Gå til innhold

Min E61 M5


///Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det visst tid for bilbytte igjen, og min X5 4,8iS gikk i innbytte mot en E61 M5.

Var i og for seg fornøyd med X5en, men det er noe eget med M-bil, og som vanlig gøy med noe nytt!

Grunnen til at det ble E61 M5, var vel igrunn at jeg tilfeldigvis reflekterte over at prisene på denne generasjonen M5 nå var kommet ned på et relativt mennesklig nivå. Dette har vært en bil jeg har siklet på fra den kom, og for min del da særlig stasjonsvogn kontra sedan.

Synes rett og slett den er penere, samtidig som jeg trenger plassen til et hundebur og at vi har en liten gen-videreføring på vei.

Relativt sjelden er den også - kun produsert i 1025 eksemplarer.

M3 CSL er til sammenligning produsert i 1400 eksemplarer.

Var i sommer nede og prøvde en bil som sto til salgs i Kristiansand, og var vel solgt allerede da.

Det ble ikke akkurat den bilen, men en tilsvarende.

Bilen er en 2007-modell Black Sapphire metallic (sort) med Silverstone II (grått) interiør.

M5 Touring kom sammen med faceliften (LCI) til E60/61 i 2007.

Jeg må si at denne bilen er den perfekte kombinasjon av fornuft og ufornuft.

Man kan kjøre komfortalbelt med god plass og 400 hester den ene veien, for så å trykke på M-knappen og få strammere understell, mer presis styring, hardere og raskere girskift og 507 hester den andre veien. Det er to forskjellige kjøreturer for å si det sånn...

Jeg har hatt en M3 og en M3 CSL tidligere, og heldigvis har denne M5en også den typiske M-følelsen jeg liker så godt, og har savnet. Fantastisk lyd og gassrespons fra en perle av en turtallsvillig sugemotor - som dessverre antakeligvis er den siste av sin rase i disse miljøhysteritider...

Har ikke så mye planer, men mørkere ruter og vinterdekk står på blokka.

Har et sett 21" Hartge Classic 2 til den også, men vurderer å selge det. Synes de blir hakket for store, og ikke minst tunge.

Noen bilder: :bmw:

0ci9gn76wr761azwilyk.jpg

dtzzjvnxtxj1gh7b3yi5.jpg

4igf04p56oyvsby35j7s.jpg

mxezobu95p3iypxxwf67.jpg

n8rrxuhso3t5p7arnmhp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så rått :D Dette er stasjonsvogna si det, gratulerer så mye :D

Er bilen solgt ny i Norge eller nylig importert, var en lik en som for en del år siden ble heftig smelt og fikset opp igjen :? Forøvrig gøy med to E61 M5 i forumet på kort tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :)

Rails vurderes når evt behovet for skiboks melder seg. Synes det ser cleant og fint ut uten, og så og si alle har jo rails i det landet her.

Bilen er kjøpt ny og servet i Italia, og jeg er første eier i Norge.

Den er kjøpt og servet i Bussolengo utenfor Verona, så antas å ha hatt én eier i Italia. Kjøpekraften er som kjent ikke på topp i Europa, så den ble solgt til en forhandler i Tyskland i mai, der ble den plukket opp av Drømmebil AS som jeg kjøpte den av.

Den umiddelbare fordelen jeg tenker på med bil gått i Italia, er at den antakeligvis ikke har sett så mye saltlake, strøsand og drit. Det bærer den også preg av. Feks så er den originale frontruta fortsatt helt plettfri, det hadde den ikke vært her til lands...

Den kommer til å bli brukt på vinteren her, men mye av grunnen til at jeg har samvittighet til å velge en slik bil, både med tanke på km og vinterbruk, er at jeg kjører relativt lite iløpet av et år. Mellom 10- og 12-tusen.

Grått interiør var i utgangspunktet ikke førstevalget, men liker det veldig godt nå. Lyst interiør gir jo absolutt en litt mer spennende kontrast i mørk bil. Tepper og slikt er heldivis ikke lyst, da kan det bli litt for mye av det gode igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...