Gå til innhold

Forsikre E39 M5 - noen som har bra forslag?


midlertidig
 Share

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så lurer jeg på om noen har nylig erfaring med å forsikre E39 M5? 
Da tenker jeg både ombygget og orginal. 

 

Er 21 år, og har rundt 30-40% bonus. Er medlem i LO viss det hjelper  \:D/

Budsjett jeg kan gå på er egentlig det samme men foretrekker såklart det laveste. Tenker at delkasko gjør seg greit det første året.

 

Vil kjøpe M5 til sommeren, men leser på litt gammle forum poster (2005-2010) at det er både lett og enkelt, og noenganger et skikkelig styr.

Noen foreslår å snakke med forsikringsagent, og noen foreslår IF som har rabatt med BMWCCN? 

 

Setter pris på om dere kan holde moralpreik og egne meninger til dere selv, i å med at jeg ikke kommer til å forandre min mening uansett  :mrgreen:

 

 

En liten ting til! 
Er det dårlig business å kjøpe en M5 som ikke er godkjennt ombygd? Ser det er et par M5'er som ligger ute til 150-180000kr, men ikke er godkjennt. Derimot, om jeg skal ha en som er godkjennt/orginal så er det 300 000kr...

 

Grunnen til at jeg vil ha en som koster rundt 150k, er fordi da kan jeg få lån i banken på 100, og slippe å ha fullkasko på bilen  :applause:

Sleipe saker, men rådgiveren slo ann med moralpreiken i 25 min å avsluttet med at jeg bør kjøpe meg en Yaris :roll:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det link til den M5'en jeg har vurdert. Den har motor fra sverige og er bygget fra en 96 mod 520i. Alle papirer følger visst med

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47621375

 

Det jeg da lurer på er hvorfor den ikke er blitt godkjennt? Ifølge kalkulatoren på vegvesenet.no så skal det ikke koste et øre for å få det godkjennt til M5...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kjøpt en ikke-godkjent ombygd m5. Det er nok en grunn til at eierne ikke gidder å godkjenne.. Ville heller aldri gitt 300k for en godkjent ombygd, da er det billigere å ta inn en original fra Tyskland. :) Hint; Sjekk mobile24.no.

 

Når det kommer til forsikring.. Sjekk før du kjøper (!!!!!). Jeg har hatt e39 m5, en ombygd sådan, og der var det vel bare to forsikringsselskap som ville forsikre den, selv om den var godkjent ombygd og det ikke var noen form for lån på bilen. Gjensidige var det ene selskapet, det andre husker jeg ikke. Når jeg skulle forsikre den på meg selv, så krevde Gjensidige 173.000,-! Endte opp med at mamma måtte ta forsikringen på seg med meg som bruker, da kosta forsikringa rundt 25-26.000,- årlig. Var forøvrig 19 år gammel når jeg kjøpte bilen.

Det er også ikke like lett å få lån på ombygd bil.

 

E39 M5 er en helt fantastisk bil og et veldig bra kompromiss, den er velkjørende, går styggfort og er veldig praktisk! Koster å eie, men det er det verdt. Hvis du kommer såpass langt i prosessen at du faktisk skal kjøpe en bil, ikke gå for den billigste. Legg litt penger i det og få et bra eksemplar, det vil du ikke angre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å så på en original M5 som jeg hadde planer om å kjøpe, men utsetter det litt mtp. garasjebygging og noe annet div.

 

Uansett, jeg har 70% på 2.året og fikk pris hos Gjensidige på 1100,- i måneden når jeg valgte 12.000km årlig kjørelengde og full kasko. Blir litt billigere hvis man velger 8000km. Sjekket DNB, IF og noen andre, men Gjensidige var helt klart billigst. Det var heller ikke noe problem å forsikre en godkjent ombygd M5 med samme vilkår og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar! 

Hører at det klart å tydlig er gjensidige en burde gå for, hehe :lol:
Det jeg lurer litt på er når den er ombygd men ikke godkjennt, ligger den ikke da inne som det den var org? Dvs, sånn som den M5'en i annonsen jeg linket, blir egentlig registrert som en 523 ifølge skiltnr'et? 
Den var forresten ikke noe problem å godkjenne (sendte mail til selgeren) 

Men det som da er spørsmålet, burde jeg da kjøpe en som ikke er godkjennt, for så å kunne forsikre den som 523 eller hva den nå orginalt har værrt og spare penger? 
Eller burde jeg kjøpe en godkjennt M5, evt godkjenne den jeg kjøper, for å ikke få et helvete med forsikringselskapet når de finner ut den hadde "litt" mer enn 170hk?  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sikkert forsikre den som en 523 ja,  mulig du må ta med at den er "trimmet" godkjent.     men da vil du jo få igjen som en 523 om du krasjer, mao er det like greit å ha delkasko bare nesten.   en 523 er jo verdt nada om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville styrt unna ombygd bil og heller gått for original, det er helt klart å foretrekke på de aller fleste punkter. Mange ombygde biler er bra men det er også mange som ikke er bra i det hele tatt, med original bil så vet du iallfall i større grad hva du får. Det vil også være lettere å forsikre en original bil, verdien holder seg bedre og du kan si kjekt "Yes" når folk spør om den er original ;)

Ett tips som Dal Z var inne på kan være å hente inn en bil ifra Tyskland, da nærmer prisen seg fort det samme som for en ombygd M5 her hjemme :)

 

Den var forresten ikke noe problem å godkjenne (sendte mail til selgeren)

Nei selvsagt er ikke det noe problem, rart han ikke har gjort det selv når det er lett...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikrer du bilen som en 523 så får du tilbake verdien av en 523 om du vraker den.

Har bilen 230 hk mer enn det som står i vognkortet og du kjører ihjel noen eller skader noen. Så sitter du brått der med en mill i gjeld i skadeerstattning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikrer du bilen som en 523 så får du tilbake verdien av en 523 om du vraker den.

Har bilen 230 hk mer enn det som står i vognkortet og du kjører ihjel noen eller skader noen. Så sitter du brått der med en mill i gjeld i skadeerstattning.

 

Det var den jeg ventet på, hehe. Viss det er sånn det ligger ann så vil jeg forsikre den som M5 :) 

 

 

Jeg ville styrt unna ombygd bil og heller gått for original, det er helt klart å foretrekke på de aller fleste punkter. Mange ombygde biler er bra men det er også mange som ikke er bra i det hele tatt, med original bil så vet du iallfall i større grad hva du får. Det vil også være lettere å forsikre en original bil, verdien holder seg bedre og du kan si kjekt "Yes" når folk spør om den er original ;)

Ett tips som Dal Z var inne på kan være å hente inn en bil ifra Tyskland, da nærmer prisen seg fort det samme som for en ombygd M5 her hjemme :)

Nei selvsagt er ikke det noe problem, rart han ikke har gjort det selv når det er lett... :P

 

 

Hehe nei, er det som får meg også til å lure litt! Bilen står bare 2t herfra, så er ikke det største problemet om det bare viser seg å være tull :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Godkjent M5 er ikke verdt en dritt i

Mine øyne!

Da kan du like greit kjøpe en fra utlandet å sette på skilt fra en annen haha blir du stoppet er du like Rævkjørt uansett. Jeg har hatt

Ombygd M5 å

Mange ombygde E46 M3

Å alle er forsikret hos Gjensidige. Di er di eneste jeg har funnet som forsikrer sånne biler i det heletatt på

Folk under 30år. På godkjent

Ombygd M5 betalte jeg 12 på full kasko. Å at folk sier man kan forsikre godkjent ombygde biler som feks en 520 er bare tull. Da er det isåfall noe jævlig galt med forsikringsagenten :P Forsikringa går på motorstørrelse og hk å når en bil er godkjent Ombygd er alt dette gjort om

I Vognkortet så da skal dette være umulig. Lå en fin Hvit M5 på finn for Litt siden til 250 med normal km stand. Bare å vente på en til rett pris :) eller legge ut annonse at du ønsker å kjøpe. MEN ha lån i boks FØRST!

Å anngående tullinger som

Selger biler med alt av papirer osv osv som "bare er å godkjenne" så... Er en grunn til at dette ikke blir Gjort av selger :P Får ikke godkjent en bil som allerede er ombygd så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket her forrige mnd da jeg vurderte å plukke opp en m3, men ender nok opp med en m3.

Men uansett, med 70% bonus, 16.000km i året, så kom det på 12.000kr i året.

NB!! Har også litt å si hvor i landet du bor, og selvfølgelig alder(jeg er 26)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Godkjent M5 er ikke verdt en dritt i

Mine øyne!

Da kan du like greit kjøpe en fra utlandet å sette på skilt fra en annen haha blir du stoppet er du like Rævkjørt uansett. Jeg har hatt

Ombygd M5 å

Mange ombygde E46 M3

Å alle er forsikret hos Gjensidige. Di er di eneste jeg har funnet som forsikrer sånne biler i det heletatt på

Folk under 30år. På godkjent

Ombygd M5 betalte jeg 12 på full kasko. Å at folk sier man kan forsikre godkjent ombygde biler som feks en 520 er bare tull. Da er det isåfall noe jævlig galt med forsikringsagenten :P Forsikringa går på motorstørrelse og hk å når en bil er godkjent Ombygd er alt dette gjort om

I Vognkortet så da skal dette være umulig. Lå en fin Hvit M5 på finn for Litt siden til 250 med normal km stand. Bare å vente på en til rett pris :) eller legge ut annonse at du ønsker å kjøpe. MEN ha lån i boks FØRST!

Å anngående tullinger som

Selger biler med alt av papirer osv osv som "bare er å godkjenne" så... Er en grunn til at dette ikke blir Gjort av selger :P Får ikke godkjent en bil som allerede er ombygd så vidt jeg vet.

Jeg kan jo kjøpa fra utlandet ja! Men da kommer det vel 25% av prisen i toll? Og så må jeg vel få skilter på den? Men sålenge den er over 10 år gammel, så slipper jeg vel avgifter for alle hestekreftene? 

Jepp, jeg skal prøve å få i orden lån til sommeren. Håper det ligger noe bra ute da :) 

Hehe var det jeg også tenkte... er vel bare mulig å få godkjennt viss du har søkt å fått tillatellse fra BT FØR du begynner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket her forrige mnd da jeg vurderte å plukke opp en m3, men ender nok opp med en m3.

Men uansett, med 70% bonus, 16.000km i året, så kom det på 12.000kr i året.

NB!! Har også litt å si hvor i landet du bor, og selvfølgelig alder(jeg er 26)

 

Det var jo utrolig grei pris. Var dette kasko? 

Bor på vestlandet, og er bare 21, med 40%. Så blir jo dyrt uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo kjøpa fra utlandet ja! Men da kommer det vel 25% av prisen i toll? Og så må jeg vel få skilter på den? Men sålenge den er over 10 år gammel, så slipper jeg vel avgifter for alle hestekreftene? 

Jepp, jeg skal prøve å få i orden lån til sommeren. Håper det ligger noe bra ute da :) 

Hehe var det jeg også tenkte... er vel bare mulig å få godkjennt viss du har søkt å fått tillatellse fra BT FØR du begynner?

Er en del å hente på import ja, denne 2000 modellen med 149 000 km kommer på 274 000 kr ferdig på skilter :) Da har du en strøken original bil med kurrant kilometerstand og ryddig historikk, så slipper du kanskje dyre utlegg på ihjæl kjørte ombygde biler med tvilsom historikk. Så kan du søke om alternativ avgiftsberegning å få igjen 30 000 kr også ;)

http://www.mobile24.no/details.htm?id=191113631&offset=29&source=mob&type=autos〈=nor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...