Gå til innhold

97 e39 523 kraftløs


trond1980
 Share

Anbefalte innlegg

Satser på at noen har noen vettuge tips å komme med :)

Bil akser svært dårlig, bruker evigheter på å komme opp i 80, i motbakker klarer den ikke det engang.

Med plattan i mattan blir det bare en dyp bassaktig lyd fra eksos, men drar som om den går på 3.

Turtall stiger greit i nøytral, men får den ikke opp i mer enn rundt 2500o/min i gir.

Har ved på anledninger syntes det har luktet varmt av den, prøvd å slå på katalysator og hører en slags vibrering, men er usikker på om det er inni kat eller selve anlegget som vibrerer mot oppheng. Eksos er helsveist så ikke lett å prøve uten kat.

Noen som har noen tips??

Forslag til hvor man kan skaffe diagnoseverktøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De symptomene du beskriver hadde jeg da jeg hadde en gåen veivakselsensor. Er den også tungstartet? Bmw sin inpa software med kabel finner du på ebay. Ellers så er det å sjekke diagnose tråden om det er noen i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde også defekt veivakselsensor, men symptomene var ikke så ekstreme som du beskriver her. Den drar dårlig på lavt turtall og har startproblemer. Har du prøvd å ta ut kontakten på lmm? Ville uansett fått tatt en diagnosetest på den vertfall for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde samme symptomer og problem selv en stund tilbake . Hadde også en liten skrangling/ulyd i katten en liten stund før bilen plutselig ble slapp i fisken. Katalysator var tett. Bytta kat og bilen gikk som normalt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem,men min starter med en gang,og problemet kommer etter omtrent en halv time kjøring. Ser ut som om det er noe som ikke tåler å bli gjennomvarmt.

Har sette samme problem før,og da var det coil som streiket funket så lenge den er kald dette var på biler med 1 coil vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...