy å se om vannet holder seg. Er vel olja som er mest problem med å holde nede vel ?

#13 Turbo Touring

Turbo Touring

    Major

  • Members
  • 430 Innlegg:
  • Registrert: 19. Jun 2008
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 23:27

Se der ja, kjekt og se at ny tråd er oppe og går :wink:

Du gjør en kjempejobb, detta blir dritgromt :D


Mvh

#14 Jørgen-A

Jørgen-A

    Generalløytnant

  • Members
  • 2825 Innlegg:
  • Registrert: 21. Dec 2010
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 23:41

Se der ja. :applause:

Ikke liten den tunnelen din, er kassa så stor da ? Får du problem med hvor gir stanga kommer opp?
Hva tror du vekta kommer på når alt er på plass? Men M5 bremser er vel noe i det minste med å stoppe dette beistet vel ! ?

Fytti og stor turbo, he he. :D PPF går ikke konk med det første, sånn du handler. Skal bli gøy å se om vannet holder seg. Er vel olja som er mest problem med å holde nede vel ?


Tunnelen ble stor ja.hehe. Litt i største laget kansje. Men kjekt når jeg evt må skifte kasse. Det kan jo skje :) hvor girstanga kommer opp vet jeg ikke riktig enda. må få prøve montert stoler og pedalboks først. Vanskelig og tippe vekta da, men den bør ikke bli over 1100kg.
Ja blir gøy og prøve ell pumpe. Har tro på den. Tar bort org pumpe og termostat. denne regulerer tempen med sirkulasjonen bare. Har en stor oljekjøler som skal monteres og. Så det bør bli bra. :D PPF er en kjempe butikk så di må man jo støtte :lol:

#15 Jørgen-A

Jørgen-A

    Generalløytnant

  • Members
  • 2825 Innlegg:
  • Registrert: 21. Dec 2010
Offline

Skrevet 25.01.2011 - 23:41

Se der ja, kjekt og se at ny tråd er oppe og går :wink:

Du gjør en kjempejobb, detta blir dritgromt :D


Mvh


takker og bukker=) nå må du lage en tråd og 8)




0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere