Gå til innhold

Er dette en bra pris? Gjøre selv? (rust b.rør, bærekule bak)


520Msport
 Share

Anbefalte innlegg

Da var de skiftet :) Føles godt...

Skjønner hvorfor de kalles helvetesforinger ja satt vannvittig godt. Endte med å presse ut midtdelen av foringa for deretter å sage to hakk i metallet slik at foringa knakk med et meisel.

Hadde ikke sjanse til å presse den ut. Gjenger på 16mm ga seg. Men kjøpte noen lange skjøtehylser fra biltema, disse fungerte bra til å presse inn foringa.

Det spesial verktøyet er gull verd tenker jeg......

Brukte vel totalt 8 timer på begge sidene. 6 på den første to på den andre ;) Nå kan jeg det. Sage metoden fungerer jo uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var de skiftet :) Føles godt...

Skjønner hvorfor de kalles helvetesforinger ja satt vannvittig godt. Endte med å presse ut midtdelen av foringa for deretter å sage to hakk i metallet slik at foringa knakk med et meisel.

Hadde ikke sjanse til å presse den ut. Gjenger på 16mm ga seg. Men kjøpte noen lange skjøtehylser fra biltema, disse fungerte bra til å presse inn foringa.

Det spesial verktøyet er gull verd tenker jeg......

Brukte vel totalt 8 timer på begge sidene. 6 på den første to på den andre ;) Nå kan jeg det. Sage metoden fungerer jo uansett.

Nytter ikke å ha standard gjengestag på slike foringer, man må få tak i noe harde greier. Vanlige stag blir dratt i filler lenge før den foringen har planer om å gi etter. ( Gjelder i og for seg hjullager og andre foringer også ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var de skiftet :) Føles godt...

Skjønner hvorfor de kalles helvetesforinger ja satt vannvittig godt. Endte med å presse ut midtdelen av foringa for deretter å sage to hakk i metallet slik at foringa knakk med et meisel.

Hadde ikke sjanse til å presse den ut. Gjenger på 16mm ga seg. Men kjøpte noen lange skjøtehylser fra biltema, disse fungerte bra til å presse inn foringa.

Det spesial verktøyet er gull verd tenker jeg......

Brukte vel totalt 8 timer på begge sidene. 6 på den første to på den andre ;) Nå kan jeg det. Sage metoden fungerer jo uansett.

Nytter ikke å ha standard gjengestag på slike foringer, man må få tak i noe harde greier. Vanlige stag blir dratt i filler lenge før den foringen har planer om å gi etter. ( Gjelder i og for seg hjullager og andre foringer også ).

Ja det kan jeg si meg enig i.

Men for å presse inn foringa fungerte disse mutrene greit:

nzt7vedo0hemsjxgpont.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...