Gå til innhold

Forsikre bil, noen spørsmål.


Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Da har det seg sånn at jeg har gått over kilometeren hos mitt nåværende forsikringselskap, og jeg har som vane og bytte etter et halvt år eller kilometern har sprukket, men ettersom jeg har en skade hos de jeg nå har, så bygger det vel på noen komplikasjoner når det kommer til nytt selskap. Det jeg lurer på, er om jeg kan bytte forsikringselskap, rett og slett? Jeg mister 30% bonus, og det er ganske surt, jada, jeg hadde en skade, det var en alene situasjon, men det var ikke min feil, (det driter vel de i), og jeg går ned til 20%.

 

Greia er at jeg har 50% fra en tidligere bil hos et annet forsikringselskap, de står 50% uansett når jeg går ned til 20% i det jeg allerede har, så spørsmålet er, kan jeg ta den forsikringa jeg har hatt fra en annen bil, bruke den på min nåværende bil i et annet selskap, og rett å slett "juge" på meg at jeg ikke har noen skader fra tidligere selskap/år? Vil nytt selskap sjekke opp forrige selskap om det er noen skader, eller har ingen forsikringselskaper noe kontakt seg i mellom?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da bare å melde inn ny km til forsikringa det.  det du har kjørt over har du kjørt på "eget ansvar" eller lignende. 

 

jeg har if, og på min side på hjemmesiden deres kan jeg oppdatere km når jeg vil.   men jeg har motsatt problem da, de skulle hatt mindre km tilgjengelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da bare å melde inn ny km til forsikringa det.  det du har kjørt over har du kjørt på "eget ansvar" eller lignende. 

 

jeg har if, og på min side på hjemmesiden deres kan jeg oppdatere km når jeg vil.   men jeg har motsatt problem da, de skulle hatt mindre km tilgjengelig :P

 

Ja, jeg kan jo det, men etter oktober som er hovedforfall så går forsikringspremium pr år opp, etter som i oktober så blir bonusen min satt ned til 20% fra 50%, så derfor lurer jeg på om hvis jeg tegner forsikringsavtale hos noen andre, vil de da sjekke opp om at jeg har hatt noen skader et annet sted, eller vil mitt nåværende selskap og ringe det nye jeg tegner hos og fortelle om skader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at jeg har 50% fra en tidligere bil hos et annet forsikringselskap, de står 50% uansett når jeg går ned til 20% i det jeg allerede har, så spørsmålet er, kan jeg ta den forsikringa jeg har hatt fra en annen bil, bruke den på min nåværende bil i et annet selskap, og rett å slett "juge" på meg at jeg ikke har noen skader fra tidligere selskap/år? Vil nytt selskap sjekke opp forrige selskap om det er noen skader, eller har ingen forsikringselskaper noe kontakt seg i mellom?

Noen som vet?

I Norge har vi et sentralt skaderegister som alle forsikringsselskap er knyttet opp mot. Det vil sannsynligvis bli sjekket når du bytter selskap, og det vil vise at du nylig har hatt skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapene har nok god kontakt. Da jeg byttet selskap sist, så sjekket de opp om jeg snakket sannt angående bonus og slik.

 

-Hvor mye bonus har du nå?

-50%. Gikk opp rundt Mai. Så bør vel snart gå opp igjen...

-Ja, det stemmer. Ser her du gikk opp i Mai. Så da går du opp 10% med en gang om du byttet til oss.

 

Så de sitter nok med mye mer info enn hva folk flest tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt litt rundt idag, og hvis jeg skulle bytte forsikringselskap så ville jeg ikke få noe krav om tilbakebetaling siden de måtte paye ut for reperasjoner. Så jeg har idag gått over til Gjensidige, fikk en ganske hyggelig pris på både reise, person og bilforsikring, av en nette sum på to høvdinger. Nevnte også at jeg hadde en registrert skade hos det andre selskapet ifjor, som ikke hadde noen innvirkning siden jeg hadde 50% liggende hos et annet selskap igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge har vi et sentralt skaderegister som alle forsikringsselskap er knyttet opp mot. Det vil sannsynligvis bli sjekket når du bytter selskap, og det vil vise at du nylig har hatt skade

Det stemmer. Alle bruker det samme registeret, så de trenger nærmest ikke sjekke en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...