Gå til innhold

downshift's E46 320d sedan


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

Etter over 2 år med min 1992 E36 Coupe bestemte jeg meg for å oppgradere til en nyere bruksbil. Jeg viste ikke helt om jeg skulle velge bmw igjen eller om jeg skulle velge en kjedelig Caddy / annen varebil bare for å komme meg på jobb. Etter mye tenking frem og tilbake fant jeg ut at jeg måtte ha en ny bmw. Etter to bussturer og en flytur fikk jeg endelig se på bilen og 60 mil senere var den hjemme i gården :)

 

Bilen er en 2003 modell 320d (150hk) med automat. Fargen er Black Sapphire Metallic. 

 

 

Utstyr verdt å nevne: 

 

-Sort skinninteriør med midtarmlene

-Cruisecontroll

-Multifunksjonsratt

-Regnsensor

-Aut nedblendbart speil

-PDC

-DSC

 

 

 

Planer: 

 

- M-ratt

- Cluster rings

- Hvite / sota blinkers

- Sort grill

35% sot på alle ruter

- 6000K i hovedlykter

- LED Angeleyes

- M-list på bakluke

- Sort taktrekk

 

Andre forslag? Senk / felger kommer nok ikke før neste år.

 

Dessverre har jeg ikke fått tatt mer enn et bilde, men jeg skal oppdatere med flere i løpet av uken. :)

 

post-53585-0-16261900-1380487349_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thewiz, sant? Hehe

Så kjekk ut denne :)

Liker veldig godt den fargen, og med detailing skal jeg love deg det er vanskelig å la være å slikke på den. Haha.

Litt soting av ruter gjør seg på disse. Blir andre boller :)

Det er forsåvidt pent med tint på frontlykter på facelift også, som jeg nevnte til deg tidligere.

Andre forslag: lakke ankerplate/brakett til sidespeil og f.eks. Dørhåndtak. Ikke et must, men fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Har endret brukernavn. Tidligere thewiz :) 

 

Ja, er veldig fornøyd med den sålangt. Tror det kommer til å løfte bilen mye når jeg får på hvite / sota blinkers og sort grill. Er ikke så stor fan av Chrome, så da forsvinner det ;) 

Jeg skal prøve å få polert den skikkelig før vinteren setter inn ! 

 

Det blir nok soting av ruter også tenker jeg. Har bestemt meg for 35% på alle ruter bortsett fra frontruta selvfølgelig. 

Hva tror folk om andre speil? Passer det hvis jeg ikke skal gå for m-sport fangere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i de siste dagene søkt endel på nettet for å finne informasjon om EGR og veivhusventilasjonsfilteret. 

 

Tror jeg skal prøve meg på å rense EGR ventilen, da jeg ikke vet tilstanden inni der. I følge diverse DIY ser det rimelig enkelt ut. Er det noe jeg bør passe meg for når jeg skal begi meg ut på dette? 

 

Det blir nok å bestille nytt veivhusv.filter også, da jeg har fått inntrykk av at dette kan skape turbohavari. 

 

Noen som har noen andre innspill hva slags tiltak jeg bør gjøre for å holde bilen frisk fremover? Har ikke hatt mange dieselbiler før, så er ikke så kjent med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert din har veivhusventilasjonsfilter. Husker ikke om de byttet til syklon eller om de bruker en av delene, her og der. Mener facelift fikk syklon.

Da har du på en måte et plastrør som sentrifugerer oljen, slik at driten fester seg til veggene. Så det kan du rense.

Er ikke noe stress å rense EGR :)

Litt kjedeligere med innsug, som nok ser like jævlig ut. Hehe. Jeg la mitt i dieselbad i et par dager, så spylte jeg vann gjennom og lot det tørke over natten i et varmt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått montert hvite blinklys foran og sideblinklys, samt LED sota baklamper. 

 

Ble fornøyd med resultatet, ser litt bedre ut nå enn med kjedelige oransje blinklys. Fikk også montert koppholder i midtkonsollen ! Koppholder er must. 

 

Videre planer er M-ratt og alu cluster rings. Tror nok denne forblir uten M-sport, da jeg faktisk liker looken på facelift uten m-sport . Jeg handlet også sort grill, men jeg har ikke montert den helt enda. Vet ikke helt hvordan det funker på svart bil. Syns faktisk den originale var pen også når jeg fikk på hvite blinkers :)

 

Over til bildene ! 

 

post-53585-0-34817500-1380898193_thumb.j

 

 

post-53585-0-02583800-1380898219_thumb.j

 

post-53585-0-72464700-1380898234_thumb.j

 

post-53585-0-73340800-1380898252_thumb.j

 

post-53585-0-83105100-1380898264_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker nok godt steget opp til e46n :) selv om det ikke er den samme sjarmen på feil side av 2000 tallet \:D/

 

 

Kjøp M ratt fra en av de som driver å pusser opp slike ratt i latvia/polen elns. Da får du ett nyrenovert i valgfritt kvalitet til en billigere penge enn ett oppbrukt i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var et skikkelig steg opp fra E36-en min må jeg si. Det føles ut som jeg kjører en helt ny bil ! Hehe. Bilen føles veldig tight og fin og alt på den fungerer. Mye kvalitetstid bak rattet når man har luksus som regnsensor, pdc, automatisk AC, cruisecontroll og multifunksjonsratt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...