Gå til innhold

vannventil varmeregister / vann i olje


Gladmann
 Share

Anbefalte innlegg

ja, men rart at den da koker uten termostat ? eller ?

Ooops. Fulgte ikke med på rette tråden :oops:

Den skal ikke koke eller være normal varm uten termostat.

Trøbbel med varmapparat er ofte et tegn på feil med topp/pakning

Du har allerede flere indikasjoner på sprekk i topp/pakning

1. Den koker.

2. Vann i olje

3. Luft i forbindelse med varmapparat.

Du kan ved enkelte verksted få målt co i kjøleveska.

Det er garantert bevis på at topp/pakning er gåen.

Vil også advare på det sterkeste å bruke bilen slik den er.

I de fleste tilfeller er det kun topp-pakning som ryker. Det fører til at bilen koker noe som denne motoren ikke tåler uten at toppen sprekker.

Jo flere ganger den går varm desto større sjanse for at toppen ryker eller slår seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten termostat og kjølevifte, så har du jo ingenting som bremser en temperatur økning. Er da kun snakk om tid før den koker.

Monter termostat og vifte igjen. Den oljen du har under påfyllingslokket er nok kondens. Ved havarert toppakning og store mengder vann inn i oljen så får du hvit olje på peilepinnen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten termostat og kjølevifte, så har du jo ingenting som bremser en temperatur økning. Er da kun snakk om tid før den koker.

Må krangle litt med deg her Fliid. :wink:

På biler der det er elektrisk vifte, såp går den meget sjeldent, kun når bilen har stått rolig med motor i gang en stund.

Her sier han at bilen koker også under kjøring, og uten termostat får vannet gå fritt og dermed kjøler det motor maksimalt.

Poenget er at vifta ikke har stor betydning i dette tilfellet der den koker under kjøring.

Motoren får kjøligere driftstemperatur uten termostat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hvor du vil hen, men syntes nå fortsatt at problemet ikke klasifiserer til en topp debatt helt enda.

Om bilen stod på tomgang i 15-20 min før trådstarter kjørte videre, slik jeg forstår teksten, så vil jeg si det er meget logisk at motoren koker når den da får belastning og en stor varmeutvikling. Temperatur "sprettet" i instrumentet vil nå bekrefte at det ikke er tilstrekkelig luftet ved vannpumpe skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...