Gå til innhold

Feil grøftelys i M5 fanger - E39


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg M5 fanger med grøftelys fra parts24.no og fikk beskjed på mail at de passet rett på de originale kontaktene så lenge bilen var før 2002. Min er fra 1997. Men de passet selvfølgelig ikke. Ikke får jeg tak i parts24 heller. Noen som har en løsning på det? Overgang fra kabel til kabel eller noe? Vanskelig å få satt på, må jeg ta av fangeren igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loddinga som skal gjøres er meget simpel, nesten på samme nivå som å bytte ei lyspære. Har du tilgang på loddebolt kan du tørrtrene litt først. Med loddebolt, avisoleringstang, loddetinn og noe for å isolere loddinga er du i mål. Skal du kjøpe loddebolt, styr unna den billigste på clas ohlson, den suger og blir ikke skikkelig varm. Et helvete å jobbe med. 

 

Alternativt kan du kjøpe en kabelsko og klemme den sammen over ledningsskøyten. Selges også på Clas Ohlson :)

 

Kabelsko-flad-hun-48x08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ledninger er det inn til kontakten, egentlig? Skal jeg bare stappe alle fra en gamle inn i den ene kabelskoen også alle fra den nye inn i den andre kabelskoen for så å koble dem sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro :)

 

Forslår du faktisk ser litt på ledningene som går til grøftlyset før du spør mer, dette er utrolig enkelt. Skal være ganske tett for å ikke forstå hva som skal gjøres når du ser på ledningene. 

 

En ledning er jord, den andre er strøm. Disse skal naturligvis ikke kobles sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg handlet nye kontakter hos GS. Må bare spørre en gang til så jeg vet at jeg har det rett.

 

Kutte disse:

post-80101-0-47431600-1407414488_thumb.j

 

Koble de til disse med kabelsko:

post-80101-0-05537100-1407414486_thumb.j

 

Også koble disse i hullene: (eller i de runde hullene på baksiden?)

post-80101-0-30582700-1407414483_thumb.j

 

Riktig?

 

Og er det noen spesiell regel for hvem som skal i hvilket hull på støpselet og hvem som skal kobles på hvem osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...