Gå til innhold

Grov knirkelyd fra bremser


ghm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite problem med bremsene på bilen. Bilen har automatgir og når jeg står i ro og for eksempel i nedover bakke, og slepper bremsen rolig ut for å gli fremover, så kommer det en grov knirkelyd fra bremsene, som er meget sjenerende.

Bremseskiver og klosser var byttet i mai, så jeg vil anta at de har fått "kjørt seg inn".

Er det noen andre som har vært ute for lignende og har samme problemet, evt vet hva det kan være?

Bremsene piper ikke ved oppbremsing ved kjøring i normale hastigheter, bare fra når jeg stopper helt opp fra lav hastighet, eller starter fra stopp og slipper bremsen sakte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@gica: Tok du bare ut klossene og smurte på baksiden? Hvor mye smurte du på i så fall.

@bj0rnar88: Jeg har ikke fått tid til å se nærmere på det, men håper på å få prøvd løsningen som gica tipset om. Kommer med tilbakemelding om det blir suksess :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirker det uansett hva du gjør eller kun i fart ? Når du holder inn bremsene og vrir på rattet også ?

Kan hende du trenger den originale bremsepastaen + klosser om det ikke blir noe bedre. Er ett problem med uoriginale klosser dessverre

del 13, koster 11 kroner hos gs

26894.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@gica: Lyden kommer akkurat rett før du stopper helt opp. Og rett etter du slipper bremsen sakte ut etter at du står i ro, og bilen beveger på seg. (Har automatgir så den begynner å trille når jeg slipper bremsen). Under oppbremsing i vanlig hastigheter på veier og slik så er ikke det noen lyd, men det er akkurat fra start/stopp man hører lyden. Skal prøve å få tatt en filmopptak av lyden i morgen, så kan jeg få lagt ut.

Jeg kan ikke erindre at det lager lyd når jeg vrir på rattet også, men skal prøve dette i morgen også.

@///Naitsirk: Var inne på tanken, da denne knirket en del når jeg tok den av. Klarte ikke å se om denne laget lyd/vibrerte når jeg fikk madamen til å trykke på bremsen mens jeg sjekket hvilke hjul lydene kom fra.

Takk for svar til dere begge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@gica: Lyden kommer akkurat rett før du stopper helt opp. Og rett etter du slipper bremsen sakte ut etter at du står i ro, og bilen beveger på seg. (Har automatgir så den begynner å trille når jeg slipper bremsen). Under oppbremsing i vanlig hastigheter på veier og slik så er ikke det noen lyd, men det er akkurat fra start/stopp man hører lyden. Skal prøve å få tatt en filmopptak av lyden i morgen, så kan jeg få lagt ut.

Jeg kan ikke erindre at det lager lyd når jeg vrir på rattet også, men skal prøve dette i morgen også.

@///Naitsirk: Var inne på tanken, da denne knirket en del når jeg tok den av. Klarte ikke å se om denne laget lyd/vibrerte når jeg fikk madamen til å trykke på bremsen mens jeg sjekket hvilke hjul lydene kom fra.

Takk for svar til dere begge :-)

Jeg har det samme på min men har ikke brydd meg så mye om det, kommer bare når bilen ruller sakte og jeg holder på bremsen og slipper den litt. Lyden kommer fra klossene/skivene. Vet ikke hva som er årsaken, jeg har helt nye klosser/skiver. Mulig noe belegg på klossene, fra avfettning? Jeg blir kvitt det en stund hvis jeg tar flere kraftige oppbremsinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått tatt en video med lyd av fremhjulet, så jeg håper kan være mer opplysende:

Er noe bakgrunnstøy, men knirkingen høres tydelig.

Som jeg skrev tidligere, helt likt på min. Hvilke skiver og klosser har du?

Kan kanskje hjelpe å bytte til andre klosser eller prøve å pusse av de du har med litt

sandpapir så du får vekk det ytterste belegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...